Кафедра германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/7

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативна мотивація як важливий фактор в оволодінні німецькою мовою учнями старших класів
    (2022) Токарєва, Тетяна Станіславівна
    (ua) У статті розглянуто мотиваційний аспект оволодіння старшокласниками німецькою мовою, а саме такий різновид внутрішньої мотивації як комунікативна мотивація. На основі аналізу теоретичних джерел встановлено залежність мотивуючих факторів від способу організації навчальної діяльності учнів старших класів на уроці іноземної (німецької) мови. Зокрема, подано особливості формування навчальної мотивації залежно від комунікативної діяльності учнів, яка організована вчителем. Вказано на важливість постановки цілей уроку, добір навчального матеріалу, форм інтерактивної взаємодії між учасниками у процесі спілкування з урахуванням принципу комунікативної спрямованості. З огляду на такі умови домінуюче місце на уроці має відводитися на вирішення мовленнєвих задач, весь хід уроку має являти собою вирішення мовленнєвої задачі, яку варто запропонувати учням у такому формулюванні, яке було б близьким учням та зрозумілим для них. Поза увагою не залишилося й питання щодо використання колективних форм роботи, різних режимів роботи на уроці, технології ситуативного моделювання. Особливу увагу приділено розгляду питань, що стосуються психологічних та вікових особливостей учнів старшого шкільного віку, оскільки дані показники мають суттєве значення як для розвитку та зміцнення мотиваційної складової оволодіння іноземною мовою в цілому, так і на формування комунікативної мотивації зокрема. Зацікавлене навчання має місце там, де враховано вікові та психологічні особливості учнів, оскільки для кожної вікової групи характерний свій вид провідної діяльності. Для старшокласників характерними є такі види діяльності як пізнавальна, цілісно-орієнтована та комунікативна. Одним із аспектів статті обрано пояснення спілкування як діяльності, яка обов’язково передбачає наявність мотивів та потреб особистості. Виокремлено такі класи функцій спілкування: інформаційно-комунікативні, регулятивно-комунікативні та афективнокомунікативні.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-методичний посібник для підготовки студентів 4 курсу до бакалаврського комплексного екзамену з німецької мови та іноземної філології та методики викладання німецької мови
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Хоменко, Тетяна Анатоліївна
    (ua) Навчально-методичний посібник вміщує інформацію про структуру та зміст бакалаврського комплексного екзамену з німецької мови та іноземної філології і методики викладання німецької мови. У посібнику подані: структура білету, критерії оцінювання відповідей студентів на екзамені, зміст теоретичних питань, структура аналізу тексту та коментарі до нього, теми для реферування. Навчально-методичний посібник також містить словник фахових термінів, приклади аналізу тексту та перелік питань з методики викладання німецької мови. Посібник призначений для студентів спеціальності «Мова і література (німецька) денної та заочної форми навчання та для студентів відділення довузівської та післядипломної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Робота з віршами на уроці німецької мови
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Хоменко, Татьяна Анатольевна; Khomenko, Tetyana
    (uk) У даній статті розглядаються способи дидактизації роботи з поетичними творами на уроці німецької мови у закладах загальної середньої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості та необхідності використання віршів у навчальному процесі, враховуючи їх позитивний вплив на учнів у плані естетичного виховання. З практичною метою поетичні твори використовуються для постановки вимови, ілюстрації і запам’ятовування граматичного матеріалу, розвитку мовлення, навчання виразного читання.
  • Ескіз
    Документ
    Робота з віршами на уроці німецької мови
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Хоменко, Татьяна Анатольевна; Khomenko, Tetyana
    (uk) У даній статті розглядаються способи дидактизації роботи з поетичними творами на уроці німецької мови у закладах загальної середньої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості та необхідності використання віршів у навчальному процесі, враховуючи їх позитивний вплив на учнів у плані естетичного виховання. З практичною метою поетичні твори використовуються для постановки вимови, ілюстрації і запам’ятовування граматичного матеріалу, розвитку мовлення, навчання виразного читання.
  • Ескіз
    Документ
    До питання про компетенції та поведінку вчителя іноземної мови
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna; Khomenko, Tetyana Anatoliyvna
    (ua) У статті розглядаються основні компетенції вчителя іноземних мов (особистісна, соціально-комунікативна, виховна, фахова, дидактично-організаційна) та його поведінка (мовленнєва та немовленнєва) з огляду на їх роль та значення у реалізації завдань освітнього процесу з іноземної мови та засвоєння учнями іншомовного матеріалу на уроці. Автори акцентують увагу на необхідності врахування особистісних професійних якостей вчителя іноземної мови та його вмінні реалізувати мовленнєву та немовленнєву поведінку на уроці як таких факторів, які мають безпосередній вплив на зацікавленість учнів у вивченні іноземної мови, на успішне оволодіння ними основними мовленнєвими вміннями, на ставлення до предмету «іноземна мова» та на бажання подальшого самостійного удосконалення набутих навичок та вмінь.
  • Ескіз
    Документ
    До питання про самостійну роботу учнів в оволодінні іноземною мовою
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna
    (uk) У статті розглядаються особливості самостійної роботи учнів закладу загальної середньої освіти під час вивчення іноземної мови. Подано огляд та аналіз існуючих поглядів на самостійну роботу учнів з точки зору психології, педагогіки та методики викладання іноземних мов; наведені існуючі класифікації видів самостійної навчальної роботи, розкрито специфіку організації самостійної роботи учнів під час засвоєння лексики, граматики, у навчанні читання, усного мовлення, аудіювання та письма з огляду на необхідні навчальні вміння учнів, формування яких передбачає самостійна робота.
  • Ескіз
    Документ
    Монологічне мовлення як засіб реалізації комунікативних цілей при вивченні німецької мови у старших класах закладів загальної середньої освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Teteana Stanislavivna
    (ua) У статті розглядається один із важливих видів мовленнєвої діяльності, а саме монологічне мовлення в аспекті його значення для здійснення процесу комунікації на уроці німецької мови. Старший етап передбачає удосконалення вмінь монологічного мовлення через більшу самостійність учнів стосовно підготовки та презентації власного висловлювання. Значна увага приділяється, зокрема, комунікативним функціям монологічного мовлення, таким, як інформативна, впливова, експресивна, розважальна, ритуально-культова.
  • Ескіз
    Документ
    До питання про самостійну роботу учнів в оволодінні іноземною мовою
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna
    (uk) У статті розглядаються особливості самостійної роботи учнів закладу загальної середньої освіти під час вивчення іноземної мови. Подано огляд та аналіз існуючих поглядів на самостійну роботу учнів з точки зору психології, педагогіки та методики викладання іноземних мов; наведені існуючі класифікації видів самостійної навчальної роботи, розкрито специфіку організації самостійної роботи учнів під час засвоєння лексики, граматики, у навчанні читання, усного мовлення, аудіювання та письма з огляду на необхідні навчальні вміння учнів, формування яких передбачає самостійна робота.
  • Ескіз
    Документ
    Фразеологізми як засіб стилістичної виразності
    (КОД, 2021) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana
    (uk) У статті розглядаються та узагальнюються основні групи фразеологізмів з огляду на їх можливості для створення стилістичного ефекту в текстах різних функціональних стилів німецької мови. Увага акцентується на таких видах фразеологічних зворотів, як фразеологізми, що мають ознаки групи слів, до яких належать ідіоми, подвійні форми, та зворотів, які мають ознаки речення, до яких відносяться прислів’я, приказки, афоризми, крилаті вирази, сентенції та лозунги. Підкреслюється, що, в основному, фразеологізми слугують для вираження образно-емоційної оцінки предметів та явищ у текстах різних функціональних стилів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості використання текстового матеріалу на уроці німецької мови
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna
    (uk) У статті розглядаються основні особливості текстового матеріалу як результату мовнокомунікативної діяльності людини з огляду на використання текстів у навчальному процесі з німецької мови. Проаналізовано основні критерії відбору текстів; подано систему вправ і завдань для навчання читання, говоріння та письма з використанням текстового матеріалу.