Кафедра математики та методики її навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/61
Переглянути
318 результатів
Результати пошуку
Документ Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів(2024) Красноноженко, Олександр Миколайович; Krasnonozhenko, O. M.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування інформаційно-аналітичних систем та технологій в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На матеріалах моніторингу системи оцінювання Ліцею Новгородківської селищної ради, які отримані в результаті самооцінювання закладу освіти з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, проведена практична частина роботи. В роботі визначені загальні особливості експертизи в галузі освіти, її види, принципи, підходи, варіанти організації оцінювання, визначені суб’єкти та об’єкти експертизи в галузі освіти, основні механізми організації експертної діяльності. Крім того в дослідженні виокремлені теоретичні основи основних типів застосування інформаційних технологій в галузі освіти – мережі, термінали та обладнання, послуги, сформульовані вимоги до програмного забезпечення освітнього призначення та визначено його основні типи, сформульовані причини, через які інформаційні технології відіграють важливу роль в освіті. З метою проведення порівняння проведений огляд можливостей інформаційно-аналітичних систем, які використовуються в системі освіти, а також здійснений огляд особливостей найбільш популярних інформаційно-аналітичних систем різного призначення, які використовуються в освітній системі – електронних баз з питань освіти, систем управління освітнім процесом, аналітичних систем для моніторингу успішності суб’єктів освітнього процесу, платформ для управління дослідженнями та наукометрією, інформаційно-аналітичних систем управління закладами освіти, платформ для відстеження якості освіти. В роботі визначені основні характеристики інформаційно-аналітичної системи EvaluEd та проілюстроване її практичне використання під час узагальнення результатів самооцінювання особливостей розвитку системи оцінювання здобувачів освіти. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. The problem of using information and analytical systems and technologies in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed in the qualification work. The practical part of the work was carried out on the materials of the evaluation system monitoring by the Lyceum of the Novgorodkiv settlement council, which were obtained as a result of the self-evaluation of the educational institution using the EvaluEd information and analytical system. The work defines the general features of expertise in the field of education, its types, principles, approaches, options for the organization of evaluation, defined subjects and objects of expertise in the field of education, the main mechanisms of the organization of expert activity. In addition, the research highlights the theoretical foundations of the main types of application of information technologies in the field of education - networks, terminals and equipment, services, formulates requirements for educational software and defines its main types, formulates the reasons why information technologies play an important role in education. For the purpose of comparison, a review of the possibilities of information and analytical systems used in the education system was carried out, as well as a review of the features of the most popular information and analytical systems of various purposes used in the education system - electronic databases on education issues, educational process management systems, analytical systems for monitoring the success of subjects of the educational process, platforms for managing research and scientometrics, information and analytical systems for managing educational institutions, platforms for monitoring the quality of education. The work defines the main characteristics of the EvaluEd information-analytical system and illustrates its practical use when summarizing the results of the self-evaluation of the features of the development of the system of evaluation of education seekers.Документ Оцінювання освітнього середовища та організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти(2024) Коробка, Марина ВіталіївнаДокумент Статистичні методи експертної діяльності в галузі освіти(2024) Калинюк, Олександр Степанович; Kalynyuk, O. S.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування статистичних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі визначення індексу якості освітньої діяльності проілюстровано застосування статистичних методів для побудови рейтингової діаграми якості освітньої діяльності 10 закладів освіти. В роботі проведений аналіз законодавчої бази організації інституційної експертизи закладів освіти України. Визначений суб’єкт проведення експертизи, його функції та структура. Детально описані принципи проведення інституційних експертиз в закладах освіти. Важливим теоретичним узагальненням стала детальна характеристика змісту статистичних методів, що застосовуються при проведенні інституційних експертиз, а також опис основних підходів до застосування статистичних методів при проведенні інституційних експертиз закладів освіти. З’ясування теоретичних основ реалізації статистичних методів в інституційній експертизі закладів освіти дало можливість описати методологію застосування статистичних методів в інституційній експертизі та визначити особливості проведення експертиз з використанням названих методів. Практична частина роботи передбачала визначення індексу якості освітньої діяльності 10 закладів освіти за такими індикаторами: рівень успішності учнів (середній бал за підсумковими іспитами); результативність у незалежних тестуваннях (ЗНО); рівень залученості учнів (відвідуваність, участь у позакласних заходах); якість методик і підходів до навчання, які застосовуються педагогами; задоволеність учнів, батьків і педагогів освітнім процесом; відсоток учнів, які закінчують заклад освіти без академічних боргів. Результатом застосування статистичних методів (визначення ваги індикатора, нормування його показника, застосування формули середнього зваженого) був визначений рейтинг закладів освіти за індексом якості освітньої діяльності. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying statistical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of determining the index of the quality of educational activity, the application of statistical methods for building a rating chart of the quality of educational activity of 10 educational institutions is illustrated. The paper analyzes the legislative framework for the organization of institutional examination of educational institutions of Ukraine. The subject of examination, its functions and structure is defined. The principles of conducting institutional examinations in educational institutions are described in detail. An important theoretical generalization was a detailed description of the content of statistical methods used in conducting institutional examinations, as well as a description of the main approaches to the use of statistical methods in conducting institutional examinations of educational institutions. Elucidation of the theoretical foundations of the implementation of statistical methods in the institutional examination of educational institutions made it possible to describe the methodology of the application of statistical methods in the institutional examination and to determine the peculiarities of conducting examinations using the named methods. The practical part of the work involved determining the index of the quality of educational activity of 10 educational institutions based on the following indicators: the level of success of students (average score on final exams); performance in independent tests (ZNO); level of student involvement (attendance, participation in extracurricular activities); the quality of teaching methods and approaches used by teachers; satisfaction of students, parents and teachers with the educational process; the percentage of students who graduate from an educational institution without academic debt. The result of the application of statistical methods (determination of the weight of the indicator, normalization of its indicator, application of the weighted average formula) was the rating of educational institutions according to the index of the quality of educational activity.Документ Емпіричні методи експертної діяльності в галузі(2024) Іванов, Євген Олександрович; Ivanov, E. O.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування емпіричних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі організації пробної сертифікації вчителів математики проілюстровано застосування методів експертної оцінки рівня сформованості професійних компетентностей учасників сертифікації. В роботі зроблено висновок про те, що експертна діяльність в галузі освіти нормована українським законодавством. Експертиза у сфері освіти визнана самостійним видом діяльності, що дає можливість формувати співтовариство професійних експертів й у подальшому здійснити його інтеграцію до світового експертного простору. В роботі виконане теоретичне обгрунтування застосування емпіричних методів експертної діяльності. Це дало можливість узагальнити та сформулювати основні вимоги до організації експертизи у контексті відповідності емпіричних методів освітнім, адміністративним, гігієнічним, психологічним, соціальними нормативам та нормативам, що обумовлюють особливості оформлення шкільної документації. В роботі наведені визначення та особливості кожного методу, що відноситься до емпіричних методів організації експертної діяльності та визначені в залежності від способу збору даних, визначені межі їхнього застосування, наведені приклади використання. Як практичний компонент в роботі висвітлена методологія проведення пробного експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації – вибірки вчителів математики Кіровоградської області. Результати оцінювання подані з використанням математико-статистичного інструментарію та засобів візуалізації статистичних даних. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying empirical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of the organization of a trial certification of mathematics teachers, the application of the method of expert assessment of the level of formation of professional competences of the certification participants is illustrated. The work concludes that expert activity in the field of education is regulated by Ukrainian legislation. Expertise in the field of education is recognized as an independent type of activity, which makes it possible to form a community of professional experts and further integrate it into the global expert space. The paper provides a theoretical justification for the application of empirical methods of expert activity. This made it possible to generalize and formulate the main requirements for the organization of expertise in the context of the compliance of empirical methods with educational, administrative, hygienic, psychological, social standards and standards that determine the peculiarities of the design of school documentation. The work gives the definitions and features of each method, which refers to the empirical methods of organizing expert activity and is determined depending on the method of data collection, the limits of their application are defined, and examples of use are given. As a practical component, the methodology of trial expert assessment of the professional competences of the certification participants – mathematics teachers of the Kirovohrad region is highlighted. The evaluation results are presented using mathematical and statistical tools and means of visualizing statistical data.Документ Міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників(2024) Брусов, Юрій Володимирович(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. Актуальність теми дослідження: Значущість вивчення питання атестації та сертифікації педагогічних працівників у сучасній освітній сфері обумовлена постійним підвищенням вимог до якості освіти, що потребує посилення професійного рівня вчителів. В умовах реформування освітньої системи України, орієнтованого на інтеграцію у міжнародний освітній простір, особливу увагу слід приділити ролі атестації та сертифікації педагогів як ключових механізмів для забезпечення якості освітніх послуг. Оскільки педагоги є основними носіями знань і розвитку суспільства, їхня професійна компетентність прямо впливає на загальний рівень освіти в країні. Проблема якості освіти охоплює не лише оновлення навчальних програм і методик викладання, а й забезпечення належної професійної підготовки та оцінки компетентності педагогів. Атестація і сертифікація вчителів стають необхідними елементами модернізації освіти, дозволяючи ефективно контролювати і підвищувати рівень кваліфікації педагогів. У цьому контексті важливим є вивчення міжнародного досвіду атестації та сертифікації, що сприятиме адаптації найкращих світових практик в умовах України. Мета дослідження – аналіз теоретичних основ атестації та сертифікації педагогічних працівників, а також вивчення й порівняння міжнародного досвіду в цій сфері для розробки рекомендацій щодо його впровадження в систему атестації та сертифікації в Україні. Завдання дослідження: 1. Охарактеризувати поняття та значення атестації та сертифікації педагогічних працівників. 2. Визначити мету та завдання атестації й сертифікації як засобів підвищення кваліфікації педагогів. 3. Дослідити нормативно-правову базу атестації та сертифікації в міжнародному освітньому просторі. 4. Провести порівняльний аналіз міжнародних систем атестації та сертифікації педагогів. 5. Розробити рекомендації щодо впровадження міжнародного досвіду в систему атестації педагогічних працівників України. Об’єктом дослідження є процес атестації та сертифікації педагогічних працівників, а предметом – міжнародний досвід у цій сфері. У першому розділі було розглянуто теоретичні основи атестації та сертифікації вчителів. Зокрема поняття та значення атестації та сертифікації вчителів України. Окреслено мету та завдання атестації та сертифікації педагогічних працівників. Охарактеризовано нормативно-правову базу. У другому розділі описано міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників, зокрема передумови запровадження сертифікації вчителів України. Охарактеризовано систему атестації педагогів у країнах Європейського союзу, таких як: Латвія, Естонія, Німеччина, Італія, Іспанія. Розглянуто систему атестації та сертифікації педагогів Канади та США. Узагальнено розділ тенденціями професійного розвитку вчителів у світі. Магістерська робота складається з двох розділів, вступу, висновків, списку використаної літератури. (en) Qualification work for obtaining a master’s degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Volodymyr Vуnnуchenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2024. Relevance of the research topic. The importance of studying the issue of attestation and certification of pedagogical workers in the modern educational sphere is due to the constant increase in requirements for the quality of education, which requires strengthening the professional level of teachers. In the context of reforming the educational system of Ukraine, focused on integration into the international educational space, special attention should be paid to the role of attestation and certification of teachers as key mechanisms for ensuring the quality of educational services. Since teachers are the main carriers of knowledge and development of society, their professional competence directly affects the overall level of education in the country. The problem of the quality of education covers not only the updating of curricula and teaching methods, but also the provision of proper professional training and assessment of the competence of teachers. Attestation and certification of teachers become necessary elements of modernization of education, allowing to effectively monitor and improve the level of qualification of teachers. In this context, it is important to study the international experience of attestation and certification, which will contribute to the adaptation of the best world practices in Ukraine. The purpose of the study is to analyze the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers, as well as to study and compare international experience in this area to develop recommendations for its implementation in the attestation and certification system in Ukraine. Research objectives: 1. Describe the concept and meaning of attestation and certification of teachers. 2. Determine the purpose and objectives of attestation and certification as a means of advanced training of teachers. 3. Explore the regulatory framework for attestation and certification in the international educational space. 4. Conduct a comparative analysis of international systems of attestation and certification of teachers. 5. Develop recommendations for the introduction of international experience in the certification system of pedagogical workers of Ukraine. The object of the study is the process of attestation and certification of pedagogical workers, and the subject is international experience in this area. In the first section, the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers were considered. In particular, the concept and meaning of attestation and certification of Ukrainian teachers. The purpose and tasks of attestation and certification of pedagogical workers are outlined. The regulatory framework is characterized. The second section describes the international experience of attestation and certification of teachers, in particular the prerequisites for the introduction of certification of teachers in Ukraine. The system of certification of teachers in the countries of the European Union is characterized, such as: Latvia, Estonia, Germany, Italy, Spain. The system of attestation and certification of Canadian and American teachers is considered. The section is generalized by the tendencies of professional development of teachers in the world. Qualification work consists of two sections, introduction, conclusions, list of used literature.Документ Методичні рекомендації щодо проходження виробничої практики, написання і оформлення звітів про її проходження для студентів ІV курсу денної форми навчання спеціальності 112 Статистика(2024) Луньова. Марія Валентинівна; Акбаш, Катерина Сергіївна; Халецька, Зоя ПетрівнаРозглянуто та рекомендовано до друку і використання в освітньому процесі на засіданні кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка «19» грудня 2024 року, протокол № 7. Навчально-методичне видання розроблене з метою забезпечення студентів методичними рекомендаціями щодо проходження виробничої практики за фахом, як невід’ємної складової фахової підготовки у ЗВО. У навчально-методичному виданні викладено необхідний для студентів спеціальності 112 Статистика матеріал, що оптимізує та роз’яснює процес проходження практики під час навчання в університеті. Методичні рекомендації розраховані на студентів денної форми навчання факультету математики, природничих наук та технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, що навчаються за спеціальністю 112 Статистика».Документ Методичні вказівки до виробничої практики за спеціалізацією. Частина 2(ІВ ЦДУ імені Володимира Винниченка, 2024)У методичних рекомендаціях викладено програму виробничої практики, що проводиться в Департаменті кіберполіції Національної поліції України та інших установах, що здійснюють діяльність у сфері кібербезпеки, інформаційних технологій і цифрової безпеки. Наведено методичні вказівки щодо підготовки до практики, її проходження та оформлення звітної документації. Видання розраховане на студентів закладів вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Професійна освіта (Цифрові технології)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.Документ Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Мехатроніка»(ІВ ЦДУ, 2024) Садовий, Микола Ілліч; Соменко, Дмитро Вікторович; Трифонова, Олена МихайлівнаУ методичних рекомендаціях подано вимоги до виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Мехатроніка» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Професійна освіта (Цифрові технології)». Матеріали включають детальні інструкції щодо проведення лабораторних робіт, таких як вивчення технології кодування сигналів, робота з платою Arduino Uno, налаштування середовища програмування Arduino IDE, дослідження характеристик електронних компонентів та аналіз систем передачі механічного руху. Рекомендовано для студентів закладів вищої освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.Документ Методичні рекомендацій з виробничої (педагогічної) практики для студентів спеціальності 015 Професійна освіта(ІВ ЦДУ, 2024) Садовий, Микола Ілліч; Соменко, Дмитро Вікторович; Трифонова, Олена Михайлівна; Щирбул, Олександр МиколайовичВідповідно до Стандарту спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) спеціалізація: 015.39 Цифрові технології, освітньої програми та навчального плану підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти педагогічна практика є складовою частиною підготовки випускників до викладацької діяльності. Мета педагогічної практики полягає у набутті студентами практичних навичок та досвіду викладацької роботи у закладах освіти, де зможуть працювати випускники після отримання диплома бакалавра. Методичні рекомендації складено відповідно до Положення про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка. Рекомендовано для студентів закладів вищої освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка предметних спеціальностей Професійна освіта (Цифрові технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.Документ Методичні вказівки до виробничої практики за спеціалізацією. Частина 1(2024) Садовий, Микола Ілліч; Соменко, Дмитро Вікторович; Трифонова, Олена МихайлівнаУ посібнику викладені програма виробничої практики на підприємстві, методичні вказівки щодо підготовки до практики, проходження практики та оформлення звітної документації. Видання розраховано на студентів закладів вищої освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою Професійна освіта (Цифрові технології) перший (бакалаврський) рівень вищої освіти.