Наукові видання каф-ри фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/137

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Dominating mental states of the representatives of individual sports under lockdown and martial law: comparative analysis
    (2023) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Buryanovatiy, Oleksander; Popovych, Ihor; Hrynchuk, Oleksandra; Koval, Iryna; Raievska, Yana; Piletskyi, Viktor
    (en) The purpose is to compare psychological content parameters of dominating mental states of the representatives of individual sports under forced isolation, caused by the ongoing COVID-19 pandemic and martial law. The sample consisted of the Ukrainian sportsmen (n=98), representing such sports as track and field (n=58), weight lifting (n=27) and freestyle wrestling (n=13). Research methods: valid methods with standardized forms for responses, participant observation, ranking, application of reliability coefficients. Results. It was established that there were no significant differences in the comparison of psychological content parameters under lockdown (Group 1) and martial law (Group 2). The ranking method allowed identifying the key measurements correlating with a respondent’s resilience which is a main characteristic in handling difficulties in tough situations. It was established that the ranks are different in the following parameters: “Psychological Well-Being” (PWВ); “General Meaningfulness of an Athlete’s Life” (GMAL) at the level р>.01 and at the level р>.05 in the parameters: “Challenge” (Ch); “Hardiness” (Hr); “Control” (Cn); “Commitment” (Cm). Two factor structures of dominating mental states of the representatives of individual sports under lockdown and martial law were created. It was established that the factor structures have different frameworks and dispersions of scattering in similar mental states. It was determined that lockdown for the representatives of individual sports was less stressful than sporting activities under martial law. It is obvious that permanent involvement in information flows concerning the situation with the military aggression, air-raid warnings, changes in training schedules, finishing performance at the time of air-raid warnings and staying in bomb shelters had a considerable impact on the total index of meaning-of-life orientations, self-regulation processes, involvement and control of the representatives of individual sports. Conclusions. The suggested factor structures of dominating mental states and the identified ranking research parameters are of scientific value and can contribute to efficient tactical training in difficult and extreme conditions.
  • Ескіз
    Документ
    Ідеології зла
    (2022) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) У часи, коли багато людей переживає труднощі, пов’язані з відкриттям гідної дороги життя та пошуком авторитетів, які допомогли б у будуванні майбутнього, до рук читачів потрапляє друге видання останньої книги святого Йоана Павла ІІ «Пам'ять та ідентичність. Бесіди на зламі тисячоліть». Чудовою нагодою для того, щоб пригадати цю працю, є 100-річчя від дня народження та 15-та річниця смерті мужа Божого. Вона стає ще важливішою у світлі подій, які переживає людство через пандемію «covid-19», яка спричинила багато обмежень у проведені запланованих святкувань [6].
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток психофізіологічних можливостей у військово-спортивному багатоборстві
    (2020) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Проведене дослідження дозволило обґрунтувати та довести ефективність використання експериментального комплексу вправ в якості засобу допоміжної фізичної підготовки у юних бійців-багатоборців 6-8 років на першому та другому роках початкової підготовки, для розвитку стійкості вестибулярного апарату до обертальних навантажень, що допоможе в майбутньому більш якісно опанувати технікою військово-спортивного багатоборства – «всестильовим боєм». Використання вправ з акцентом на розвиток стійкості вестибулярного апарату на першому та другому році навчання сприяло вірогідному покращенню показників психофізіологічних можливостей юних бійців-багатоборців експериментальної групи. Мета дослідження – науково обґрунтувати розвиток психофізіологічних можливостей юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки, для забезпечення стійкості вестибулярного апарату до обертальних навантажень і більш якісного засвоєння техніки «всестильового бою». Для вирішення поставлених у роботі завдань використовувалися такі методи: аналіз спеціальної науково методичної літератури, документальних матеріалів; педагогічні методи: педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Результати: дані отримані в ході досліджень показали ефективність розробленого експериментального комплексу у зв’язку з тим, що визначено вірогідно (р≤0,05) вищий рівень приросту результатів в експериментальній групі , порівняно із контрольною за показниками психофізіологічних можливостей: соматичні реакції на 28,3%, вегетативні реакції на 8,9%, вестибуло- сенсорні реакції на 46,5%. Висновки: уперше експериментально доведено ефективність застосування комплексу тренувальних вправ, що акцентовано впливають на розвиток психофізіологічних можливостей юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки; доповнено дані про особливості використання засобів та методів фізичної підготовки юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки. Практична значущість отриманих результатів полягає у розробленні та впровадженні в тренувальний процес юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством, програми фізичної підготовки з використанням різних засобів залежно від мети, завдань та спрямованості етапу початкової підготовки. Результати дослідження впроваджено у навчально-тренувальний процес відокремленого підрозділу ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» у Кіровоградській області м. Олександрія та ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» м. Харків: розділ – методика початкової підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз структури та змісту навчально-тренувального процесу у військово-спортивному багатоборстві
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Buryanovatyi, Oleksander Mykolayovych
    (ua) Проаналізовані сучасні тенденції розвитку військово-спортивного багатоборства, характеристика фізичної підготовки у сучасних єдиноборствах, вікові особливості фізичного розвитку юних спортсменів 6-8 років, особливості розвитку рухових якостей юних спортсменів 6-8 років, функціональні характеристики вестибулярного аналізатора у юних спортсменів, сучасні підходи до структури та змісту фізичної підготовки на етапі початкової підготовки у єдиноборствах. Аналіз науково-методичної літератури свідчить про наявність масиву знань щодо розвитку специфічних для військово-спортивного багатоборства здібностей, але ця інформація не узагальнена і не розроблена для дітей 6-8 років, й не зрозумілим для тренерів залишається поєднання засобів щодо розвитку загальних та спеціальних фізичних якостей, а також специфічних якостей протягом першого року навчання та в окремому заняті з військово-спортивного багатоборства.