Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/149

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Документ
    Формування готовності учнів до майбутньої раціоналізаторської та винахідницької діяльності в процесі навчання технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Чубар, Василь Васильович; Chubar, Vasyl Vasyliovych
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення формування готовності учнів до майбутньої раціоналізаторської та винахідницької діяльності в процесі навчання технологій. У дослідженні запропоновано методику відбору змісту навчання школярів технологій, яка ґрунтується на використанні навчальних завдань, що вимагають реалізації елементів раціоналізаторської та винахідницької діяльності з різною складністю пошукової роботи й оперування, матеріалом пов'язаним із використанням знань різних навчальних предметів та пошуком інформації в Інтернеті; методичні підходи, під впливом яких активізуватиметься виникнення і формування здатності до інтелектуальної діяльності, необхідної учням для раціоналізаторської та винахідницької діяльності, яка закріплюватиметься і стабільно розвиватиметься у процесі реалізації навчальних проектів, тобто забезпечуватиме їхню здатність до швидкого й легкого засвоєння нових знань та застосування їх у стандартних та нестандартних ситуаціях для вирішення проблем; шляхи оптимального використання індивідуальної та групової пізнавальної діяльності для послідовного формування гіпотез щодо розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією навчальних проектів.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення реалізації діяльнісного підходу в процесі профільного навчання старшокласників технологій перетворювальної діяльності
    (2021) Чубар, Василь Васильович; Chubar, Vasyl Vasylovych
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації діяльнісного підходу в процесі профільного навчання старшокласників технологій перетворювальної діяльності. У дослідженні запропоновано визначення змісту терміну «перетворювальна діяльність старшокласників» у процесі профільного навчання технологій; методику відбору змісту профільного навчання старшокласників технологій, яка ґрунтується на виявленні технологій перетворювальної діяльності та їхніх особливостей й оптимальній реалізації їх в освітньому процесі; організацію реалізації діяльнісного підходу у процесі профільного навчання старшокласників технологій, яка базується на теорії поетапного формування розумових дій, відповідно до якої знання розглядаються як похідне утворення від практичних дій; залежно від дидактичного завдання та етапу його реалізації застосовувати відповідні дидактичні методи і технології для формування компетентності з реалізації організаційно-підготовчих технологій, технологій реалізації обраного об’єкта та технологій аналізу результатів реалізації обраного об’єкта; напрямки подальшого дослідження проблеми.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги інноваційного виробництва до профільного навчання старшокласників технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Чубар, Василь Васильович; Chubar, Vasyl
    (ua) Стаття присвячена дослідженню вимог інноваційного виробництва до профільного навчання технологій виробництва учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. При дослідженні використано взаємно доповнювані методи: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психолого-педагогічної, соціологічної та соціально-економічної літератури, а також системний та проблемно-пошуковий методи для формулювання пропозицій, висновків та напрямків подальших досліджень. Автором виділено й проаналізовано декілька аспектів вимог іннова-ційного виробництва до профільного навчання старшокласників технологій виробництва, запропоновано шляхи їхньої реалізації, сформульовано висновки, а також запропоновано напрямки подальших наукових досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи в процесі трудового навчання
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasyl Vasylevich; Липка, Дмитро Миколайович; Липка, Дмитрий Николаевич; Lipka, Dmitri Nikolaevich
    (ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи у процесі трудового навчання. У дослідженні використано методи, які доповнюють один одного: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психологічної, педагогічної та філософської літератури; системний і проблемно-пошуковий методи для з’ясування шляхів удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи в процесі трудового навчання. Авторами проаналізовано й запропоновано шляхи удосконалення розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітньої школи у процесі трудового навчання шляхом застосування інтерактивних технологій навчання, зокрема: інтелектуальних творчих тренінгів, методів та прийомів активізації навчальної діяльності учнів; сформульовано висновки; запропоновано напрямки подальших наукових досліджень проблеми.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка старшокласників до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва в процесі профільного навчання технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasyl Vasylevich
    (ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення практичної підготовки учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва в процесі профільного технологічного навчання. У дослідженні використано методи, які доповнюють один одного: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психолого-педагогічної та соціологічної літератури; системний і проблемно-пошуковий методи для виявлення шляхів удосконалення практичної підготовки старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва. Автором виділено й проаналізовано декілька підходів до удосконалення практичної підготовки старшокласників до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва за допомогою трудового стажування, запропоновано шляхи його реалізації, сформульовано висновки, а також напрямки подальших наукових досліджень проблеми.
  • Ескіз
    Документ
    Особистісно-орієнтований підхід у процесі профільного навчання старшокласників технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації особистісно-орієнтованого підходу до профільного навчання старшокласників технологій виробництва. У дослідженні запропоновано такі підходи щодо удосконалення його реалізації: визнання старшокласників основними суб’єктами навчально-пізнавального процесу; розумінні кожного з них особистостями, які мають цілісну, системну сутність що має такі компоненти: соціально-психологічний, індивідуально-психологічний, віковий,системно-психологічний, діяльнісний; логічне, послідовне методично обґрунтоване варіативне використання методик і технологій навчання одночасно на різних рівнях складності із врахування професійних намірів та навчальних можливостей учнів; інформація і знання переважно створюються і опановуються під час навчально-пізнавального процесу, а не подаються у готовому вигляді.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ключових компетентностей в учнів старшої школи в процесі профільного навчання технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich
    (uk) Стаття присвячена проблемі удосконалення формування ключових компетентностей в учнів старшої школи у процесі профільного навчання технологій виробництва. В дослідженні запропоновано напрямки реалізації компонентів ключових компетентностей у навчанні в процесі реалізації творчих проектів шляхом логічного, послідовного, методично обґрунтованого використання методик і технологій навчання одночасно на різних рівнях складності із врахуванням професійних намірів та пізнавальних можливостей старшокласників.
  • Ескіз
    Документ
    Професійне спрямування старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Трубіна, Оксана Василівна; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich; Trubina, Oksana Vasilevna
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації професійного спрямування учнів старшої школи у процесі профільного технологічного навчання. При пошуку шляхів удосконалення професійного спрямування учнів автори керувались положенням, що оптимальна реалізація диференціації й індивідуалізації навчального процесу дасть змогу за рахунок змін у структурі, змісті й організації освітнього процесу повніше враховувати інтереси, нахили і здібності учнів та їхні можливості, а також створювати умови для навчання старшокласників відповідно до їхніх освітніх і професійних інтересів і намірів щодо соціального і професійного самовизначення. Автори запропонували для удосконалення професійного спрямування старшокласників: здійснювати діагностику інтересів, нахилів, здібностей, освітніх запитів та психофізіологічних особливостей; інформувати про світ професій, види професійного навчання та можливі напрямками подальшого професійного становлення; відстежувати результати навчальних досягнень старшокласників та корегувати на їхній основі вибір майбутньої професії.
  • Ескіз
    Документ
    Профільне навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Назаренко, Дмитро Вікторович; Чубарь, Василий Васильевич; Назаренко, Дмитрий Викторович; Chubar, Vasily Vasilyevich; Nazapenko, Dmitro Viktorovich
    (ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення профільного навчання старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів технологій агропромислового виробництва. При дослідженні автори виходили із положення, що ефективність профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва підвищиться, якщо: зміст навчання буде включати окрім традиційних також відомості про інноваційні технології агропромислового виробництва; організаційно-методичні умови профільного навчання будуть відповідати його змісту, індивідуальним особливостям старшокласників та матеріально-технічному забезпеченню навчального процесу; міжпредметні зв’язки будуть сприяти поглибленню знань основ агропромислового виробництва. У результаті пошуків автори запропонували підходи до вдосконалення змісту, організаційно-методичних умов та міжпредметних зв’язків у процесі профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва. Обґрунтували необхідність підвищення рівня готовності старшокласників до сільськогосподарської діяльності та визначили недостатньою розробленість теоретичних та практичних аспектів методики підготовки учнів старших класів до трудової діяльності в агропромисловому виробництві.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-пізнавальна діяльність старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Беліченко, Олена Володимирівна; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich; Belichenko, Elena Volodymyrovna
    (ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва, які ще не одержали належного обґрунтування в педагогічній науці та практиці. За результатами дослідження автори прийшли до висновку, що ефективність навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва підвищиться, якщо під час навчального процесу будуть логічно, послідовно і методично обґрунтовано використовуватись: методи активізації навчально-пізнавальної діяльності та засоби навчання за допомогою яких навчальний матеріал стане предметом активних розумових і практичних дій; морально-вольові та фізичні сили учнів для активної пізнавальної діяльності та розвитку їхніх здібностей; дидактично та психологічно обґрунтована організація навчального процесу, за якої старшокласники вчаться за бажанням і внутрішніми потребами; цілеспрямований розвиток мотивації навчальної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей.