Факультет фізичного виховання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/64
Переглянути
30 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Сучасні виклики модернізації фізичного виховання в закладах вищої освіти України(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Язловецька, Оксана Валентинівна; Бабенко, Андрій Леонідович; Yazlovetska, O.; Babenko, A.(ua) У статті проаналізовано сучасний стан системи фізичного виховання в закладах вищої освіти (ЗВО) України, висвітлено її значення для формування фізичного й психоемоційного здоров’я, а також розвитку професійних компетентностей здобувачів вищої освіти. Визначено основні проблеми, що перешкоджають ефективному функціонуванню цієї системи, зокрема: невідповідність традиційних підходів актуальним викликам, низький рівень рухової активності студентської молоді, скорочення навчальних годин на дисципліну «Фізичне виховання», обмеженість матеріально-технічного забезпечення та негативні наслідки воєнного стану, який звузив доступ до інфраструктури й посилив психоемоційне навантаження на здобувачів освіти. Акцентовано на необхідності комплексного оновлення системи фізичного виховання відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту», Концепції розвитку щоденного спорту та Стратегії розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року. Ці документи визначають стратегічні орієнтири трансформації сфери – інклюзивність, оздоровчу спрямованість, цифровізацію та забезпечення якості. Проаналізовано інноваційні підходи, які вже впроваджуються у заклади вищої освіти, зокрема застосування цифрових платформ, фітнес-трекерів для моніторингу фізичної активності, відеотренувань та мобільних застосунків. Визначено потенціал і проблематику розвитку професійно-прикладної фізичної підготовки, яка формує спеціалізовані рухові якості, необхідні у професійній діяльності, але потребує індивідуалізації та методичного вдосконалення. Запропоновано комплексний підхід до модернізації системи фізичного виховання у ЗВО України, спрямований на підвищення її ефективності, відповідно сучасним викликам. Передбачено оновлення інфраструктури, упровадження мотиваційних механізмів, підвищення кваліфікації викладачів, розвиток інклюзивності та цифрової трансформації фізичного виховання. Особлива увага приділена потребі оновлення нормативної бази з урахуванням інклюзивного підходу, професійно-прикладної фізичної підготовки та цифрових інструментів. (en) The article analyzes the current state of the physical education system in higher education institutions of Ukraine and highlights its role in shaping students’ physical and psycho-emotional health, as well as in developing their professional competencies. The key challenges hindering the effective functioning of the system have been identified, including the inconsistency of traditional approaches with contemporary demands, low levels of physical activity among students, reduction in instructional hours for the «Physical Education» discipline, insufficient material and technical resources, and the negative consequences of martial law, which has limited access to infrastructure and increased psychological stress among students. The article emphasizes the need for a comprehensive renewal of the physical education system in accordance with the requirements of the Law of Ukraine «On Higher Education», the Concept for the Development of Daily Sports, and the Strategy for the Development of Physical Culture and Sports until 2028. These policy documents define strategic directions for the transformation of the field – namely, inclusivity, a focus on health promotion, digitalization, and quality assurance. Innovative approaches currently being implemented in higher education institutions have been analyzed, including the use of digital platforms, fitness trackers for monitoring physical activity, video workouts, and mobile applications. The potential and challenges of developing professionally oriented physical training have been identified. This type of training fosters specialized motor skills essential for professional activities but requires further individualization and methodological improvement. A comprehensive approach to modernizing the physical education system in Ukrainian higher education institutions is proposed, aimed at increasing its effectiveness and meeting current challenges. The approach includes infrastructure upgrades, the introduction of motivational mechanisms, professional development of teaching staff, the advancement of inclusiveness, and the digital transformation of physical education. Special attention is given to the need to update the regulatory framework, taking into account inclusive approaches, professionally oriented physical training and digital tools.Документ Плавання у фізичному вихованні студентів(2018) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, Victoria(ua) В статті виділено актуальність занять плаванням для студентів, виявлено сучасні тенденції впровадження засобів плавання для оздоровлення студентів, проведено аналіз дисципліни плавання як складової фізичної підготовки студентів на заняттях з фізичного виховання у закладах вищої освіти визначено необхідність підготовки кваліфікованих кадрів у галузі фізичного виховання і спорту для проведення занять на воді.Документ Досвід використання системи moodle під час вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання плавання»(ХДАФК, 2019) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, Victoria(ua) У статті представлено можливості використання платформи дистанційного навчання Moodle у професійній підготовці фахівців з фізичного виховання та спорту під час вивчення спортивно-педагогічних дисциплін, зокрема «Теорія і методика викладання плавання». Автор показує структуру дисципліни та аналізує використані види діяльності та ресурси.Документ Організація самостійної роботи студентів в процесі вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання спортивних ігор» за допомогою портфоліо(2017) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, Victoria(ua) У статті представлено результати дослідження практики організації самостійної роботи студентів в процесі вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання спортивних ігор». У ході дослідження була здійснена спроба експериментально перевірити ефективність методу портфоліо під час вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання спортивних ігор». Визначено види самостійної роботи, систематизовано процес організації навчально-пізнавальної діяльності студентів з предмету. Розроблена методика допомогла проаналізувати динаміку засвоєння професійних компетентностей. Результати дослідження дозволили встановити, що в експериментальних групах підвищилась якість виконання самостійної роботи, що свідчить про ефективність запровадженої методики. Ключові слова:Документ Спортивні ігри: правила та суддівство змагань(Рекламне агентство «Євгенія Плюс», 2018) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Бондаренко, Олександр Васильович; Турчак, Анатолій Леонідович; Вabalich, V.; Turchak, A.; Bondarenko, O.Документ Застосування дистанційного навчання у процесі вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» студентами факультету фізичного виховання(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.(ua) У статті розкрито структуру дистанційного курсу «Теорія і методика викладання легкої атлетики» для студентів напряму підготовки Фізичне виховання* Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Представлено організацію навчального процесу на основі поєднання традиційного та дистанційного навчання студентів. Визначено особливості застосування дистанційного навчання у процесі вивчення даного курсу: організовує самостійну роботу, поточний і підсумковий контроль якості знань студентів, забезпечує засвоєння теоретичного матеріалу, створює кращі умови для оволодіння практичним розділом навчальної програми.Документ Сучасний погляд на інтенсифікацію фізичного виховання у вищій школі(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Косівська, А. В.; Malenuk, T.; Kosivska, S.(UA) У статті охарактеризовано сучасний погляд на інтенсифікацію процесу фізичного виховання у вищій школі. З’ясовано сутність поняття «інтенсифікація». Визначено основні шляхи інтенсифікації навчального процесу з фізичного виховання у вищій школі: удосконалення організації навчального процесу; оптимізація; індивідуалізація; гуманізація навчального процесу; впровадження сучасних освітніх технологій; формування позитивної мотивації студентів до занять; застосування ефективних форм і методів контролю та оцінки знань і навчальних досягнень студентів; формування професійної готовності викладачів фізичного виховання; покращення матеріально-технічного та санітарно-гігієнічного забезпечення занять.Документ Заняття з шейпінгу як один із напрямків підвищення ефективності фізичного виховання у вищій школі(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Косівська, А. В.; Malenuk, T.; Kosivska, A.(ua) Розроблено методику занять з шейпінгу в умовах секційної роботи. Через вісім місяців систематичних занять виявлено тенденцію до підвищення рівня фізичної підготовленості студенток 17 – 19 років. Встановлено недостовірні (Р>0,05) зміни за показниками швидкісних здібностей, загальної витривалості і вибухової сили. Виявлено достовірне (Р<0,05) збільшення показників силової витривалості м’язів розгиначів рук і черевного пресу, а також гнучкості. Доведено позитивний вплив секційних занять з шейпінгу на показники фізичної підготовленості студенток, що, у свою чергу, сприяє підвищенню ефективності фізичного виховання у вищій школі.Документ Вплив секційних занять з фізичного виховання на особистісну активність студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.(ua) Зроблений аналіз навчально-виховного процесу з фізичного виховання і обрано секційну модель занять. Враховуючи матеріальну базу університету, кадровий склад кафедри, а також фізкультурні інтереси студентів, заняття проводились в 14 секціях. Визначений експертами рівень особистісної активності студентів є середнім. З метою підвищення рівня особистісної активності студентів на кафедрі запропонований комплекс заходів, який містив систему змагань різного рангу, показові виступи з індивідуальних видів спорту та покращення матеріально-технічного забезпечення викладання дисципліни "фізичне виховання"; впроваджено поетапне проведення комплексних внутрівузівських змагань. По завершенні експерименту повторно визначався рівень особистісної активності студентів в процесі занять, який згідно з експертними оцінками мав тенденцію до покращення (Р<0,05). Запровадження у навчально-виховний процес цілеспрямованого комплексу заходів дало змогу досягти позитивної динаміки змін рівня особистісної активності студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ під час секційних занять з фізичного виховання.Документ Фізичне виховання і спорт в навчальних закладах України на сучасному етапі: стан, напрямки та перспективи розвитку. - Вип. 28(ФОП Піскова М. А., 2022)(ua) У збірнику подані наукові статті з актуальних проблем фізичного виховання, спорту і здоров’я людини, фізичної реабілітації й рекреації, що висвітлюють теоретичні, методичні, інноваційні та педагогічні питання щодо поліпшення якості підготовки фахівців у сфері фізичної культури і спорту, формування мотивації до здорового способу життя, рекреаційно-оздоровчої діяльності, обґрунтування змісту сучасної оздоровчої стратегії й реабілітаційно-корекційні технології, засобів стимуляції здоров’я різних верств населення, військово-патріотичного виховання сучасної молоді засобами фізичного виховання.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »