Кафедра дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/53
Переглянути
730 результатів
Результати пошуку
Документ Аналіз стану формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності майбутніх учителів у вітчизняній та зарубіжній літературі(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Цуканова, Наталія Миколаївна; Tsukanova, Nataliia(ua) В умовах стрімких змін у системі освіти, формування готовності майбутніх учителів початкових класів до інноваційної педагогічної діяльності набуває особливої актуальності. Сучасний педагог повинен не тільки володіти традиційними методами викладання, а й уміти адаптуватися до нових викликів, використовуючи інноваційні підходи та технології. Це вимагає переосмислення змісту та структури професійної підготовки педагогів. У статті аналізується сутність поняття «готовність до інноваційної педагогічної діяльності», виявляються її основні компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний та рефлексивно-оцінний. Кожен із них розкривається як найважливіший елемент формування професійної компетентності майбутнього вчителя, що забезпечує його здатність до перетворення освітнього процесу. Окрему увагу приділено аналізу чинників, що впливають на процес формування цієї готовності, включно з як особистісними особливостями студентів, так і особливостями освітнього середовища. Підкреслюється важливість комплексного підходу, що включає не тільки навчання, а й практико-орієнтовану діяльність, а також елементи самоаналізу та рефлексії. Розглядаються зарубіжні та українські підходи до підготовки педагогів, здатних до інновацій. Аналізуються успішні практики, що включають використання адаптивних технологій, інтеграцію доповненої реальності в навчальний процес, а також розвиток ІК-компетентності через неформальні форми освіти. Ці підходи порівнюються з метою виявлення загальних тенденцій та специфічних особливостей. Запропоновано структурно-функціональну модель формування готовності, що включає послідовні етапи - від мотиваційно-орієнтувального до рефлексивно-узагальнюючого. Модель акцентує увагу на необхідності активного залучення студентів до освітнього процесу, реалізації проєктів і впровадження інноваційних педагогічних рішень. Таким чином, стаття розкриває комплексне розуміння процесу формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності, а також пропонує практичні інструменти та підходи, застосовні в системі професійної підготовки вчителів. Матеріали дослідження можуть бути корисними як педагогічним вишам, так і освітнім установам, зацікавленим у підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців. (en) In the context of rapid changes in the education system, the formation of future primary school teachers’ readiness for innovative pedagogical activities is of particular relevance. A modern teacher must not only master traditional teaching methods, but also be able to adapt to new challenges using innovative approaches and technologies. This requires a rethinking of the content and structure of teacher training. The article analyzes the essence of the concept of “readiness for innovative pedagogical activity”, identifies its main components: motivational and value, cognitive, operational and activity, and reflective and evaluative. Each of them is revealed as the most important element of the formation of the future teacher’s professional competence, which ensures his/her ability to transform the educational process. Particular attention is paid to the analysis of factors influencing the process of forming this readiness, including both the personal characteristics of students and the characteristics of the educational environment. The importance of an integrated approach is emphasized, which includes not only learning, but also practice-oriented activities, as well as elements of self-analysis and reflection. Foreign and Ukrainian approaches to training teachers capable of innovation are considered. Successful practices are analyzed, including the use of adaptive technologies, integration of augmented reality into the educational process, and development of IR competence through non-formal education. These approaches are compared to identify common trends and specific features. A structural and functional model of readiness formation is proposed, which includes successive stages - from motivational and orientation to reflective and generalizing. The model emphasizes the need to actively involve students in the educational process, implement projects and introduce innovative pedagogical solutions. Thus, the article reveals a comprehensive understanding of the process of forming readiness for innovative pedagogical activity, and offers practical tools and approaches applicable to the system of teacher training. The materials of the study can be useful for both pedagogical universities and educational institutions interested in improving the quality of training of future specialists.Документ Сучасна система фізичного виховання в умовах закладу вищої освіти(Середняк Т. К., 2025) Язловецька, Оксана ВалентинівнаДокумент Сучасна освіта в Україні : виклики та інновації в ХХІ столітті(2025)Монографія є результатом творчих пошуків професорсько-викладацького колективу факультету педагогіки, психології та мистецтв Центрально-українського державного університету імені Володимира Винниченка. Свої наукові розвідки також презентували представники інших факультетів та закладів освіти, що співпрацюють з університетом. У написанні монографії взяли участь фахівці в галузі загальної педагогіки та історії освіти, професійної та корекційної педагогіки, соціальної педагогіки та психології, дошкільної та початкової освіти, соціокультурної сфери та мистецької освіти. Наукове видання висвітлює теоретико-методологічні та практичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців у системі вищої освіти, науково-практичний контент сучасних освітніх технологій, організацію освітнього процесу в закладі вищої освіти з огляду на специфіку інформаційного та цифрового освітнього простору. Колективна монографія адресована широкому педагогічному загалу.Документ Шляхи впровадження навчання через дослідження (inquiry-based learning) в умовах інтеграції змісту початкової освіти(2025) Мартін, Аліна МиколаївнаДокумент Українська школа як царина системних перетворень на тлі реформувальних процесів в освіті(2025) Довга, Тетяна ЯківнаДокумент Особливості розвитку мовлення дошкільників у сучасних освітніх умовах(2025) Жигора, Ірина ВалеріївнаДокумент Культ книги та рідної мови в трактуванні василя сухомлинського у світлі вимог нової української школи(2025) Баранюк, Ірина ГригорівнаДокумент Інформаційно-освітнє середовище як ресурс самостійної навчальної діяльності студентів(2025) Галета, Ярослав ВолодимировичДокумент Інноваційні підходи до розвитку мовлення здобувачів дошкільної та початкової освіти в сучасному освітньому просторі(2025) Горська, Олена Олександрівна; Кіндей, Леся ГригорівнаДокумент Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дітей середнього шкільного віку(2024) Костенко, Руслана Сергіївна