Міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників
Дата
2024
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024.
Актуальність теми дослідження: Значущість вивчення питання атестації та сертифікації педагогічних працівників у сучасній освітній сфері обумовлена постійним підвищенням вимог до якості освіти, що потребує посилення професійного рівня вчителів. В умовах реформування освітньої системи України, орієнтованого на інтеграцію у міжнародний освітній простір, особливу увагу слід приділити ролі атестації та сертифікації педагогів як ключових механізмів для забезпечення якості освітніх послуг. Оскільки педагоги є основними носіями знань і розвитку суспільства, їхня професійна компетентність прямо впливає на загальний рівень освіти в країні.
Проблема якості освіти охоплює не лише оновлення навчальних програм і методик викладання, а й забезпечення належної професійної підготовки та оцінки компетентності педагогів. Атестація і сертифікація вчителів стають необхідними елементами модернізації освіти, дозволяючи ефективно контролювати і підвищувати рівень кваліфікації педагогів. У цьому контексті важливим є вивчення міжнародного досвіду атестації та сертифікації, що сприятиме адаптації найкращих світових практик в умовах України.
Мета дослідження – аналіз теоретичних основ атестації та сертифікації педагогічних працівників, а також вивчення й порівняння міжнародного досвіду в цій сфері для розробки рекомендацій щодо його впровадження в систему атестації та сертифікації в Україні.
Завдання дослідження:
1. Охарактеризувати поняття та значення атестації та сертифікації педагогічних працівників.
2. Визначити мету та завдання атестації й сертифікації як засобів підвищення кваліфікації педагогів.
3. Дослідити нормативно-правову базу атестації та сертифікації в міжнародному освітньому просторі.
4. Провести порівняльний аналіз міжнародних систем атестації та сертифікації педагогів.
5. Розробити рекомендації щодо впровадження міжнародного досвіду в систему атестації педагогічних працівників України.
Об’єктом дослідження є процес атестації та сертифікації педагогічних працівників, а предметом – міжнародний досвід у цій сфері.
У першому розділі було розглянуто теоретичні основи атестації та сертифікації вчителів. Зокрема поняття та значення атестації та сертифікації вчителів України. Окреслено мету та завдання атестації та сертифікації педагогічних працівників. Охарактеризовано нормативно-правову базу.
У другому розділі описано міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників, зокрема передумови запровадження сертифікації вчителів України. Охарактеризовано систему атестації педагогів у країнах Європейського союзу, таких як: Латвія, Естонія, Німеччина, Італія, Іспанія. Розглянуто систему атестації та сертифікації педагогів Канади та США. Узагальнено розділ тенденціями професійного розвитку вчителів у світі.
Магістерська робота складається з двох розділів, вступу, висновків, списку використаної літератури.
(en) Qualification work for obtaining a master’s degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Volodymyr Vуnnуchenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2024.
Relevance of the research topic. The importance of studying the issue of attestation and certification of pedagogical workers in the modern educational sphere is due to the constant increase in requirements for the quality of education, which requires strengthening the professional level of teachers. In the context of reforming the educational system of Ukraine, focused on integration into the international educational space, special attention should be paid to the role of attestation and certification of teachers as key mechanisms for ensuring the quality of educational services. Since teachers are the main carriers of knowledge and development of society, their professional competence directly affects the overall level of education in the country. The problem of the quality of education covers not only the updating of curricula and teaching methods, but also the provision of proper professional training and assessment of the competence of teachers. Attestation and certification of teachers become necessary elements of modernization of education, allowing to effectively monitor and improve the level of qualification of teachers. In this context, it is important to study the international experience of attestation and certification, which will contribute to the adaptation of the best world practices in Ukraine.
The purpose of the study is to analyze the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers, as well as to study and compare international experience in this area to develop recommendations for its implementation in the attestation and certification system in Ukraine.
Research objectives:
1. Describe the concept and meaning of attestation and certification of teachers.
2. Determine the purpose and objectives of attestation and certification as a means of advanced training of teachers.
3. Explore the regulatory framework for attestation and certification in the international educational space.
4. Conduct a comparative analysis of international systems of attestation and certification of teachers.
5. Develop recommendations for the introduction of international experience in the certification system of pedagogical workers of Ukraine.
The object of the study is the process of attestation and certification of pedagogical workers, and the subject is international experience in this area.
In the first section, the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers were considered. In particular, the concept and meaning of attestation and certification of Ukrainian teachers. The purpose and tasks of attestation and certification of pedagogical workers are outlined. The regulatory framework is characterized.
The second section describes the international experience of attestation and certification of teachers, in particular the prerequisites for the introduction of certification of teachers in Ukraine. The system of certification of teachers in the countries of the European Union is characterized, such as: Latvia, Estonia, Germany, Italy, Spain. The system of attestation and certification of Canadian and American teachers is considered. The section is generalized by the tendencies of professional development of teachers in the world.
Qualification work consists of two sections, introduction, conclusions, list of used literature.
Опис
Брусов Ю. В. Міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників : кваліфікаційна робота магістра : спец. 011 Освітні, педагогічні науки освітня програма «Організація освітнього процесу : управління та експертиза»/ Юрій Володимирович Брусов // Факультет математики, природничих наук та технологій кафедра природничих наук і методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка ; наук. кер. Юрій Валерійович Гуртовий, кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри математики та цифрових технологій. – Кропивницький, 2024. – 60 с.
Ключові слова
сертифікація вчителів, атестація вчителів, підвищення кваліфікації, професійний розвиток, міжнародний досвід, certification of teachers, advanced training, professional development, international experience