Кафедра германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/7
Переглянути
Документ An interpretive approach to fiction text analysis by EFL students (based on the short story “the badness within him” by Susan hill)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Dolgusheva, Olga Valerіїvna; Долгушева, Ольга Валеріївна(uk) У статті розглядається інтерпретативний підхід до аналізу художнього твору, обґрунтовується поєднання лінгвістичного та літературознавчого підходів до тлумачення твору в рамках курсу «Інтерпретації тексту» як одного із ключових засобів формування у студентів філологічної й соціокультурної компетенції та критичного мислення.Документ Anglizismen in der deutschen sprache(Видавець Лисенко В. Ф., 2015) Stepanenko, Alla; Степаненко, Аліна-Алла Вячеславівна(uk) Статтю присвячено дослідженню запозичень з англійської мови, зокрема британського та американського варіантів. Розглядаються питання виникнення англіцизмів, загальної класифікації англійських запозичень у німецькій мові. Також приділяється увага аналізу функціональних особливостей англіцизмів у лексико-граматичній системі німецької мови.Документ Anglizismen und denglisch als sprachform im heutigen alltag deutschlands(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Воронкова, Ніна Романівна(uk) У статті дається пояснення різниці між поняттями «англіцизм» і «денгліш», описуються галузі вживання англіцизмів та причини поширення денгліш у різних сферах сьогодення Німеччини. Наведено приклади активного вживання лексичних одиниц (англіцизм, денгліш) в сучасній літературній німецький мові.Документ Citizenship education in the english language classroom(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Ivanenko, Nadiya Victorivna; Іваненко, Надія Вікторівна(uk) Метою даного дослідження є з'ясувати, чи може впровадження принципів громадянської освіти у викладання англійської мови підвищити мотивацію студентів і поліпшити їх рівень володіння іноземною мовою. Навчання засадам громадянської освіти проводилося на прикладі студентів університету через навчальне спілкування в аудиторії. Дослідження довело, що підготовка студентів вищих навчальних закладів, щоб бути хорошими громадянами, використовуючи ідеологію громадянської освіти, є далеко плановою освітньою ціллю, що тісно переплітається з навчанням іноземної мови.Документ Communicative approach to teaching pronunication(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Danylchenko, Stanislava; Данильченко, Станіслава Вадимівна(uk) У статті систематизовано сутнісні характеристики комунікативного підходу в навчанні вимови й представлено етапи формування навичок коректної літературної вимови згідно цієї концепції. Запропоновано план заняття з практичної фонетики англійської мови відповідно до принципів комунікативного підходу.Документ Communicative strategies in the interview texts(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Апалат, Ганна Павлівна; Apalat, Hanna(uk) У статті розглянуто комунікативні стратегії Дональда Трампа в інтерв’ю, яке він надав НьюЙорк Таймс 23 листопада 2016 року: стратегії інформування та стратегію демонстрації ставлення респондента до репліки інтерв’юера, виокремлено неконфліктні та конфліктні комунікативні тактики. Неконфліктна стратегія інформування представлена тактикою прямої відповіді на запитання, стратегія демонстрації ставлення респондента представлена тактикою повної кореляції Конфліктна стратегія представлена тактиками: вказівка на недоречність запитання; посилання на те, що інтерв’юерові відома відповідь; неповна відповідь; загальна відповідь; зустрічне запитання та образа.Документ Defining writing ability: models of writing and cognitive behaviour(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Livytska, Inna; Лівицька, Інна Адамівна(uk) У статті узагальнено сучасні підходи до визначення процесу писемного мовлення іноземною мовою та подано аналіз трьох основних моделей (лінійної, циклічної та альтернативної) за видами когнітивної діяльності. Обґрунтовано циклічність (рекурсивність) писемного процесу та його залежність від рівня лінгвістичної компетенції, мета-когнітивного знання та соціально-педагогічного оточення студента. Охарактеризовано основні відмінності та типи передачі знання ( переказування знання або трансформація) через дослідження процесу писемного мовлення у носіїв англійської мови та тих, хто вивчає мову як другу чи іноземну.Документ Developing EFL students' writing awareness: the quest for effective approach(КОД, 2018) Livytska, Inna; Лівицька, Інна Адамівна; Ливицкая, Инна Адамовна(uk) Стаття є спробою теоретичного узагальнення сучасних методологічних підходів до підвищення рівня усвідомленого навчання писемного мовлення студентів, які вивчають англійську мову як іноземну. Через взаємопов’язаний аналіз понять «жанр писемного мовлення», «усвідомлення стратегій письма» та «динамічні ментальні моделі» письмових завдань, ця розвідка перевіряє дві гіпотези: 1) студенти не пов’язують відсутність знань про жанрові особливості писемного мовлення із загальним рівнем володіння іноземною мовою, натомість надають особливої уваги формуванню лексичних та граматичних навичок як основних компонентів мовленнєвої компетенції; 2) процес письма у студентів, які вивчають англійську мову як іноземну, ускладнюється наявністю нетипових для їхньої рідної мови риторичних форм, що, в свою чергу, знижує доступ до короткотермінової робочої пам’яті та негативно впливає на якість писемного тексту іноземною мовою. Як результат, пропонується ефективний підхід підвищення рівня навчальної усвідомленості письмових стратегій студентами шляхом ефективно-орієнтованого підходу.Документ Developing students’speaking skills(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Savenko, Tatiana; Савенко, Тетяна Вікторівна(uk) У статті розглядається проблема формування комунікативної компетенції студентів та її складової частини – говоріння. З урахуванням програмних вимог, автор визначає практичні цілі навчання студентів говоріння, пропонує стратегії, наводить приклади мовленнєвих завдань для розвитку вмінь діалогічного та монологічного мовлення, розроблених з урахуванням принципів комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування. Розглядається можливість навчання студентів говоріння з використанням текстів різних жанрів із спеціально розробленими до них комунікативними завданнями, мовленнєвими ситуаціями та вправами длярозвитку навичок і вмінь говоріння.Документ Digitale technologien als neue moglichkeiten веім erlernen einer fremdspra СНЕ(КОД, 2018) Voronkowa, Nina Romanowna; Воронкова, Ніна Романівна(uk) В статті розглядаються можливості використання нових інформаційних технологій при викладанні німецької мови, які є важливими аспектами удосконалення та оптимізації навчального процесу, збагачення арсеналу методичних засобів та прийомів і сприяють різноманітності форм роботи на заняттях. Завдяки використанню таких технологій заняття стає цікавішим. Автор розкриває сутність інформаційно-комунікативних технологій. Визначається їх роль при навчанні іноземній мові в умовах модернізації освіти, які базуються на використанні аутентичних мовних матеріалі: забезпечується практично необмежений доступ до аутентичних ресурсів, в тому числі аудіо та відео з інтернету. Учні, студенти можуть використовувати їх під час самостійної роботи, при дистанційному навчанні та підготовці проектів і т.д. Використання сучасних освітніх цифрових технологій при проведенні уроків німецької мови дозволяє встановити тісніший контакт з учнями, підвищує мотивацію студентів до навчання, розвиває всі навчальні універсальні дії. Тим самим забезпечується висока організація навчального процесу. Аналізуються проблеми та перспективи використання технологій на основі цифрових та мобільних додатків. В статті аналізуються можливості використання цифрових ресурсів в навчальному процесі.Документ Educating global citizens at a foreign language class(КОД, 2018) Ivanenko, Nadiya; Іваненко, Надія Вікторівна(uk) Зміна географічних і культурних кордонів викликала дедалі більшу занепокоєність серед країн щодо підвищення рівня обізнаності про важливість освіти людей стати «громадянами світу». Наголошується на важливому внеску вчителів іноземних мов щодо громадянської освіти, зокрема освіти глобального громадянства. Ця стаття має на меті проаналізувати потенційні можливості для розвитку світової громадянської освіти на занятті іноземної мови шляхом аналізу національних стандартів та їх зв'язку з національними компетенціями громадянства та темами викладання світової громадянської освіти, запропонованими ЮНЕСКО, та її цілями навчання. Важливі рекомендації надаються, щоб сприяти викладанню ідей глобального громадянства на занятті іноземної мови.Документ Education for democratic citizenship: teaching virtues and values(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Ivanenko, Nadiya Victorivna; Іваненко, Надія Вікторівна; Иваненко, Надежда Викторовна(uk) У статті визначено роль освіти у розвитку основних цінностей суспільства: демократії, прав людини, свободи, толерантності, верховенства права і міжкультурного діалогу. Метою статті є дослідження розвитку громадянської освіти та її вплив на свідомий вибір студентів долучатися до процесу становлення національної демократії, формуючи в них знання, навички, ціннісні орієнтації, моральні принципи активного і свідомого громадянства. Доведено, що громадянська освіта сприяє розвитку навичок, цінностей і установок, які необхідні для ефективної, поінформованої й активної участі в демократичних процесах.Документ English «conversational routines»: speech act knowledge as part of an efl teacher intercultural competence(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Parashchuk, Valentyna; Паращук, Валентина Юліївна(uk) Стаття присвячена міжкультурним особливостям в реалізації стереотипних мовленнєвих актів в англомовних лінгвокультурах, знання яких входить до міжкультурної компетентності вчителя англійської мови як іноземної.Документ Grundfunktionen des perfekts und des präteritums gebrauch und austauschbarkeit der tempusformen.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Woronkowa, Nina; Воронкова, Ніна РоманівнаThe author considers the problem of the use of Perfekt and Prateritumtense fo rmstoexpress the actions in the past and possibilities of the irinterchangeability. The author also explains the use of Perfektor Prateritumin speaking and writing which causes difficulties in learning German as a foreign language.Документ Hörversrehen im deutschunterricht(КОД, 2019) Воронкова, Ніна Романівна; Voronkova, Nina(uk) У статті йдеться про роль аудіювання в навчальному процесі та фактори, які відіграють при цьому важливу роль. Насамперед необхідно тренувати свідоме розуміння мови на слух. Для успішного опрацювання почутого тексту необхідно мати багатий словниковий склад, попередні знання з країнознавства та уявлення про особливості діалектів. Здатність уважно слухати створює основу для подальшої професійної освіти. Тренування слухання сприяє покращенню якості знань з навичок з говоріння, читання письма та перекладу.Документ Interactive e-learning methods of teaching English as a foreign language(КОД, 2018) Leonidov, Oleksandr; Леонідов, Олександр Сергійович(uk) Статтю присвячено використанню інтерактивних методів у процесі електронного навчання англійської мови. Інтерактивне електронне навчання розглядається як ефективний підхід до вивчення англійської мови, що характеризується використанням цифрових носіїв інформації та сучасних комп’ютерних технологій і постає як форма інтерактивної взаємодії між суб’єктом навчання і електронним засобом навчання. Аналіз англомовних онлайн-ресурсів засвідчив, що електронні засоби навчання відзначаються гнучкістю та доступністю, значним рівнем індивідуалізації, візуалізації та інтерактивності, засобами відстеження прогресу і забезпечення зворотного зв’язку, а також стимулюють відповідальне ставлення до навчання. У статті досліджується ефективність та особливості використання таких засобів електронного навчання як сценарії з розгалуженням, інтерактивні відео, аватари, симуляція, вивчення кейсів, тести, чати й форуми. За умови коректного впровадження в навчальний процес методи електронного навчання виявляють необмежений дидактичний потенціал та здатні підвищити навчальну мотивацію. Наголошується на необхідності підвищення вчителями англійської мови рівня володіння сучасними освітніми технологіями, у галузі електронного навчання зокрема.Документ Kreative arbeit mit literarischen textenim deutschunterricht(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Voronkovа, Nina; Воронкова, Ніна Романівна(uk) У статті розглядається питання творчого підходу до опрацювання літературного тексту на заняттях з німецької мови,наведено приклади як усних так і письмових завдань при роботі з текстами, які мають комунікативну спрямованість.Документ Learning about presidential election process in the USA(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Дацька, Тетяна Олексіївна; Datska, TetianaThe paper is an overview of presidential election process in the USA with the Ukrainian leaner in mind. It presents a compilation of sources that dwell on those aspects of US elections that are different from the Ukrainian system. The paper also provides a glossary of words that pertain to the peculiarities of electoral process in the USA.Документ Methodenfragen pädagogischer diagnostik und aspekte diagnostischen handelns(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Bozhko, Natalia; Божко, Наталія Василівна(uk) У статті розглядаються методичні питання педагогічної діагностики та аспекти діагностичного управління. Також у статті йдеться просистематичне спостереження вчителя на заняттях з іноземної мови. Такі аспекти як порівняння, аналіз, спостереження, інтерпретація, контроль результатів роботи учнів на уроках детально описуються та аналізуються. У статті розглядаються шляхи, які ведуть до досягнення успіху в навчанні та професійного підходу до викладання.Документ Phonemic and accentual deviations in Ukrainian speakers’ pronunciations of English words(КОД, 2019) Паращук, Валентина Юліївна; Parashchuk, Valentyna(uk) Стаття присвячена опису фонемних і акцентних відхилень у структурах слів в українському варіанті англійської мови як іноземної – Ukrainian English (UkrE). Системний характер девіацій зафіксовано в лексичній підсистемі запозичень-інтернаціоналізмів і складних слів. Рекурентними фонетичними маркерами адаптації на рівні фонемної структури слова в англійській вимові українських мовців виступають зміни голосних у ненаголошених і наголошених позиціях; на рівні акцентної структури слова – кількість і ступінь наголосу. У комунікативному аспекті описані відхилення не порушують зрозумілості мовлення, а скоріше слугують вимовними маркерами UkrEяк ксенолекту.