Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/149

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні : проблеми та перспективи
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Савченко, Віра Меєрівна; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhii Oleksiyovych; Savchenko, Vira Meerivna; Kononenko, Lesia Vitalyivna
    (ua) У статті досліджено питання професійної сертифікації педагогічних працівників у контексті євроінтеграції. Доведено її доцільність. Сучасний етап розвитку суспільства характеризується як появою нових професій, так і трансформацією або зникненням інших, що обумовлює необхідність перманентного оновлення професійних навичок. Відповідно, педагогічні працівники потребують постійного оновлення навчальної траєкторії до запитів суспільства, навичок організації та методики навчального процесу. У європейському просторі поширеним є практика професійної сертифікації. Сертифікаціє має на меті забезпечити мотивацію педагогічних працівників до професійного постійного розвитку та можливість закладам освіти обирати на ринку праці педагогічний персонал, який забезпечить якість освітніх послуг. Незважаючи на низку переваг, широке впровадження професійної сертифікації педагогічних працівників у освітній процес гальмується наявністю невирішених проблем: процедура професійної сертифікації педагогічних працівників не регламентується на законодавчому рівні. Чинними документами, у яких прописані окремі питання сертифікації педагогічних працівників – це Закон України «Про освіту» та Положення про сертифікацію педагогічних працівників, норми цих нормативних документів повинні бути покладені в основу розробки і впровадження нормативного забезпечення професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні. Використання механізму професійної сертифікації педагогічних працівників дозволить мінімізувати ризики навчального закладу щодо кадрового забезпечення та рівня якості своїх освітніх послуг. Щодо педагогічних працівників, то запровадження механізму сертифікації створить підґрунтя для використання трудового потенціалу з випускників вищих навчальних закладів або педагогічних працівників, які не займалися педагогічною практикою, але мають достатній професійний рівень і бажання долучатися до неї. (en) The article examines the issue of professional certification of teachers in the context of European integration. Its expediency is proved. The current stage of society's development is characterized by the emergence of new professions and the transformation or disappearance of others, which necessitates the constant updating of professional skills. Accordingly, teachers need to constantly update the educational trajectory to meet the needs of society, skills in organizing and methodology of the educational process. In the European space, the practice of professional certification is widespread. Certification aims to motivate teaching staff to continuous professional development and enable educational institutions to choose teaching staff on the labour market who will ensure the quality of educational services. Despite a number of advantages, the widespread introduction of professional certification of pedagogical staff in the educational process is hampered by unresolved problems: the procedure for professional certification of pedagogical staff is not regulated at the legislative level. The Law of Ukraine "On Education" and the Regulation on the Certification of Pedagogical Workers are the current documents that stipulate certain issues of certification of pedagogical workers, and the norms of these normative documents should be the basis for the development and implementation of the regulatory support for the professional certification of pedagogical workers in Ukraine. The use of the mechanism of professional certification of pedagogical staff will minimize the risks of the educational institution in terms of staffing and the quality of its educational services. With regard to pedagogical staff, the introduction of a certification mechanism will create the basis for the use of labour potential from graduates of higher education institutions or pedagogical staff who have not been engaged in pedagogical practice but have a sufficient professional level and desire to join it.
  • Ескіз
    Документ
    Упровадження STEM-освіти під час розробки творчих проєктів з енергозберігальних технологій
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Кононенко, Сергій Олексійович; Кононенко, Леся Віталіївна; Гай, Леонід Анатолійович; Kononenko, Serhii Oleksiiovych; Kononenko, Lesia Vitalyivna; Gai, Leonid Anatoliyovych
    (ua) У статті досліджено питання використання потенціалу STEM-освіти в підготовці нового покоління фахівців та розвитку держави з метою підвищення інтересу до STEM-інновацій, висвітлюється науковий, міждисциплінарний, культурно-освітній, освітньо-виховний і соціальний внески дослідження STEM-освіти. Автори пропонують проєкти для здобувачів, що впроваджують STEM-освіту та розглядають ключові навички, які можна розвинути у здобувачів, як-от комунікативність, творчість, співпраця та критичне мислення. Одним із провідних методів навчання є проєктна діяльність. Дослідники у своїй праці описали суть побудови навчального інтегрованого проєкту через поєднання вмісту та діяльності, де проєктна діяльність школярів сприяє вирішенню складних завдань, формуванню компетентностей і наскрізних умінь, розвитку інтересів, використанню нових способів мислення та дії. Нами представлено приклад навчального проєкту із застосуванням STEM-технологій і можливості його впровадження в закладах освіти. Одним із найпростіших проєктів з енергозберігальних технологій є виготовлення сучасного ліхтарика.Розглядаючи застарілі класичні ліхтарі, ми доходимо висновку, що в них використовували лампи розжарювання та гальванічні батареї. До їх недоліків належать, по-перше, велике споживання електричної енергії,слабка світлосила, швидке спрацювання та невідновлюваність джерел живлення. Вирішення цих проблем можливе за умови використання сучасних джерел світла – світлодіодів та літійіонних акумуляторів. Проведене дослідження вказує на те, що використання методу проєктів у творчій діяльності учнів вимагає залучення ними необхідних знань із фундаментальних наук, що є, зі свого боку, основним підґрунтям формування STEM-освіти, яка сприяє розвитку у здобувачів комунікативності, творчості, уміння працювати в команді, формування нових і закріплення здобутих знань, розвитку інтересу та мотивації навчання, а також сприяє розвитку критичного мислення. Перспективи подальших досліджень полягають у визначенні відповідних компетенцій STEM-освіти. (en) The article explores the growing potential of STEM education in the preparation of a new generation of faculties and the development of the state by increasing interest in STEM innovation, highlighting the scientific, interdisciplinary, culture but-osvitny, svetny-vikhovny and social contributions to the research of STEM-enlightenment. The authors propose projects for educators to promote STEM awareness and look at key skills that can be developed among educators, including communication, creativity, creativity, and critical thinking. One of the best methods of getting started is project activity. The descendants of their predecessors described the essence of the motivation of the initial integrated project through joint activities, where the project activity of schoolchildren combines a variety of complex tasks, the formation of competencies and cross-cutting skills, development of interests, development of new ways of thinking and doing. We have presented an example of an initial project with established STEM technology and the possibility of its implementation in the fields of lighting. One of the simplest projects using energy-saving technologies is the preparation of a daily light source. Looking at the old classic lamps, we come to the conclusion that they contained frying lamps and galvanic batteries. Before their shortcomings, it is important to note, first of all, the great accumulation of electrical energy, the weak luminous power, the practice and inability of life skills. Most of these problems can be caused by the use of current lighting devices – LEDs and lithium-ion batteries. The conducted research indicates that the use of the project method in the creative activity of students emphasizes their acquisition of the necessary knowledge from the fundamental sciences, which in its turn forms the main subdivisions of STEM education, as in its the trait encourages the development of communication skills, creativity, and smart working skills among workers. team, the formation of new and consolidation of existing knowledge, the development of interest and motivation, as well as the development of critical thinking. Prospects for further research lie in the identified core competencies of forming STEM education when introduced into the initial process of project activities of developers.
  • Ескіз
    Документ
    Методичне забезпечення розробки творчих проєктів студентів при вивченні питань енергетики
    (2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Кононенко, Кононенко Леся Віталіївна
    (ua) У статті розглянуто проблеми розробки студентських проєктів в сучасних умовах. Військовий стан в Україні створив низку проблем у різних галузях народного господарства і безпосередньо вплинув на енергетичне забезпечення життєдіяльності всієї країни. Відсутність електричної енергії в мережах призвела до того, що альтернативою стали використання автономних засобів забезпечення електричною енергією, а саме: використання сонячних панелей, дизельних генераторів та інше. Не обійшло стороною і забезпечення світлом промислових та побутових об ’єктів. Зрозуміло, що при такому дефіциті відповідної продукції її ціна на ринку зросла в декілька разів. Тому, з’явилась нагальна потреба у створені та розробці саморобних пристроїв та необхідного методичного забезпечення для виготовлення цих пристроїв які допоможуть усунити вказані проблеми без великих матеріальних затрат. На основі аналізу існуючої інформації з різних джерел масової інформації ми дійшли висновку про те, що є можливість створення потрібного обладнання, створеного власноруч з вже використаних чи відпрацьованих термін експлуатації пристроїв. А це в свою чергу спонукає студентів до використання на практиці отриманих ними знань з прикладних питань енергетики. Дослідження проведені вченими вказують на багатогранність обумовленої проблеми, щодо розробки методичного забезпечення для організації навчального процесу при виконанні студентами творчих проектів з питань енергетики. Це потребує в першу чергу матеріально-технічного забезпечення як студентів так і викладачів наявністю доступу до мережі INTERNET, відповідної комп’ютерної техніки та існування відповідного програмного забезпечення. Адже у ряді випадків їх відсутність або висока вартість зумовлює певні труднощі в організації навчального процесу. Зрозуміло, що одним із засобів полегшення розробки творчих проєктів є використання ними вже використаних чи відпрацьованих термін експлуатації пристроїв. Що в значній мірі здешевлює створені пристрої. Тому пошук альтернативних засобів при організації навчання зумовлює розробку доступного методичного забезпечення для виконання студентами творчих проектів з питань енергетики. Аналіз наукових та методичних досліджень, присвячених проблемам організації та реалізації студентами творчих проєктів з питань енергетики вказує на те, що існують певні проблеми для їх здійснення. А саме: висока вартість сучасної матеріально-технічної бази, відсутність відповідного методичного забезпечення. Все це унеможливлюють здійснення якісної підготовки студентів при виконанні ними творчих проектів з питань енергетики. Тому постало завдання для розв’язання цієї проблеми різноманітними способами та засобами навчання. Нами пропонується чітка, покрокова методика здійснення студентами творчих проектів, яка може бути використана як для реалізації проектів з енергетики, так і при виготовлені різноманітних електронних пристроїв. А це, в свою чергу, сприяє подальшим розробкам в даному напрямку досліджень. (en) The article offers methodological support for the implementation of creative projects on energy issues by students. Methodological support is a technology for the development and creation of various electronic devices. The impact of martial law on the energy sector is considered. Modern problems with the use of energy resources have been significantly complicated by failures in the supply of electricity and high humidity of the corresponding equipment. All this requires the use of alternative sources of electricity, namely, autonomous renewable sources. The most popular is the use of lithium-ion batteries. It is noted that there is a problem of providing the national economy with lighting equipment. LED devices create the possibility of providing the national economy with energy-saving, cheap means of lighting. Attention is focused on the possibility of developing creativ projects on energy issues by students. The use of the project method enables students to make homemade LED devices themselves, based on the knowledge gained in the process of studying energy issues. Prospects for further developments in this direction are determined. The martial law in Ukraine has created a number of problems in various sectors of the national economy and directly affected the energy supply of life throughout the country. The lack of electricity in the networks led to the fact that the alternative was the use of autonomous means of providing electricity, namely: the use of solar panels, diesel generators and so on. Not spared and the provision of light to industrial and domestic facilities. It is clear that with such a shortage of relevant products, its price on the market has increased several times. Therefore, there is an urgent need to create and develop the necessary methodological support for the manufacture of devices that will help eliminate these problems without high material costs. Based on the analysis of existing information from various media sources, we came to the conclusion that it is possible to create the necessary equipment, created personally from already used or used devices. And this, in turn, encourages students to put into practice the knowledge they have gained on applied energy issues. The analysis of scientific and methodological research devoted to the problems of organization and implementation by students of creative projects on energy issues indicates that there are certain problems for their implementation. Namely: the high cost of modern material and technical base, the lack of appropriate methodological support. All this makes it impossible to carry out high-quality training of students when they carry out creative projects on energy issues. Therefore, the task arose to solve this problem in various ways and means of training. We offer a clear, step-by-step methodology for students to implement creative projects, which can be used both for the implementation of energy projects and in the manufacture of various electronic devices. And this, in turn, contributes to further development in this area of research.
  • Ескіз
    Документ
    Методика проведення метрологічних досліджень при вивченні питань промислової електроніки здобувачами вищої освіти спеціальностей технологічної та професійної освіти
    (2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhii Oleksiiovych; Kononenko, Lesіa Vitaliivna
    (ua) Сучасний стан суспільства висуває нові завдання для організації навчального процесу з підготовки здобувачів вищої освіти у різних галузях народного господарства. Враховуючи нагальні потреби організації навчального процесу, а саме дистанційного навчання, постає проблема у розробці відповідних методів формування фахових компетенцій студентів.Сучасне виробництво важко уявити без спеціалістів з метрології. На підприємствах промисловості необхідно постійно визначати параметри технологічних процесів та контролювати якість промислової продукції. Досить швидке впровадження комп’ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем у виробничий процес потребує висококваліфікованих працівників, які проектують, впроваджують та обслуговують ці системи. Таким чином, сфера діяльності фахівців з метрології та інформаційно-вимірювальної техніки охоплює майже всі галузі промисловості України.Дослідження проведені науковцями вказують на невирішеність поставленої проблеми, щодо побудови навчального процесу в умовах дистанційного навчання при вивчені студентами основ метрології. На перше місце виходить стан матеріально-технічного забезпечення студентів, недоступність до необхідного обладнання, відсутність відповідного методичного забезпечення при використанні наявної комп’ютерної техніки та програмного забезпечення. Тому відбувається пошук альтернативних засобів при організації дистанційного навчання, що і зумовлює розробку доступних методів викладання основ метрології.Аналіз наукових досліджень, присвячених проблемам організації та проведення метрологічних досліджень при вивчені промислової електроніки здобувачами вищої освіти спеціальностей технологічної та професійної освіти в умовах дистанційного навчання вказує на те, що існують певні труднощі в їх постановці, а саме неможливість використання вимірювального обладнання. Запропонований нами підхід проведення метрологічних досліджень в умовах дистанційного навчання а саме: використання віртуального обладнання при проведені лабораторних робіт у певній мірі задовольняє виконання поставлених завдань. З’являється перспектива подальших методичних розробок для забезпечення метрологічних досліджень на основі віртуальних приладів, які б значно покращували рівень вивчення студентами основ метрології.
  • Ескіз
    Документ
    Методика проведення метрологічних досліджень при вивченні студентами ЗВО фахових дисциплін
    (РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhiy Oleksiyovych; Kononenko, Lesia Vitaliivna
    (ua) В статті проведено аналіз педагогічних і методичних досліджень, присвячених проблемам вивчення метрології при проведенні лабораторних робіт з дисципліни електротехніка та промислова електроніка. Досвід авторів та проведений аналіз дає змогу визначити шляхи подальшого вдосконалення постановки лабораторних робіт з електротехніки та промислової електроніки в аспекті проведення метрологічних вимірювань. Це в свою чергу надає можливість формування дослідницьких вмінь студентів з метрології при виконанні ними лабораторних робіт з електротехніки та промислової електроніки
  • Ескіз
    Документ
    Цифровізація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання в закладах вищої освіти
    (РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Манойленко, Наталія Володимирівна; Кононенко, Сергій Олексійович; Крамаренко, Наталія Миколаївна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna , .; Kononenko, Sergey Alekseevich; Kramarenko, Natalia Nikolaevna
    (ua) Цифровізація освітнього процесу закладів вищої освіти розглядається як провідний напрям підвищення результативності навчання, один з основних факторів підвищення якості освітнього процесу, що дозволяє вирішити теоретичні й практичні проблеми вищої освіти, закономірності, принципи, форми, методи, технології, зміст, а також особливості та умови, що забезпечують ефективне представлення освітніх послуг за допомогою інформаційних технологій та Інтернету. Окреслено рекомендації щодо цифровізації освітнього процесу. Сформульовано завдання щодо цифровізації освітнього процесу майбутніх вчителів трудового навчання та технологій; запропоновано модель перетворень освітнього процесу ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення елементів сучасної цифрової техніки студентами спеціальності «технологічна освіта»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Кононенко, Сергій Олексійович; Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Kononenko, Sergeiy; Bogomaz-Nazarova, Snejana
    (ua) У статті запропонована методика вивчення студентами спеціальності «Технологічна освіта»основних елементів електронних компонентів цифрової техніки. Вивчення студентами сучасних елементів цифрової техніки доцільно розпочинати на прикладі використання ними добре знайомих їм пристроїв, таких як мобільний телефон чи цифровий фотоапарат. Слід зазначити що основним елементом відеокамери є цифрова матриця. Її функція полягає в перетворенні світлового зображення, спроектованого на її поверхню за допомогою об’єктива в електрону інформацію, для подальшого використання в наступних модулях обробки і зберігання. Сучасні електронні прилади які використовуються в промисловості та побуті дають можливість глибше розкрити закономірності фізичних явищ які вивчаються ними та допомагають студентам зрозуміти сучасні технології виробництва, методи сучасного наукового дослідження, розвивають цікавість, допитливість, конструкторські здібності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування фізичних знань при вивчення електротехнічних робіт в шкільному курсі «технології»
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Кононенко, Сергій Олексійович; Чінчой, Олександр Олександрович
    (uk) У статті запропоновано використання енергетичного підходу при формуванні в учнів фізичних понять при вивченні ними електротехнічних робіт у шкільному курсі «Технології»
  • Ескіз
    Документ
    З досвіду організації та проведення гурткової роботи зі старшокласниками закладів загальної середньої освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Кононенко, Сергій Олексійович; Манойленко, Наталія Володимирівна; Кононенко, Сергей Алексеевич; Манойленко, Наталья Владимировна; Kononenko, Sergei Alekseevich; Manoylenko, Natalia Vladimirovna
    (ua) В статті проведено аналіз педагогічних і методичних досліджень, присвячених проблемам організації й розвитку технічної творчості школярів, вивчення досвіду роботи шкіл і позашкільних закладів, досвід авторів дають змогу визначити шляхи подальшого вдосконалення позакласної роботи а саме: в оптимізації вибору змісту, тематики, об’єктів праці, удосконаленні форм організації і засобів керівництва діяльністю учнів на позакласних заняттях для ознайомлення з основами організації сучасного виробництва, особливостями конструкторської, винахідницької і раціоналізаторської діяльності, вирішенні питань матеріального забезпечення, створення належних умов для занять гуртків, зміцнення їхньої навчально-матеріальної бази.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методики організації та змісту гурткової роботи з радіоелектроніки
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Кононенко, Сергій Олексійович; Копчук, Олександр Васильович; Колісник, Роман Вікторович; Гринь, Денис Васильович; Kononenko, Sergey; Kopčuk, Aleksandr; Kolisnyk, Roman; Grin, Denys
    (ua) В статті проведено аналіз педагогічних і методичних досліджень, присвячених проблемам організації й розвитку технічної творчості школярів, вивчення досвіду роботи шкіл і позашкільних закладів, досвід авторів дають змогу визначити шляхи подальшого вдосконалення позакласної роботи а саме: в оптимізації вибору змісту, тематики, об’єктів праці, удосконаленні форм організації і засобів керівництва діяльністю учнів на позакласних заняттях для ознайомлення з основами організації сучасного виробництва, особливостями конструкторської, винахідницької і раціоналізаторської діяльності, вирішенні питань матеріального забезпечення, створення належних умов для занять гуртків, зміцнення їхньої навчально-матеріальної бази, удосконалення підготовки вчителів, зокрема вчителів трудового навчання та фізики, для керівництва позакласною роботою з радіоелектроніки та їхньої перепідготовки.