Кваліфікаційні роботи каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5525
Переглянути
Документ Використання комп’ютерних технологій в процесі навчання математики в початковій школі(2024) Репало, Ірина Леонідівна; Repalo, I.L.(ua) Робота викладена на 82 сторінках, містить 2 розділи, 51 джерело та 3 додатки. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предметом дослідження є педагогічні умови, методи та технології використання ІКТ на уроках математики в початковій школі. Метою дослідження є вивчення ефективності використання ІКТ у навчанні математики в початковій школі та розробка рекомендацій щодо їх застосування для підвищення якості навчання. Перший розділ роботи присвячений теоретичним основам використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі початкової школи. У ньому розкрито сутність поняття ІКТ, проаналізовано їх значення для навчання математики та особливості впровадження у початковій освіті. Досліджено психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій, акцентується увага на вікових особливостях учнів та способах адаптації матеріалу до їхніх потреб. Розглянуто педагогічні умови ефективного використання ІКТ, зокрема технічне забезпечення, рівень підготовки педагогів та вибір оптимальних методичних підходів. У другому розділі роботи описано експериментальне дослідження, яке мало не меті перевірити ефективність використання ІКТ у процесі навчання математики учнів початкової школи. Розкрито особливості організації сучасного уроку математики з використанням цифрових технологій, структуру та етапи експерименту. Результати дослідження демонструють позитивний вплив використання ІКТ на навчальні досягнення учнів із математики, зокрема підвищення їхньої мотивації та покращення математичних компетенцій. Розроблено практичні рекомендації для вчителів щодо використання ІКТ під час викладання математики з метою підвищення ефективності навчального процесу. За результатами роботи зроблено висновки щодо використання комп’ютерних технологій на уроках математики в початковій школі. (en) The thesis consists of 82 pages, includes 2 chapters, 51 references, and 3 appendices. The object of the study is the process of teaching mathematics in primary school, implemented through information and communication technologies (ICT). The subject of the study is the pedagogical conditions, methods, and technologies for using ICT in mathematics lessons in primary school. The aim of the study is to examine the effectiveness of ICT in teaching mathematics in primary school and to develop recommendations for their application to improve the quality of education. The first chapter of the work is dedicated to the theoretical foundations of using information and communication technologies (ICT) in the educational process of primary school. It explores the concept of ICT, analyzes its importance for teaching mathematics, and examines the specifics of its implementation in primary education. Psychological and pedagogical aspects of technology application are discussed, focusing on the age characteristics of students and methods of adapting materials to their needs. The chapter considers pedagogical conditions for the effective use of ICT, including technical support, teacher training, and the selection of optimal methodological approaches. The second chapter focuses on an experimental study of the effectiveness of ICT in teaching mathematics to primary school students. It describes the organization of modern mathematics lessons using technologies, the structure, and stages of the experiment. The study results demonstrate the impact of ICT integration on students’ academic achievements, particularly their increased motivation and improved mathematical competencies. The chapter provides practical recommendations for teachers on using ICT in mathematics instruction, which can enhance the efficiency of the educational process. The study concludes with findings regarding the use of computer technologies in mathematics lessons in primary school.Документ Використання фольклору у вихованні молодших школярів(2024) Медвідь, Яна Юріївна; Medvid, Y. Y.(ua) Кваліфікаційна робота «Використання фольклору у вихованні молодших школярів» була присвячена вивченню та аналізу ролі та значення фольклору як важливого педагогічного засобу у формуванні морально-естетичних і культурних цінностей Росії дітей молодшого шкільного віку. У першому розділі розділу розглядалися теоретичні основи використання фольклору як важливого засобу виховання молодших школярів. Розглянуто термін «фольклор» та проаналізовано жанри фольклору та їх дидактичне та виховне значення. Проаналізовано фольклор як засіб виховання молодших школярів. У дослідженні підкреслюється важливість використання фольклору для розвитку духовності молодших школярів, оскільки він сприяє засвоєнню культурної спадщини, привертає увагу до історії та традицій рідної країни. Аналіз матеріалів загальноосвітнього навчального закладу підтвердив, що використання фольклору в навчально-виховному процесі сприяє формуванню національної самосвідомості дітей, підвищує інтерес до історії та традицій свого народу, розвиває уяву, мову та комунікативні здібності. Фольклор допомагає вчителю. створити емоційно насичене середовище, яке сприяє глибокому засвоєнню морально-етичних цінностей. Друга частина магістерської роботи присвячена розкриттю використання фольклору в навчально-виховному процесі початкової школи. Аналіз сучасних методик показав, що використання фольклорних творів у навчанні молодших школярів є ефективним засобом підвищення мотивації навчання, розвитку емоційної сфери та формування морально-етичних цінностей. Фольклор дозволяє створити на заняттях емоційно насичену атмосферу, яка сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу та активізує інтерес дітей до знань. Вивчення досвіду використання вчителями фольклорного матеріалу в початкових класах показало, що багато вчителів активно використовують у своїй роботі народну творчість. Зазначають, що фольклор позитивно впливає на розвиток особистісних якостей учнів, інтерес до навчання, сприяє підвищенню успішності. Завдяки фольклорним матеріалам навчальний процес стає більш захоплюючим і різноманітним, сприяє формуванню в учнів національної свідомості, поваги до культурних традицій свого народу та розширенню їх світогляду. (en) The qualification work "Use of folklore in the education of younger schoolchildren" was devoted to the study and analysis of the role and significance of folklore as an important pedagogical tool in the formation of moral, aesthetic and cultural values of children of primary school age. The first section of the part examined the theoretical principles of using folklore as an important tool in the education of younger schoolchildren. The term "folklore" is considered and the genres of folklore and their didactic and educational value are analyzed. Folklore is analyzed as a means of educating younger schoolchildren. The study emphasizes the importance of using folklore to develop the spirituality of younger schoolchildren, as it contributes to the assimilation of cultural heritage, draws attention to the history and traditions of their native country. Analysis of materials from a comprehensive secondary school confirmed that the use of folklore in the educational process contributes to the formation of children's national identity, increases their interest in the history and traditions of their own nation, develops imagination, language and communication skills Folklore helps teachers create an emotionally rich environment that contributes to the deep appropriation of moral and ethical values. The second part of the master's thesis is devoted to revealing the use of folklore in the educational process of primary school. Analysis of modern methods showed that the use of folklore works in teaching younger schoolchildren is an effective way to increase motivation for learning, develop the emotional sphere and form moral and ethical values. Folklore allows you to create an emotionally rich atmosphere in classes, which contributes to better assimilation of educational material and activates children's interest in knowledge. A study of teachers' experience in using folklore materials in primary school showed that many teachers actively use folk art in their work. They note that folklore has a positive effect on the development of students' personal qualities, their interest in learning and helps to increase their academic performance. Thanks to folklore materials, the educational process becomes more exciting and diverse, contributes to the formation of national consciousness in students, respect for the cultural traditions of their people and the expansion of their worldview.Документ Внесок Софії Русової в розвиток дошкільної освіти(2024) Загородня, Дарія ОлександрівнаДокумент Застосування медіазаписів на уроках у початковій школі(2024) Кушнір, Наталія МиколаївнаДокумент Казка як засіб формування толерантності дітей дошкільного віку(2024) Лопатюк, Алла ОлександрівнаДокумент Казкотерапія як метод педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку(2024) Цупренко, Анастасія Олександрівна; Tsuprenko, A.O.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування казкотерапії як методу педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку. Описано поняття «Казка», «Казкотерапія», «Особистість дитини». Здійснено вивчення поняття та сутностіособистості дитини дошкільного віку, визначено поняття та змістовне наповнення казки та казкотерапії, виявлено значення та виховну роль казок в практиці дошкільної педагогіки. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) The qualification work is devoted to the analysis of the content and study of the features of the application of fairy tale therapy as a method of pedagogical influence on the personality of a preschool child. The concepts of "Fairy Tale", "Fairy Tale Therapy", "Child's Personality" are described. The concept and essence of the personality of a preschool child are studied, the concept and content of fairy tales and fairy tale therapy are defined, the meaning and educational role of fairy tales in the practice of preschool pedagogy are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activity in preschool children, during which psychological, social and pedagogical aspects were taken into account and the necessary recommendations were selected to improve the effectiveness of the development of creative abilities of preschool children through play. The qualification work provides a theoretical generalization and practical solution to the problems of developing creative abilities of preschoolers in the process of play.Документ Методика вивчення творів сучасних українських дитячих письменників з використання кейс-технологій(2024) Доренко, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Методика формування у молодших школярів громадянської компетентності на уроках літературного читання(2024) Іскова, Ірина Валеріївна; Iskova, I. V.(ua) У кваліфікаційній роботі розглядається проблема формування громадянської компетентності у молодших школярів на уроках літературного читання. Проаналізовано теоретичні засади формування громадянської компетентності у контексті сучасної освіти, зокрема на уроках літературного читання. Окрему увагу приділено методичним підходам, які сприяють розвитку громадянських цінностей, поваги до прав людини, толерантності та національної ідентичності учнів. У роботі розроблено ряд практичних рекомендацій та методичну систему для вчителів початкової школи, спрямованих на ефективне впровадження громадянської компетентності через опрацювання літературних творів. Також досліджено роль уроків літературного читання у формуванні морально-етичних та соціальних якостей дітей, які є основою для становлення відповідальних громадян. (en) The qualification work considers the problem of the formation of civic competence in junior schoolchildren in literary reading lessons. The theoretical principles of the formation of civic competence in the context of modern education, in particular in literary reading lessons, are analyzed. Special attention is paid to methodological approaches that contribute to the development of values, respect for human rights, tolerance and national identity of students. The work develops a number of practical recommendations and methodological techniques for primary school teachers aimed at the effective implementation of civic competence through literary works. The role of literary reading lessons in the formation of moral, ethical and social qualities of children, which is the basis for the formation of responsible citizens, was also investigated.Документ Методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти та родини в організації дозвілля дітей старшого дошкільного віку(2024) Третяк, Денис Олегович; Tretyak, D. O.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні аспекти проблеми, уточнити зміст поняття «методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку», з’ясовано особливості організації дорослими дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти і сім'ї, розроблено й апробовано зміст і компоненти методичного забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. (en) The qualification work analyzed the theoretical aspects of the problem, clarified the meaning of the concept of "methodical support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age", clarified the features of the organization of leisure activities of children of senior preschool age by adults in the conditions of a preschool educational institution and a family, developed and tested the content and components of the methodological support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age.Документ Організація дозвілля молодших школярів засобами української народної педагогіки(2024) Куріпко, Богдана Олегівна; Kuripko, B.O.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню організації дозвілля молодших школярів засобами української народної педагогіки. Здійснено теоретичний аналіз поняття дозвілля, його мети та завдань у контексті початкової школи. Особлива увага приділена вивченню української народної педагогіки як ефективного засобу організації вільного часу учнів початкової ланки. На основі проведеного дослідження виявлено особливості організації дозвілля в початковій школі з використанням елементів народної педагогіки. Вивчено сучасний досвід організації позаурочного часу учнів та результатів власного дослідження. Розроблено рекомендації щодо ефективної організації дозвілля здобувачів початкової освіти, які базуються на засадах української народної педагогіки. (en) The qualification work is devoted to the study of the organization of leisure time of younger schoolchildren using the means of Ukrainian folk pedagogy. A theoretical analysis of the concept of leisure, its goals and objectives in the context of primary school was carried out. Special attention was paid to the study of Ukrainian folk pedagogy as an effective means of organizing the free time of primary school students. Based on the conducted research, the features of organizing leisure time in primary school using elements of folk pedagogy were identified. The modern experience of organizing students' extracurricular time and the results of their own research were studied. Recommendations for the effective organization of leisure time of primary school students, based on the principles of Ukrainian folk pedagogy, were developed.Документ Організація здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі(2024) Слуцька, Валерія Василівна; Slutska, V. V.(ua) Робота присвячена питанню формування здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкової школи, шляхом організації здоров’язбережувальної діяльності у закладі освіти. У першому розділі роботи досліджено теоретичний аспект організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі: вивчено сучасний стан проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів у науковій літературі; висвітлено сутність термінологічних понять дослідження; теоретично обґрунтовано використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі початкової школи, особливості організації цієї діяльності у початковій школі. Другий розділ роботи присвячений практичному аспекту впровадження здоров’язбережувальних технологій у початковій школі – узагальнено педагогічний досвід організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, описано аналіз проведеного експериментального дослідження щодо перевірки ефективності організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, а також педагогічні умови ефективності цього процесу. За результатами дослідження зроблені відповідні висновки. (en) The work is devoted to the issue of formation of healthcare competence in, through the organization of health-preserving activities in an educational institution. In the first chapter of the work, the theoretical aspect of organization of healthcare activity in primary school is investigated: the current state of the problem of formation primary school students’ healthcare competence in the scientific literature was studied; the essence of the terminological concepts of the work is highlighted; using of healthcare technologies in the educational process of primary school, the peculiarities of organization of this activity in primary school are theoretically substantiated. The second chapter of the work is devoted to the practical aspect of the implementation of healthcare technologies in primary school – the pedagogical experience of organizing healthcare activity in primary school is summarized, the analysis of the conducted experimental research on the effectiveness of organizing healthcare activity in primary school is described, as well as the pedagogical conditions for the effectiveness of this process.Документ Особливості діяльності альтернативних закладів дошкільної освіти в країнах ЄС(2024) Солодка, Юлія Віталіївна; Solodka, Y. V.(ua) Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел. У Розділі 1 розкрито суть «альтернативної освіти», етапи її становлення в країнах Європи та світу, принципи, цінності та зміст. Розділ 2 присвячений вивченню досвіду діяльності альтернативних закладів дошкільної освіти у Європі та впровадженню цих практик у систему дошкільної освіти України. (en) The work consists of an introduction, two sections, conclusions and recommendations, and a list of references. Chapter 1 reveals the essence of "alternative education", the stages of its formation in the countries of Europe and the world, principles, values and content. Chapter 2 is dedicated to the study of the experience of alternative preschool education institutions in Europe and the implementation of these practices in the preschool education system of Ukraine.Документ Проблеми готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі(2024) Гребинюк, Аліна Юріївна; Hrebynyuk, A. Y.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Описано поняття «готовності» та її аспектів у розвитку особистості старших дошкільників. Здійснено вивчення факторів, які впливають на готовність. Узагальнено сутність, зміст поняття готовності дитини до школи у психолого-педагогічній літературі, його особливості. Розглянуто особливості процесу формування дошкільників до шкільного навчання, можливі проблеми цього процесу. Досліджено методи, технології та шляхи підготовки дитини до шкільного навчання. Проаналізовано методики вдосконалення готовності дитини до навчання у школі. Проведено експериментальне дослідження щодо перевірки ефективності побудованої системи роботи з підготовки дітей дошкільного віку до навчання у школі. З цією метою досліджено передовий педагогічний досвід вихователів України із формування готовності майбутніх першокласників до навчання у школі. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем готовності старших дошкільників до навчання у школі. (en) The qualification work is devoted to the content analysis and study of the specialty of the readiness of older preschool children to study at school. The concept of «readiness» and its aspects in personality development of older preschoolers are described. A study of the factors affecting readiness was carried out. The essence, content of the concept of readiness of a child for school in the phychological and pedagogical literature, its features are summarized. The specialty of the process of formation of preschoolers before studying at school, possible problems of this process are considered. The methods of improving a child’s readiness to study at school are analyzed. An experimental study was conducted to check the effectiveness of the constructed work system for preparing preschool children to study. For this purpose, the advanced pedagogical experience of Ukrainian educators in shaping the readiness future first-graders to study at school was investigated. The qualification work provides a theoretical generalization and a practical solution to the problems of senior preschoolers’ readiness to study at school.Документ Реалізація діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ(2024) Дюдюнова, Василина; Diudiunova, V.K.(ua) Робота викладена на 120 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 5 додатків. Об’єктом дослідження є навчальна діяльність учнів початкової школи на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Предмет дослідження – процес впровадження діяльнісного підходу на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати шляхи реалізації діяльнісного підходу при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: сутність діяльнісного підходу до навчання в початковій школі, діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в Новій українській школі та особливості викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У другому розділі здійснено аналіз передового педагогічного досвіду з впровадження діяльнісного підходу в початковій школі, описані технології провадження діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: ігрові технології, LEGO-технології, гейміфікація, проєктна технологія, інтерактивні технології, технології кооперативного навчання, STEM-навчання, та висвітлено питання оновлення змісту навчання інтегрованого курсу з позицій діяльнісного підходу. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». (en) The paper is 120 pages long, includes 2 chapters, 66 sources in the reference list, and 5 appendices. The object of the study is the learning activities of primary school students in the integrated course “I Explore the World.” The subject of the study is the process of implementing the activity-based approach in the lessons of the integrated course “I Explore the World.” The purpose of the work is to identify and theoretically substantiate the ways of implementing the activity-based approach in the study of the integrated course “I Explore the World.” The theoretical foundations of the problem of implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World” are examined in the first chapter: the essence of the activity-based approach to teaching in primary school, the activity-based approach as the basis for organizing the educational process in the New Ukrainian School, and the specific features of teaching the integrated course “I Explore the World.” The second chapter analyzes the advanced pedagogical experience in implementing the activity-based approach in primary school, describes technologies for implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World,” including play-based technologies, LEGO technologies, gamification, project-based learning, interactive technologies, cooperative learning, STEM education; and the content updating of the integrated course is described from the perspective of an activity-based approach. Based on the results of the work, the paper concludes with findings on the implementation challenges and opportunities of the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World.”Документ Реалізація принципу наступності у навчанні математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку(2024) Репа, Вікторія Вікторівна; Repa, V. V.(ua) Магістерська робота присвячена проблемі реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою освітою у процесі підготовки дітей до вивчення математики в школі. Розглянуто наступність як педагогічну проблему та основні форми її реалізації. Визначено сутність понять «наступність» і «готовність до шкільного навчання». Описано показники та критерії визначення останнього. Проведено дослідження інтелектуальної готовності старших дошкільників до вивчення математики. Здійснено аналіз отриманих результатів та запропоновано ефективну методичну систему для логіко-математичного розвитку майбутніх школярів. (en) The master's thesis is devoted to the problem of implementing the principle of continuity between preschool and primary education in the process of preparing children for studying mathematics at school. The continuity as a pedagogical problem and the main forms of its realization are considered. The essence of the concepts of «continuity» and «readiness for schooling» is defined. The indicators and criteria for determining the latter are described. The study of intellectual readiness of senior preschoolers to learn mathematics is carried out. The obtained results are analyzed and an effective methodological system for the logical and mathematical development of future schoolchildren is proposed.Документ Розвиток пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності(2024) Байсак, Юлія Леонідівна; Baysak, Y.L.(ua) Робота викладена на 100 сторінках, містить 3 розділи, 62 джерела в переліку посилань та 4 додатки. Об’єктом дослідження є процес розвитку пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – є розвиток пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності Метою роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці використання пошуково-дослідницької діяльності як засобу розвитку пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку. У першому розділі здійснене узагальнення психолого-педагогічних досліджень з питань формування пізнавальних інтересів. У другому розділі зазначено, що створення розвивального середовища є важливим чинником стимулювання та розвитку пізнавальних інтересів дітей. Висвітлені роль та характеристика дослідницької діяльності у ЗДО. У третьому розділі була проведена діагностика рівня пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницької діяльності. В результаті чого нами була розроблена та реалізована програма формувального експерименту. У кінці роботи подано висновки, які відповідають вступу та основній частині роботи й містять основні узагальнення виконаного дослідження. (en) The work is presented on 100 pages, contains 3 chapters, 62 sources in the list of references and 4 appendices The object of the study is the process of development of preschool children’s cognitive interests. The subject of the study is the development of preschool children’s cognitive interests in the process of research activities. The purpose of the work is to theoretically substantiate and experimentally verify the usage of research activities as a means of development of preschool children’s cognitive interests. The first section summarizes psychological and pedagogical research on the formation of cognitive interests. The second section indicates that the creation of a developmental environment is an important factor in stimulating and developing children's cognitive interests. The role and characteristics of research activities in preschool education are highlighted. In the third section, a diagnosis the level of cognitive interests of preschool children during research activities was carried out. As a result, we developed and implemented a program of a formative experiment. At the end of the work, conclusions are presented that correspond to the introduction and the main part of the work and contain the main generalizations of the research performed.Документ Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу(2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N. V.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.Документ Технології раннього навчання математики учнів 1 класу Нової української школи(2024) Крошко, Валерія Геннадіївна; Kroshko, V. H.(ua) Магістерська робота присвячена проблемі технологій раннього навчання математики учнів 1 класу Нової української школи. Розглянуто особливості навчання математики першокласників в психологічному та педагогічному аспекті. Вивчено проблему врахування вікових особливостей учнів 6-річного віку в навчанні математики. Визначено зміст педагогічної технології, її роль у навчанні учнів молодшого шкільного віку та відмінність від методики. Особливу увагу приділено особливостям використання технологій раннього навчання математики (палички Кюїзенера, блоки Дьєнеша, круги Ейлера, цеглинки LEGO). У роботі представлено систему покращення рівня знань учнів математики через технології раннього навчання в Арбузинському ліцеї №2 ім. Т. Г. Шевченка. (en) The master’s thesis is devoted to the issue of technologies for early mathematics education for first-grade students in the New Ukrainian School. It examines the specific psychological and pedagogical aspects of teaching mathematics to first-graders. The study explores the issue of accounting for the developmental characteristics of six-year-old students in mathematics education. It defines the content of pedagogical technology, its role in teaching young school-age students, and how it differs from methodology. Particular attention is paid to the features of using early learning technologies for mathematics (Cuisenaire rods, Dienes blocks, Euler circles, LEGO bricks). The paper presents a system to enhance students’ mathematical knowledge through early learning technologies implemented at Arbuzyne Lyceum No. 2 named after T.H. Shevchenko.Документ Тютенко, Наталія Юріївна(2024)(ua) Магістерську роботу присвячено актуальній темі впровадження сучасних підходів під час формування мовленнєвих навичок дошкільнят. У роботі розкрито проблему впливу сучасних підходів на формування фонетичної грамотності учнів дошкільного віку, подано інноваційні методи проведення занять із розвитку мовлення, розглянуто систему роботи з вироблення фонетичної компетентності дошкільників. Практична цінність полягає в узагальненні педагогічного досвіду із розвитку мовлення дошкільників та результатах проведеного педагогічного експерименту з дослідження ефективності застосування сучасних підходів до формування фонетичної компетентності в дітей дошкільного віку. (en) The master's thesis is devoted to the current topic of the introduction of modern approaches in the process of forming speech skills of preschoolers. The work reveals the problem of how modern approaches affect the formation of the speech culture of preschoolers, presents modern methods for conducting classes on fiction and speech development, considers the system of work on the development of the formation of phonetic competence of preschoolers. The practical value lies in the generalization of pedagogical experience in the development of preschool children's speech and the results of a pedagogical experiment conducted to investigate the effectiveness of using modern approaches to the formation of phonetic competence in preschool children.Документ Формування вмінь взаємодіяти усно на уроках української мови засобами кейс-технології(2024) Костенко, Руслана Сергіївна; Kostenko, R. S.(ua) У кваліфікаційній роботі ґрунтовно викладено суть поняття мовленнєва діяльність, його структуру й особливості організації для здобувачів початкової освіти, фундаментальні принципи й умови забезпечення ефективності; подано результати аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури щодо організації мовленнєвої діяльності молодших школярів для вироблення вмінь взаємодіяти усно в різних ситуаціях спілкування. У дослідженні також представлено сутність понять «кейс-технологія», «кейс-метод», «ситуації спілкування»; детально викладено історія створення методу кейсів, окреслено його переваги стосовно інших інтерактивних методів навчання. Проаналізовано види та зміст кейсів та окреслено можливості застосування методу для роботи з молодшими школярами; описано алгоритм організації роботи з кейсом. (en) The qualification work thoroughly describes the essence of the concept of speech activity, its structure and peculiarities of organization for primary education students, fundamental principles and conditions for ensuring efficiency; presents the results of the analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the organization of speech activity of primary school students to develop the ability to interact orally in different communication situations. The study also presents the essence of the concepts of ‘case technology’, ‘case method’, ‘communication situations’; the history of the case method is described in detail, and its advantages in relation to other interactive teaching methods are outlined. The types and content of cases are analyzed and the possibilities of applying the method to work with junior schoolchildren are outlined; the algorithm for organizing work with a case is described.