Факультет фізичного виховання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/64
Переглянути
351 результатів
Результати пошуку
Документ Розвиток координації у спортсменів на початковому етапі підготовки у складнокоординаційних видах спорту(2022) Бабаліч, Вікторія АнатоліївнаДокумент Розвиток координації рухів спортсменів з рукопашного бою на етапі початкової підготовки(Publishing House of University of Technology, 2022) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна(ua) Розглянуто питання особливостей розвитку координації рухів у спортсменів-початківців, які займаються рукопашним боєм. Встановлено, що формування техніки у спортсменів-початківців буде більш ефективним за умов розвитку координації рухів. У ході дослідження проведено аналіз науково-методичної літератури щодо особливостей розвитку координації рухів спортсменів. Розроблено експериментальну програму, представлену блоками. Обґрунтовано засоби розвитку зазначеної якості та способи контролю з урахуванням віку спортсменів. Експериментально доведено ефективність впровадженої програми, що підтверджується результатами експерименту. (en) The question of the peculiarities of the development of coordination of movements in novice athletes engaged in hand-to-hand combat is considered. It has been established that the formation of technique in novice athletes will be more effective under the conditions of development of coordination of movements. In the course of the study, an analysis of the scientific and methodological literature was carried out regarding the peculiarities of the development of the coordination of the movements of athletes. An experimental program presented in blocks has been developed. The means of development of the specified quality and methods of control, taking into account the age of athletes, are substantiated. The effectiveness of the implemented program has been experimentally proven, which is confirmed by the results of the experimentДокумент До питання розроблення концепції освітньої діяльності з підвищення кваліфікації тренерів та інших фахівців у сфері фізичної культури і спорту(2021) Бабаліч, Вікторія АнатоліївнаУ збірник вміщено матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта для сталого розвитку: філософсько-теоретичні контексти та педагогічна практика», що присвячена найбільш важливим аспектам неперервної освіти; шляхам формування духовно-ціннісної сфери особистості; проблемам безпеки в сучасному світі, міжнародним відносинам в контексті сталого розвитку; перспективам розвитку вищої освіти та освіти дорослих, напрямкам становлення методологічної культури та професійних компетентностей вчителя Нової української школи. Також представлений досвід закладів вищої, середньої та дошкільної освіти щодо напрямків неперервної освіти для сталого розвитку, презентовано кращі практики упровадження її складових – громадянської, екологічної освіти; здоров’язберігаючих освітніх технологій. Рекомендовано для науково-педагогічних та педагогічних працівників вищої і післядипломної освіти, керівників закладів середньої та дошкільної освіти, працівників методичних служб, вихователів, вчителів, докторантів, аспірантів, студентів.Документ Шляхи оптимізації тренувального процесу з рукопашного бою(2022) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Коханов, М. В.Документ Травматизм у волейболі(2022) Бабаліч, Вікторія АнатоліївнаДокумент Тенденції та перспективи викладання дисципліни «Надання першої долікарської допомоги у процесі занять фізичною культурою і спортом»(2021) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Вabalich, Viktoria; Maleniuk, Tetyana(ua) Стаття присвячена вивченню тенденцій та перспектив викладання дисципліни «Надання першої долікарської допомоги у процесі занять фізичною культурою і спортом» для студентів та слухачів курсів підвищення ква-ліфікації у закладах вищої освіти з урахуванням очно-дистанційної форми на-вчання за для підвищення якості її викладання. В статті представлено структуру та змістове наповнення курсу, яке виконано з врахуванням вимог до здійснення невідкладних дій, спрямованих на врятування та збереження життя людини та порядку надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах не медичними працівниками. Запропоновано під час опрацювання практичних начинок запровадити кейс-метод. При реалізації методу встановлено, що студенти краще навчилися переносити теоретичні знання на практику, працювати в команді, приймати спільні рішення, розвинули навички аналізувати та мислити критично, все це сприяє кращій комунікації і допомагає швидко в критичних ситуаціях приймати спільні, правильні рішення. Кейс-метод наблизив процес навчання до реальних ситуацій, які можуть трапитись під час навчально-тренувального процесу у професійній діяльності, таким чином відбувається формування життєвих і професійних компетентностей. (en) The article is devoted to the study of trends and prospects of teaching the discipline "Provision of first medical assistance in the process physical culture and sports activities" for students and listeners of advanced training courses in higher education to improve the quality of its teaching and taking into account distance learning. The purpose of the article – based on the study of existing trends to justify the prospects and content of the discipline "First aid in the process of physical culture and sports" and to introduce a case method to improve the quality of its teaching. The article presents the structure and content of the course, which is performed taking into account the requirements for emergency actions aimed at saving and listeners lives and the procedure for providing home care to persons in emergencies by non-medical workers. It is proposed to introduce a case method during the processing of practical fillings. In practical classes, students and listeners for each topic prepared a set of situational tasks with different levels of complexity. The implementation of the method will take place in three stages. At each stage, the levels of difficulty are determined using three types of cases: case study – a task within one topic; case exercise – when you need not only to establish the order of the correct actions for the implementation of first aid, but also to reproduce a certain skill; case situation – involves solving a set of measures, situation analysis, organization of pre-medical care by several people. During the implementation of the method it was found that students better learn to transfer theoretical knowledge into practice, work in a team, make joint decisions, develop skills to analyze and think critically, all this contributes to better communication and helps to quickly make joint, correct decisions. The case method brought the learning process closer to real situations that may occur during the educational and training process in professional activities, thus the formation of life and professional competencies.Документ Наукові підходи використання системи Й. Пілатес для профілактики травматизму спортсменів(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Особливості тренувального процесу у силових видах спорту(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, Oleksandr Viktorovich(ua) У статті досліджено ключові аспекти тренувального процесу в силових видах спорту, зокрема теоретичні основи та практичні методики, які дозволяють спортсменам досягати високих результатів. Окремо розглянуто різноманітні принципи тренування, такі як прогресивність, індивідуалізація та системність, а також проведено класифікацію силових видів спорту, що допомагає визначити специфіку підходів до тренування. У статті також висвітлено актуальні наукові дослідження, присвячені теорії силового тренування, включаючи вагові тренажери, функціональні тренування, кругові методи, суперсети та інші. Метою статті є детальний аналіз сучасних засобів та методів тренування у силових видах спорту, а також оцінка їхньої ефективності для визначення оптимальних підходів, що дозволяють досягати високих спортивних результатів. Стаття покликана не лише дослідити теоретичні основи тренувальних методик, але й надати практичні рекомендації щодо їх застосування у сучасних реаліях. Основою для проведеного дослідження стали наукові праці, присвячені різним аспектам силового тренування, включаючи фізіологічні та біомеханічні підходи. Для аналізу було використано порівняльний метод, що дозволив оцінити ефективність різних методик тренування, а також системний аналіз результатів наукових досліджень з метою розробки рекомендацій для тренерів і спортсменів. Крім того, у статті наведено практичні приклади програм тренування, заснованих на поєднанні різних методів та засобів. У результаті дослідження встановлено, що оптимальними для спортсменів є ті тренувальні програми, які враховують індивідуальні особливості та фізичну підготовку атлетів, поєднуючи різні методи силових тренувань. Найефективнішими є комплексні підходи, що включають традиційні силові вправи з використанням тренажерів та ваг, а також функціональні методи тренування, що забезпечують всебічний розвиток фізичних якостей. Виявлено, що застосування кругових методів тренувань та суперсетів дозволяє покращити витривалість і швидкість відновлення атлетів, а пірамідальні методи тренувань сприяють поступовому збільшенню навантажень. У висновках зроблено акцент на необхідності індивідуалізованого підходу до тренування в силових видах спорту. Прогресивність навантажень і регулярна оцінка результатів є ключовими факторами для досягнення успіху. Поєднання різних методів тренувань дозволяє підвищити ефективність тренувального процесу, знизити ризики травм і забезпечити тривалий розвиток фізичних можливостей спортсменів. Тренери мають адаптувати методики тренувань з урахуванням специфіки конкретного виду спорту, індивідуальних можливостей атлета та рівня його підготовки. (en) The article explores key aspects of the training process in strength sports, focusing on theoretical foundations and practical methods that enable athletes to achieve high results. It examines various training principles such as progression, individualization, and systematization, and provides a classification of strength sports to define specific approaches to training. The article also reviews recent scientific research on strength training theory and evaluates the effectiveness of modern training methods and tools, including weight machines, functional training, circuit methods, supersets, and others. The purpose of the article is to analyze modern training tools and methods in strength sports, and to evaluate their effectiveness in determining optimal approaches for achieving high athletic performance. The article aims to not only explore the theoretical foundations of training methods but also provide practical recommendations for their application in modern contexts. The study is based on scientific literature that addresses various aspects of strength training, including physiological and biomechanical approaches. A comparative method was employed to evaluate the effectiveness of different training techniques, as well as a systematic analysis of research results to develop recommendations for coaches and athletes. Additionally, the article presents practical examples of training programs that combine various methods and tools. The study found that the most effective training programs are those that consider individual characteristics and physical fitness of athletes, combining various strength training methods. Comprehensive approaches, which include traditional strength exercises using weights and machines, as well as functional training methods, proved to promote the holistic development of physical abilities. It was revealed that circuit training methods and supersets enhance endurance and recovery speed, while pyramid training methods contribute to the gradual increase in load. The conclusions emphasize the need for individualized approaches in strength sports training. Progressive load increases and regular assessment of results are key factors for success. Combining various training methods increases the efficiency of the training process, reduces injury risks, and ensures long-term development of athletes’ physical capabilities. Coaches should adapt training methodologies, taking into account the specifics of the sport, individual abilities of the athlete, and their level of preparation.Документ Проблема формування мотивації учнів до занять фізичною культурою у закладах загальної середньої освіти в Україні(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Язловецька, Оксана Валентинівна; Iazlovetska, Oksana Valentynivna(ua) У статті розглядається проблема формування мотивів і мотивації старшокласників до занять фізичною культурою, що є одним із шляхів удосконалення фізичного виховання у закладі загальної середньої освіти для вирішення нагальних проблем зі здоров’ям учнівської молоді України, підвищення їх рухової активності, фізичної підготовленості. Акцентовано увагу на те, що процес формування мотивації до занять фізичними вправами передбачає створення умов появи пізнавального інтересу, формування позитивного ставлення до предмету та до діяльності, організацію діяльності, в умовах якої формується пізнавальний інтерес. У статті схарактеризовано базові поняття дослідження – «потреба», «мотив», «мотивація», «мотивація до занять фізичною культурою»; визначено чинники, які впливають на формування мотивів, групи мотивів до занять фізичною культурою, представлено рекомендації щодо підвищення внутрішньої мотивації учнів. Зазначено, що мотивація до занять фізичною культурою – це комплекс мотивів особистості, що орієнтовані на набуття і збереження оптимального рівня фізичної підготовленості та працездатності особи Наголошено, що активний інтерес до занять фізичними вправами виникає в результаті внутрішньої мотивації, яка проявляється тоді, коли зовнішні цілі та мотиви відповідають рівню підготовленості (можливостям) учня, коли він розуміє суб’єктивну відповідальність за їх реалізацію. У статті визначено засоби і умови, що сприяють формуванню позитивної мотивації старшокласників до сфери фізичної культури, а саме використання в освітньому процесі інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій і проєктного навчання, технологій здоров’язбереження на уроках фізичної культури; створення позитивної психологічної атмосфери під час уроків, орієнтація на мотивацію успіху на заняттях; оволодіння учнями способами і прийомами організації та проведення самостійних занять фізичними вправами; методами самоконтролю фізичного і психологічного стану, використання новітніх підходів у фізкультурно-оздоровчій діяльності тощо. (en) The article deals with the problem of forming motives and motivation of high school pupils to engage in physical education, which is one of the ways to improve physical education in general secondary education institutions to address the urgent health problems of Ukrainian pupils, increase their physical activity and physical fitness. It is emphasized that the process of forming motivation for physical exercises involves creating conditions for the emergence of cognitive interest, forming a positive attitude to the subject and to the activity, and organizing activities in which cognitive interest is formed. The article describes the basic concepts of the study – «need», «motive», «motivation», «motivation to engage in physical education»; identifies the factors that influence the formation of motives, groups of motives for physical education, and presents recommendations for increasing students’ intrinsic motivation. It is noted that motivation to engage in physical education is a complex of personal motives aimed at acquiring and maintaining the optimal level of physical fitness and performance. It is emphasized that the external factors of motivation formation include: the activity of the physical education teacher, the level of his/her pedagogical skills; content of classes (teaching methods); material and technical support of the place of classes; psychological climate in the team, etc. It is emphasized that active interest in physical exercises arises as a result of internal motivation, which manifests itself when external goals and motives correspond to the level of preparation (capabilities) of the pupil, when he understands the subjective responsibility for their implementation. The article identifies the means and conditions that contribute to the formation of positive motivation of high school pupils in the field of physical culture. It is emphasized that in order to improve physical education of senior pupils in general secondary education, to increase their motivation to engage in physical education, it is important to use interactive, information and communication technologies and project-based learning, health technologies in physical education lessons; creating a positive psychological atmosphere during lessons, focusing on motivation for success in the classroom; mastering the methods and techniques of organizing and conducting independent physical education classes.Документ Адаптивне фізичне виховання і соціальна справедливість(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Турчак, Анатолій Леонідович; Маркова, Олена Віталіївна; Turchak, Anatolii Leonidovych; Markova, Olena Vitaliivna(ua) Стаття присвячена впровадженню соціальної справедливості через викладання адаптивного фізичного виховання у закладах загальної середньої освіти, визначенню педагогічних умов, закономірностей, принципів, методів, прийомів і засобів інклюзивної дидактики, створенню якісного освітнього корекційного середовища для учнів з обмеженими функціональними можливостями, а саме – реалізації принципів : рівності й справедливості; доступності і систематичності; інтерактивності у адаптивній фізичній культурі; контенту, що мотивує дітей з вадами у стані здоров’я до навчання; спрощенню когнітивної складності навчального процесу в інклюзивній освіті; вивченню і застосуванню вчителем фізичної культури передового педагогічного досвіду організації навчально-виховної роботи з корекційної педагогіки. Розглянуто проблеми, що виникають при формуванні соціальної справедливості у шкільному колективі, шляхи покращення професійної діяльності у наданні інклюзивних освітніх послуг з адаптивного фізичного виховання на основі створення спеціальних матеріально-технічних і дидактичних умов, що забезпечують високу ефективність навчально-виховного процесу з соціальної адаптації інтелектуально і фізично відсталих дітей. Метою даної статті є розкриття основних компонентів адаптивного фізичного виховання та соціальної справедливості. У ній викладено науково-педагогічні положення, якими слід керуватися у розв’язанні всіх завдань адаптивного фізичного виховання з різними нозологіями у дітей, створенню виховного середовища із забезпечення соціальної справедливості серед учнів закладів загальної середньої освіти. Представлений матеріал розкриває питання педагогіки адаптивного фізичного виховання, соціалізації інклюзивної молоді до реалій сучасного життя, її участі у фізкультурно-оздоровчій і спортивно-масовій роботі загальноосвітньої школи. Обґрунтовано необхідність виховання функціонально відстаючих дітей шляхом застосування засобів фізичної культури з метою підготовки їх до наступного повноцінного життя, набуття професії, створення гармонійної сім’ї, нормального дітонародження і захисту суверенітету й незалежності української держави. Виділено основні компоненти соціальної справедливості у різних неформальних групах молоді й дорослих та складові адаптивної фізичної культури. У статті розглядається розвиток фізичних якостей школярів з суттєвими відхиленнями у функціональному стані в адаптивному фізичному вихованні навчальних планів і програм закладів загальної середньої освіти. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розробці методичних рекомендацій щодо тренінгів учителів фізичної культури як асистентів (тьюторів) з інклюзивної освіти при адаптивному фізичному вихованні школярів. (en) The article is devoted to the implementation of social justice through the teaching of adaptive physical education in institutions of general secondary education, the definition of pedagogical conditions, laws, principles, methods, techniques and means of inclusive didactics, the creation of a high-quality educational correctional environment for students with limited functional capabilities, namely, the implementation of the principles: equality and justice; accessibility and systematicity; interactivity in adaptive physical culture; content that motivates children with disabilities to study; simplifying the cognitive complexity of the educational process in inclusive education; the study and application by the physical culture teacher of advanced pedagogical experience in the organization of educational work in correctional pedagogy. The problems that arise in the formation of social justice in the school team, the ways of improving professional activity in the provision of inclusive educational services in adaptive physical education based on the creation of special material, technical and didactic conditions that ensure the high efficiency of the educational process of social adaptation, intellectually and physically handicapped children. The purpose of this article is to reveal the main components of adaptive physical education and social justice. It outlines scientific and pedagogical provisions that should be followed in solving all tasks of adaptive physical education with various nosologies in children, creating an educational environment to ensure social justice among students of general secondary education institutions. The presented material reveals the issues of pedagogy of adaptive physical education, socialization of inclusive youth to the realities of modern life, their participation in physical culture and health and sports and mass work of a comprehensive school. The necessity of raising functionally retarded children through the use of physical culture in order to prepare them for the next fulfilling life, acquiring a profession, creating a harmonious family, normal childbirth and protecting the sovereignty and independence of the Ukrainian state is substantiated. The main components of social justice in various informal groups of youth and adults and the components of adaptive physical culture are highlighted. The article considers the development of physical qualities of schoolchildren with significant deviations in the functional state in adaptive physical education of curricula and programs of general secondary education institutions. The authors see prospects for further research in the development of methodological recommendations for the training of physical education teachers as assistants (tutors) in inclusive education in adaptive physical education of schoolchildren.