Наукові видання каф-ри української філології та журналістики

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/25

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Образ автора в романтичній ліриці Амвросія Метлинського (на матеріалі українських поезій збірки “Думки і пісні та ще дещо”)
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Цепа, Олександра Володимирівна
    (ua) У статті акцентовано на ключових засадах романтичного світогляду. Обґрунтовано художньо виражений у творах українського поета-романтика А. Могили індивідуальний досвід – авторське бачення, осмислення та ставлення до довколишнього й власного “я” в ньому. Окреслено основні інтереси, уподобання, риси образу автора.
  • Ескіз
    Документ
    Образ оповідача як суб’єктна форма вираження авторської свідомості в повісті-поемі «Поза межами болю» Осипа Турянського
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra
    (uk) У статті висвітлено основні акценти літературознавців щодо повісті-поеми «Поза межами болю» О. Турянського, біографічної постаті та творчої індивідуальності західноукраїнського письменника, специфіки його літературно-критичної спадщини. Досліджено повість-поему «Поза межами болю» Осипа Турянського в аспекті актуальної у філологічній науці проблеми автора. У межах концепції інтегрованого підходу висвітлено внутрішній (художньо закодовані самозображення, самооцінки й самоочікування) і зовнішній (особливості бачення, осмислення і ставлення до довколишнього) світи іпостасей образу оповідача як суб’єктної форми авторської свідомості: так званих «Я-теперішнього», «спостерігача», «Я-теперішнього минулого». У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду оповідача та специфіки художньо вираженого довколишнього з’ясовано інтереси, уподобання, риси творчо закодованої авторської індивідуальності на експліцитному та імпліцитному рівнях тексту.
  • Ескіз
    Документ
    Поетично закодований індивідуальний досвід митця в триптиху «Доля. Муза. Слава» Тараса Шевченка
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra
    (uk) У статті йдеться про основні аспекти шевченкознавчих досліджень стосовно триптиху «Доля. Муза. Слава». Висвітлено особливості літературознавчого осмислення лейтмотиву митця в межах художнього світу Кобзаря. З’ясовано, що авторське самозображення презентоване постатями «сіроми», зосередженого на своїй життєвій незреалізованості, та «Я-митця», що переймається виключно творчою самореалізацією. Обґрунтовано самооцінку автора з позиції статусу в суспільстві, творчої зреалізованості, повноти богемного життя. Дійшли висновку, що поетично закодовані авторські самоочікування передають сподівання досягти певного життєвого і творчого успіху, настирливе прагнення бути володарем вічного натхнення, впливати на духовну ауру суспільства. У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду автора в триптиху «Доля. Муза. Слава» було увиразнено мотив митця і мистецтва в поетичній спадщині Шевченка останніх років творчості, а також висвітлено окремі штрихи презентованого в ній образу автора.
  • Ескіз
    Документ
    Авторська інтерпретація фактів денаціоналізації українців (на матеріалі поетичної творчості Тараса Шевченка 1837-1847 років)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Цепа, Олександра Володимирівна
    У статті обґрунтовано специфіку авторського бачення, осмислення та ставлення до національного несвідомих українців. Висвітлено змістові, просторово-часові аспекти картини трагічного сучасного. Окреслено інтереси, цінності, уподобання, риси образу автора. Акцентовано на еволюційних змінах та на відповідності/невідповідності окремих художньо презентованих авторських якостей реальній особистості митця.