Кафедра мистецької освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50
Переглянути
16 результатів
community.search.results.head
Документ Організаційно-методичні засади формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до інструментально-виконавської діяльності у закладах вищої освіти(2023) Назаренко, Марина Павлівна; Nazarenko, Maryna Pavlivna(ua) Удосконалення процесу професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва передбачає впровадження у систему навчання на факультетах мистецького спрямування нових підходів і методів, які б відповідали вимогам сьогодення. Питання професійної діяльності вчителя музики знаходяться в руслі проблем, які вирішує сьогодні педагогічна наука. Від того, яким буде сучасний вчитель музики, чи буде він враховувати вимоги, які висуває перед ним суспільство, передова теорія і практика педагогічної освіти, багато в чому залежить рівень освіченості й духовної культури школярів. В основу фахових виконавських якостей учителя музики покладено органічне поєднання багатьох компонентів: розвиток загальномузичних теоретичних знань та вмінь; розвиток практичних навичок гри на інструменті; формування культури звука й техніки виконання; вміння сприймати музику через пізнання її суті та змісту й подальше втілення цього змін у в конкретному звучанні. Аналіз науково-методичних досліджень та узагальнення практичного досвіду роботи в інструментально-виконавських класах на факультетах мистецького спрямування показує, що у цій галузі ще існують проблеми, які потребують наукового підходу до їх розв’язання. Незважаючи на досить широкий спектр наукових досліджень у галузі інструментально-виконавської підготовки студентів музичних і педагогічних вузів, питання виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва і досі залишаються актуальними. У статті розглянуто організаційно-методичні засади формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до інструментально-виконавської діяльності у закладах вищої освіти, висвітлено актуальні питання цього виду фахової підготовки, встановлено необхідність подальшого удосконалення цього процесу шляхом впровадження нових методів, що базуються на принципах інтегративного підходу, досліджено стан даного виду фахового навчання студентів факультетів мистецького спрямування університетів, розглянуті основні знання, уміння й навички, якими повинен володіти сучасний учитель музичного мистецтва, здійснено аналіз науково-методичних досліджень у цій галузі.Документ Використання ідей В. О. Сухомлинського в професійній підготовці сучасного педагога-музиканта(КОД, 2018) Шевченко, Інга Леонідівна; Шeвченко, Инга Леонидовна; Sevchenko, Inha Leonidivna; Бродський, Геннадій Леонідович; Бродский, Геннадий Леонидович; Brodskyi, Hennadij Leonidovich(uk) У статті йдеться про використання ідей В. О. Сухомлинського для професійного становлення сучасного педагога-музиканта, визначення ролі різних видів мистецтва, зокрема музичного, у формуванні духовних цінностей, особистісних якостей, культури почуттів, сприйняття, художньо-образного мислення учнів, формування духовної культури особистості в процесі художнього пізнання.Документ Психолого-педагогічна концепція концертмейстера в парадигмі взаємин зі студентами музично-педагогічного відділення(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2016) Говор, Лариса СергіївнаДокумент Artistic interpretation as the basis of creative and performing activity of the future teacher-musician(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Horbenko, Helen Borysivna; Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна(en) At the present stage of our society development demands are intensified not only to the professional rise of teachers, but also to their personal qualities, which are detected in the ability to navigate in a variety of contradictions of the modern world, to be prepared for permanent changes, to acquire the competence in accordance with the chosen specialization independently, to identify personal ways of creative self-realization, self-development, self-education and self-affirmation in professional career and livelihoods. According to the needs of modern society requirements for individual of teacher-musician, his ability to use gained professional experience in independent practice creative activity under universal artistic and aesthetic values and worldviews, to acquire skills to own the means of selfknowledge and the world are significantly increased. In the article the theoretical analysis of psychological and educational works is carried out, that enables to determine the artistic and interpretative competence as a key structure in the professional training of future teachersmusicians; it is proved that artistic and interpretive expertise is a professional integrative significant personal quality, which provides the ability of future teacher in different kinds of creative and performing activity; the features of artistic and interpretative process as the basis of creative and performing activity of future teacher is disclosed; artistic and interpretative skills that are complex and integrative structure and are founded in various types of creative and performing activity are defined. The fact that the formation of artistic and interpretational skills determines the level of musical and performing competence of future professionals is established. The main methods, which influence positively to the formation of students’ artistic and interpretational skills, develop of personal and spiritual sphere of future professionals (capacity for emotional empathy, stage-empathy transformation, reflection) are revealed: the method of musical and theoretical analysis, the method of art analogies, and the method of artistic and creative projects. Using a wide range of active and interactive methods in the process of art and performing interpretation of musical compositions while studying of professional disciplines ensures the optimum process of formation of artistic and interpretative competence of future teachers-musicians, the promotion of artistic and interpretational skills, the development of professional personal qualities of future specialists.Документ Інструментально-виконавська діяльність як складова фахової майстерності сучасного вчителя музичного мистецтва(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Назаренко, Марина Павлівна; Назаренко, Марина Павловна; Nazarenko, Maryna Pavlivna(uk) Стаття висвітлює специфіку, зміст та форми інструментально-виконавської діяльності вчителя музичного мистецтва загальноосвітньої школи. Проаналізовано науково-методичний та практичний досвід підготовки студентів мистецьких факультетів в інструментальних класах, накреслено способи оптимізації цього процесу з урахуванням сучасних вимог.Документ Features of collective musical activity of students in extracurricular time(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Brodsky, Gennadiy Leonidovich; Бродський, Геннадій Леонідович; Бродский, Геннадий Леонидович(uk) Успішна діяльність учителя музики неможлива без стійкого інтересу до професії, до мистецтва, без творчого пошуку, самовдосконалення, бажання працювати з дітьми. Формування зазначених якостей особистості повинно відбуватися на студентській лаві як під час навчання, так і в позанавчальній діяльності. Цьому сприяє участь студентів у роботі аматорських музичних колективів як одній із форм організації художньо-творчої діяльності майбутнього педагога-музиканта.Документ Розвиток музично-творчого виконавства другої половини ХVІІІ – початку ХХ ст.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tatiana(uk) У статті здійснюється ретроспективний аналіз процесу становлення й розвитку музично-творчого виконавства, розкривається педагогічний досвід відомих педагогів-музикантів минулого й сучасності, підкреслюється значущість музично-творчої діяльності, її важливість у розвитку особистості та застосуванні в сучасній музично-педагогічній практиці.Документ Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагога-музиканта поліхудожнього профілю(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Бродський, Геннадій Леонідович; Шевченко, Інга Леонідівна(uk) У статті йдеться про педагогічні закономірності і принципи формування майбутнього педагога-музиканта поліхудожнього профілю, якому притаманний інтегративний характер діяльності на основі поєднання функцій педагога, режисера, просвітянина, виконавця.Документ Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Растригіна, Алла Миколаївна(uk) У статті здійснено спробу окреслити інноваційний контекст сучасного процесу підготовки майбутнього педагога-музиканта та визначити організаційно-педагогічні умови його становлення в мистецькому освітньому просторі ВНЗ на засадах взаємообумовленості його особистісного, соціокультурного та професійно-творчого розвитку.Документ Дослідницько-проективна підготовка магістрів музичного мистецтва(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Растригіна, Алла Миколаївна; Дьомін, Сергій ПетровичВ статті визначено основні завдання щодо дослідницько-проективної діяльності студентів освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" та окреслено шляхи її удосконалення в процесі асистенської практики як важливої складової професійної підготовки майбутнього фахівця-музиканта.