Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
18 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Особливості роботи над лексикою на заняттях з практичного курсу німецької мови(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Токарева, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(ua) У статті розглянуто роботу із засвоєння та удосконалення лексичних навичок на заняттях з практичного курсу німецької мови на мовному факультеті вищого навчального закладу. Для вироблення комунікативної компетентності філолога, вчителя іноземних мов, обов’язковою складовою є формування лексичної компетентності. На основі аналізу теоретичних джерел встановлено, що ключовими поняттями проблеми наукової статті є такі : лексика (як практичний, так і теоретичний аспект), лексична навичка, лексична компетентність та лексичні знання. Навчання лексики є засобом для оволодіння вміннями з усіх видів мовленнєвої діяльності, таких як говоріння, аудіювання, читання та письмо, які формують комунікативну компетентність. Зокрема, зазначено труднощі у засвоєнні іншомовної лексики, як то: довгі, багатозначні, службові слова; абстрактні поняття та сталі словосполучення, які слід враховувати у процесі роботи над лексикою. Автор також пропонує до уваги короткий аналіз навчально-методичних комплексів DU 2 та DU 3, який включає в себе основні вимоги до здобувачів освіти у плані оволодіння лексичним складом німецької мови та приклади вправ і завдань з окремих розділів підручника, які спрямовані на закріплення лексичних знань та удосконалення процесів оперування вокабул яром, визначеним програмою та тематикою. Особливу увагу приділено розгляду питань, які стосуються технології опрацювання лексичних одиниць, які можуть виступати у вигляді 1) окремих слів та лексем; 2) стійких сполучень (прислів’їв та приказок, ідіоматичних виразів, стилістичних або контекстуальних підсилювачів, стійких виразів, мовленнєвих зразків та ін. Вказано на важливість дотримання критеріїв для відбору лексичного мінімуму (сполучуваність, семантична цінність, стилістична необмеженість). Одним із аспектів статті обрано пояснення використання викладачем різних способів, які мають ефективність щодо запам’ятовування слів, що є важливою запорукою їх подальшого використання у різних видах мовленнєвої діяльності. Виокремлено характерні риси лексичного складу німецької мови, такі як: особливості вимови слова, способи утворення слів, правила слововживання. У результаті здійснення теоретико-практичного аналізу зазначеної проблеми встановлено, що робота, спрямована на розвиток та удосконалення лексичних навичок, є важливою складовою та засобом формування лексичної компетентності, яка реалізується у виконанні відповідних видів вправ та завдань на заняттях з практичного курсу німецької мови. (en) The article deals with the acquisition and improvement of lexical skills during the practical course of the German language at the language faculty of a higher educational institution. To develop the communicative competence of a philologist, teacher of foreign languages, the formation of lexical competence is a mandatory component. Based on the analysis of theoretical sources, it was established that the key concepts of the problem of a scientific article are the following: vocabulary (both practical and theoreticalaspect), lexical skill, lexical competence and lexical knowledge. Vocabulary learning is a means of mastering skills in all types of speech activities, such as speaking, listening, reading and writing, which form communicative competence. In particular, difficulties in learning foreign vocabulary are indicated, such as: long, multi-meaning, official words; abstract concepts and fixed phrases that should be taken into account in the process of working on vocabulary. The author also offers a brief analysis of the educational and methodological complexes DU 2 and DU 3, which includes the main requirements for students in terms of mastering the vocabulary of the German language and examples of exercises and tasks from individual sections of the textbook, which are aimed at consolidating lexical knowledge and improving the processes of operating the vocabulary defined by the program and subject matter. Special attention is paid to consideration of issues to the technology of processing lexical units, which can appear in the form of 1)separate words and tokens; 2) stable combinations (proverbs and sayings, idiomatic expressions, speech samples etc. One of the aspects of the article is the explanation of the teacher’s use of various methods that are effective in memorizing words, which is an important guarantee of their further use in various types of speech activities. The following are the characteristics features of the German language such as: features of word pronunciation, ways of forming words, rules of word usage. As a result of the theoretical-practical analysis of the mentioned problem, it was established that the wort aimed at developing and improving lexical skills is an important component and means of forming lexical competence, which is realized in the performance of the appropriate types of exercises and tasks in classes on the practical course of the German language.Документ Формування риторичної компетентності фахівця у сфері фізичної культури і спорту(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Ліштаба, Тетяна Василівна(ua) У статті теоретично обґрунтовано доцільність виділення риторичної компетентності як складника про-фесійно-педагогічної компетентності, проаналізовано різні підходи до визначення сутності й структури риторичної компетентності. Установлено, що риторичні вміння є професійно необхідними для майбутнього спеціаліста, а риторична освіта сприяє розвитку цілої системи особистісних якостей молодої людини: куль-тури мислення, мовлення, поведінки, спілкування, виконавської майстерності, емоційної культури. На основі аналізу тлумачень поняття «риторична компетентність» різні науковці з’ясували, що рито-рична компетентність – це поєднання теоретичної та практичної готовності фахівця до продукування текстів різного типу відповідно до мети й ситуації публічного мовлення, умілого використання риторичних засобів з метою впливу на адресата в процесі мовної комунікації, риторичного й особистісного самовдосконалення. У процесі дослідження виділено структурні компоненти риторичної компетентності: риторичні знання, уміння, набір необхідних якостей особистості, відповідні ціннісні орієнтації, досконале володіння мовлен-нєвою стратегією і тактикою, уміння керувати комунікативним процесом і здійснювати бажаний вплив на аудиторію. Зазначено, що для ефективного здійснення професійно-риторичної діяльності майбутньому фахівцю необхідно розвивати свої риторичні вміння й навички, серед яких найбільш важливими є вміння аналізувати тексти, висловлювати й аргументувати власні думки про зміст і форму вираження; сприймати висловлю-вання різних стилів і типів мовлення; будувати власні висловлювання монологічного й діалогічного харак-теру; давати оцінку тексту, його змісту й формі; володіти видами та жанрами красномовства й впливати на аудиторію; виступати з власними повідомленнями, критично оцінювати їх, редагувати. Проаналізовано особливості та шляхи формування риторичної компетентності майбутніх учителів фізичної культури/тренерів у процесі вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Запропоновано систему вправ і завдань, що сприяє опануванню риторичних відомостей і формуванню професійно важливих мовно-риторичних умінь студентів.Документ Спецсемінар з проблем формування комунікативно-професійної компетенції як форма підготовки студентів-філологів до педагогічної діяльності(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Задорожна, Ніна Олександрівна(uk) У статті висвітлено досвід проведення спецсемінару зі студентами з проблем формування професійно-мовної компетенції філологів.Документ Роль пісні в процесі навчання англійської мови(КОД, 2018) Капітан, Тетяна Анатоліївна; Капитан, Татьяна Анатольевна; Capitan, Tetiana Anatolievna(uk) У статті розглянуто специфіку використання пісні на уроках іноземної мови для удосконалення граматичних, лексичних та фонетичних навичок учнів; для підвищення інтересу до країни, мову якої вивчають; продемонстровано ефективність використання пісень під час навчання іноземної мови; доведено, що пісня є матеріалом для оволодіння навичками іншомовної вимови, а також покращення артикуляції.Документ Методика розвитку граматичної компетенції вживання в усному і писемному мовленні неособових форм дієслова(КОД, 2019) Савенко, Тетяна Вікторівна; Savenko, Tatiana(uk) У статті розглянуто методику формування й розвитку мовленнєвих граматичних навичок уживання в усному і писемному мовленні герундія та дієприкметника 1. На основі та за принципами комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування вказано способи реалізації головної мети навчання – набуття студентами мовних спеціальностей комунікативної компетенції. Запропоновано до розгляду різні види вправ – мовні, умовно-мовленнєві та мовленнєві, які за умови інтенсивного застосування сприяють розвиткові лінгвістичної компетенції студентів і є ефективним засобом навчання.Документ Developing students’speaking skills(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Savenko, Tatiana; Савенко, Тетяна Вікторівна(uk) У статті розглядається проблема формування комунікативної компетенції студентів та її складової частини – говоріння. З урахуванням програмних вимог, автор визначає практичні цілі навчання студентів говоріння, пропонує стратегії, наводить приклади мовленнєвих завдань для розвитку вмінь діалогічного та монологічного мовлення, розроблених з урахуванням принципів комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування. Розглядається можливість навчання студентів говоріння з використанням текстів різних жанрів із спеціально розробленими до них комунікативними завданнями, мовленнєвими ситуаціями та вправами длярозвитку навичок і вмінь говоріння.Документ Навчання перекладу як засіб удосконалення фахової комунікативної компетентності студентів мистецьких спеціальностей(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Ліштаба, Тетяна Василівна(uk) У статті проаналізовано дидактичні можливості навчального перекладу, представлено систему вправ, розраховану на розвиток комунікативної компетентності студентів мистецьких спеціальностей. Методично ефективно розроблений процес навчання перекладу підвищить рівень готовності студентів до професійної діяльності, сприятиме формуванню комунікативної компетентності фахівця на високому рівні.Документ Особливості навчання діалогічного мовлення студентів мовних факультетів (англійська мова)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Савенко, Тетяна Вікторівна(uk) У статті досліджено методи і прийоми навчання діалогічного мовлення студентів другого курсу. Автор розглядає особливості навчання, пропонує види вправ, які можуть сприяти його ефективності, та визначає послідовність їх застосування з урахуванням рівня сформованості мовленнєвих навичок і вмінь студентів.Документ Педагогічні умови формування підготовки майбутнього вчителя іноземної мови до організації розумової діяльності особистості(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Божко, Наталія Василівна(uk) The formation of future foreign language teachers’ skills concerning the work of the development of pupils’ mental abilities is investigated in this article. The theoretical and practical pre-conditions of research of these abilities are analyzed.Документ Формування комунікативної компетенції майбутнього вчителя української мови: лінгвопрагматичний аспект(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Задорожна, Ніна Олександрівна(uk) У статті розглядаються професійно-комунікативні уміння, необхідні для створення майбутніми вчителями-філологами педагогічного дискурсу.