Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення реалізації діяльнісного підходу в процесі профільного навчання старшокласників технологій перетворювальної діяльності
    (2021) Чубар, Василь Васильович; Chubar, Vasyl Vasylovych
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації діяльнісного підходу в процесі профільного навчання старшокласників технологій перетворювальної діяльності. У дослідженні запропоновано визначення змісту терміну «перетворювальна діяльність старшокласників» у процесі профільного навчання технологій; методику відбору змісту профільного навчання старшокласників технологій, яка ґрунтується на виявленні технологій перетворювальної діяльності та їхніх особливостей й оптимальній реалізації їх в освітньому процесі; організацію реалізації діяльнісного підходу у процесі профільного навчання старшокласників технологій, яка базується на теорії поетапного формування розумових дій, відповідно до якої знання розглядаються як похідне утворення від практичних дій; залежно від дидактичного завдання та етапу його реалізації застосовувати відповідні дидактичні методи і технології для формування компетентності з реалізації організаційно-підготовчих технологій, технологій реалізації обраного об’єкта та технологій аналізу результатів реалізації обраного об’єкта; напрямки подальшого дослідження проблеми.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги інноваційного виробництва до профільного навчання старшокласників технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Чубар, Василь Васильович; Chubar, Vasyl
    (ua) Стаття присвячена дослідженню вимог інноваційного виробництва до профільного навчання технологій виробництва учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. При дослідженні використано взаємно доповнювані методи: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психолого-педагогічної, соціологічної та соціально-економічної літератури, а також системний та проблемно-пошуковий методи для формулювання пропозицій, висновків та напрямків подальших досліджень. Автором виділено й проаналізовано декілька аспектів вимог іннова-ційного виробництва до профільного навчання старшокласників технологій виробництва, запропоновано шляхи їхньої реалізації, сформульовано висновки, а також запропоновано напрямки подальших наукових досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Особистісно-орієнтований підхід у процесі профільного навчання старшокласників технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich
    (ua) Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації особистісно-орієнтованого підходу до профільного навчання старшокласників технологій виробництва. У дослідженні запропоновано такі підходи щодо удосконалення його реалізації: визнання старшокласників основними суб’єктами навчально-пізнавального процесу; розумінні кожного з них особистостями, які мають цілісну, системну сутність що має такі компоненти: соціально-психологічний, індивідуально-психологічний, віковий,системно-психологічний, діяльнісний; логічне, послідовне методично обґрунтоване варіативне використання методик і технологій навчання одночасно на різних рівнях складності із врахування професійних намірів та навчальних можливостей учнів; інформація і знання переважно створюються і опановуються під час навчально-пізнавального процесу, а не подаються у готовому вигляді.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ключових компетентностей в учнів старшої школи в процесі профільного навчання технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Чубар, Василь Васильович; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich
    (uk) Стаття присвячена проблемі удосконалення формування ключових компетентностей в учнів старшої школи у процесі профільного навчання технологій виробництва. В дослідженні запропоновано напрямки реалізації компонентів ключових компетентностей у навчанні в процесі реалізації творчих проектів шляхом логічного, послідовного, методично обґрунтованого використання методик і технологій навчання одночасно на різних рівнях складності із врахуванням професійних намірів та пізнавальних можливостей старшокласників.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-пізнавальна діяльність старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Беліченко, Олена Володимирівна; Чубарь, Василий Васильевич; Chubar, Vasily Vasilyevich; Belichenko, Elena Volodymyrovna
    (ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва, які ще не одержали належного обґрунтування в педагогічній науці та практиці. За результатами дослідження автори прийшли до висновку, що ефективність навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва підвищиться, якщо під час навчального процесу будуть логічно, послідовно і методично обґрунтовано використовуватись: методи активізації навчально-пізнавальної діяльності та засоби навчання за допомогою яких навчальний матеріал стане предметом активних розумових і практичних дій; морально-вольові та фізичні сили учнів для активної пізнавальної діяльності та розвитку їхніх здібностей; дидактично та психологічно обґрунтована організація навчального процесу, за якої старшокласники вчаться за бажанням і внутрішніми потребами; цілеспрямований розвиток мотивації навчальної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація адаптаційної функції навчального експерименту у процесі профільного навчання фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Сальник, Ірина Володимирівна
    (ua) В статті розглянуто проблеми адаптації учнів до умов профільного навчання фізики в старшій школі. Звертається увага на взаємопов’язане використання віртуального та реального навчального експерименту, що дозволить реалізувати в процесі навчання фізики вимоги сучасної освіти та сприятиме успішній адаптації учнів в нових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання результатів профорієнтаційної діяльності вчителя технологій
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олександр Миколайович; Царенко, Александр; Tsarenko, Alexander
    (uk) У статті розглядається проблема оцінювання профорієнтаційної роботи вчителя технологій за профілем «Автосправа». На основі аналізу науково-педагогічних джерел і практичного досвіду визначені критерії оцінювання результатів профорієнтаційної діяльності вчителя технологій старшої школи. Дослідженням доведено, що у процесі реалізації принципів педагогічного проектування доцільно використовувати дидактичні можливості інформаційних технологій і сучасних мережевих ресурсів. Подальші наукові пошуки доцільно спрямувати на дослідження проблеми вдосконалення дидактичного комплексу з профорієнтації, що сприятиме активізації пошуків учнями виду майбутньої трудової діяльності, який відповідає їх рівню розвитку та індивідуальним психофізіологічним можливостям.
  • Ескіз
    Документ
    Використання активних методів у процесі профільного навчання старшокласників технологій виробництва
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Чубар, Василь Васильович; Чубар, Василий Васильевич; Chubar, Vasyl
    (uk) Стаття присвячена удосконаленню використання активних методів навчання у процесі профільного навчання технологій виробництва старшокласників загальноосвітніх навальних закладів. У дослідженні використано взаємодоповнюючі методи: вивчення, аналіз і систематизація психолого-педагогічної і методичної літератури, системний і проблемно-пошуковий методи для обґрунтування шляхів удосконалення і використання активних методів навчання, зокрема проблемного навчання, колективних форм навчальної діяльності й дидактичних ігор. Визначено шляхи удосконалення використання активних методів навчання у процесі профільного навчання старшокласників технологій виробництва, які будуть сприяти підвищенню ефективності навчального процесу. Вони зокрема забезпечуватимуть: активізацію довільної розумової діяльності учнів; їхнє цілеспрямоване залучення у процес пізнавальної діяльності, регулярну взаємодію з учителем, а також до розв’язання навчальних завдань, максимально наближених до реальних виробничих ситуацій.
  • Ескіз
    Документ
    Формування функціональних дослідницьких навичок під час розв’язування експериментальних задач
    (2013) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podoprigora, N. V.
    (uk) Представлений практичний досвід відбору, організації і постановки експериментальних задач з елементами пошуково-творчого характеру, графічних досліджень, з’ясування причин виникнення парадоксів у процесі дослідження фізичних процесів з метою формування в учнів функціональних навичок дослідницької діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексна підготовка до вивчення теоретичних основ будови і використання датчиків у фізичному експерименті
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Подопригора, Наталія Володимирівна
    (uk) Стаття присвячена оптимізації прикладного і профільного спрямування фізичних основ вивчення і використання датчиків у комплексах вимірювання фізичних величин.