Кафедра фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/65

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 83
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальний питний режим, як засіб підвищення працездатності легкоатлетів-бігунів на етапі попередньої базової підготовки
    (2024) Миценко, Євген Вікторович; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Mytsenko, Yevhen
    (ua) Мета дослідження полягає в тому аби зʼясувати доцільність застосування індивідуального питного режиму в процесі тренування легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Зʼясування такої доцільності відбулося шляхом проведення експерименту з впровадженням індивідуальних питних режимів в тренувальний процес легкоатлетів, що також були студентами Центральноукраїнського державного університету, і порівнянням показників функціональної продуктивності з аналогічними показниками їх товаришів із контрольної групи. Ми вияснили, що на даний час не достатньо даних, аби обгрунтовано планувати споживання рідини в ході тренувального процесу легкоатлетів, з урахуванням індивідуальних особливостей інтенсивності потовиділення. А також, що в спортивній практиці переважає неконтрольоване споживання рідини на тренуваннях. Тренери і спортсмени віддають перевагу спразі, як орієнтиру для пиття в процесі тренування. Нами присвячено увагу питанню впливу зневоднення на функціональну продуктивність легкоатлетів-бігунів та індивідуального питного режиму, як способу її підвищити. Зокрема ми оцінили кількість рідини, яку втрачають студенти легкоатлети за тренування, швидкість такої втрати, перевірили як впливає індивідуальний питний режим, що враховує обʼєм втраченої спортсменом під час тренування рідини, на моторну ефективність за тестом Jebsen-Taylor. А також, як такий режим впливає на динаміку вибухової сили в процесі тренування. Нам вдалось вдалось визначити принцип, врахування якого в питному режимі дозволяє значно зменшити вплив втоми на функціональну продуктивність легкоатлетів бігунів. На основі отриманих нами даних можна припустити, що результати дослідження будуть корисними і представникам інших видів спорту, повʼязаних із тривалою роботою високої та субмаксимальної інтенсивності. Ми сформулювали рекомендації про укладення індивідуальних питних режимів для легкоатлетів-бігунів з урахуванням обʼєму втраченої з потом рідини, відпрацювали та перевірили на практиці реалізацію питного режиму в умовах тренувального процесу. (en) The purpose of the study is to find out the expediency of using an individual drinking regime during the training of track and field athletes at the stage of preliminary basic training. Elucidation of such expediency took place by conducting an experiment with the introduction of individual drinking regimes into the training process of track and field athletes who were also students of the Central Ukrainian State University, and by comparing the indicators of functional productivity with similar indicators of their peers from the control group. We found out that currently there is not enough data to reasonably plan fluid consumption during the training process of track and field athletes, taking into account the individual characteristics of the intensity of sweating. And also that uncontrolled fluid consumption during training prevails in sports practice. Coaches and athletes prefer thirst as a guideline for drinking during training. We have devoted attention to the question of the effect of dehydration on the functional performance of track and field athletes-runners and the individual drinking regime as a way to increase it. In particular, we estimated the amount of fluid that student athletes lose during training, the rate of such loss, and checked how the individual drinking regimen, which takes into account the volume of fluid lost by the athlete during training, affects motor efficiency according to the Jebsen-Taylor test. And also, how this mode affects the dynamics of explosive power during training. We were able to identify a principle that, taking into account in the drinking regime, can significantly reduce the impact of fatigue on the functional performance of track and field athletes. Based on the data we obtained, it can be assumed that the results of the study will be useful for representatives of other sports associated with long-term work of high and submaximal intensity. We have formulated recommendations for establishing individual drinking regimes for track and field athletes-runners taking into account the volume of fluid lost with sweat, worked out and verified in practice the implementation of the drinking regime in the conditions of the training process.
  • Ескіз
    Документ
    Підходи до поточного оцінювання успішності студентів в секції фітнесу
    (2023) Миценко, Євген Вікторович; Бабенко, Леонід Вікторович; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Mytsenko, Yevhen; Babenko, A.; Malenyuk, T.
    (ua) Мета дослідження полягає в тому аби з’ясувати доцільність застосування індивідуального питного режиму в процесі тренування легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Нами присвячено увагу питанню впливу зневоднення на функціональну продуктивність легкоатлетів-бігунів та індивідуального питного режиму, як способу її підвищити. Зокрема ми оцінили кількість рідини, яку втрачають студенти легкоатлети за тренування, швидкість такої втрати, перевірили як впливає індивідуальний питний режим, що враховує об’єм втраченої спортсменом під час тренування рідини, на моторну ефективність за тестом Jebsen-Taylor. А також, як такий режим впливає на динаміку вибухової сили в процесі тренування. Ми сформулювали рекомендації про укладення індивідуальних питних режимів для легкоатлетів-бігунів з урахуванням об’єму втраченої з потом рідини, відпрацювали та перевірили на практиці реалізацію питного режиму в умовах тренувального процесу. (en) The purpose of the study is to find out the expediency of using an individual drinking regime during the training of track and field athletes at the stage of preliminary basic training. We found out that currently there is not enough data to reasonably plan fluid consumption during the training process of track and field athletes, taking into account the individual characteristics of the intensity of sweating. And also that uncontrolled fluid consumption during training prevails in sports practice. Coaches and athletes prefer thirst as a guideline for drinking during training. We have devoted attention to the question of the effect of dehydration on the functional performance of track and field athletes-runners and the individual drinking regime as a way to increase it. In particular, we estimated the amount of fluid that student athletes lose during training, the rate of such loss, and checked how the individual drinking regimen, which takes into account the volume of fluid lost by the athlete during training, affects motor efficiency according to the Jebsen-Taylor test. And also, how this mode affects the dynamics of explosive power during training. We were able to identify a principle that, taking into account in the drinking regime, can significantly reduce the impact of fatigue on the functional performance of track and field athletes. We have formulated recommendations for establishing individual drinking regimes for track and field athletes-runners taking into account the volume of fluid lost with sweat, worked out and verified in practice the implementation of the drinking regime in the conditions of the training process.
  • Ескіз
    Документ
    Виховання інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом
    (ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, 2024) Собко, Сергій Григорович
    (ua) Окреслено проблему недостатньої зорієнтованості уроків фізичної культури на свідоме, активне ставлення до занять фізичними вправами, яку покликаний вирішити такий дієвий засіб фізичного виховання, як футбол. Визначено компоненти інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісний, за якими обґрунтовано рівні сформованості інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: високий, середній, низький. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність процесу виховання інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: формування у школярів всебічних знань з футболу; здійснення емоційно-ціннісного впливу на учнів під час занять футболом; активізація навчально-пізнавальної діяльності у процесі занять з футболу. Підтвердження позитивної динаміки змін рівня вихованості інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом перевірено математико-(статистичними методами, зокрема xi – квадрат (χ2). (en) The problem of insufficient orientation of physical education lessons on a conscious, active attitude to physical exercises, which is intended to be solved by such an effective means of physical education as football, is outlined. The components of secondary school students' interest in physical culture during football classes were determined: cognitive, emotional-value, activity, based on which the levels of formation of secondary school students' interest in physical culture during football classes were justified: high, medium, low. Pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the process of raising secondary school students' interest in physical education during football classes are determined and substantiated: the formation of schoolchildren's comprehensive knowledge of football; making an emotional and valuable impact on students during football lessons; activation of educational and cognitive activities in the process of football lessons. Confirmation of the positive dynamics of changes in the education level of high school students' interest in physical education during football classes was verified by mathematical and statistical methods, in particular xi - square (χ2).
  • Ескіз
    Документ
    Програмування техніко-тактичної підготовки юних утболістів 14-15 років у річному циклі тренувань
    (2024) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Липчанська, Любов Михайлівна
    (ua) З’ясовано, що на будь-якому з етапів багаторічної футбольної підготовки, є підготовка футболістів до змагальної діяльності, де суттєвий ваговий коефіцієнт мають техніко-тактичні дії, опанування якими, апріорі, неможливе без планування занять техніко-тактичної спрямованості у тренувальному процесі юних футболістів. Метою роботи передбачено програмування техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Методологічною базою дослідження слугували: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду спортивної практики в питаннях техніки і тактики, техніко-тактичної підготовки юних футболістів; педагогічні методи, метод анкетування тренерів з футболу; програмний підхід. Науковою новизною дослідження є створення орієнтовної програми техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. За допомогою аналізу наукової і методичної літератури, методу анкетування визначили значущість техніко-тактичної підготовки у процесі розвитку і становлення спортивної майстерності юних футболістів для тренерського цеху. Використавши поради В.В. Ніколаєнка та М.І. Воробйова (2023) щодо якості та ефективності тренувального процесу, спрямованого на індивідуальний розвиток і виховання творчого гравця, проведення навчально-тренувальних занять в ігровій формі на підвищеному емоційному фоні, впровадження поетапної (поступової) системи техніко-тактичної підготовки юних футболістів, розробили орієнтовну програму техніко-тактичної підготовки для юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Враховуючи рекомендації Технічного департаменту асоціації футболу України не розподіляти річний цикл підготовки на періоди для юних футболістів до 15 років, запропонували почерговість тижневих занять, що мали циклічний характер протягом місяця. Термін дії програми розрахований на “шкільний” період з вересня до червня включно. (en) It was found that at any of the stages of long-term football training, there is the preparation of football players for competitive activities, where technical and tactical actions have a significant weighting factor, the mastery of which, a priori, is impossible without planning technical-tactical classes in the training process of young football players. The purpose of the work is to program the technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual cycle of training. The methodological basis of the research was: theoretical analysis and generalization of the experience of sports practice in matters of technique and tactics, technical and tactical training of young football players; pedagogical methods, the method of surveying football coaches; programmatic approach. The scientific novelty of the study is the creation of an approximate program of technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual training cycle. With the help of the analysis of scientific and methodical literature, the questionnaire method, the importance of technical and tactical training in the process of development and formation of sportsmanship of young football players for the coaching workshop was determined. Using the advice of V.V. Nikolayenko and M.I. Vorobyov (2023) regarding the quality and effectiveness of the training process aimed at the individual development and education of a creative player, conducting educational and training sessions in the form of games against a heightened emotional background, implementing a phased (gradual) system of technical and tactical training of young football players, developed an indicative program of technical - tactical training for young football players 14-15 years old in the annual cycle of training. Taking into account the recommendations of the Technical Department of the Football Association of Ukraine not to divide the annual cycle of training into periods for young football players up to 15 years of age, a rotation of weekly classes, which had a cyclical nature during the month, was proposed. The program is valid for the "school" period from September to June inclusive.
  • Ескіз
    Документ
    Інтегральна складова у підготовці футбольних суддів початкової кваліфікації
    (2024) Собко, Сергій Григорович
    (ua) Окреслено основні підходи до підготовки суддів у футболі, охарактеризовано складові цієї підготовки. Розроблена та впроваджена у програму підготовки футбольних суддів початкової кваліфікації першого року навчання інтегральна складова. Відпрацьовано зв’язки між факторами підготовки задля ефективності і комплексного впливу інтегральної підготовки на змагальну діяльність/ (en) The main approaches to the training of referees in football are outlined, the components of this training are characterized. An integral component was developed and implemented in the training program for football referees of the initial qualification of the first year of training. The connections between the factors of training for efficiency and the complex impact of integrated training on competitive activity have been worked out.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема здоров’язбереження вихованців у закладах позашкільної освіти в Україні
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Язловецька, Оксана Валентинівна; Іazlovetska, Oksana Valentynivna
    (ua) У статті розглядається проблема здоров’язбереження вихованців у закладах позашкільної освіти, формування у них культури здоров’я, створення здорового і безпечного освітнього середовища. Використання потенційних можливостей позашкільної освіти в наданні якісних освітньо-виховних послуг фізкультурно-спортивного і оздоровчого напрямів є актуальним для вирішення нагальних проблем зі здоров’ям дітей та учнівської молоді України. Акцентовано увагу на те, що позашкільна освіта фізкультурно-спортивного та оздоровчого напрямів є сприятливою сферою розвитку кожного вихованця як унікальної особистості, оскільки орієнтують на розвиток фізичних здібностей, забезпечують необхідні умови для змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд України, набуття навичок здорового способу життя, зміцнення особистого здоров’я тощо. У статті наголошено, що формування культури здоров’я в закладах позашкільної освіти реалізується через здоров’язбережувальну освіту як безперервний процес навчання, виховання та розвитку учнів, спрямований на розвиток системи науково обґрунтованих знань і практичних умінь, поведінки та діяльності, які забезпечують ціннісне ставлення до здоров'я, що є змістом діяльності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти, які мають здоров’язбережувальну компетентність. Проаналізовано специфіку організації фізкультурно-оздоровчої роботи в комплексних закладах позашкільної освіти в Україні, окреслено особливості діяльності гуртків фізкультурно-спортивного та оздоровчого спрямування та стан програмного їх забезпечення. Представлено також досвід роботи окремих закладів позашкільної освіти міста Кропивницького, в яких реалізуються зазначені напрями діяльності. Наголошено, що для вдосконалення організації фізкультурно-оздоровчої роботи закладів позашкільної освіти у різних регіонах України, актуальним є розширення мережі різних творчих об’єднань фізкультурно-спортивного і оздоровчого напрямів, розвиток яких потребує уваги, є затребуваним дітьми та молоддю, їхніми батьками. Проте забезпечення педагогів закладів позашкільної освіти сучасними навчальними програмами і методичними розробками функціонує на недостатньому рівні, що потребує невідкладного вирішення. (en) The article considers the problem of protecting the health of pupils in out-of-school education institutions, the formation of a culture of health in them, the creation of a healthy and safe educational environment. The use of the potential of out-of-school education in providing quality educational services in the areas of physical culture, sports and health is relevant to addressing the urgent health problems of children and school youth in Ukraine. Attention is focused on the fact that out-of-school education in physical culture, sports and health is a favorable area for the development of each student as a unique individual, since they focus on the development of physical abilities, provide the necessary conditions for meaningful rest and leisure, physical education and sports, and the preparation of a sports reserve for national teams of Ukraine, acquiring healthy lifestyle skills, strengthening personal health, etc. The article emphasizes that the formation of a culture of health in out-of-school education institutions is realized through health education as a continuous process of learning, education and development of pupils, aimed at the development of a system of scientifically based knowledge and practical skills, behavior and activities that ensure a valuable attitude to health i, which is the content of the activity of pedagogical workers of out-of-school education institutions who have health-preserving competence. The specifics of the organization of physical culture and health work in complex out-of-school education institutions in Ukraine are analyzed, the specifics of the activities of physical culture, sports and health circles and the state of their software support are outlined. The experience of some out-of-school educational institutions of Kropyvnytskyi city, where these activities are implemented, is also presented. It is emphasized that in order to improve the organization of physical culture and health work of out-of-school education institutions in different regions of Ukraine, it is urgent to expand the network of various creative associations of physical culture, sports and health areas, the development of which requires attention, is in demand by children and youth, and their parents. However, provision of teachers of out-of-school education institutions with modern educational programs and methodological developments functions at an insufficient level, which requires an urgent solution.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив занять футболом на ритмічну координацію і частоту руху ніг
    (2020) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна
  • Ескіз
    Документ
    Impact of Convergence of Smart-Technology as Compared to Traditional Methodological Tools on Fostering Cognitive Aspects of Leadership Competencies in the Process of Vocational Training of Students
    (2019) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Мішин, Сергій Вікторович; Buryanovatiy, Oleksander M.; Mishyn, Sergii V.; Yakymchuk, Borys A.; Oleksiyenko, Oksana H.; Martsyniak-Dorosh, Oksana M.
    (en) The main objective of this research is to explore how effective and efficient the convergent use of traditional and smart technology tools could be when deployed in fostering leadership competencies of the students in the settings of tertiary vocational education. The experiment involved the students of two universities doing the elective course “Do Better Your Leadership Skills Up”. Having been split up into two halves, the first part of the focus group used the traditional forms of educational process, while the second one additionally used the software like CogniFit, Lumosity, BrainHQ, NeuroNation, Brain Metrix, Eidetic, Fit Brains, BrainExer 2.0. At the entry stage, the pedagogic surveys had been used as well as the cognitive function test to study the cognitive capabilities of the focus group students. We used a multi method approach of combining the close-ended and open-ended questions to get the feedback and the above cognitive test to measure the output of the study. Quantitative methods had been used to analyze the data and such Covariance-based Structural Equation Modeling (SEM) software as SPSS AMOS had been applied to evaluate the results because cognitive function of a person includes sub-components of latent constructs. Textalyzer software had been used to process the students’ responses to open-ended questions of the questionnaire for the most commonly used positive words in the texts, which helped us to identify broad categories of responses. Here, the most commonly used words we had distinguished were “involvement”, “improvement”, “gamification”, “motivation”, “speed”, “concentration”, “memory”, “current studies”, “future job”. Then we distributed the answers by the frequency of the identified words. The responses, which fell under no category, had been analyzed manually. The experimentally obtained data shows that integration of the smart technology into traditional learning environment increases students’ involvement by 23%, personal transformation by 18% and motivation by 17%. Our study proves that the convergent mode of instruction brings more benefits to the students in terms of fostering cognitive aspects of leadership competencies in the process of vocational training than the traditional mode. We found that the converged pedagogical mode enhances the collaboration and involvement of all the stakeholders of educational process. It makes students achieve the greatest personal satisfaction through enhanced self-esteem, efficiency gains, a sense of continuous personal achievement and enhanced autonomy and experimenting with their own learning strategies. We suggest universities (of Ukraine, specifically) to provide training to the teachers with all the latest technology, which seems essential for teaching. Academic institutions (of Ukraine) should also invest into research in the area of the educationalpurpose use of smart technology.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив експериментальної програми фізичної підготовки на фізичну підготовленість юних бійців-багатоборців 6-8 років
    (2018) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Мета: дослідити динаміку фізичної підготовленості юних бійцівбагатоборців 6-8 років через зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік фізичної. Завданням дослідження було проаналізувати ефективність впливу занять, і виявити позитивну, або ж негативну тенденцію змін динаміки. Результати: установлено, що ефективність запропонованої структури та змісту фізичної підготовки на першому та другому році тренувань військовоспортивним багатоборством виявила позитивні результати (р ≤ 0,05) після формувального експерименту. Висновки: зміщення акцентів з технікотактичної підготовки у бік загальної фізичної виявляють позитивну динаміку 316 змін у показниках фізичної підготовленості юних бійців-багатоборців 6-8 роківу групах початкової підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення надійності побудови системи підготовки юних бійців-багатоборців 6-8 років у групі початкової підготовки
    (2016) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Buryanovatiy, O. M.
    (ua) В ході дослідження була проаналізована ефективність впливу занять акробатичної спрямованості, на розвиток рухових якостей юних бійців-багатоборців 6-8 років, що займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки. Також, була виявлена позитивна тенденція змін динаміки рівнів прояву рухових якостей у експериментальної групи. Установлено, що після виконання експериментальної тренувальної програми відчутні зміни спостерігалися за більшістю показників (Р≤0,05). Незначний приріст даних та певна рівність у деяких показниках (Р≥0,05), свідчить про слабі акценти щодо цього напрямку тренування в обох досліджуваних групах. Висновки: зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік загальної фізичної та акробатичної виявляють позитивну динаміку змін рівнів прояву рухових якостей у юних бійців-багатоборців 6-8 років, що займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки.