Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Особливості підготовка майбутніх вчителів з курсу «Безпека життєдіяльностіта охорона праці в галузі»
    (РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Царенко, Ірина Леонтіївна; Tsarenko, Irina Leontievna
    (ua) Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх вчителів до майбутньої професійної діяльності. Зазначається, що поява нових ризиків у професійній діяльності вчителя зумовлює потребу вдосконалення змісту навчального курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі». Зокрема, за основу були взяті наступні групи ризиків: організаційно-технічний ризик (невідповідне матеріально технічне забезпечення закладів освіти, незадовільні санітарно-гігієнічні умови тощо); інформаційно комунікаційний ризик (інформаційно-комунікаційні небезпеки діяльності вчителя);соціокультурний ризик (прояв деструктивних явищ у взаємодії «вчитель-учень», зниження моральних і етичних якостей шкільного колективу, загрози природного, терористичного, техногенного або іншого походження для колективів та інше). Визначено, що завданнями курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі» є опанування майбутніми вчителями системи знань, вмінь та навичок, які мають забезпечити їх власну безпеку і безпеку оточуючих у повсякденному житті та діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні засоби перевірки ефективності методичної системи підготовки студентів з безпеки життєдіяльності
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009)
    (uk) У статті повідомляються результати проведеного науково-педагогічного дослідження та акцентується увага на авторському програмному засобі перевірки ефективності методичної системи підготовки майбутніх учителів з безпеки життєдіяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Науково-педагогічні підходи в дослідженні «механізму шкідливого впливу тютюнопаління на організм людини» при викладанні дисципліни «Безпека життєдіяльності»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Ткачук, Андрій Іванович; Гуцалюк, Олексій Миколайович; Барно, Олександр Миколайович; Tkachuk, Andrij Ivanovych; Hutsaliuk, Oleksii Mykolajovych; Barno, Oleksandr Mykolajovych
    (ua) У статті розглянуті науково-педагогічні підходи при вивченні соціальних небезпек, що пов’язані з такими шкідливими звичками, як систематичне тютюнопаління (нікотиноманія), студентами медичних закладів вищої освіти у процесі викладання безпеки життєдіяльності за рахунок більш ефективного компонування та подачі відповідного лекційного матеріалу за допомогою системи мультимедійних презентацій. Наведені сучасні данні про механізми формування звикання та залежності нервової системи людини від систематичного вживання нікотину. Показано, що сучасні технології виробництва нікотиновмісних засобів, в першу чергу цигарок, дозволяють перетворювати на дорогий продукт масового вжитку фактичне сміття із додаванням величезної кількості надзвичайно небезпечних сполук. Висвітлено нові бачення катастрофічних наслідків для організму людини систематичного вживання нікотиновмісних продуктів, особливо при тютюнопалінні, незалежно від віку та фактичних способів – активного чи пасивного.
  • Ескіз
    Документ
    До питання формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Дузенко, Святослав Миколайович; Дузенко, Святослав Николаевич; Sadovy, Nikolay Ilyich; Duzenko, Svyatoslav Nikolaevich
    (ua) У статті здійснено аналіз науково-методичної літератури з загальних питань дослідження. Виявлено та проаналізовано методи формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій. Реалізації компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів можлива за використання відповідних методів навчання. Нами визначено, що існує багато варіантів класифікації методів навчання, однак єдиної виділено не було. Спільною ознакою всіх методів навчання є – діяльність. Тому за видами діяльності методи поділяються на три групи серед яких: методи спільної діяльності учасників педагогічного процесу, методи самовиховання і самоосвіти, методи педагогічного впливу суб’єкта педагогічного процесу на його об’єкт Впровадження будь-якого методу навчання на уроках потребує врахування того, що будь-яке навчання ефективніше тоді, коли воно базується на основній модальності сприйняття учня. Тому доцільно використовувати з запропонованими методами формування компетентностей з безпеки життєдіяльності старшокласників, також аудіальну та візуальну модальність. На приклад: фільми про надзвичайні ситуації, документальні відео, плакати, малюнки, фотографії, друкована продукція.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальна перевірка рівня підготовки майбутніх учителів збезпеки життєдіяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Царенко, Ірина Леонтіївна
    (uk) На основі аналізу науково-педагогічної літератури і реального стану професійної підготовки студентів і вчителів за спеціалізацією «Основи безпеки життєдіяльності» у статті зроблено спробу виявити недоліки цієї підготовки, основні з яких стосуються існуючої методичної системи та умов її ефективної реалізації у вищому педагогічному навчальному закладі. Автор повідомляє результати дослідно-експериментальної роботи, спрямованої на вдосконалення підготовки майбутніх учителів різного фаху з безпеки життєдіяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Тестові технології у підготовці майбутніх учителів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Завітренко, Долорес Жораївна; Царенко, Олександр Миколайович
    (uk) У статті зроблено спробу проаналізувати історико-педагогічний аспект розвитку тестових технологій і з’ясувати їх переваги у порівнянні з іншими методами контролю знань. На основі теоретико-методологічного аналізу обґрунтовуються вимоги до створення сучасних тестових завдань для об’єктивного контролю знань студентів з курсу «Безпека життєдіяльності» і повідомляються результати науково-методичної роботи авторів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості вивчення теми «природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об'єкти економіки» під час викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Ткачук, Андрій Іванович
    (uk) У статті розглянуто особливості вивчення небезпек, що пов'язані з різними формами прояву природних загроз. Проведений аналіз міністерської навчальної програми нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності» та правових основ безпеки життєдіяльності в Україні свідчить про про необхідність більш повноцінного та якісного опрацювання цього матеріалу студентами вищого педагогічного навчального закладу. Розроблено систему презентацій для ефективного викладу лекційного матеріалу по даній темі.
  • Ескіз
    Документ
    Особистісно орієнтоване навчання учнів з основ безпеки життєдіяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Царенко, Олександр Миколайович
    (uk) У статті зроблено спробу розкрити потенційні можливості особистісно орієнтованих технологій навчання. Для реалізації предметно-дидактичної моделі особистісно орієнтованого навчання конкретизовані зміст і методика організації творчої співпраці вчителя й учнів під час роботи над інформаційним проектом з основ безпеки життєдіяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Технологічний аспект упровадження лабораторного практикуму з безпеки життєдіяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2007) Царенко, Ірина Леонтіївна
    (uk) У статті висвітлюється технологічний аспект упровадження сучасних засобів експериментування у навчально-виховний процес з безпеки життєдіяльності. Подані методичні рекомендації до проведення лабораторного практикуму.