Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
Документ An independent work as an important factor of the individualization of professional training of the future teacher of foreign languages(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Chernyonkov, Yaroslav; Черньонков, Ярослав Олександрович(uk) У статті проаналізовано зміст поняття самостійно-індивідуальна робота майбутнього вчителя іноземних мов у процесі професійної підготовки у вищих навчальних педагогічних закладах в рамках позанавчальної діяльності. Автором було ґрунтовно досліджено зміст та структуру даного поняття; подано власне визначення, мету та завдання процесу «Самостійної роботи»; запропоновано власно створену систему самостійно-індивідуальної роботи за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Бакалавр»; окреслено основні завдання та види роботи досліджуваного утворення по курсам. В рамках докторського дисертаційного дослідження було проведено черговий етап педагогічного експерименту (індивідуалізації самостійно-індивідуальної роботи) в умовах спеціально створеного середовища: Одеський та Кіровоградський виші.Документ An interpretive approach to fiction text analysis by EFL students (based on the short story “the badness within him” by Susan hill)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Dolgusheva, Olga Valerіїvna; Долгушева, Ольга Валеріївна(uk) У статті розглядається інтерпретативний підхід до аналізу художнього твору, обґрунтовується поєднання лінгвістичного та літературознавчого підходів до тлумачення твору в рамках курсу «Інтерпретації тексту» як одного із ключових засобів формування у студентів філологічної й соціокультурної компетенції та критичного мислення.Документ Anglizismen in der deutschen sprache(Видавець Лисенко В. Ф., 2015) Stepanenko, Alla; Степаненко, Аліна-Алла Вячеславівна(uk) Статтю присвячено дослідженню запозичень з англійської мови, зокрема британського та американського варіантів. Розглядаються питання виникнення англіцизмів, загальної класифікації англійських запозичень у німецькій мові. Також приділяється увага аналізу функціональних особливостей англіцизмів у лексико-граматичній системі німецької мови.Документ Anglizismen und denglisch als sprachform im heutigen alltag deutschlands(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Воронкова, Ніна Романівна(uk) У статті дається пояснення різниці між поняттями «англіцизм» і «денгліш», описуються галузі вживання англіцизмів та причини поширення денгліш у різних сферах сьогодення Німеччини. Наведено приклади активного вживання лексичних одиниц (англіцизм, денгліш) в сучасній літературній німецький мові.Документ Association psycholinguistic experiment as an efficient toolof thesaurus studying(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Chernyshenko, Iryna; Чернишенко, Ірина Анатоліївна(uk) У статті розглядаються питання«мовної особистості» та ролі асоціативного значення слова у структурі її тезаурусу. Описуються деякі результати асоціативних психолінгвістичних експериментів та методика їх проведення. Доводиться,що асоціативний експеримент є ефективним способом дослідження лексикону мовної особистості та аналізу міжкультурних відмінностей у способах усвідомлення і вербалізації концептів у мовній картині світу.Документ Basic principles of interective language teaching(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Лисенко, Людмила Олександрівна; Лысенко, Людмила Александровна; Lysenko, Ludmila Olexandrivna(uk) У статті аналізується поняття взаємодія, а також розглядаються основні принципи інтерактивного навчання іноземної мови зумовлені необхідністю розвитку та вдосконалення комунікативних навичок студентів. Визначено та обґрунтовано основні функції викладача, які суттєво сприяють ефективному навчанню комунікативнихвмінь.Документ Basic stages of training future teachers of foreign languages in modern conditions of european education(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Chernionkov, Yaroslav Olexandrovych; Черньонков, Ярослав Олександрович; Черненков, Ярослав Александрович(uk) Дане дослідження було проведено з метою визначення та апробації основних етапів індивідуалізації професійної підготовки на перших курсах навчання на факультетах іноземних мов вищих навчальних закладів. Результати даного педагогічного дослідження показують якісну зростальну тенденцію у порівнянні: жовтень 2014 - червень 2016, це свідчить про ефективність створення та проведення авторської програми професійної підготовки.Документ Citizenship education in the english language classroom(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Ivanenko, Nadiya Victorivna; Іваненко, Надія Вікторівна(uk) Метою даного дослідження є з'ясувати, чи може впровадження принципів громадянської освіти у викладання англійської мови підвищити мотивацію студентів і поліпшити їх рівень володіння іноземною мовою. Навчання засадам громадянської освіти проводилося на прикладі студентів університету через навчальне спілкування в аудиторії. Дослідження довело, що підготовка студентів вищих навчальних закладів, щоб бути хорошими громадянами, використовуючи ідеологію громадянської освіти, є далеко плановою освітньою ціллю, що тісно переплітається з навчанням іноземної мови.Документ Colour paradigm interpretation in «A perfect day for bananafish» by J. D. Salinger(КОД, 2018) Tarnavska, Maryna Nikolaevna; Тарнавська, Марина Миколаївна(uk) Стаття присвячена аналізу механізмів створення прихованих смислів художнього твору на матеріалі оповідання Дж. Д. Селінджера «А Perfect Day for Bananaflsh». Вона є продовженням низки статей, у яких досліджуються свідомо творені підтексти, особливості їх генерування, інтерпретації та перекладу. Акцент зроблено на підтекстовій функції парадигми кольорів, яка, функціонуючи на різних рівнях тексту, і в залежності від типу його прочитання, створює додаткові смисли твору або підсилює відкритий план. Парадигма кольорів апелює насамперед до почуттів реципієнта, а отже здатна «навіювати», сугерувати відповідні емоції, при цьому підштовхуючи читача до активного прочитання тексту. Адекватність перекладу текстів зі свідомо твореним прихованим смислом значною мірою залежить від адекватності передачі їх підтекстів, а значить, парадигма кольорів є потужним засобом, який здатен як доносити, так і спотворювати додатковий смисл художнього тексту. Символізм кольорів визначається лінгвістичними, культурними, історичними факторами і часто виконує неоднакові функції у різних мовах та суспільствах. Неможливість заміни поверхневого плану змісту парадигми кольорів часто призводить до неможливості відтворення прихованих відтінків смислу. У такому випадку лише фонова культурологічна та лінгвістична інформація здатна компенсувати смислові втрати, проте ввести її у канву самого твору, на жаль, не уявляється можливим. Таким чином, інтерпретація прихованих смислів художнього твору та аналіз їх передачі у перекладах здатен підвищити адекватність сприйняття текстів, де підтекст є свідомо створеним.Документ Communicative approach to teaching pronunication(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Danylchenko, Stanislava; Данильченко, Станіслава Вадимівна(uk) У статті систематизовано сутнісні характеристики комунікативного підходу в навчанні вимови й представлено етапи формування навичок коректної літературної вимови згідно цієї концепції. Запропоновано план заняття з практичної фонетики англійської мови відповідно до принципів комунікативного підходу.Документ Communicative strategies in the interview texts(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Апалат, Ганна Павлівна; Apalat, Hanna(uk) У статті розглянуто комунікативні стратегії Дональда Трампа в інтерв’ю, яке він надав НьюЙорк Таймс 23 листопада 2016 року: стратегії інформування та стратегію демонстрації ставлення респондента до репліки інтерв’юера, виокремлено неконфліктні та конфліктні комунікативні тактики. Неконфліктна стратегія інформування представлена тактикою прямої відповіді на запитання, стратегія демонстрації ставлення респондента представлена тактикою повної кореляції Конфліктна стратегія представлена тактиками: вказівка на недоречність запитання; посилання на те, що інтерв’юерові відома відповідь; неповна відповідь; загальна відповідь; зустрічне запитання та образа.Документ Computer-aided tools (cat) literacy at ukrainian universities: practices of implementation(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Bondarenko, Oleksandr; Бондаренко, Олександр(uk) Статтю присвячено особливостям впровадження систем автоматизованого перекладу (СAT tools) в українських університетах. Анкетування представників індустрії та вишів дозволило визначити значення новітніх технології в системі компетенцій письмового перекладача та визначити академічні прогалини в системі підготовки. Запропоновано комплекс інтерактивних заходів (цикл вебінарів) з підвищення рівня обізнаності з технологіями автоматизованого перекладу.Документ Content and structure of individualization of professional training of the future teacher of foreign languages(КОД, 2018) Chernionkov, Yaroslav; Черньонков, Ярослав Олександрович; Черненков, Ярослав Александрович(uk) У статті здійснено психолого-педагогічний аналіз змісту понять «індивідуалізація», «індивідуалізація професійної підготовки майбутнього учителя іноземних мов» у процесі професійної підготовки у вищих навчальних педагогічних закладах. Автором було ґрунтовно досліджено зміст та структуру даного поняття; подано власне визначення; запропоновано власно створену систему індивідуалізації професійної підготовки майбутнього спеціаліста в галузі іноземних мов: система відносин; зміст, структура, характеристики, рівні та види, основні підструктури психологічної структури індивідуальності. Було виділено 4 рівні професійно-практичних знань, умінь і навичок студентів: репродуктивний, репродуктивно-творчий, творчо-репродуктивний, творчий. В рамках докторського дисертаційного дослідження було проведено черговий етап педагогічного експерименту (зміст та структура індивідуалізації) в умовах спеціально створеного середовища.Документ Curriculum design in professional preparation of foreign language teachers(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Shandruk, Svitlana; Шандрук, Світлана Іванівна(uk) Вчителі іноземних мов мають добре усвідомлювати роль мови в суспільстві та які знання й навички потрібно формувати для опанування іноземної мови. Розвиток та імплементацію навчальних іншомовних програм можливо здійснювати декількома різними шляхами, кожен з яких має різні імплікації дизайну курикулуму. У статті робиться спроба описати та порівняти три курикулумних підходи. Поняття форвардного, центрального та зворотного дизайну забезпечує ефективне модельне уявлення про різноманітні підходи дизайну курикулуму та їх практичне застосування.Документ Curriculum development in language teaching(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Shandruk, Svitlana; Шандрук, Світлана Іванівна(uk) Розвиток та імплементацію навчальних мовних програм можливо здійснювати декількома шляхами, кожен з яких має різні імплікації дизайну курикулуму. У статті робиться спроба описати та порівняти три курикулумних підходи. Поняття форвардного, центрального та зворотного дизайну забезпечує ефективне модельне уявлення про різноманітні підходи дизайну курикулуму та їх практичне застосування.Документ Cловотвірна морфонологія нульсуфіксальних девербативів у сучасній українській мові(2007) Демешко, Інна Миколаївна(ua) У статті встановлено механізми впливу на структуру нульсуфіксальних девербативів, виявлено морфонологічні позиції, релевантні для питомих віддієслівних іменників, утворених способом нульової суфіксації, встановлено морфологічні типи нульсуфіксальних дериватів із морфонологічними різновидами, з’ясовано особливості морфонологічних моделей безафіксних девербативів в українській мові.Документ Defining writing ability: models of writing and cognitive behaviour(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Livytska, Inna; Лівицька, Інна Адамівна(uk) У статті узагальнено сучасні підходи до визначення процесу писемного мовлення іноземною мовою та подано аналіз трьох основних моделей (лінійної, циклічної та альтернативної) за видами когнітивної діяльності. Обґрунтовано циклічність (рекурсивність) писемного процесу та його залежність від рівня лінгвістичної компетенції, мета-когнітивного знання та соціально-педагогічного оточення студента. Охарактеризовано основні відмінності та типи передачі знання ( переказування знання або трансформація) через дослідження процесу писемного мовлення у носіїв англійської мови та тих, хто вивчає мову як другу чи іноземну.Документ Developing EFL students' writing awareness: the quest for effective approach(КОД, 2018) Livytska, Inna; Лівицька, Інна Адамівна; Ливицкая, Инна Адамовна(uk) Стаття є спробою теоретичного узагальнення сучасних методологічних підходів до підвищення рівня усвідомленого навчання писемного мовлення студентів, які вивчають англійську мову як іноземну. Через взаємопов’язаний аналіз понять «жанр писемного мовлення», «усвідомлення стратегій письма» та «динамічні ментальні моделі» письмових завдань, ця розвідка перевіряє дві гіпотези: 1) студенти не пов’язують відсутність знань про жанрові особливості писемного мовлення із загальним рівнем володіння іноземною мовою, натомість надають особливої уваги формуванню лексичних та граматичних навичок як основних компонентів мовленнєвої компетенції; 2) процес письма у студентів, які вивчають англійську мову як іноземну, ускладнюється наявністю нетипових для їхньої рідної мови риторичних форм, що, в свою чергу, знижує доступ до короткотермінової робочої пам’яті та негативно впливає на якість писемного тексту іноземною мовою. Як результат, пропонується ефективний підхід підвищення рівня навчальної усвідомленості письмових стратегій студентами шляхом ефективно-орієнтованого підходу.Документ Developing students’speaking skills(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Savenko, Tatiana; Савенко, Тетяна Вікторівна(uk) У статті розглядається проблема формування комунікативної компетенції студентів та її складової частини – говоріння. З урахуванням програмних вимог, автор визначає практичні цілі навчання студентів говоріння, пропонує стратегії, наводить приклади мовленнєвих завдань для розвитку вмінь діалогічного та монологічного мовлення, розроблених з урахуванням принципів комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування. Розглядається можливість навчання студентів говоріння з використанням текстів різних жанрів із спеціально розробленими до них комунікативними завданнями, мовленнєвими ситуаціями та вправами длярозвитку навичок і вмінь говоріння.Документ Developing the technologies of classroom activities: new technological and psychological challenges(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Lysenko, Liudmyla Oleksandrivna; Лисенко, Людмила Олександрівна; Лысенко, Людмила Александровна(uk) Стаття присвячена психологічним аспектам розвитку видів навчальної діяльності. Увага звертається на нові можливості та виклики, з якими стикається викладач та студент у процесі викладання та вивчення іноземної мови. У статті наголошується важливість правильного створення та підтримки діяльності персоніфікованого електронного навчального середовища у процесі вивчення іноземної мови.