Кваліфікаційні роботи каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5525
Переглянути
Документ Внесок Софії Русової в розвиток дошкільної освіти(2024) Загородня, Дарія ОлександрівнаДокумент Формування гуманних почуттів дітей середнього дошкільного віку(2024) Горіна, Анастасія ІгорівнаДокумент Формування соціальної компетентності учнів початкової школи(2024) Гордун, Ольга АнатоліївнаДокумент Казка як засіб формування толерантності дітей дошкільного віку(2024) Лопатюк, Алла ОлександрівнаДокумент Методика вивчення творів сучасних українських дитячих письменників з використання кейс-технологій(2024) Доренко, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Формування екологічної культури дітей дошкільного віку засобами гри(2024) Шевченко, Дмитро ЮрійовичДокумент Тютенко, Наталія Юріївна(2024)(ua) Магістерську роботу присвячено актуальній темі впровадження сучасних підходів під час формування мовленнєвих навичок дошкільнят. У роботі розкрито проблему впливу сучасних підходів на формування фонетичної грамотності учнів дошкільного віку, подано інноваційні методи проведення занять із розвитку мовлення, розглянуто систему роботи з вироблення фонетичної компетентності дошкільників. Практична цінність полягає в узагальненні педагогічного досвіду із розвитку мовлення дошкільників та результатах проведеного педагогічного експерименту з дослідження ефективності застосування сучасних підходів до формування фонетичної компетентності в дітей дошкільного віку. (en) The master's thesis is devoted to the current topic of the introduction of modern approaches in the process of forming speech skills of preschoolers. The work reveals the problem of how modern approaches affect the formation of the speech culture of preschoolers, presents modern methods for conducting classes on fiction and speech development, considers the system of work on the development of the formation of phonetic competence of preschoolers. The practical value lies in the generalization of pedagogical experience in the development of preschool children's speech and the results of a pedagogical experiment conducted to investigate the effectiveness of using modern approaches to the formation of phonetic competence in preschool children.Документ Формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку(2024) Чабаненко, Валерій Володимирович(ua) Робота викладена на 95 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 9 додатків. Об’єктом дослідження є процес життєдіяльності дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку. Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати методику формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку. У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку: здоровий спосіб життя як наукова проблема, показники здоров’я дитини дошкільного віку, специфіка формування основ здорового способу життя дітей старшого дошкільного віку. У другому розділі описана методика формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку: вивчення стану досліджуваної проблеми у практиці роботи сучасних закладів дошкільної освіти, здоров’язбережувальні технології, їх характеристика, емпіричне дослідження рівня сформованості здоров’язбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку.Документ Формування екологічної культури дітей дошкільного віку засобами гри(2024) Шевченко, Юлія ВасилівнаДокумент Застосування медіазаписів на уроках у початковій школі(2024) Кушнір, Наталія МиколаївнаДокумент Розвиток пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності(2024) Байсак, Юлія Леонідівна; Baysak, Y.(ua) Робота викладена на 100 сторінках, містить 3 розділи, 62 джерела в переліку посилань та 4 додатки. Об’єктом дослідження є процес розвитку пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – є розвиток пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності Метою роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці використання пошуково-дослідницької діяльності як засобу розвитку пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку. У першому розділі здійснене узагальнення психолого-педагогічних досліджень з питань формування пізнавальних інтересів. У другому розділі зазначено, що створення розвивального середовища є важливим чинником стимулювання та розвитку пізнавальних інтересів дітей. Висвітлені роль та характеристика дослідницької діяльності у ЗДО. У третьому розділі була проведена діагностика рівня пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницької діяльності. В результаті чого нами була розроблена та реалізована програма формувального експерименту. У кінці роботи подано висновки, які відповідають вступу та основній частині роботи й містять основні узагальнення виконаного дослідження. (en) The work is presented on 100 pages, contains 3 chapters, 62 sources in the list of references and 4 appendices The object of the study is the process of development of preschool children’s cognitive interests. The subject of the study is the development of preschool children’s cognitive interests in the process of research activities. The purpose of the work is to theoretically substantiate and experimentally verify the usage of research activities as a means of development of preschool children’s cognitive interests. The first section summarizes psychological and pedagogical research on the formation of cognitive interests. The second section indicates that the creation of a developmental environment is an important factor in stimulating and developing children's cognitive interests. The role and characteristics of research activities in preschool education are highlighted. In the third section, a diagnosis the level of cognitive interests of preschool children during research activities was carried out. As a result, we developed and implemented a program of a formative experiment. At the end of the work, conclusions are presented that correspond to the introduction and the main part of the work and contain the main generalizations of the research performed.Документ Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу(2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.Документ Формування уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку засобами проєктної діяльності(2024) Грабовець, Валерій Миколайович; Grabovets, V.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано стан розробленості проблеми в теорії і практиці, з’ясовано можливості проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку, експериментально перевірено ефективність проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку. Встановлено, що формування уявлень про рідний край у старших дошкільнят за допомогою проєктної діяльності можливо, якщо: зібраний і систематизований регіональний матеріал про природу з урахуванням вікових особливостей дітей; запроваджена поетапна схема організації проєктної діяльності дітей, що сприяє підвищенню мотивації до майбутньої діяльності і якісному засвоєнню отримуваної інформації про рідний край, залучені батьки в проєктну діяльність, як координатори роботи дітей над проєктом. (en) The qualification work analyzed the state of development of the problem in theory and practice, clarified the possibilities of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age, experimentally tested the effectiveness of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age. It was established that the formation of ideas about the native land in senior preschoolers through project activity is possible if: regional material about nature is collected and systematized, taking into account the age characteristics of children; a phased scheme for organizing children's project activity is introduced, which contributes to increasing motivation for future activity and high-quality assimilation of the received information about the native land, parents are involved in project activity as coordinators of children's work on the project.Документ Технології раннього навчання математики учнів 1 класу Нової української школи(2024) Крошко, Валерія Геннадіївна; Kroshko, V.(ua) Магістерська робота присвячена проблемі технологій раннього навчання математики учнів 1 класу Нової української школи. Розглянуто особливості навчання математики першокласників в психологічному та педагогічному аспекті. Вивчено проблему врахування вікових особливостей учнів 6-річного віку в навчанні математики. Визначено зміст педагогічної технології, її роль у навчанні учнів молодшого шкільного віку та відмінність від методики. Особливу увагу приділено особливостям використання технологій раннього навчання математики (палички Кюїзенера, блоки Дьєнеша, круги Ейлера, цеглинки LEGO). У роботі представлено систему покращення рівня знань учнів математики через технології раннього навчання в Арбузинському ліцеї №2 ім. Т. Г. Шевченка. (en) The master’s thesis is devoted to the issue of technologies for early mathematics education for first-grade students in the New Ukrainian School. It examines the specific psychological and pedagogical aspects of teaching mathematics to first-graders. The study explores the issue of accounting for the developmental characteristics of six-year-old students in mathematics education. It defines the content of pedagogical technology, its role in teaching young school-age students, and how it differs from methodology. Particular attention is paid to the features of using early learning technologies for mathematics (Cuisenaire rods, Dienes blocks, Euler circles, LEGO bricks). The paper presents a system to enhance students’ mathematical knowledge through early learning technologies implemented at Arbuzyne Lyceum No. 2 named after T.H. Shevchenko.Документ Методика формування у молодших школярів громадянської компетентності на уроках літературного читання(2024) Іскова, Ірина Валеріївна; Iskova, I.(ua) У кваліфікаційній роботі розглядається проблема формування громадянської компетентності у молодших школярів на уроках літературного читання. Проаналізовано теоретичні засади формування громадянської компетентності у контексті сучасної освіти, зокрема на уроках літературного читання. Окрему увагу приділено методичним підходам, які сприяють розвитку громадянських цінностей, поваги до прав людини, толерантності та національної ідентичності учнів. У роботі розроблено ряд практичних рекомендацій та методичну систему для вчителів початкової школи, спрямованих на ефективне впровадження громадянської компетентності через опрацювання літературних творів. Також досліджено роль уроків літературного читання у формуванні морально-етичних та соціальних якостей дітей, які є основою для становлення відповідальних громадян. (en) The qualification work considers the problem of the formation of civic competence in junior schoolchildren in literary reading lessons. The theoretical principles of the formation of civic competence in the context of modern education, in particular in literary reading lessons, are analyzed. Special attention is paid to methodological approaches that contribute to the development of values, respect for human rights, tolerance and national identity of students. The work develops a number of practical recommendations and methodological techniques for primary school teachers aimed at the effective implementation of civic competence through literary works. The role of literary reading lessons in the formation of moral, ethical and social qualities of children, which is the basis for the formation of responsible citizens, was also investigated.Документ Формування вмінь взаємодіяти усно на уроках української мови засобами кейс-технології(2024) Костенко, Руслана Сергіївна; Kostenko, R.(ua) У кваліфікаційній роботі ґрунтовно викладено суть поняття мовленнєва діяльність, його структуру й особливості організації для здобувачів початкової освіти, фундаментальні принципи й умови забезпечення ефективності; подано результати аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури щодо організації мовленнєвої діяльності молодших школярів для вироблення вмінь взаємодіяти усно в різних ситуаціях спілкування. У дослідженні також представлено сутність понять «кейс-технологія», «кейс-метод», «ситуації спілкування»; детально викладено історія створення методу кейсів, окреслено його переваги стосовно інших інтерактивних методів навчання. Проаналізовано види та зміст кейсів та окреслено можливості застосування методу для роботи з молодшими школярами; описано алгоритм організації роботи з кейсом. (en) The qualification work thoroughly describes the essence of the concept of speech activity, its structure and peculiarities of organization for primary education students, fundamental principles and conditions for ensuring efficiency; presents the results of the analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the organization of speech activity of primary school students to develop the ability to interact orally in different communication situations. The study also presents the essence of the concepts of ‘case technology’, ‘case method’, ‘communication situations’; the history of the case method is described in detail, and its advantages in relation to other interactive teaching methods are outlined. The types and content of cases are analyzed and the possibilities of applying the method to work with junior schoolchildren are outlined; the algorithm for organizing work with a case is described.Документ Реалізація діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ(2024) Дюдюнова, Василина; Diudiunova, V.(ua) Робота викладена на 120 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 5 додатків. Об’єктом дослідження є навчальна діяльність учнів початкової школи на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Предмет дослідження – процес впровадження діяльнісного підходу на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати шляхи реалізації діяльнісного підходу при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: сутність діяльнісного підходу до навчання в початковій школі, діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в Новій українській школі та особливості викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У другому розділі здійснено аналіз передового педагогічного досвіду з впровадження діяльнісного підходу в початковій школі, описані технології провадження діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: ігрові технології, LEGO-технології, гейміфікація, проєктна технологія, інтерактивні технології, технології кооперативного навчання, STEM-навчання, та висвітлено питання оновлення змісту навчання інтегрованого курсу з позицій діяльнісного підходу. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». (en) The paper is 120 pages long, includes 2 chapters, 66 sources in the reference list, and 5 appendices. The object of the study is the learning activities of primary school students in the integrated course “I Explore the World.” The subject of the study is the process of implementing the activity-based approach in the lessons of the integrated course “I Explore the World.” The purpose of the work is to identify and theoretically substantiate the ways of implementing the activity-based approach in the study of the integrated course “I Explore the World.” The theoretical foundations of the problem of implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World” are examined in the first chapter: the essence of the activity-based approach to teaching in primary school, the activity-based approach as the basis for organizing the educational process in the New Ukrainian School, and the specific features of teaching the integrated course “I Explore the World.” The second chapter analyzes the advanced pedagogical experience in implementing the activity-based approach in primary school, describes technologies for implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World,” including play-based technologies, LEGO technologies, gamification, project-based learning, interactive technologies, cooperative learning, STEM education; and the content updating of the integrated course is described from the perspective of an activity-based approach. Based on the results of the work, the paper concludes with findings on the implementation challenges and opportunities of the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World.”Документ Проблеми готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі(2024) Гребинюк, Аліна Юріївна; Hrebynyuk, A.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Описано поняття «готовності» та її аспектів у розвитку особистості старших дошкільників. Здійснено вивчення факторів, які впливають на готовність. Узагальнено сутність, зміст поняття готовності дитини до школи у психолого-педагогічній літературі, його особливості. Розглянуто особливості процесу формування дошкільників до шкільного навчання, можливі проблеми цього процесу. Досліджено методи, технології та шляхи підготовки дитини до шкільного навчання. Проаналізовано методики вдосконалення готовності дитини до навчання у школі. Проведено експериментальне дослідження щодо перевірки ефективності побудованої системи роботи з підготовки дітей дошкільного віку до навчання у школі. З цією метою досліджено передовий педагогічний досвід вихователів України із формування готовності майбутніх першокласників до навчання у школі. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем готовності старших дошкільників до навчання у школі. (en) The qualification work is devoted to the content analysis and study of the specialty of the readiness of older preschool children to study at school. The concept of «readiness» and its aspects in personality development of older preschoolers are described. A study of the factors affecting readiness was carried out. The essence, content of the concept of readiness of a child for school in the phychological and pedagogical literature, its features are summarized. The specialty of the process of formation of preschoolers before studying at school, possible problems of this process are considered. The methods of improving a child’s readiness to study at school are analyzed. An experimental study was conducted to check the effectiveness of the constructed work system for preparing preschool children to study. For this purpose, the advanced pedagogical experience of Ukrainian educators in shaping the readiness future first-graders to study at school was investigated. The qualification work provides a theoretical generalization and a practical solution to the problems of senior preschoolers’ readiness to study at school.Документ Формування системи цінностей в учнів молодшого шкільного віку в контексті Нової української школи(2024) Клокова, Людмила Василівна; Klokova, L.(ua) У науковій роботі розкрито науково-теоретичний аспект формування системи цінностей у молодших школярів. Визначено поняття «цінності» та охарактеризовано вікові особливості зазначеної категорії здобувачів освіти, щодо процесу формування ціннісних орієнтирів під час виховного процесу. Особлива увага приділена поняттю «наскрізний виховний процес» Розкрито педагогічні умови його організації в контексті НУШ. Охарактеризовано складники системи цінностей молодших школярів. У ході вивчення практичного досвіду вчителів початкових класів визначено найбільш ефективні методи, форми та засоби формування ціннісних орієнтирів учнів початкових класів. (en) The scientific paper reveals the scientific and theoretical aspect of the formation of a system of values in primary school students. The concept of ‘values’ is defined and the age characteristics of this category of students are characterised in relation to the process of forming value orientations during the educational process. Particular attention is paid to the concept of ‘cross-cutting educational process’. The pedagogical conditions of its organisation in the context of the NUS are revealed. The components of the value system of primary schoolchildren are characterised. In the course of studying the practical experience of primary school teachers, the most effective methods, forms and means of forming the value orientations of primary school students are identified.Документ Інноваційні технології вивчення фразеології на уроках української мови в початковій школі(2024) Лапіцька, Руслана Валеріївна; Lapitska, R.(ua) Магістерську роботу присвячено актуальній темі впровадження інноваційних методів навчання, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності учнів під час вивчення Фразеології в початкових класах. Особливу увагу приділено проєктній роботі, методу «рольових ігор» й інтерактивним вправам, які сприяють глибшому розумінню та закріпленню знань із Фразеології. Дослідження містить аналіз традиційних і сучасних підходів до навчання Фразеології і порівняльний аналіз їхньої ефективності. Основною метою є створення методичних рекомендацій, які дозволять урізноманітнити уроки, мотивувати учнів до вивчення фразеології та розвивати їх мовленнєву компетентність. Практична цінність дослідження полягає в низці запропонованих інноваційних методів, зокрема гейміфікації, проєктної діяльності, роботи з онлайн-інструментами та створення інтерактивних завдань, спрямованих на розвиток асоціативного мислення і креативності учнів. (en) This master’s thesis explores the pressing issue of implementing innovative teaching methods aimed at stimulating students’ cognitive activity during the study of phraseology in primary school. Special emphasis is placed on project-based learning, role-playing, and interactive exercises that foster a deeper understanding and consolidation of knowledge in phraseology. The research includes an analysis of both traditional and modern approaches to teaching phraseology, along with a comparative assessment of their effectiveness. The primary goal is to develop methodological recommendations that will diversify lesson formats, motivate students to study phraseology, and enhance their language competence. The practical significance of the research lies in the proposed range of innovative methods, including gamification, project-based activities, the use of online tools, and the creation of interactive tasks aimed at fostering students’ associative thinking and creativity.
