Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024.
У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування інформаційно-аналітичних систем та технологій в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На матеріалах моніторингу системи оцінювання Ліцею Новгородківської селищної ради, які отримані в результаті самооцінювання закладу освіти з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, проведена практична частина роботи.
В роботі визначені загальні особливості експертизи в галузі освіти, її види, принципи, підходи, варіанти організації оцінювання, визначені суб’єкти та об’єкти експертизи в галузі освіти, основні механізми організації експертної діяльності. Крім того в дослідженні виокремлені теоретичні основи основних типів застосування інформаційних технологій в галузі освіти – мережі, термінали та обладнання, послуги, сформульовані вимоги до програмного забезпечення освітнього призначення та визначено його основні типи, сформульовані причини, через які інформаційні технології відіграють важливу роль в освіті. З метою проведення порівняння проведений огляд можливостей інформаційно-аналітичних систем, які використовуються в системі освіти, а також здійснений огляд особливостей найбільш популярних інформаційно-аналітичних систем різного призначення, які використовуються в освітній системі – електронних баз з питань освіти, систем управління освітнім процесом, аналітичних систем для моніторингу успішності суб’єктів освітнього процесу, платформ для управління дослідженнями та наукометрією, інформаційно-аналітичних систем управління закладами освіти, платформ для відстеження якості освіти. В роботі визначені основні характеристики інформаційно-аналітичної системи EvaluEd та проілюстроване її практичне використання під час узагальнення результатів самооцінювання особливостей розвитку системи оцінювання здобувачів освіти.
(en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024.
The problem of using information and analytical systems and technologies in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed in the qualification work. The practical part of the work was carried out on the materials of the evaluation system monitoring by the Lyceum of the Novgorodkiv settlement council, which were obtained as a result of the self-evaluation of the educational institution using the EvaluEd information and analytical system.
The work defines the general features of expertise in the field of education, its types, principles, approaches, options for the organization of evaluation, defined subjects and objects of expertise in the field of education, the main mechanisms of the organization of expert activity. In addition, the research highlights the theoretical foundations of the main types of application of information technologies in the field of education - networks, terminals and equipment, services, formulates requirements for educational software and defines its main types, formulates the reasons why information technologies play an important role in education. For the purpose of comparison, a review of the possibilities of information and analytical systems used in the education system was carried out, as well as a review of the features of the most popular information and analytical systems of various purposes used in the education system - electronic databases on education issues, educational process management systems, analytical systems for monitoring the success of subjects of the educational process, platforms for managing research and scientometrics, information and analytical systems for managing educational institutions, platforms for monitoring the quality of education. The work defines the main characteristics of the EvaluEd information-analytical system and illustrates its practical use when summarizing the results of the self-evaluation of the features of the development of the system of evaluation of education seekers.
Опис
Красноноженко О. М. Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів : кваліфікаційна робота магістра : спец. 011 Освітні, педагогічні науки, освітньо-професійна програма : Організація освітнього процесу: управління та експертиза / Олександр Миколайович Красноноженко // Факультет математики, природничих наук та технологій кафедра природничих наук і методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка ; наук. кер. З. П. Халецька, кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри математики та цифрових технологій. – Кропивницький, 2024. – 81 с.
Ключові слова
експертиза, моніторинг, інформаційно-аналітичні системи, заклад освіти, освітній процес, expertise, monitoring, information and analytical systems, educational institution, educational process