Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
1270 результатів
Результати пошуку
Документ Influence of Different Solvents on the Quality of Epitaxial Layers in Pb-Sn-Te-Se Systems(2023) Рябець, Сергій Іванович(en) The article is devoted to the study of various solvents influence on the quality of epitaxial layers A4B6 type semiconductor compounds growing during liquid-phase epitaxy. The choice of such compounds was primarily due to the instrumental characteristics of the obtained structures based on lead-tin chalcogenides, which are competitive in comparison with A2B6, among which there are significant sensitivity, response speed, thermal and radiation resistance, spectral homogeneity, and low noise level. The use of multicomponent heterolayers of the Pb1 – xSnxTe1 – ySey type makes it possible, by changing the composition, to control the band gap and, within certain limits, to match the parameters of the substrate and the epitaxial layer crystal lattices. In addition, such advantages of liquid-phase epitaxy as low growth temperatures, relatively simple equipment, short duration and cost of the processes, make it possible to continue research in the above direction. The analysis of the possibility of using In, Ga, Cd, Te, Bi and other solvent metals as alternatives to lead for growing by liquid epitaxy of solid solutions in the Pb-Sn-Te-Se system has been carried out. The use of only solvents based on Te, Tl, Bi in experimental studies is substantiated. In particular, the epitaxial growing with a tellurium solvent demonstrated that use of Bi (for concentrations of 50 atomic %) significantly affected not only the removal of the growth melt, but also the morphology of the grown layers: the surface was free from the wavy relief inherent in epitaxial layers grown from pure tellurium solutionsmelts. The results show the promise of Bi-Te melt solutions using, which make it possible to obtain structurally perfect epitaxial layers of n-type conductivity with a dislocation density of ~10 5cm – 2, a carrier concentration of ~10 18 cm – 3 and a mobility of (103 -104) cm2/Vs at 77 K.Документ Підготовка фахівців цифрових технологій до використання елементів проєктної технології на заняттях за спеціалізацією(2024) Візер, Богдан Григорович; Vizer B. G.(ua) Магістерська робота присвячена підготовці фахівців цифрових технологій (ЦТ) до використання елементів проєктної технології (ПТ) на заняттях за спеціалізацією. Мета дослідження – розробка методики підготовки фахівців у галузі ЦТ до застосування проєктної діяльності у професійній освіті та перевірка її ефективності; створення навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо» як прикладу інтеграції елементів ПТ в освітній процес. Завдання дослідження: 1) аналіз нормативно-правових документів, що регулюють освітню діяльність з підготовки фахівців ЦТ для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти, а також вивчення сучасних тенденцій застосування ПТ; 2) розробка методики впровадження елементів ПТ на заняттях за спеціалізацією для підвищення рівня практичних знань та навичок здобувачів освіти; 3) вибір та обґрунтування компонентів для реалізації проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», визначення можливостей інтеграції такого проєкту в освітній процес; 4) перевірка ефективності розробленої методики та оцінка рівня сформованих цифрових і професійних компетентностей у здобувачів освіти. Об’єкт дослідження – підготовка фахівців цифрових технологій (ЦТ) для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти. Предмет дослідження – методика реалізації проектної технології на заняттях за спеціалізацією при підготовці фахівців цифрових технологій. Елементи наукової новизни результатів дослідження: систематизовано сучасні підходи до підготовки фахівців ЦТ щодо використання елементів ПТ під час проведення занять за спеціалізацією в умовах диджиталізації освіти; подальшого розвитку набула методика формування професійних компетентностей майбутніх фахівців ЦТ через інтеграцію елементів ПТ в освітні процеси спеціалізованих дисциплін. Практичне значення роботи: розроблено технічне завдання для навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», обрано необхідні компоненти; створено алгоритми та програмне забезпечення для роботи пристрою; запропоновано модель реалізації навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», що охоплює основні етапи планування, виконання та презентації проєкту; запропоновано методичні рекомендації, що дозволяють підвищити рівень професійної компетентності здобувачів освіти у сфері ЦТ та сприяють розвитку навичок командної роботи, критичного мислення та проєктного підходу до вирішення практичних завдань. Повний обсяг роботи – 104 стор., основний текст становить 84 стор. (en) The master's thesis is devoted to the preparation of digital technology (DT) specialists to use elements of project technology (PT) in classes according to specialization. The purpose of the research is to develop a methodology for training specialists in the field of DT for the application of project activities in professional education and to check its effectiveness; creation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" as an example of the integration of PT elements into the educational process. Tasks: 1) analysis of regulatory and legal documents regulating educational activities for the training of DT specialists to ensure the educational process in the system of professional education, as well as the study of modern trends in the use of PT; 2) development of a methodology for the implementation of PT elements in classes according to specialization to increase the level of practical knowledge and skills of education seekers; 3) selection and justification of components for the implementation of the "Wi-Fi Internet Radio" project, determination of the possibilities of integrating such a project into the educational process; 4) verification of the effectiveness of the developed methodology and assessment of the level of formed digital and professional competences among the students of education. The object of the study is the training of digital technology specialists to ensure the educational process in the professional education system. The subject of the study is the method of implementation of project technology in classes by specialization in the training of specialists in digital technologies. Elements of scientific novelty of the research results: systematized modern approaches to the training of DT specialists regarding the use of PT elements during specialization classes in the conditions of digitalization of education; the method of forming the professional competences of future specialists in DT through the integration of PT elements into the educational processes of specialized disciplines gained further development. Practical meaning of work: the technical task for the educational project "Wi-Fi Internet Radio" was developed, the necessary components were selected; created algorithms and software for device operation; a model of implementation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" is proposed, covering the main stages of planning, implementation and presentation of the project; methodical recommendations are proposed, which allow to increase the level of professional competence of the students of education in the field of DT and contribute to the development of teamwork skills, critical thinking and a project approach to solving practical tasks. The full volume of the work is 104 pages, the main text is 84 pages.Документ Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до редагування, налаштування та наповнення веб-сайтів(2024) Колісник, Людмила Олександрівна; Kolisnyk, L. O.(ua) Актуальність професійної підготовки фахівців цифрових технологій полягає в умінні налаштовувати, редагувати, наповнювати веб-сайти, в умінні добирати комплекс матеріалів для наповнення, налаштовувати відображення інформації на веб-сайтах, поєднувати ці уміння з формуванням системи знань в освітньому процесі. Підготовка фахівців цифрових технологій є важливою основою впровадження цифрових технологій в освітнє середовище та покращення якості освіти. Мета дослідження – проаналізувати, які інструменти використовують фахівці цифрових технологій для редагування та наповнення веб-сайтів в професійній діяльності, які засоби покращують професійну підготовку фахівця. Розробити веб-сайт фахівця цифрових технологій, використовуючи інструменти редагування та налаштування. Об'єкт дослідження - освітній процес у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти. Предмет дослідження- методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів в закладах професійної освіти. Завдання : 1. Дослідити ефективність розвитку цифрових освітніх середовищ, що потребують наявності розвинутої технології створення та налаштування веб-сайтів, переліку цифрового обладнання, планування та розвитку цифрового потенціалу й формування на цій основі методики професійної підготовки фахівців цифрових технологій. 2. Створити технологію освітнього наповнення, підготовки інструментів і безпечних веб-платформ яка відповідає стандартам приватності та етики. 3. Сформувати засади удосконалення методики формування цифрових умінь і компетентностей Елементи наукової новизни результатів дослідження: полягає в: - вивченні і систематизації джерельної бази, на основі яких виокремлено засади розробки методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів, як засобу формування у здобувачів освіти предметних цифрових компетентностей; - створено та апробовано для подальшого розвитку методику застосування програмних засобів, проектування та розвитку хмаро зорієнтованого навчального середовища в професійних закладах, на прикладі застосування наступних видів хмарних послуг SaaS, РааS та IaaS; Практичне значення роботи : розроблено й апробовано технологію виготовлення та налаштування веб-сайтів у професійній підготовці фахівців цифрових технологій та методику впроваджено сайту в освітній процес закладів професійної освіти. Основні результати дослідження обговорені в ході виробничих практик в інформаційному відділі ЦДУ ім. В. Винниченка, під час виробничої (педагогічної) практики на базі Кропивницького вищого професійного училища. Визначено види сайтів, вимоги до їх структури, класифікацію та засоби створення різних видів сайтів. Розглянуто вимоги до створення веб-сайтів, засоби та інструменти створення та редагування контенту на сайтах для роботи фахівців цифрових технологій. Особливості підготовки інформації та поширені помилки під час розробки сайту фахівцями та розробниками сайтів в інтернет мережі. Перевірено вплив інформації на розробку сайту та засоби створення сайту в освітньому процесі професійно-технічного закладу. Використання конкретно-наукових методів дослідження в підготовці фахівців цифрових технологій. Проаналізовано виробничий та освітній процеси для визначення матеріалів наповнення та редагування веб-сайтів. Перевірено засоби для налаштування сайтів освітнього закладу професійної освіти, використання інструментів для створення сайту фахівцями цифрових технологій. Розроблено сайт для демонстрації та аналізу його наповнення в освітньому навчальному середовищі під час підготовки фахівців цифрових технологій. Повний обсяг роботи – 132 стор., основний текст становить 85 стор. У роботі подано 1табл., 48 рис. (en) The relevance of the professional training of digital technology specialists lies in their ability to configure, edit, and populate websites, select a comprehensive set of materials for content creation, adjust the display of information on websites, and integrate these skills into an educational knowledge system. The training of digital technology specialists forms an essential basis for integrating digital technologies into the educational environment and improving the quality of education. Research Aim: To analyze the tools used by digital technology specialists for editing and populating websites in their professional activities and identify methods to enhance professional training. Additionally, to develop a website for digital technology specialists using editing and configuration tools. Research Object: The educational process in vocational and pre-tertiary educational institutions. Research Subject: The methodology of professional training for digital technology specialists in creating and configuring websites within vocational education institutions. Objectives: Examine the effectiveness of developing digital educational environments that require advanced website creation and configuration technologies, a range of digital equipment, digital potential planning, and the development of a methodology for training digital technology specialists. Develop a technology for educational content creation, preparation of tools, and secure web platforms that meet privacy and ethical standards. Establish principles for improving the methodology for developing digital skills and competencies. Scientific Novelty of Research Results: The novelty lies in: The study and systematization of source materials, which formed the basis for developing a methodology for the professional training of digital technology specialists in website creation and configuration as a means of forming students' subject-specific digital competencies. The creation and testing of a methodology for applying software tools, designing, and developing cloud-oriented learning environments in vocational institutions, with examples of SaaS, PaaS, and IaaS cloud services. Practical Significance: A technology for website creation and configuration has been developed and tested for the professional training of digital technology specialists. The methodology was implemented in the educational process of vocational education institutions. Main Research Results: The results were discussed during industrial internships in the Information Department of the Central Ukrainian State University named after V. Vynnychenko and during pedagogical practice at Kropyvnytskyi Higher Vocational School. Key achievements include: Identifying types of websites, requirements for their structure, classifications, and tools for creating various types of websites. Reviewing requirements for website creation, tools, and methods for editing content for digital technology specialists. Analyzing common errors in website development and preparation of information for websites by specialists and developers. Assessing the influence of information and tools on website creation in the educational process of vocational institutions. Developing and testing methods for configuring educational websites and using tools to create sites for digital technology specialists. Creating a website for demonstration and analyzing its content within an educational environment during the training of digital technology specialists. Work Volume: The total volume is 132 pages, with the main text comprising 85 pages. The work includes 1 table and 48 figures.Документ Використання сучасного обладнання, програмного забезпечення та 3d моделювання в освітньому процесі з технологій(2023) Рябець, Сергій Іванович; Рябець Іван Сергійович; Ryabets, Sergiy; Ryabets, Ivan(ua) Стаття присвячена модернізації змісту та цілей навчання учнів старших класів закладів загальної середньої освіти на уроках трудового навчання та технологій враховуючи використання 3D технологій моделювання. Розглянуті питання доцільності використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі, зокрема 3D моделювання та 3D друку. Означено поняття 3D-графіки, названі популярні 3D програмні продукти та їхнє застосування, висвітлені особливості 3D друку. На конкретному прикладі фрагменту творчого 3D проєкту продемонстровані окремі методичні аспекти навчання 3D моделюванню за основними етапами проєктно-технологічної діяльності учнів старшої школи на уроках технологій. (en) The article is devoted to the modernization of the content and goals of teaching high school students of institutions of general secondary education in the lessons of labor training and technologies, taking into account the use of 3D modeling technologies. The issues of expediency of using computer technologies in the educational process, in particular 3D modeling and 3D printing, are considered. The concept of 3D-grafіki is defined, the popular 3D software products and their application are named, the features of 3D printing are highlighted. On a concrete example of a fragment of a creative 3D project, some methodological aspects of teaching 3D modeling on the main stages of design and technological activity of high school students in technology lessons are demonstrated.Документ Дидактичний потенціал штучного інтелекту(2025) Рябець, Сергій ІвановичДокумент Технології model builder як засіб формування фахових компетентностей в проєктній діяльності(2023) Рябець, Сергій Іванович; Рябець, І. С.Документ До питань матеріалознавства та САПР в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класах(2024) Рябець, Сергій Іванович; Аушева, Юлія ВалеріївнаДокумент Means and methods of organizing educational activities with elements of ai in technology lessons(2024) Рябець, Сергій Іванович; Ryabets, Sergіy; Tanasienko, EvgeniyДокумент «Технології» в розрізі складових компетентнісного навчання у ЗЗСО(2024) Рябець, Сергій Іванович; Мисник, Алла Вікторівна(ua) Стаття присвячена проблемі змісту складових компетентнісної підготовки у старшій школі. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з питань компетентнісної освіти в рамках закладів загальної середньої освіти. Праці провідних вчених, таких як Бех І., Бірка М., Боярин Л. Васьківська Г., Рудницька К., Шевчук С., Кулішов В. розглядають основні поняття компетентнісного підходу в системі освіти старшокласників, формування ключових компетенцій у системі компетентнісного підходу, визначають компетентнісний підхід як конкретний орієнтир модернізації сучасної освіти. На основі узагальнених даних наукової літератури запропоновано визначення компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти як одного з підходів до навчання учнів, спрямованих на розвиток знань, умінь, умінь, особистісних якостей випускників. Охарактеризовано основні компоненти компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти, зокрема когнітивні компетенції, такі як критичне мислення, аналіз та синтез, інформаційна грамотність та математична грамотність. Також обговорюються соціально-культурні компетенції, включаючи спілкування та співпрацю, розуміння культур та традицій, толерантність та розуміння інших. Практичні компетенції охоплюють навички та здібності, незалежність, самоорганізацію та підготовку до професійної діяльності. Академічні компетенції включають навички навчання, пошук інформації, самоорганізацію та самооцінку. Естетичні та творчі компетенції охоплюють художню та музичну грамотність, творче мислення та виразне мовлення. Кар'єрні компетенції включають кар'єрну орієнтацію та розвиток лідерства. Також висвітлюються громадянські компетенції, такі як участь у суспільному житті та розуміння прав та обов’язків громадян. Зроблені висновки доповнюють проблематику компетентнісного навчання в середній школі. Ця стаття може бути корисною для всіх, хто цікавиться питаннями компетентнісного навчання в середній школі. (en) The article is devoted to the problem of content of components of competence training in high school. A theoretical analysis of scientific sources on the issues of competency-based education within the framework of general secondary education institutions is carried out. The works of leading scientists such as Bech I., Birkа M., Boyaryn L., Kurish N., Boychuk Yu., Turchynov A., Palamar S., Vaskivska H., Rudnytska K., Shevchuk S., Kulishov V. on the basic concepts of competency approach in the education system of high school students, the formation of key competencies in the system of the competency-based approach, and the competencybased approach as a specific guideline for the modernization of modern education are considered. Based on the summarized data from scientific literature, we propose a definition of competency-based education in general secondary education institutions as one of the approaches to student education aimed at developing the knowledge, skills, abilities, and personal qualities of graduates. The main components of competency-based education in general secondary education institutions are described, including cognitive competencies such as critical thinking, analysis and synthesis, information literacy, and mathematical literacy. Socio-cultural competencies, including communication and cooperation, understanding of cultures and traditions, tolerance, and understanding of others, are also discussed. Practical competencies encompass skills and abilities, independence, self-organization, and preparation for professional activities. Academic competencies include study skills, information search, self-organization, and selfassessment. Aesthetic and creative competencies encompass artistic and musical literacy, creative thinking, and expressive speech. Career competencies involve career orientation and leadership development. Civic competencies, such as participation in publi c life and understanding of citizens' rights and responsibilities, are also covered. The conclusions drawn complement the problematics of competency-based education in high school. This article can be useful for anyone interested in the issues of competency-based education in high school.Документ Практикум з технології виробництва конструкційних матеріалів(Видавець Лисенко В. Ф., 2023) Кузик, Олександр Володимирович; Рябець, Сергій Іванович; Царенко, Олег МиколайовичНавчально-методичний посібник містить основні відомості про сучасні методи дослідження фізико-технологічних властивостей конструкційних матеріалів, використанням сучасних вимірювальних приладів та апаратури, технологічні процеси одержання матеріалів, а також технології у машинобудуванні.