Кваліфікаційні роботи каф-ри дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5525

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Організація здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі
    (2024) Слуцька, Валерія Василівна; Slutska, V. V.
    (ua) Робота присвячена питанню формування здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкової школи, шляхом організації здоров’язбережувальної діяльності у закладі освіти. У першому розділі роботи досліджено теоретичний аспект організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі: вивчено сучасний стан проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів у науковій літературі; висвітлено сутність термінологічних понять дослідження; теоретично обґрунтовано використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі початкової школи, особливості організації цієї діяльності у початковій школі. Другий розділ роботи присвячений практичному аспекту впровадження здоров’язбережувальних технологій у початковій школі – узагальнено педагогічний досвід організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, описано аналіз проведеного експериментального дослідження щодо перевірки ефективності організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, а також педагогічні умови ефективності цього процесу. За результатами дослідження зроблені відповідні висновки. (en) The work is devoted to the issue of formation of healthcare competence in, through the organization of health-preserving activities in an educational institution. In the first chapter of the work, the theoretical aspect of organization of healthcare activity in primary school is investigated: the current state of the problem of formation primary school students’ healthcare competence in the scientific literature was studied; the essence of the terminological concepts of the work is highlighted; using of healthcare technologies in the educational process of primary school, the peculiarities of organization of this activity in primary school are theoretically substantiated. The second chapter of the work is devoted to the practical aspect of the implementation of healthcare technologies in primary school – the pedagogical experience of organizing healthcare activity in primary school is summarized, the analysis of the conducted experimental research on the effectiveness of organizing healthcare activity in primary school is described, as well as the pedagogical conditions for the effectiveness of this process.
  • Ескіз
    Документ
    Використання комп’ютерних технологій в процесі навчання математики в початковій школі
    (2024) Репало, Ірина Леонідівна; Repalo, I.L.
    (ua) Робота викладена на 82 сторінках, містить 2 розділи, 51 джерело та 3 додатки. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предметом дослідження є педагогічні умови, методи та технології використання ІКТ на уроках математики в початковій школі. Метою дослідження є вивчення ефективності використання ІКТ у навчанні математики в початковій школі та розробка рекомендацій щодо їх застосування для підвищення якості навчання. Перший розділ роботи присвячений теоретичним основам використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі початкової школи. У ньому розкрито сутність поняття ІКТ, проаналізовано їх значення для навчання математики та особливості впровадження у початковій освіті. Досліджено психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій, акцентується увага на вікових особливостях учнів та способах адаптації матеріалу до їхніх потреб. Розглянуто педагогічні умови ефективного використання ІКТ, зокрема технічне забезпечення, рівень підготовки педагогів та вибір оптимальних методичних підходів. У другому розділі роботи описано експериментальне дослідження, яке мало не меті перевірити ефективність використання ІКТ у процесі навчання математики учнів початкової школи. Розкрито особливості організації сучасного уроку математики з використанням цифрових технологій, структуру та етапи експерименту. Результати дослідження демонструють позитивний вплив використання ІКТ на навчальні досягнення учнів із математики, зокрема підвищення їхньої мотивації та покращення математичних компетенцій. Розроблено практичні рекомендації для вчителів щодо використання ІКТ під час викладання математики з метою підвищення ефективності навчального процесу. За результатами роботи зроблено висновки щодо використання комп’ютерних технологій на уроках математики в початковій школі. (en) The thesis consists of 82 pages, includes 2 chapters, 51 references, and 3 appendices. The object of the study is the process of teaching mathematics in primary school, implemented through information and communication technologies (ICT). The subject of the study is the pedagogical conditions, methods, and technologies for using ICT in mathematics lessons in primary school. The aim of the study is to examine the effectiveness of ICT in teaching mathematics in primary school and to develop recommendations for their application to improve the quality of education. The first chapter of the work is dedicated to the theoretical foundations of using information and communication technologies (ICT) in the educational process of primary school. It explores the concept of ICT, analyzes its importance for teaching mathematics, and examines the specifics of its implementation in primary education. Psychological and pedagogical aspects of technology application are discussed, focusing on the age characteristics of students and methods of adapting materials to their needs. The chapter considers pedagogical conditions for the effective use of ICT, including technical support, teacher training, and the selection of optimal methodological approaches. The second chapter focuses on an experimental study of the effectiveness of ICT in teaching mathematics to primary school students. It describes the organization of modern mathematics lessons using technologies, the structure, and stages of the experiment. The study results demonstrate the impact of ICT integration on students’ academic achievements, particularly their increased motivation and improved mathematical competencies. The chapter provides practical recommendations for teachers on using ICT in mathematics instruction, which can enhance the efficiency of the educational process. The study concludes with findings regarding the use of computer technologies in mathematics lessons in primary school.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація принципу наступності у навчанні математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
    (2024) Репа, Вікторія Вікторівна; Repa, V. V.
    (ua) Магістерська робота присвячена проблемі реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою освітою у процесі підготовки дітей до вивчення математики в школі. Розглянуто наступність як педагогічну проблему та основні форми її реалізації. Визначено сутність понять «наступність» і «готовність до шкільного навчання». Описано показники та критерії визначення останнього. Проведено дослідження інтелектуальної готовності старших дошкільників до вивчення математики. Здійснено аналіз отриманих результатів та запропоновано ефективну методичну систему для логіко-математичного розвитку майбутніх школярів. (en) The master's thesis is devoted to the problem of implementing the principle of continuity between preschool and primary education in the process of preparing children for studying mathematics at school. The continuity as a pedagogical problem and the main forms of its realization are considered. The essence of the concepts of «continuity» and «readiness for schooling» is defined. The indicators and criteria for determining the latter are described. The study of intellectual readiness of senior preschoolers to learn mathematics is carried out. The obtained results are analyzed and an effective methodological system for the logical and mathematical development of future schoolchildren is proposed.
  • Ескіз
    Документ
    Формування просторового мислення молодших школярів на уроках математики
    (2024) Олійник, Вікторія Юріївна; Oliinyk, V.Yu.
    (ua) Робота викладена на 88 сторінках, містить 3 розділи, 86 джерел та 12 додатків. Об’єктом дослідження є методика вивчення математичної освітньої галузі у початковій школі в умовах НУШ. Предмет дослідження – процес формування та розвитку просторового мислення молодших школярів при вивченні математичної освітньої галузі. Мета роботи – висвітлити методичні особливості формування та розвитку просторового мислення учнів при вивченні математики в початковій школі. У першому розділі проаналізовано психолого-педагогічні основи розвитку просторового мислення. Розглянуто різні наукові підходи до визначення цього поняття, його зв’язку з когнітивними процесами та математичним інтелектом. Виділено ключові компоненти просторового мислення, які необхідно формувати у молодшому шкільному віці. У другому розділі магістерської роботи досліджено методичні аспекти формування та розвитку просторового мислення молодших школярів. Зокрема, вивчено:  можливості використання дидактичних ігор та вправ для формування просторових навичок;  значення конструкторської діяльності у формуванні просторового мислення, включаючи роботу з LEGO та іншими інтерактивними матеріалами;  роль інтеграції математичної освітньої галузі з іншими предметами, такими як технології, образотворче мистецтво та природничі науки;  ефективність застосування віртуальних інструментів, таких як комп’ютерні програми та інтерактивні ігри, для розвитку уявлення про геометричні об’єкти та просторові відношення;  методичні підходи до візуалізації математичних понять за допомогою схем і моделей. Крім того, розроблено авторську методику розвитку просторового мислення, яка передбачає використання завдань ігрового та творчого характеру, спрямованих на розвиток орієнтації в просторі, просторової уяви та геометричних уявлень у дітей молодшого шкільного віку. Методика перевірена у педагогічній практиці та інтегрована у навчальний процес для забезпечення комплексного розвитку просторових навичок учнів. У третьому розділі магістерської роботи досліджено практичну реалізацію методики розвитку просторового мислення молодших школярів під час вивчення математики. Зокрема:  описано етапи організації педагогічного експерименту, який мав на меті перевірку ефективності розробленої методики;  представлено програму експериментальної роботи, що включала спеціально підібрані вправи, дидактичні ігри, конструкторську діяльність та інтерактивні завдання для формування просторових уявлень і навичок орієнтації у просторі;  проведено аналіз результатів експерименту, в якому взяли участь учні молодших класів;  оцінено динаміку змін рівня просторового мислення учнів на основі діагностичних методик, таких як тестування, спостереження та аналіз виконаних завдань;  визначено ключові фактори, які впливають на успішність розвитку просторового мислення в умовах початкової школи. Результати дослідження засвідчили, що використання авторської методики позитивно впливає на формування просторового мислення молодших школярів. Учні, які брали участь в експерименті, показали значне покращення у виконанні завдань, пов’язаних із просторовою орієнтацією, геометричними уявленнями та математичними вправами, що потребують візуалізації. За результатами роботи зроблено висновки щодо розвитку просторового мислення учнів початкової школи. (en) The work consists of 88 pages, includes 3 chapters, 86 references, and 12 appendices. The object of the study is the methodology of teaching the mathematical educational field in elementary school under the conditions of the New Ukrainian School (NUS). The subject of the research is the process of forming and developing spatial thinking in primary school students while studying the field of mathematics education. The aim of the study is to highlight the methodological features of forming and developing students' spatial thinking during mathematics lessons in primary school. In the first chapter, the psychological and pedagogical foundations for the development of spatial thinking are analysed. Various scientific approaches to defining this concept, its relationship with cognitive processes and mathematical intelligence are considered. Key components of spatial thinking that need to be developed in elementary school age are identified. In the second chapter of the master’s thesis, methodological aspects of developing spatial thinking in elementary school students are explored. Specifically, the study examined:  possibilities of using didactic games and exercises to form spatial skills;  the importance of constructive activities in developing spatial thinking, including working with LEGO and other interactive materials;  the role of integrating the mathematical educational field with other subjects, such as technology, visual arts, and natural sciences;  the effectiveness of using virtual tools such as computer programs and interactive games to develop understanding of geometric objects and spatial relationships;  methodological approaches to visualizing mathematical concepts through diagrams and models. Additionally, an original methodology for developing spatial thinking was developed, which involves the use of game-based and creative tasks aimed at developing spatial orientation, spatial imagination, and geometric concepts in young children. The methodology was tested in pedagogical practice and integrated into the educational process to ensure comprehensive development of students' spatial skills. In the third chapter of the master’s thesis, the practical implementation of the methodology for developing spatial thinking in elementary school students during mathematics lessons is studied. Specifically:  stages of organizing a pedagogical experiment aimed at verifying the effectiveness of the developed methodology are described;  the program of experimental work is presented, which included specially selected exercises, didactic games, constructive activities, and interactive tasks for forming spatial representations and orientation skills;  the results of the experiment involving elementary school students are analyzed;  the dynamics of changes in the level of students' spatial thinking based on diagnostic methods such as testing, observation, and analysis of completed tasks is assessed;  key factors influencing the successful development of spatial thinking in elementary school conditions are identified. The study results demonstrated that the use of the original methodology positively influences the development of spatial thinking in elementary school students. Students who participated in the experiment showed significant improvement in tasks related to spatial orientation, geometric representations, and mathematical exercises requiring visualization. Based on the study, conclusions were drawn regarding the development of spatial thinking in elementary school students.
  • Ескіз
    Документ
    Формування пізнавального інтересу учнів початкових класів до вивчення математики шляхом використання інтернет-ресурсів
    (2024) Огіренко, Інна Анатоліївна; Ohirenko, I. A.
    (ua) Робота викладена на 135 сторінках, з яких 83 сторінки основного тексту, містить 3 розділи, 81 джерело та 10 додатків. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предмет дослідження – особливості використання інтернет-ресурсів як засобу формування пізнавального інтересу учнів початкової школи до вивчення математики. Мета роботи – дослідити роль інтернет-ресурсів у процесі формування пізнавального інтересу учнів початкових класів до вивчення математики. У першому розділі проаналізовано теоретичний аспект розвитку інтересу до математики учнів початкових класів. Розглянуто сутність пізнавального інтересу та діяльності, їх значення в освітній діяльності. Окреслено особливості організації розвитку пізнавального інтересу у процесі вивчення математики. У другому розділі розглянуто сутність інтернет-ресурсів, їх значення в освітньому процесі початкової школи, методи та шляхи використання інтернет-ресурсів для формування інтересу до вивчення математики. У третьому розділі розкрито практичний аспект використання інтернет-ресурсів для розвитку інтересу молодших школярів до вивчення математики – педагогічний досвід учителів, вимоги та умови до застосування інтернет-ресурсів. Описано проведений педагогічний експеримент. За результатами роботи зроблено висновки щодо ефективності застосування інтернет-ресурсів на уроках математики в початковій школі. (en) Qualification work for the master`s degree in specialty 013 Primary education – Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian University, Kropyvnytskyi, 2024. The work is laid out on 135 pages, of which 83 pages of the main text contain 3 chapters, 81 sources and 10 appendices. The object of the research is process of learning mathematics in primary school. The subject of the research is the peculiarities of using of Internet-resources as a means of forming the cognitive interest of elementary school students in process of learning mathematics. The purpose of the work is to investigate the role of Internet resources in the process of forming cognitive interest of elementary school students in learning mathematics. The first chapter analyzes the theoretical aspect of the development of interest in mathematics among primary school students. The essence of cognitive interest and activity, their importance in educational activity is considered. Features of the organization of the development of cognitive interest in the process of learning mathematics are outlined. The second chapter examines the essence of Internet resources, their importance in the educational process of primary school, methods and ways of their use for the formation of interest in learning mathematics. The third chapter reveals the practical aspect of using Internet resources to develop the interest of primary schoolchildren in learning mathematics: the teachers’ pedagogical experience, requirements and conditions for their use, and also describes the conducted pedagogical experiment. Based on the results of the work, conclusions were made regarding the effectiveness of using Internet resources in mathematics lessons in elementary school.
  • Ескіз
    Документ
    Формування комунікативних компетенцій у молодших школярів
    (2024) Міщенко, Дар’я Юріївна; Mishchenko, D. Yu.
    (ua) У науковій роботі розкрито науково-теоретичний аспект формування комунікативних компетенцій у молодших школярів. Визначено поняття «компетенції», «комунікативна компетентність» та охарактеризовано вікові особливості зазначеної категорії здобувачів освіти, щодо процесу їх формування в освітньому процесу. Особлива увага приділена засобам формування комунікативних навичок, їх впливу на формування колективу здобувачів початкової освіти. Розкрито сучасні підходи й вплив інтерактивних технологій у комплексі із традиційними. У ході вивчення практичного досвіду вчителів початкових класів визначено найбільш ефективні методи, форми та засоби формування комунікативної компетенції учнів початкових класів. (en) The scientific work reveals the scientific-theoretical aspect of the formation of communicative competences in younger schoolchildren. The concepts of «competencies», «communicative competence» are defined and the age characteristics of the specified category of education seekers are characterized, in relation to the process of their formation in the educational process. Special attention is paid to the means of formation of communication skills, their influence on the formation of the collective of students of primary education. Modern approaches and the influence of interactive technologies combined with traditional ones are revealed. During the study of the practical experience of primary school teachers, the most effective methods, forms and means of forming the communicative competence of primary school students were determined.
  • Ескіз
    Документ
    Ігрові технології у процесі ознайомлення учнів початкової школи з природою
    (2024) Мітірьова, Анастасія Михайлівна; Mitirova, A. M.
    (ua) Робота присвячена питанню використання ігрових технологій у процесі ознайомлення учнів з природою в освітньому процесі початкової школи. В першому розділі розглянуто процес ознайомлення молодших школярів із природним довкіллям як педагогічну проблему, особливості перебігу та організації цього процесу; теоретично обґрунтовано роль ігрових технологій у формуванні природничих уявлень, методику використання ігрових технологій в інтегрованому курсі НУШ «Я досліджую світ» та особливості їхнього впровадження. У другому розділі описано аналіз проведеного експериментального дослідження, досвід педагогів, а також умови та вимоги до побудови ефективної системи використання ігрових технологій в освітньому процесі ознайомлення молодших школярів з природою. (en) The work is devoted to the issue of using of game-technologies in process of familiarizing students with nature in the educational process of primary school. The first chapter examines process of familiarizing elementary school students with the natural environment as a pedagogical problem, the peculiarities of the course and organization of this process; the role of game-technologies in the formation of natural ideas, the method of using game-technologies in the integrated course of the NUS "I explore the world" and the peculiarities of their implementation are theoretically substantiated. The second chapter describes the analysis of the conducted experimental research, the teachers’ pedagogical experience, as well as the conditions and requirements for building an effective system of using game-technologies in the educational process of familiarizing elementary school students with nature.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи цінностей в учнів молодшого шкільного віку в контексті Нової української школи
    (2024) Клокова, Людмила Василівна; Klokova, L. V.
    (ua) У науковій роботі розкрито науково-теоретичний аспект формування системи цінностей у молодших школярів. Визначено поняття «цінності» та охарактеризовано вікові особливості зазначеної категорії здобувачів освіти, щодо процесу формування ціннісних орієнтирів під час виховного процесу. Особлива увага приділена поняттю «наскрізний виховний процес» Розкрито педагогічні умови його організації в контексті НУШ. Охарактеризовано складники системи цінностей молодших школярів. У ході вивчення практичного досвіду вчителів початкових класів визначено найбільш ефективні методи, форми та засоби формування ціннісних орієнтирів учнів початкових класів. (en) The scientific paper reveals the scientific and theoretical aspect of the formation of a system of values in primary school students. The concept of ‘values’ is defined and the age characteristics of this category of students are characterised in relation to the process of forming value orientations during the educational process. Particular attention is paid to the concept of ‘cross-cutting educational process’. The pedagogical conditions of its organisation in the context of the NUS are revealed. The components of the value system of primary schoolchildren are characterised. In the course of studying the practical experience of primary school teachers, the most effective methods, forms and means of forming the value orientations of primary school students are identified.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ
    (2024) Дюдюнова, Василина; Diudiunova, V.K.
    (ua) Робота викладена на 120 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 5 додатків. Об’єктом дослідження є навчальна діяльність учнів початкової школи на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Предмет дослідження – процес впровадження діяльнісного підходу на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати шляхи реалізації діяльнісного підходу при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: сутність діяльнісного підходу до навчання в початковій школі, діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в Новій українській школі та особливості викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У другому розділі здійснено аналіз передового педагогічного досвіду з впровадження діяльнісного підходу в початковій школі, описані технології провадження діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: ігрові технології, LEGO-технології, гейміфікація, проєктна технологія, інтерактивні технології, технології кооперативного навчання, STEM-навчання, та висвітлено питання оновлення змісту навчання інтегрованого курсу з позицій діяльнісного підходу. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». (en) The paper is 120 pages long, includes 2 chapters, 66 sources in the reference list, and 5 appendices. The object of the study is the learning activities of primary school students in the integrated course “I Explore the World.” The subject of the study is the process of implementing the activity-based approach in the lessons of the integrated course “I Explore the World.” The purpose of the work is to identify and theoretically substantiate the ways of implementing the activity-based approach in the study of the integrated course “I Explore the World.” The theoretical foundations of the problem of implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World” are examined in the first chapter: the essence of the activity-based approach to teaching in primary school, the activity-based approach as the basis for organizing the educational process in the New Ukrainian School, and the specific features of teaching the integrated course “I Explore the World.” The second chapter analyzes the advanced pedagogical experience in implementing the activity-based approach in primary school, describes technologies for implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World,” including play-based technologies, LEGO technologies, gamification, project-based learning, interactive technologies, cooperative learning, STEM education; and the content updating of the integrated course is described from the perspective of an activity-based approach. Based on the results of the work, the paper concludes with findings on the implementation challenges and opportunities of the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World.”