Магістри
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5515
Переглянути
Документ Використання криптографічних методів шифрування фінансових даних в процесі вивчення технологій (за спеціалізацією) у закладах професійної (професійно-технічної) освіти на прикладі створення вузла системи для підключення до блокчейну(2024) Колесніченко, Юрій Владиславович; Kolesnichenko, Y. V.(ua) Магістерська робота на здобуття ступеня магістра за спеціальністю “Професійна освіта (Цифрові технології)”. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У роботі досліджується застосування криптографічних методів для захисту фінансових даних у процесі підготовки фахівців із кібербезпеки в ЗП(ПТ)О. Завдання дослідження включають: 1) аналіз наукової літератури та нормативних документів щодо криптографії; 2) створення програмного забезпечення для навчання шифруванню фінансових даних; 3) розробку методології навчання криптографічних методів і технологій блокчейну; 4) перевірку ефективності розробленої методології. Об’єктом дослідження є освітній процес підготовки фахівців з кібербезпеки в ЗП(ПТ)О. Предмет дослідження – методика використання криптографічних методів у навчанні фахівців з кібербезпеки. Наукова новизна дослідження полягає у розробці методики навчання криптографії та блокчейн, що сприяє підвищенню рівня компетентності у галузі кібербезпеки. Практичне значення роботи полягає у впровадженні симуляційних лабораторій, що надають студентам можливість набути практичних навичок застосування криптографічних методів захисту даних. Повний обсяг роботи: 140 стор., основний текст становить 72 стор. У роботі подано 2 табл., 9 рис. (en) Master's thesis submitted for the degree of Master in the specialty "Professional Education (Digital Technologies)". – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vynnychenko, Kropyvnytskyi, 2024. This work explores the application of cryptographic methods for securing financial data in the training of cybersecurity specialists within vocational (technical) education institutions. The research objectives include: analysis of scientific literature and regulatory documents regarding cryptography; development of software for teaching financial data encryption; designing a methodology for teaching cryptographic methods and blockchain technologies; testing the effectiveness of the developed methodology. The object of the study is the educational process of training cybersecurity specialists in technical education institutions. The subject of the study is the methodology for using cryptographic methods in training cybersecurity specialists. The scientific novelty of the research lies in the development of a methodology for teaching cryptography and blockchain, which enhances the level of competence in the field of cybersecurity. The practical significance of the work lies in the implementation of simulation laboratories, providing students with the opportunity to acquire practical skills in applying cryptographic methods for data protection. Total volume of the work: 140 pages, main text comprises 72 pages. The work includes 2 tables and 9 figures.Документ Емпіричні методи експертної діяльності в галузі освіти : кваліфікаційна робота магістра(2024) Іванов, Євген Олександрович; Ivanov, E. О.(ua) У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування емпіричних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі організації пробної сертифікації вчителів математики проілюстровано застосування методів експертної оцінки рівня сформованості професійних компетентностей учасників сертифікації. В роботі зроблено висновок про те, що експертна діяльність в галузі освіти нормована українським законодавством. Експертиза у сфері освіти визнана самостійним видом діяльності, що дає можливість формувати співтовариство професійних експертів й у подальшому здійснити його інтеграцію до світового експертного простору. В роботі виконане теоретичне обгрунтування застосування емпіричних методів експертної діяльності. Це дало можливість узагальнити та сформулювати основні вимоги до організації експертизи у контексті відповідності емпіричних методів освітнім, адміністративним, гігієнічним, психологічним, соціальними нормативам та нормативам, що обумовлюють особливості оформлення шкільної документації. В роботі наведені визначення та особливості кожного методу, що відноситься до емпіричних методів організації експертної діяльності та визначені в залежності від способу збору даних, визначені межі їхнього застосування, наведені приклади використання. Як практичний компонент в роботі висвітлена методологія проведення пробного експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації – вибірки вчителів математики Кіровоградської області. Результати оцінювання подані з використанням математико-статистичного інструментарію та засобів візуалізації статистичних даних. (en) The work concludes that expert activity in the field of education is regulated by Ukrainian legislation. Expertise in the field of education is recognized as an independent type of activity, which makes it possible to form a community of professional experts and further integrate it into the global expert space. The paper provides a theoretical justification for the application of empirical methods of expert activity. This made it possible to generalize and formulate the main requirements for the organization of expertise in the context of the compliance of empirical methods with educational, administrative, hygienic, psychological, social standards and standards that determine the peculiarities of the design of school documentation. The work gives the definitions and features of each method, which refers to the empirical methods of organizing expert activity and is determined depending on the method of data collection, the limits of their application are defined, and examples of use are given. As a practical component, the methodology of trial expert assessment of the professional competences of the certification participants – mathematics teachers of the Kirovohrad region is highlighted. The evaluation results are presented using mathematical and statistical tools and means of visualizing statistical data.Документ Методика використання гейм-технологій під час підготовки фахівців цифрових технологій освіти(2024) Корик, Денис Віталійович; Koryk, D.V.(ua) Актуальність ідеї інтегрованого навчання полягає в орієнтації освітнього процесу на виклики і вимоги сучасного суспільства. Враховують різноманітні аспекти сучасної технологічної реальності. Граючи, студенти можуть ефективно вдосконалювати технічні навички, розвивати творчість та робити практичні застосування цифрових концепцій. Мета дослідження – є розробка та вивчення методики використання гейм-технологій в освітньому процесі для ефективної підготовки фахівців у сфері цифрових технологій. Об’єкт дослідження – процес використання гейм-технологій у підготовці фахівців цифрових технологій в умовах вищого навчального закладу. Предмет дослідження – методика використання гейм-технологій у навчанні студентів цифрових технологій. Елементи наукової новизни результатів дослідження: - реалізовано технічне завдання: описано та обрано необхідне програмне забезпечення для використання гейм-технологій у вищій освіті, проаналізовано попередні дослідження та визначено прогалини у сучасних у підходах. -запропоновано освітній гейм-контент на платформі Unity, який передбачає інтеграції з ігровими платформами та вибір інструментів для реалізації навчальної гейміфікації. - подальшого розвитку набула методика використання гейм-технологій в освітньому процесі підготовки фахівців цифрових технологій. Практичне значення роботи: • проаналізовано випадки впровадження розробленої методики в навчальні програми цифрових технологій, з'ясовано його ефективність та можливості адаптації до різних умов вищих навчальних закладів. • розроблено конкретні практичні рекомендації та інструменти для впровадження розробленої методики у навчальні програми цифрових технологій. Повний обсяг роботи – 97 стор., основний текст становить 90 стор. У роботі подано 1 табл., 6 рис. (en) The relevance of the idea of integrated learning lies in the orientation of the educational process to the challenges and requirements of modern society. It takes into account various aspects of modern technological reality. By playing, students can effectively improve technical skills, develop creativity, and make practical applications of digital concepts. The purpose of the study is to develop and study the methodology of using game technologies in the educational process for the effective training of specialists in the field of digital technologies. The object of the study is the process of using game technologies in the training of digital technology specialists in a higher education institution. The subject of the study is the methodology of using game technologies in teaching digital technologies to students. Elements of scientific novelty of the research results: - The terms of reference were implemented: the necessary software for the use of game technologies in higher education was described and selected, previous studies were analyzed and gaps in current approaches were identified. -the educational game content on the Unity platform is proposed, which provides for integration with gaming platforms and the choice of tools for the implementation of educational gamification. - the methodology of using game technologies in the educational process of training digital technology specialists has been further developed. Practical significance of the work: - the cases of implementation of the developed methodology in the curricula of digital technologies were analyzed, its effectiveness and possibilities of adaptation to different conditions of higher education institutions were found out. - specific practical recommendations and tools for implementing the developed methodology in digital technology curricula have been developed. The full volume of the work is 97 pages, the main text is 90 pages. The work contains 1 tables, 6 figures.Документ Методика застосування 3D-мапінгу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти(2024) Малахатько, Олександр Олександрович; Malakhatko, O.O.(ua) Магістерська робота присвячена розробці методики застосування 3D-мапінгу в навчальних програмах закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О). Мета дослідження – розробка методики застосування 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О та перевірка її ефективності у контексті розвитку цифрових і творчих навичок студентів. Завдання: 1) аналіз існуючих теоретичних та практичних підходів до використання 3D-мапінгу та інших мультимедійних технологій у навчанні; 2) дослідження сучасних тенденцій у професійній освіті, що підтримують інтеграцію 3D-мапінгу як навчального інструменту; 3) розробка і впровадження програми з використанням 3D-мапінгу, орієнтованої на розвиток професійних та творчих навичок студентів; 4) оцінка ефективності 3D-мапінгу у навчальних процесах через експериментальні заняття та аналіз результатів опитування; 5) надання методичних рекомендацій для викладачів щодо використання програмного забезпечення (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) у навчальних програмах. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно–технічної) освіти з використанням цифрових технологій. Предмет дослідження – методика застосування 3D-мапінгу в освітньому процесі.. Елементи наукової новизни результатів дослідження: узагальнено сучасні підходи до реалізації 3D-мапінгу в освітньому процесі ЗП(ПТ)О в умовах цифрової трансформації суспільства; подальшого розвитку набула методика застосування 3D-мапінгу та використання цифрових технологій в освітньому середовищі ЗП(ПТ)О. Практичне значення роботи: реалізовано програму з використанням 3D-мапінгу, обрано та описано необхідні програмні засоби для створення візуальних ефектів; запропоновано використання 3D-мапінгу у процесі підготовки фахівців з області цифрових технологій та дизайну; розроблено проєкт 3D-мапінгу, який може бути використаний як приклад для здобувачів освіти та викладачів при навчанні 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О. Повний обсяг роботи 106 стор., основний текст становить 75 стор. (en) The master’s thesis is dedicated to the development of a methodology for applying 3D mapping in the educational programs of institutions of professional (vocational-technical) education (IP(VT)E). Research Aim – to develop a methodology for applying 3D mapping in IP(VT)E and to verify its effectiveness in the context of developing students’ digital and creative skills. Objectives: 1) analyze existing theoretical and practical approaches to the use of 3D mapping and other multimedia technologies in education; 2) study current trends in professional education that support the integration of 3D mapping as an educational tool;.; 3) develop and implement a program using 3D mapping aimed at developing students’ professional and creative skills; 4) evaluate the effectiveness of 3D mapping in educational processes through experimental classes and analysis of survey results; 5) provide methodological recommendations for teachers on the use of software (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) in educational programs. Object of Research – the educational process in institutions of professional (vocational-technical) education using digital technologies. Subject of Research – the methodology of applying 3D mapping in the educational process. Elements of Scientific Novelty of the Research Results: generalized modern approaches to the implementation of 3D mapping in the educational process of IP(VT)E in the conditions of digital transformation of society; the methodology of applying 3D mapping and the use of digital technologies in the educational environment of IP(VT)E has been further developed. Practical Significance of the Work: a program using 3D-mapping has been implemented, necessary software tools for creating visual effects have been selected and described; the use of 3D mapping in the process of training specialists in the field of digital technologies and design has been proposed; a 3D mapping project has been developed, which can be used as an example for students and teachers in teaching 3D mapping in IP(VT)E. The total volume of the work – 106 pages, the main text consists of 75 pages.Документ Методика навчання процесу розробки web-додатків за допомогою технології React.JS для забезпечення фахової підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти(2024) Сатир, Вадим Анатолійович; Satyr, V. A.(ua) Магістерська робота присвячена розробці методики навчання процесу розробки web-додатків за допомогою технології React.JS для забезпечення фахової підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження – розробка та перевірка ефективності методики навчання розробки web-додатків з використанням React.JS у закладах професійної освіти. Завдання: 1) Проаналізувати сучасні тенденції у викладанні web-розробки та використанні технології React.JS в освітньому процесі закладів професійної освіти. 2) Розробити методику навчання розробки web-додатків з використанням React.JS. 3) Реалізувати методику на практиці шляхом створення web-платформи Autoizi. 4) Перевірити ефективність розробленої методики через проведення педагогічного експерименту. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Предмет дослідження – методика навчання розробки web-додатків з використанням технології React.JS. Елементи наукової новизни: узагальнено сучасні підходи до навчання web-розробці з використанням React.JS у закладах професійної освіти; подальшого розвитку набула методика навчання розробці web-додатків, що враховує специфіку технології React.JS та психолого-педагогічні особливості здобувачів освіти. Практичне значення: реалізовано навчальну програму та методичні матеріали з викладання технології React.JS, адаптовані до потреб закладів професійної освіти; запропоновано використання web-платформи «Autoizi» як освітнього кейсу, що дозволяє здобувачам освіти практично застосовувати теоретичні знання в роботі з реальним проектом; розроблено методику навчання розробці web-додатків із використанням React.JS та Laravel, яка впроваджена в освітній процес для підвищення рівня фахової підготовки здобувачів освіти. Повний обсяг роботи – 86 стор., основний текст становить 61 стор. (en) The master’s thesis is devoted to the development of a methodology for teaching the web application development process using React.JS technology to provide professional training in professional (vocational and technical) education institutions. The purpose of the research is to develop and verify the effectiveness of teaching methods for developing web applications using React.JS in professional education institutions. Tasks: 1) To analyze modern trends in teaching web development and the use of React.JS technology in the educational process of professional education institutions. 2) Develop a methodology for teaching web application development using React.JS. 3) Implement the methodology in practice by creating the Autoizi web platform. 4) Check the effectiveness of the developed methodology by conducting a pedagogical experiment. The object of the study is the educational process in vocational (vocational and technical) education institutions. The subject of the study is the teaching method of developing web applications using React.JS technology. Elements of scientific novelty: modern approaches to teaching web development using React.JS in vocational education institutions are summarized; the methodology for teaching web application development has been further developed, taking into account the specifics of React.JS technology and the psychological and pedagogical characteristics of students. Practical significance of work: a curriculum and methodological materials for teaching React.JS technology have been implemented, adapted to the needs of vocational education institutions; the use of the Autoizi web platform as an educational case has been proposed, which allows students to practically apply theoretical knowledge in working with a real project; a methodology for teaching web application development using React.JS and Laravel has been developed, which is implemented in the educational process to improve the level of professional training of students. The full volume of the work is 86 pages, the main text is 61 pages.Документ Методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти(2024) Шершень, Богдан Сергійович(ua) Магістерська робота присвячена розробці та використанню моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження – проаналізувати можливості розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та розробити методичні рекомендації щодо їх впровадження в освітній процес. Завдання: 1) зібрати та проаналізувати інформацію щодо застосування моніторингових цифрових автоматизованих систем у ЗП(ПТ)О; 2) дослідити особливості впровадження та використання таких систем у закладах професійної освіти; 3) розробити методичні засади розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі; 4) провести апробацію розроблених методик та оцінити їх ефективність. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Предмет дослідження – методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі закладів професійної освіти. Елементи наукової новизни результатів дослідження: − проведений аналіз можливостей розробки та впровадження моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти; − виокремлені позитивні аспекти використання моніторингових систем, зокрема підвищення ефективності управління навчальним процесом, покращення контролю успішності студентів та оптимізація ресурсів закладу освіти; − виявлені проблеми та перешкоди, з якими можуть зіткнутися викладачі та адміністрація під час впровадження моніторингових систем, включаючи технічні складнощі; − проведено дослідження можливостей інтеграції моніторингових систем у навчальний процес, що дозволило виявити потенційні переваги для персоналізації навчання та забезпечення зворотного зв'язку; − запропоновано інструкцію з впровадження та налаштування моніторингових систем, яка може бути використана як практичний посібник для закладів освіти. Практичне значення роботи: − розроблені методичні засади використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у професійній освіті, які можуть бути впроваджені в освітній процес для його вдосконалення. − надані інструктивні рекомендації щодо застосування моніторингових систем у методиці викладання професійних дисциплін у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. − розроблено прототип моніторингової системи та підготовлено програмне забезпечення для її впровадження, що дозволяє практично реалізувати розроблені методики. − запропоновано оптимальний підхід до інтеграції моніторингових систем у освітній процес, що забезпечує швидке налаштування та адаптацію систем під потреби конкретного закладу освіти. Повний обсяг роботи – 122 стор., основний текст становить 92 стор. (en) The master's thesis is devoted to the development and use of monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions. The purpose of the research is to analyze the possibilities of developing and using monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions and to develop methodological recommendations for their implementation in the educational process. Tasks: 1) to collect and analyze information on the use of monitoring digital automated systems in VET institutions; 2) to study the features of the implementation and use of such systems in vocational education institutions; 3) to develop methodological principles for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process; 4) to test the developed methods and evaluate their effectiveness. The object of the study is the educational process in vocational (vocational and technical) education institutions. The subject of the study is the methodology for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process of vocational education institutions. Elements of scientific novelty of the research results: - The possibilities of developing and implementing monitoring digital automated systems in vocational (vocational and technical) education institutions were analyzed; - positive aspects of the use of monitoring systems are highlighted, in particular, increasing the efficiency of educational process management, improving the control of student performance and optimizing the resources of the educational institution; - the problems and obstacles that teachers and administrators may face when implementing monitoring systems, including technical difficulties, are identified; - a study of the possibilities of integrating monitoring systems into the educational process was conducted, which allowed to identify potential benefits for personalizing learning and providing feedback; - a guide for implementing and configuring monitoring systems that can be used as a practical guide for educational institutions. Practical significance of the work: - methodological principles of using monitoring digital automated systems in vocational education, which can be implemented in the educational process to improve it, have been developed. - Instructional recommendations on the use of monitoring systems in the methodology of teaching professional disciplines in vocational (vocational and technical) education institutions are provided. - a prototype of the monitoring system was developed and software for its implementation was prepared, which allows to practically implement the developed methods. - an optimal approach to the integration of monitoring systems into the educational process is proposed, which ensures quick setup and adaptation of systems to the needs of a particular educational institution. The full volume of the work is 122 pages, the main text is 92 pages.Документ Міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників(2024) Брусов, Юрій Володимирович(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. Актуальність теми дослідження: Значущість вивчення питання атестації та сертифікації педагогічних працівників у сучасній освітній сфері обумовлена постійним підвищенням вимог до якості освіти, що потребує посилення професійного рівня вчителів. В умовах реформування освітньої системи України, орієнтованого на інтеграцію у міжнародний освітній простір, особливу увагу слід приділити ролі атестації та сертифікації педагогів як ключових механізмів для забезпечення якості освітніх послуг. Оскільки педагоги є основними носіями знань і розвитку суспільства, їхня професійна компетентність прямо впливає на загальний рівень освіти в країні. Проблема якості освіти охоплює не лише оновлення навчальних програм і методик викладання, а й забезпечення належної професійної підготовки та оцінки компетентності педагогів. Атестація і сертифікація вчителів стають необхідними елементами модернізації освіти, дозволяючи ефективно контролювати і підвищувати рівень кваліфікації педагогів. У цьому контексті важливим є вивчення міжнародного досвіду атестації та сертифікації, що сприятиме адаптації найкращих світових практик в умовах України. Мета дослідження – аналіз теоретичних основ атестації та сертифікації педагогічних працівників, а також вивчення й порівняння міжнародного досвіду в цій сфері для розробки рекомендацій щодо його впровадження в систему атестації та сертифікації в Україні. Завдання дослідження: 1. Охарактеризувати поняття та значення атестації та сертифікації педагогічних працівників. 2. Визначити мету та завдання атестації й сертифікації як засобів підвищення кваліфікації педагогів. 3. Дослідити нормативно-правову базу атестації та сертифікації в міжнародному освітньому просторі. 4. Провести порівняльний аналіз міжнародних систем атестації та сертифікації педагогів. 5. Розробити рекомендації щодо впровадження міжнародного досвіду в систему атестації педагогічних працівників України. Об’єктом дослідження є процес атестації та сертифікації педагогічних працівників, а предметом – міжнародний досвід у цій сфері. У першому розділі було розглянуто теоретичні основи атестації та сертифікації вчителів. Зокрема поняття та значення атестації та сертифікації вчителів України. Окреслено мету та завдання атестації та сертифікації педагогічних працівників. Охарактеризовано нормативно-правову базу. У другому розділі описано міжнародний досвід атестації та сертифікації педагогічних працівників, зокрема передумови запровадження сертифікації вчителів України. Охарактеризовано систему атестації педагогів у країнах Європейського союзу, таких як: Латвія, Естонія, Німеччина, Італія, Іспанія. Розглянуто систему атестації та сертифікації педагогів Канади та США. Узагальнено розділ тенденціями професійного розвитку вчителів у світі. Магістерська робота складається з двох розділів, вступу, висновків, списку використаної літератури. (en) Qualification work for obtaining a master’s degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Volodymyr Vуnnуchenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2024. Relevance of the research topic. The importance of studying the issue of attestation and certification of pedagogical workers in the modern educational sphere is due to the constant increase in requirements for the quality of education, which requires strengthening the professional level of teachers. In the context of reforming the educational system of Ukraine, focused on integration into the international educational space, special attention should be paid to the role of attestation and certification of teachers as key mechanisms for ensuring the quality of educational services. Since teachers are the main carriers of knowledge and development of society, their professional competence directly affects the overall level of education in the country. The problem of the quality of education covers not only the updating of curricula and teaching methods, but also the provision of proper professional training and assessment of the competence of teachers. Attestation and certification of teachers become necessary elements of modernization of education, allowing to effectively monitor and improve the level of qualification of teachers. In this context, it is important to study the international experience of attestation and certification, which will contribute to the adaptation of the best world practices in Ukraine. The purpose of the study is to analyze the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers, as well as to study and compare international experience in this area to develop recommendations for its implementation in the attestation and certification system in Ukraine. Research objectives: 1. Describe the concept and meaning of attestation and certification of teachers. 2. Determine the purpose and objectives of attestation and certification as a means of advanced training of teachers. 3. Explore the regulatory framework for attestation and certification in the international educational space. 4. Conduct a comparative analysis of international systems of attestation and certification of teachers. 5. Develop recommendations for the introduction of international experience in the certification system of pedagogical workers of Ukraine. The object of the study is the process of attestation and certification of pedagogical workers, and the subject is international experience in this area. In the first section, the theoretical foundations of attestation and certification of pedagogical workers were considered. In particular, the concept and meaning of attestation and certification of Ukrainian teachers. The purpose and tasks of attestation and certification of pedagogical workers are outlined. The regulatory framework is characterized. The second section describes the international experience of attestation and certification of teachers, in particular the prerequisites for the introduction of certification of teachers in Ukraine. The system of certification of teachers in the countries of the European Union is characterized, such as: Latvia, Estonia, Germany, Italy, Spain. The system of attestation and certification of Canadian and American teachers is considered. The section is generalized by the tendencies of professional development of teachers in the world. Qualification work consists of two sections, introduction, conclusions, list of used literature.Документ Оцінювання освітнього середовища та організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти(2024) Коробка, Марина ВіталіївнаДокумент Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3Д друк»(2024) Онищенко, Владислав Юрійович; Onyshchenko, V.Yu.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 015 Професійна освіта (Цифрові технології). – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. На сьогодні, технології 3D-друку є інноваційними, постійно розвиваються та вдосконалюються. Використовується 3D-друк в різних галузях, науки, техніки, виробництва, медицини та ін. Також важливу роль технології 3D-друку відіграють в освіті як сучасний елемент навчання. Тому, вивчення технологій 3D-друку, розробка методики підготовки фацівців є актуальною в освітньому процесі. Мета дослідження – є розробка та вивчення методики підготовки фахівців у сфері цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3D-друк» Об’єкт дослідження – освітній процес підготовці фахівців цифрових технологій в умовах вищого навчального закладу. Предмет дослідження – професійна підготовка фахівців цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3Д-друк». Елементи наукової новизни результатів дослідження: -реалізовано технічне завдання: описано сучасні технології 3D-друку, технічні можливості обладнання та матеріалів, особливості конструкторських рішень та функціональних можливостей 3D-принтерів. -запропоновано модель підготовки фахівців цифрових технологій до викладання 3D-друку. - подальшого розвитку набула методика використання 3D-друку в освітньому процесі підготовки фахівців цифрових технологій. Практичне значення роботи: розроблено конкретні методичні рекомендації та інструменти для впровадження методики у навчальні програми підготовки фахівців цифрових технологій. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 015 Professional Education (Digital Technologies). - Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2024. Today, 3D printing technologies are innovative, constantly developing and improving. 3D printing is used in various fields, science, technology, production, medicine, etc. 3D printing technologies also play an important role in education as a modern element of learning. Therefore, the study of 3D printing technologies, the development of a methodology for training FAC specialists is relevant in the educational process. The purpose of the research is to develop and study the methodology for training specialists in the field of digital technologies to teach the educational module "3D printing" The object of the research is the educational process of training specialists in digital technologies in a higher educational institution. The subject of the research is the professional training of specialists in digital technologies to teach the educational module "3D printing". Elements of scientific novelty of the research results: -the technical task is implemented: modern 3D printing technologies, technical capabilities of equipment and materials, features of design solutions and functional capabilities of 3D printers are described. - a model for training specialists in digital technologies to teach 3D printing is proposed. - the methodology for using 3D printing in the educational process of training specialists in digital technologies has been further developed. Practical significance of the work: specific methodological recommendations and tools for implementing the methodology into the curricula for training specialists in digital technologies have been developed.Документ Підготовка освітніх експертів: український та міжнародний досвід(2024) Олійник, Вікторія Анатоліївна; Oliynyk, V.A.(ua) У кваліфікаційній роботі розкрита проблема порівняння українських та міжнародних підходів до підготовки та сертифікації освітніх експертів. Для розкриття тематики роботи визначені основні обов’язки, завдання та сфери відповідальності експертів в освіті, зокрема в процесах акредитації, розробки освітніх програм, оцінювання якості освіти. Сформульовані та проаналізовані кваліфікаційні вимоги та компетенції освітніх експертів – визначено, які знання, вміння та навички необхідні для роботи освітнім експертом, а також критерії та стандарти відбору кандидатів у цій сфері. Розглянуті різні підходи до підготовки освітніх експертів у різних країнах, у тому числі освітні програми, сертифікаційні курси, стажування, коучинг і тренінги. Важливим результатом цього дослідження стали результати порівняння української системи підготовки з провідними світовими моделями. В роботі вияснені механізми підтримки та розвитку кар’єри освітніх експертів у різних країнах, процеси їх сертифікації та підвищення кваліфікації. Разом з тим вказано, як саме розвивається цей аспект в Україні, і які існують міжнародні практики. В роботі проведений аналіз можливостей адаптації успішних міжнародних практик до українських умов з врахуванням особливостей національної системи освіти. Авторка вияснила, як міжнародні організації, такі як ЮНЕСКО, Європейський Союз або OECD, впливають на підготовку освітніх експертів і розробку стандартів, особливо в країнах, що розвиваються. Нарешті в роботі описані ключові виклики, з якими стикається підготовка освітніх експертів в Україні, і намічені можливі напрями розвитку цієї сфери з врахуванням змін в українському освітньому середовищі та глобальні тенденції його розвитку. (en) The problem of comparing Ukrainian and international approaches to the training and certification of educational experts is revealed in the qualification paper. To reveal the topic of the work, the main duties, tasks and areas of responsibility of experts in education are defined, in particular in the processes of accreditation, development of educational programs, assessment of the quality of education. The qualification requirements and competencies of educational experts have been formulated and analyzed - the knowledge, skills and abilities necessary for the work of an educational expert, as well as the criteria and standards for selecting candidates in this field, have been determined. Various approaches to training educational experts in different countries are considered, including educational programs, certification courses, internships, coaching and training. An important result of this study was the comparison of the Ukrainian training system with leading world models. The work explains the mechanisms of support and development of the career of educational experts in different countries, the processes of their certification and professional development. At the same time, it is indicated how exactly this aspect is developing in Ukraine, and what international practices exist. The paper analyzes the possibilities of adapting successful international practices to Ukrainian conditions, taking into account the peculiarities of the national education system. The author clarified how international organizations such as UNESCO, the European Union or the OECD influence the training of educational experts and the development of standards, especially in developing countries. Finally, the paper describes the key challenges facing the training of educational experts in Ukraine, and outlines possible directions for the development of this field, taking into account changes in the Ukrainian educational environment and global trends in its development.Документ Підготовка фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача для гейміфікації освітнього процесу(2024) Булюбаш, Сергій Олегович; Bulyubash S.O.(ua) Метою магістерської роботи є дослідження методів підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача, який сприяє гейміфікації освітнього процесу. Для досягнення цієї мети було поставлено наступні завдання: проаналізувати сучасні підходи до навчання та впровадження гейміфікації; визначити роль віртуального викладача у сучасній освітній системі; розробити концепцію підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача; здійснити експериментальну апробацію запропонованої концепції. Об’єктом дослідження виступає процес підготовки фахівців цифрових технологій, які займаються створенням віртуальних викладачів. Предметом дослідження є методи та засоби підготовки таких фахівців, зокрема розробка їхніх компетентностей у галузі гейміфікації освітнього процесу. Вивчення методів підготовки фахівців є важливим етапом для забезпечення якості кінцевого продукту, оскільки успіх впровадження віртуального викладача значною мірою залежить від рівня кваліфікації спеціалістів, які працюють над його створенням. Елементи практичного значення. Практичне значення роботи полягає у можливості використання розроблених рекомендацій та підходів у підготовці майбутніх фахівців у галузі цифрових технологій. Результати дослідження можуть бути впроваджені в освітній процес ЗП(П-Т)О, які здійснюють підготовку спеціалістів з інформаційних технологій. Це дозволить підвищити якість навчання, забезпечити здобувачів освіти практичними навичками розробки сучасних технологій, що відповідають актуальним потребам освітнього середовища. Повний обсяг роботи – 85 стор., основний текст становить 65 стор. (en) The purpose of the master’s thesis is to study methods for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher that promotes the gamification of the educational process. To achieve this goal, the following tasks were set: Analyze modern approaches to learning and the implementation of gamification; Determine the role of a virtual teacher in the modern educational system; Develop a concept for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher; Conduct an experimental testing of the proposed concept. The object of the research is the process of preparing digital technology specialists who are engaged in the creation of virtual teachers. The subject of the research is the methods and means of training such specialists, in particular the development of their competencies in the field of gamification of the educational process. The study of methods for preparing specialists is an important stage for ensuring the quality of the final product, as the success of the implementation of a virtual teacher largely depends on the level of qualification of the specialists working on its creation. Elements of Practical Significance The practical significance of the work lies in the possibility of using the developed recommendations and approaches in the preparation of future specialists in the field of digital technologies. The results of the research can be implemented in the educational process of higher education institutions that train specialists in information technology. This will improve the quality of education and provide students with practical skills in developing modern technologies that meet the current needs of the educational environment. The full volume of the work is 85 pages, the main text is 65 pages.Документ Статистичний аналіз та прогноз Глобального індексу продовольчої безпеки для України(2024) Ломакіна, Дарина Геннадіївна(ua) У магістерській роботі досліджено теоретичні та практичні аспекти статистичного аналізу та прогнозування Глобального індексу продовольчої безпеки України. Розглянуто методологічні підходи до оцінки продовольчої безпеки та особливості розрахунку індексу. Проведено комплексний статистичний аналіз динаміки та структури індексу для України за 2020-2022 роки. Здійснено порівняльний аналіз показників продовольчої безпеки України та інших країн. Побудовано економетричні моделі для виявлення ключових факторів впливу на індекс. Розроблено прогноз значень індексу на 2024-2026 роки за різними сценаріями. Запропоновано комплекс рекомендацій щодо підвищення рівня продовольчої безпеки України. (en) The master's thesis investigates theoretical and practical aspects of statistical analysis and forecasting of the Global Food Security Index for Ukraine. Methodological approaches to food security assessment and peculiarities of index calculation are considered. A comprehensive statistical analysis of the dynamics and structure of the index for Ukraine for 2020-2022 has been conducted. A comparative analysis of food security indicators of Ukraine and other countries has been carried out. Econometric models have been built to identify key factors influencing the index. A forecast of index values for 2024-2026 has been developed under different scenarios. A set of recommendations for improving Ukraine's food security level has been proposed.Документ Статистичні методи експертної діяльності в галузі освіти(2024) Калинюк, Олександр Степанович; Kalynyuk, O. S.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування статистичних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі визначення індексу якості освітньої діяльності проілюстровано застосування статистичних методів для побудови рейтингової діаграми якості освітньої діяльності 10 закладів освіти. В роботі проведений аналіз законодавчої бази організації інституційної експертизи закладів освіти України. Визначений суб’єкт проведення експертизи, його функції та структура. Детально описані принципи проведення інституційних експертиз в закладах освіти. Важливим теоретичним узагальненням стала детальна характеристика змісту статистичних методів, що застосовуються при проведенні інституційних експертиз, а також опис основних підходів до застосування статистичних методів при проведенні інституційних експертиз закладів освіти. З’ясування теоретичних основ реалізації статистичних методів в інституційній експертизі закладів освіти дало можливість описати методологію застосування статистичних методів в інституційній експертизі та визначити особливості проведення експертиз з використанням названих методів. Практична частина роботи передбачала визначення індексу якості освітньої діяльності 10 закладів освіти за такими індикаторами: рівень успішності учнів (середній бал за підсумковими іспитами); результативність у незалежних тестуваннях (ЗНО); рівень залученості учнів (відвідуваність, участь у позакласних заходах); якість методик і підходів до навчання, які застосовуються педагогами; задоволеність учнів, батьків і педагогів освітнім процесом; відсоток учнів, які закінчують заклад освіти без академічних боргів. Результатом застосування статистичних методів (визначення ваги індикатора, нормування його показника, застосування формули середнього зваженого) був визначений рейтинг закладів освіти за індексом якості освітньої діяльності. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying statistical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of determining the index of the quality of educational activity, the application of statistical methods for building a rating chart of the quality of educational activity of 10 educational institutions is illustrated. The paper analyzes the legislative framework for the organization of institutional examination of educational institutions of Ukraine. The subject of examination, its functions and structure is defined. The principles of conducting institutional examinations in educational institutions are described in detail. An important theoretical generalization was a detailed description of the content of statistical methods used in conducting institutional examinations, as well as a description of the main approaches to the use of statistical methods in conducting institutional examinations of educational institutions. Elucidation of the theoretical foundations of the implementation of statistical methods in the institutional examination of educational institutions made it possible to describe the methodology of the application of statistical methods in the institutional examination and to determine the peculiarities of conducting examinations using the named methods. The practical part of the work involved determining the index of the quality of educational activity of 10 educational institutions based on the following indicators: the level of success of students (average score on final exams); performance in independent tests (ZNO); level of student involvement (attendance, participation in extracurricular activities); the quality of teaching methods and approaches used by teachers; satisfaction of students, parents and teachers with the educational process; the percentage of students who graduate from an educational institution without academic debt. The result of the application of statistical methods (determination of the weight of the indicator, normalization of its indicator, application of the weighted average formula) was the rating of educational institutions according to the index of the quality of educational activity.Документ Українські вчителі та освітній процес в умовах війни(2024) Беспалова, Анастасія Антонівна; Bespalova, A. A.(ua) Метою магістерської роботи є аналіз функціонування загальної середньої освіти в умовах війни та характеристика особливостей діяльності педагогічних працівників в освітньому процесі конкретного закладу освіти. Розглянуто міжнародні та національні моніторингові дослідження, які проведені після початку повномасштабного вторгнення, де проаналізовано вартісні показники втрат освітньої інфраструктури та матеріальних засобів; зміни контингенту учнівства й вчительства; зміни форм навчання; зміни в освітньому процесі; здійснено оцінку освітніх і навчальних втрат та можливі способи їх подолання. Визначено, що за період війни відбулося значне скорочення контингенту учнів, суттєво зросли освітні й навчальні втрати та навчальні розриви. Визначено, що світні втрати – це втрати на рівні системи освіти, які призводять до формування навчальних втрат та розривів. Навчальні втрати – це будь-які втрати знань і навичок, академічний регрес через певні інтервали в навчанні. А розриви у навчанні – це відмінності між фактичними результатами, академічним прогресом учня та очікуваними результатами, які встановлюють стандарти. Під час війни зростають всі види цих втрат. Вони мають негативні наслідки як для суспільства, так і для конкретної людини. Дослідження особливостей діяльності педагогічних працівників та освітнього процесу в умовах війни відбувалося на базі Одеського ліцею № 16 Одеської міської ради Одеської області. В результаті анкетування педагогічних працівників закладу, спостереження за освітнім середовищем, інтерв’ю з директоркою закладу освіти та фокус-групових дискусій було з’ясовано, що під час війни: погіршилися умови праці вчителів, збільшилася кількість неоплачуваної роботи, погіршився психоемоційний стан вчительства. Вчителя розбудовують безпечне освітнє середовище, але усвідомлюють ризики, пов’язані з війною. (en) The purpose of the master's thesis is to analyze the functioning of general secondary education in the conditions of war and to characterize the peculiarities of the activities of pedagogical workers in the educational process of a particular educational institution. International and national monitoring studies conducted after the start of a full-scale invasion were considered, which analyzed the cost indicators of losses of educational infrastructure and material resources; changes in the contingent of students and teachers; changes in forms of education; changes in the educational process; an assessment of educational and training losses and possible ways of overcoming them was carried out. It was determined that during the war there was a significant reduction in the number of students, educational and educational losses and educational gaps increased significantly. It was determined that educational losses are losses at the level of the education system, which lead to the formation of educational losses and gaps. Educational losses are any loss of knowledge and skills, academic regression after certain intervals in education. And learning gaps are the differences between actual outcomes, a student's academic progress, and the expected outcomes set by the standards. During the war, all types of these losses increase. They have negative consequences both for society and for a specific person. The study of the peculiarities of the activities of pedagogical workers and the educational process in the conditions of war took place on the basis of Odesa Lyceum No. 16 of the Odesa City Council of the Odesa region. As a result of a survey of the educational staff of the institution, observation of the educational environment, interviews with the director of the educational institution, and focus group discussions, it was found that during the war: the working conditions of teachers worsened, the amount of unpaid work increased, and the psycho-emotional state of teachers worsened. Teachers are building a safe educational environment, but are aware of the risks associated with war.Документ Інклюзивне освітнє середовище закладу дошкільної освіти(2024) Подолян, Анастасія Олександрівна; Podolyan, A. O.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. Зміст анотації. Магістерську роботу присвячено дослідженню освітнього середовища закладу дошкільної освіти та його розбудові як безбар’єрного та інклюзивного. Метою магістерської роботи є здійснити експертне оцінювання функціонування освітнього середовища дошкільного закладу як безбар’єрного та інклюзивного, визначити його відповідність визначеним нормативним вимогам. На основі аналізу теоретичних джерел з тематики дослідження обґрунтовано, що безбар’єрність та інклюзивність визначають нову філософію освіти суспільства без обмежень. Побудова інклюзивного суспільства бере свій початок із розбудови інклюзивної дошкільної освіти, основою якої є її доступність через усунення бар’єрів, пов’язаних зі статтю, етнічною належністю, мовою, соціально-економічним статусом, місцем проживання, інвалідністю. З урахуванням міжнародної та національної законодавчої бази та теоретико-прикладних напрацювань показників і критеріїв якості дошкільної освіти, Державна служба якості освіти України визначила напрями за якими можна розбудовувати внутрішню систему якості закладу дошкільної освіти, здійснювати експертне оцінювання та самооцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів. Запропонованими напрямками є: освітнє середовище; добувачі дошкільної освіти; фахова діяльність педагогічних працівників закладу; управлінські процеси. У магістерському дослідженні було здійснено експертне оцінювання інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти № 3 «Незабудка» м. Кропивницький. Визначено, що середовище закладу розбудовується як безпечне, комфортне та інклюзивне. Предметно-просторове розвивальне середовище сприяє формуванню ключових компетентностей здобувачів освіти. Проте, потребує серйозного доопрацювання інформація представлена на сайті закладу освіти та потребує активізації робота педагогічних працівників щодо розуміння філософії інклюзії. (en) Abstract content. The master's thesis is devoted to the study of the educational environment of the preschool education institution and its development as barrier-free and inclusive. The purpose of the master's thesis is to carry out an expert assessment of the functioning of the educational environment of a preschool institution as barrier-free and inclusive, to determine its compliance with the specified regulatory requirements. Based on the analysis of theoretical sources from the research topic, it is substantiated that barrier-freeness and inclusiveness define a new philosophy of education for a society without restrictions. Building an inclusive society begins with the development of inclusive preschool education, the basis of which is its accessibility through the elimination of barriers related to gender, ethnicity, language, socio-economic status, place of residence, and disability. Taking into account the international and national legislative framework and the theoretical and applied development of preschool education quality indicators and criteria, the State Education Quality Service of Ukraine has determined the directions in which it is possible to develop the internal quality system of the preschool education institution, to carry out expert evaluation and self-evaluation of the quality of educational activities and management processes. The proposed directions are: educational environment; students of preschool education; professional activity of pedagogical staff of the institution; management processes. In the master's study, an expert evaluation of the inclusive educational environment of preschool education institution No. 3 "Nezabudka" in Kropyvnytskyi was carried out. It was determined that the environment of the institution is being developed as safe, comfortable and inclusive. The subject-spatial development environment contributes to the formation of key competencies of education seekers. However, the information presented on the website of the educational institution needs to be seriously revised and the work of pedagogical staff needs to be intensified in order to understand the philosophy of inclusion.Документ Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів(2024) Красноноженко, Олександр Миколайович; Krasnonozhenko, O. M.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування інформаційно-аналітичних систем та технологій в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На матеріалах моніторингу системи оцінювання Ліцею Новгородківської селищної ради, які отримані в результаті самооцінювання закладу освіти з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, проведена практична частина роботи. В роботі визначені загальні особливості експертизи в галузі освіти, її види, принципи, підходи, варіанти організації оцінювання, визначені суб’єкти та об’єкти експертизи в галузі освіти, основні механізми організації експертної діяльності. Крім того в дослідженні виокремлені теоретичні основи основних типів застосування інформаційних технологій в галузі освіти – мережі, термінали та обладнання, послуги, сформульовані вимоги до програмного забезпечення освітнього призначення та визначено його основні типи, сформульовані причини, через які інформаційні технології відіграють важливу роль в освіті. З метою проведення порівняння проведений огляд можливостей інформаційно-аналітичних систем, які використовуються в системі освіти, а також здійснений огляд особливостей найбільш популярних інформаційно-аналітичних систем різного призначення, які використовуються в освітній системі – електронних баз з питань освіти, систем управління освітнім процесом, аналітичних систем для моніторингу успішності суб’єктів освітнього процесу, платформ для управління дослідженнями та наукометрією, інформаційно-аналітичних систем управління закладами освіти, платформ для відстеження якості освіти. В роботі визначені основні характеристики інформаційно-аналітичної системи EvaluEd та проілюстроване її практичне використання під час узагальнення результатів самооцінювання особливостей розвитку системи оцінювання здобувачів освіти. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. The problem of using information and analytical systems and technologies in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed in the qualification work. The practical part of the work was carried out on the materials of the evaluation system monitoring by the Lyceum of the Novgorodkiv settlement council, which were obtained as a result of the self-evaluation of the educational institution using the EvaluEd information and analytical system. The work defines the general features of expertise in the field of education, its types, principles, approaches, options for the organization of evaluation, defined subjects and objects of expertise in the field of education, the main mechanisms of the organization of expert activity. In addition, the research highlights the theoretical foundations of the main types of application of information technologies in the field of education - networks, terminals and equipment, services, formulates requirements for educational software and defines its main types, formulates the reasons why information technologies play an important role in education. For the purpose of comparison, a review of the possibilities of information and analytical systems used in the education system was carried out, as well as a review of the features of the most popular information and analytical systems of various purposes used in the education system - electronic databases on education issues, educational process management systems, analytical systems for monitoring the success of subjects of the educational process, platforms for managing research and scientometrics, information and analytical systems for managing educational institutions, platforms for monitoring the quality of education. The work defines the main characteristics of the EvaluEd information-analytical system and illustrates its practical use when summarizing the results of the self-evaluation of the features of the development of the system of evaluation of education seekers.