Наукові видання каф-ри математики та методики її навчання

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/143

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція апаратного та телекомунікаційного забезпечення інформатизації наукових бібліотек України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття
    (Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія розвитку апаратного та телекомунікаційного забезпечення інформатизаційних процесів наукових книгозбірень вищої школи нашої країни в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. Визначені характерні особливості такого забезпечення та основні періоди його розвитку у контексті впровадження інформатики у вищій школі України.
  • Ескіз
    Документ
    Становлення та розвиток інформатики та кібернетики на Україні в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття: історіографія проблеми
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку наукової думки про історію становлення та розвитку кібернетики та інформатики в Україні протягом другої половини ХХ на початку ХХІ століття. Визначені два історіографічні етапи, до яких слід віднести наявні наукові дослідження про еволюцію кібернетики та інформатики нашої держави: історичні дослідження радянської доби (перша половина ХХ століття до кінця 80-х років) та історичні дослідження доби незалежності української держави (з початку 90-х років ХХ століття до наших днів). Зроблено висновок про те, що вивчення становлення та розвитку досліджень з кібернетики та інформатики дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у вишах України.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток комп’ютерних мереж та розподілених комп’ютерних середовищ у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття: історіографія проблеми
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку наукової думки про історію розвитку комп’ютерних мереж та розподілених програмно-апаратних комп’ютерних середовищ у ВНЗ України протягом другої половини ХХ на початку ХХІ століття. Визначені два історіографічні етапи, до яких слід віднести наявні наукові дослідження про еволюцію використання інформаційних технологій у вишах нашої держави: історичні дослідження радянської доби (перша половина ХХ століття до кінця 80-х років) та історичні дослідження доби незалежності української держави (з початку 90-х років ХХ століття до наших днів). Зроблено висновок про те, що аналіз розвитку досліджень з розвитку комп’ютерних мереж та розподілених комп’ютерних середовищ дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у вишах України.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек вишів України в кінці ХХ – на початку ХХІ століття
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історія створення нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових книгозбірень вищої школи нашої країни протягом періоду, починаючи з 80-х років ХХ століття по теперішній час. Для досягнення мети дослідження були розв’язані такі задачі: з’ясована джерельна база та історіографія дослідження, визначені основні факти нормативно-правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек ВНЗ України на визначеному історичному проміжку, визначені основні етапи розвитку правового забезпечення інформатизації наукових бібліотек у вищих навчальних закладах України протягом вказаного періоду. В історичній послідовності прийняття та введення в дію проаналізовані основні положення державних нормативних документів, які покликані були регулювати основні закономірності розвитку вишівських наукових бібліотек України. Основні етапи створення правової бази інформатизації книгозбірень вищої школи визначені так: на першому етапі (з кінця 80-х до кінця 90-х років ХХ століття) були прийняті нормативно-правові акти щодо розв’язання стратегічних проблем інформатизації українського суспільства, які стали передумовою розвитку інформатизації наукових бібліотек України; на другому етапі (розпочався з кінця 90-х років ХХ століття) були розроблені правові засади та стандарти інформатизації наукових книгозбірень.
  • Ескіз
    Документ
    Створення засобів обчислювальної техніки та комплектування ними вишів України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджується історіографія еволюції засобів обчислювальної техніки в нашій державі та апаратного забезпечення вищих навчальних закладів України протягом другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Визначені два історіографічні етапи, до яких слід віднести наявні наукові дослідження про еволюцію створення електронно-обчислювальних машин на Україні та комплектування засобами обчислювальної техніки вишів нашої держави: історичні дослідження радянської доби (друга половина ХХ століття до кінця 80-х років) та історичні дослідження доби незалежності української держави (з початку 90-х років ХХ століття до наших днів). Зроблено висновок про те, що дослідження розвитку апаратного та телекомунікаційного забезпечення дасть можливість з’ясувати більш загальні проблеми становлення і розвитку інформатики − вивчення еволюції наукової думки про становлення інформатики як науки, про особливості розвитку інформаційно-комунікаційних технологій у вищій школі України.
  • Ескіз
    Документ
    Становлення та розвиток комп’ютерних технологій навчання у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття: історіографія проблеми
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку наукової думки про історію становлення та розвитку технологій навчання на основі використання комп’ютерної техніки у вищій школі Україні протягом другої половини ХХ на початку ХХІ століття. Визначені два історіографічні етапи, до яких слід віднести наявні історико-наукові дослідження: історичні дослідження радянської доби (перша половина ХХ століття до кінця 80-х років) та історичні дослідження доби незалежності української держави (з початку 90-х років ХХ століття до наших днів). Зроблено висновок про те, що вивчення становлення та розвитку досліджень з комп’ютеризації навчального процесу дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у вишах України.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція наукового та технологічного забезпечення комп’ютеризації навчання у вищих навчальних закладах України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) Мета статті полягає у дослідженні історії розвитку наукового та технологічного забезпечення комп’ютеризації навчання у вищих навчальних закладах України протягом періоду 1960-2010 років. В результаті вивчення предмету дослідження сформульовані такі висновки щодо основних закономірностей та етапів розвитку цього процесу: з середини 60-х років до середини 80-х років ХХ століття були організовані та проведені роботи зі створення спеціалізованого програмного забезпечення та розробки автоматизованих навчальних курсів, у яких досліджені основні закономірності створення та розвитку засобів підтримки діалогу в автоматизованих навчаючих системах на основі теорії розв’язування задач людиною в режимі діалогу з ЕОМ та кількісного дослідження та формалізації факторів ефективної взаємодії людини з обчислювальною машиною; з кінця 80-х років ХХ століття до початку 2000 років проводилися дослідження теоретико-методологічних основ комп’ютеризації навчання, у яких інтелектуальні навчальні системи були визначені основною магістраллю комп’ютерного навчання; з початку 2000 років до сьогоднішнього дня предметом вивчення науковців були: по-перше, технології комп’ютеризованого навчання, засновані на використанні відео та мережі Інтернет, по-друге, розвиток електронних систем навчання, по-третє, проектування моделей систем відкритої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Джерельна база дослідження з історії інформатики у вишах України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)
    (2015) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) В статті проаналізовано особливості використання джерельної бази з точки зору детальної її структури та змісту при проведенні наукового дослідження щодо вивчення історії становлення та розвитку інформатики та її впровадження у вищу школу України протягом другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Автор вважає за доцільне розділити всю джерельну базу дослідження на сім груп: 1) архівні документи та матеріали, що знаходяться на постійному зберіганні в Архіві Президії Національної Академії наук України, Центральному державному архіві громадських об’єднань України, у поточних архівах вищих навчальних закладів Львова, Одеси, Дніпропетровська, Кіровограда, Харкова та інших міст України, в електронних архівах; 2) опубліковані законодавчі матеріали, які відображають еволюцію законодавчої бази організації процесів інформатизації вищої школи України; 3) довідкові, статистичні матеріали та інші опубліковані документи, які містять інформацію про фактичний стан розв’язання питань інформатизації вищих навчальних закладів; 4) матеріали науково-популярних та громадсько-політичних періодичних видань; 5) наукові публікації вчених, зміст яких покладений в основу предмету аналізу теоретичного розвитку інформатики та інформаційних технологій науковцями вишів України в означених вище історичних рамках; 6) джерела епістолярної спадщини: щоденники, спогади, листи, автобіографічні записки науковців та технічних працівників; 7) матеріали електронних музеїв. У статті робиться висновок, що зазначене дослідження базується на репрезентативній джерельній базі, що дозволяє розв’язати комплекс наукових завдань, пов’язаних з еволюцією наукової думки з інформатики та її впровадженням у вишах нашої держави протягом визначених історичних рамок.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток інформатизації наукових бібліотек у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття (історіографія проблеми)
    (2015) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку наукової думки про історію розвитку інформатизації наукових бібліотек ВНЗ України протягом 1980-2010 років. Підсумовано, що аналіз розвитку досліджень з розвитку інформатизації вишівських бібліотек дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційних технологій у вищій школі України.
  • Ескіз
    Документ
    Наукове забезпечення комп’ютеризації навчання у вищій школі України (контекст досліджень науковців інституту кібернетики України)
    (2014) Ріжняк, Ренат Ярославович
    (uk) В статті досліджується розвиток наукового та технологічного забезпечення автоматизованих навчаючих комп’ютерних систем у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття, що було створене зусиллями науковців Інституту кібернетики України.