Наукові видання каф-ри фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 75
  • Документ
    Проблема здоров’язбереження вихованців у закладах позашкільної освіти в Україні
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Язловецька, Оксана Валентинівна; Іazlovetska, Oksana Valentynivna
    (ua) У статті розглядається проблема здоров’язбереження вихованців у закладах позашкільної освіти, формування у них культури здоров’я, створення здорового і безпечного освітнього середовища. Використання потенційних можливостей позашкільної освіти в наданні якісних освітньо-виховних послуг фізкультурно-спортивного і оздоровчого напрямів є актуальним для вирішення нагальних проблем зі здоров’ям дітей та учнівської молоді України. Акцентовано увагу на те, що позашкільна освіта фізкультурно-спортивного та оздоровчого напрямів є сприятливою сферою розвитку кожного вихованця як унікальної особистості, оскільки орієнтують на розвиток фізичних здібностей, забезпечують необхідні умови для змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд України, набуття навичок здорового способу життя, зміцнення особистого здоров’я тощо. У статті наголошено, що формування культури здоров’я в закладах позашкільної освіти реалізується через здоров’язбережувальну освіту як безперервний процес навчання, виховання та розвитку учнів, спрямований на розвиток системи науково обґрунтованих знань і практичних умінь, поведінки та діяльності, які забезпечують ціннісне ставлення до здоров'я, що є змістом діяльності педагогічних працівників закладів позашкільної освіти, які мають здоров’язбережувальну компетентність. Проаналізовано специфіку організації фізкультурно-оздоровчої роботи в комплексних закладах позашкільної освіти в Україні, окреслено особливості діяльності гуртків фізкультурно-спортивного та оздоровчого спрямування та стан програмного їх забезпечення. Представлено також досвід роботи окремих закладів позашкільної освіти міста Кропивницького, в яких реалізуються зазначені напрями діяльності. Наголошено, що для вдосконалення організації фізкультурно-оздоровчої роботи закладів позашкільної освіти у різних регіонах України, актуальним є розширення мережі різних творчих об’єднань фізкультурно-спортивного і оздоровчого напрямів, розвиток яких потребує уваги, є затребуваним дітьми та молоддю, їхніми батьками. Проте забезпечення педагогів закладів позашкільної освіти сучасними навчальними програмами і методичними розробками функціонує на недостатньому рівні, що потребує невідкладного вирішення. (en) The article considers the problem of protecting the health of pupils in out-of-school education institutions, the formation of a culture of health in them, the creation of a healthy and safe educational environment. The use of the potential of out-of-school education in providing quality educational services in the areas of physical culture, sports and health is relevant to addressing the urgent health problems of children and school youth in Ukraine. Attention is focused on the fact that out-of-school education in physical culture, sports and health is a favorable area for the development of each student as a unique individual, since they focus on the development of physical abilities, provide the necessary conditions for meaningful rest and leisure, physical education and sports, and the preparation of a sports reserve for national teams of Ukraine, acquiring healthy lifestyle skills, strengthening personal health, etc. The article emphasizes that the formation of a culture of health in out-of-school education institutions is realized through health education as a continuous process of learning, education and development of pupils, aimed at the development of a system of scientifically based knowledge and practical skills, behavior and activities that ensure a valuable attitude to health i, which is the content of the activity of pedagogical workers of out-of-school education institutions who have health-preserving competence. The specifics of the organization of physical culture and health work in complex out-of-school education institutions in Ukraine are analyzed, the specifics of the activities of physical culture, sports and health circles and the state of their software support are outlined. The experience of some out-of-school educational institutions of Kropyvnytskyi city, where these activities are implemented, is also presented. It is emphasized that in order to improve the organization of physical culture and health work of out-of-school education institutions in different regions of Ukraine, it is urgent to expand the network of various creative associations of physical culture, sports and health areas, the development of which requires attention, is in demand by children and youth, and their parents. However, provision of teachers of out-of-school education institutions with modern educational programs and methodological developments functions at an insufficient level, which requires an urgent solution.
  • Документ
    Вплив занять футболом на ритмічну координацію і частоту руху ніг
    (2020) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна
  • Документ
    Impact of Convergence of Smart-Technology as Compared to Traditional Methodological Tools on Fostering Cognitive Aspects of Leadership Competencies in the Process of Vocational Training of Students
    (2019) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Мішин, Сергій Вікторович; Buryanovatiy, Oleksander M.; Mishyn, Sergii V.; Yakymchuk, Borys A.; Oleksiyenko, Oksana H.; Martsyniak-Dorosh, Oksana M.
    (en) The main objective of this research is to explore how effective and efficient the convergent use of traditional and smart technology tools could be when deployed in fostering leadership competencies of the students in the settings of tertiary vocational education. The experiment involved the students of two universities doing the elective course “Do Better Your Leadership Skills Up”. Having been split up into two halves, the first part of the focus group used the traditional forms of educational process, while the second one additionally used the software like CogniFit, Lumosity, BrainHQ, NeuroNation, Brain Metrix, Eidetic, Fit Brains, BrainExer 2.0. At the entry stage, the pedagogic surveys had been used as well as the cognitive function test to study the cognitive capabilities of the focus group students. We used a multi method approach of combining the close-ended and open-ended questions to get the feedback and the above cognitive test to measure the output of the study. Quantitative methods had been used to analyze the data and such Covariance-based Structural Equation Modeling (SEM) software as SPSS AMOS had been applied to evaluate the results because cognitive function of a person includes sub-components of latent constructs. Textalyzer software had been used to process the students’ responses to open-ended questions of the questionnaire for the most commonly used positive words in the texts, which helped us to identify broad categories of responses. Here, the most commonly used words we had distinguished were “involvement”, “improvement”, “gamification”, “motivation”, “speed”, “concentration”, “memory”, “current studies”, “future job”. Then we distributed the answers by the frequency of the identified words. The responses, which fell under no category, had been analyzed manually. The experimentally obtained data shows that integration of the smart technology into traditional learning environment increases students’ involvement by 23%, personal transformation by 18% and motivation by 17%. Our study proves that the convergent mode of instruction brings more benefits to the students in terms of fostering cognitive aspects of leadership competencies in the process of vocational training than the traditional mode. We found that the converged pedagogical mode enhances the collaboration and involvement of all the stakeholders of educational process. It makes students achieve the greatest personal satisfaction through enhanced self-esteem, efficiency gains, a sense of continuous personal achievement and enhanced autonomy and experimenting with their own learning strategies. We suggest universities (of Ukraine, specifically) to provide training to the teachers with all the latest technology, which seems essential for teaching. Academic institutions (of Ukraine) should also invest into research in the area of the educationalpurpose use of smart technology.
  • Документ
    Вплив експериментальної програми фізичної підготовки на фізичну підготовленість юних бійців-багатоборців 6-8 років
    (2018) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Мета: дослідити динаміку фізичної підготовленості юних бійцівбагатоборців 6-8 років через зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік фізичної. Завданням дослідження було проаналізувати ефективність впливу занять, і виявити позитивну, або ж негативну тенденцію змін динаміки. Результати: установлено, що ефективність запропонованої структури та змісту фізичної підготовки на першому та другому році тренувань військовоспортивним багатоборством виявила позитивні результати (р ≤ 0,05) після формувального експерименту. Висновки: зміщення акцентів з технікотактичної підготовки у бік загальної фізичної виявляють позитивну динаміку 316 змін у показниках фізичної підготовленості юних бійців-багатоборців 6-8 роківу групах початкової підготовки.
  • Документ
    Визначення надійності побудови системи підготовки юних бійців-багатоборців 6-8 років у групі початкової підготовки
    (2016) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Buryanovatiy, O. M.
    (ua) В ході дослідження була проаналізована ефективність впливу занять акробатичної спрямованості, на розвиток рухових якостей юних бійців-багатоборців 6-8 років, що займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки. Також, була виявлена позитивна тенденція змін динаміки рівнів прояву рухових якостей у експериментальної групи. Установлено, що після виконання експериментальної тренувальної програми відчутні зміни спостерігалися за більшістю показників (Р≤0,05). Незначний приріст даних та певна рівність у деяких показниках (Р≥0,05), свідчить про слабі акценти щодо цього напрямку тренування в обох досліджуваних групах. Висновки: зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік загальної фізичної та акробатичної виявляють позитивну динаміку змін рівнів прояву рухових якостей у юних бійців-багатоборців 6-8 років, що займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки.
  • Документ
    Dominating mental states of the representatives of individual sports under lockdown and martial law: comparative analysis
    (2023) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Buryanovatiy, Oleksander; Popovych, Ihor; Hrynchuk, Oleksandra; Koval, Iryna; Raievska, Yana; Piletskyi, Viktor
    (en) The purpose is to compare psychological content parameters of dominating mental states of the representatives of individual sports under forced isolation, caused by the ongoing COVID-19 pandemic and martial law. The sample consisted of the Ukrainian sportsmen (n=98), representing such sports as track and field (n=58), weight lifting (n=27) and freestyle wrestling (n=13). Research methods: valid methods with standardized forms for responses, participant observation, ranking, application of reliability coefficients. Results. It was established that there were no significant differences in the comparison of psychological content parameters under lockdown (Group 1) and martial law (Group 2). The ranking method allowed identifying the key measurements correlating with a respondent’s resilience which is a main characteristic in handling difficulties in tough situations. It was established that the ranks are different in the following parameters: “Psychological Well-Being” (PWВ); “General Meaningfulness of an Athlete’s Life” (GMAL) at the level р>.01 and at the level р>.05 in the parameters: “Challenge” (Ch); “Hardiness” (Hr); “Control” (Cn); “Commitment” (Cm). Two factor structures of dominating mental states of the representatives of individual sports under lockdown and martial law were created. It was established that the factor structures have different frameworks and dispersions of scattering in similar mental states. It was determined that lockdown for the representatives of individual sports was less stressful than sporting activities under martial law. It is obvious that permanent involvement in information flows concerning the situation with the military aggression, air-raid warnings, changes in training schedules, finishing performance at the time of air-raid warnings and staying in bomb shelters had a considerable impact on the total index of meaning-of-life orientations, self-regulation processes, involvement and control of the representatives of individual sports. Conclusions. The suggested factor structures of dominating mental states and the identified ranking research parameters are of scientific value and can contribute to efficient tactical training in difficult and extreme conditions.
  • Документ
    Ідеології зла
    (2022) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) У часи, коли багато людей переживає труднощі, пов’язані з відкриттям гідної дороги життя та пошуком авторитетів, які допомогли б у будуванні майбутнього, до рук читачів потрапляє друге видання останньої книги святого Йоана Павла ІІ «Пам'ять та ідентичність. Бесіди на зламі тисячоліть». Чудовою нагодою для того, щоб пригадати цю працю, є 100-річчя від дня народження та 15-та річниця смерті мужа Божого. Вона стає ще важливішою у світлі подій, які переживає людство через пандемію «covid-19», яка спричинила багато обмежень у проведені запланованих святкувань [6].
  • Документ
    Розвиток психофізіологічних можливостей у військово-спортивному багатоборстві
    (2020) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Проведене дослідження дозволило обґрунтувати та довести ефективність використання експериментального комплексу вправ в якості засобу допоміжної фізичної підготовки у юних бійців-багатоборців 6-8 років на першому та другому роках початкової підготовки, для розвитку стійкості вестибулярного апарату до обертальних навантажень, що допоможе в майбутньому більш якісно опанувати технікою військово-спортивного багатоборства – «всестильовим боєм». Використання вправ з акцентом на розвиток стійкості вестибулярного апарату на першому та другому році навчання сприяло вірогідному покращенню показників психофізіологічних можливостей юних бійців-багатоборців експериментальної групи. Мета дослідження – науково обґрунтувати розвиток психофізіологічних можливостей юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки, для забезпечення стійкості вестибулярного апарату до обертальних навантажень і більш якісного засвоєння техніки «всестильового бою». Для вирішення поставлених у роботі завдань використовувалися такі методи: аналіз спеціальної науково методичної літератури, документальних матеріалів; педагогічні методи: педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Результати: дані отримані в ході досліджень показали ефективність розробленого експериментального комплексу у зв’язку з тим, що визначено вірогідно (р≤0,05) вищий рівень приросту результатів в експериментальній групі , порівняно із контрольною за показниками психофізіологічних можливостей: соматичні реакції на 28,3%, вегетативні реакції на 8,9%, вестибуло- сенсорні реакції на 46,5%. Висновки: уперше експериментально доведено ефективність застосування комплексу тренувальних вправ, що акцентовано впливають на розвиток психофізіологічних можливостей юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки; доповнено дані про особливості використання засобів та методів фізичної підготовки юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки. Практична значущість отриманих результатів полягає у розробленні та впровадженні в тренувальний процес юних спортсменів 6–8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством, програми фізичної підготовки з використанням різних засобів залежно від мети, завдань та спрямованості етапу початкової підготовки. Результати дослідження впроваджено у навчально-тренувальний процес відокремленого підрозділу ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» у Кіровоградській області м. Олександрія та ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» м. Харків: розділ – методика початкової підготовки.
  • Документ
    Розвиток силових здібностей у військово-спортивному багатоборстві на етапі початкової підготовки
    (2019) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Проведене дослідження дозволило обґрунтувати та довести ефективність використання експери-ментального комплексу вправ в якості засобу допоміжної фізичноїпідготовки у юних бійців-багатоборців 6-8 років на першому та другому роках початкової підготовки длястворення фундаменту рухового потенці-алу щодо опанування в майбутньому технікою військово-спортивного багатоборства «всестильового бою». Використання вправ з акцентом на розвиток силових здібностей напершому та другому році навчання спри-яло вірогідному покращенню показників загальної фізичної підготовленості юних бійців-багатоборців екс-периментальної групи. Мета дослідження – науково обґрунтувати розвиток силових здібностей юних спортсменів 6-8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки, для забезпечення всебіч-ного фізичного розвитку та створення фундаменту для засвоєння техніки «всестильового бою». Для вирішення поставлених у роботі завдань використовувалися такі методи: аналіз спеціальної науково методичної літератури, документальних матеріалів; педагогічні методи: педагогічні спостереження; педаго-гічний експеримент; педагогічне тестування; методи математичноїстатистики. Результати:дані, отримані в ході досліджень, показали ефективність розробленого експериментального комплексу у зв’язку з тим, що: - визначено вірогідно (р≤0,05) вищий рівень приросту результатів в експериментальній групі, порівняно із контрольною за показниками фізичної підготовленості: стрибоку довжину з місця – на 8,0%, вис на зі-гнутих руках – 20,8%, згинання та розгинання рук в упорі лежачина підлозі – 5,4%, піднімання тулубу за 1 хв. в сід – 12,5%. Висновки: уперше експериментально доведено ефективність застосування комплексу тренувальних вправ, що акцентовано впливають на розвиток силових здібностей юних спортсменів 6-8 років, які займа-ються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки; доповнено дані про особливос-ті фізичної підготовленості, використання засобів і методів фізичної підготовки юних спортсменів 6-8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки. Практична значущість отриманих результатів полягає у розробленні та впровадженні в тренувальний процес юних спортсменів 6-8 років, які займаються військово-спортивним багатоборством, програми фізич-ної підготовки з використанням різних засобів залежно від мети,завдань і спрямованості етапу початкової підготовки. Результати дослідження впроваджено у навчально-тренувальний процес відокремленого підроз-ділу ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» у Кіровоградській області м. Олек-сандрія та ГО «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» м. Харків: розділ – методика початкової підготовки.
  • Документ
    Визначення рівня прояву соматичних реакцій у студентів і курсу неспеціальних факультетів, що займаються у відділенні військово-спортивного багатоборств
    (Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2016) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
  • Документ
    Вплив занять спеціальної акробатичної спрямованості на функціональний рівень прояву соматичних реакцій юних бійців-багатоборців 6-8 років у групі початкової підготовки
    (2015) Бур’яноватий, Олександр Миколайович
    (ua) Examined the effectiveness of the impact of activities aimed at special acrobatic training at the functional level of somatic manifestations of reactions of young multiathlonists 6–8 years who are engaged military and sports multiathlonists in groups of initial training. Were examined 40 young athletes. The level of somatic manifestations of reactions in young athletes determined the formation of groups of initial training in September. Subsequent tests were carried out in the month of May a year of preparation. Influence of vestibular samples was determined by the magnitude and duration of physical reactions (taping test: change the maximum frequency of the brush 10 sec. and the 30 sec.), which arose in response to vestibular stimulation – rotational sample Voyachek. Pedagogical experiment lasted one year. Training sessions with young athletes carried out three times a week for nine months. The main emphasis in the control group was sent to the technical and general physical training, and in the experimental group – on the general physical and acrobatic training. It was found that after the pilot training program, young multiathlonists have shown greater stability of the nervous system and adapting to lower the threshold of sensitivity of the vestibular, and increase the body’s resistance to stress and rotational motion sickness. Shift in focus from technical and tactical training in the direction of the general physical and acrobatic displays increases the functional level of somatic reactions in young ultiathlonists 6–8 years.
  • Документ
    Вплив занять спеціальної акробатичної спрямованності на функціональний рівень прояву серцево-судиної системи юних бійців-багатоборців 6-8 років у групі початкової підготовки
    (2015) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Воропай, Сергій Миколайович; Burjanovatij, O. M.; Voropay, S. M.
    (ua) Мета: дослідити вплив вестибулярних реакцій на функціональний рівень прояву серцево-судинної системи юних бійців-багатоборців 6-8 років через зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік загальної фізичної та акробатичної. Завданням дослідження було довести ефективність впливу занять, які спрямовані на спеціальну акробатичну підготовку, на функціональний рівень прояву серцево-судинної системи юних бійців-багатоборців 6-8 років, що займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки. Результати: установлено, що після виконання експериментальної тренувальної програми найбільш відчутні зміни спостерігалися за показником ЧСС (19.5%), вестибулярної ілюзії проти обертання (ВІП) (21.1%); менш помітні зміни за показником АТ (діастала-5% і систола-5% відповідно). Після виконання традиційної програми відповідно ЧСС (19.1%), ВІП (1.5%), АТ (діастала-5% і систола-5.5%). Висновки: зміщення акцентів з техніко-тактичної підготовки у бік загальної фізичної та акробатичної покращує функціональний рівень прояву серцево-судинної системи юних бійців-багатоборців 6-8 років.
  • Документ
    Вплив занять військово-спортивним багатоборством на рівень фізичної підготовленості юних спортсменів 6-7 років у групах початкової підготовки
    (2012) Бур’яноватий, Олександр Миколайович; Воропай, Сергій Миколайович; Buryanovatiy, O. М.; Voropay, S. M.
    (ua) Розглянуто вплив занять військовоспортивним багатоборством на рівень фізичної підготовленості юних спортсменів 6-7 років у групах початкової підготовки. Дослідження проведено на базі груп початкової підготовки при Кіровоградській федерації військово-спортивного багатоборства. У дослідженні прийняло участь 20 юних бійців. Дослідження проводилося на протязі двох років при постійному контингенті тих, що займалися. Програма тренувань мала переважну спрямованість на загальнофізичну та акробатичну підготовку. Визначено темпи приросту показників силових, координаційних здібностей та гнучкості у юних бійців на протязі двохрічного циклу тренування. Динаміка змін рівня прояву фізичної підготовленості дає можливість практиці підготовки спортсменів у військово-спортивному багатоборстві більш ефективно розставляти акценти педагогічних впливів відповідно до завдань тренувального процесу.
  • Документ
    Оцінка показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у річному циклі тренувань
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    (ua) У статті розглядається значення контролю фізичної підготовленості юних футболістів. На основі аналізу спеціальної літератури відібрані аутентичні тести для її оцінки. Проведене педагогічне тестування у три етапи та визначені середньогрупові величини. Прослідкована позитивна динаміка змін показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у абсолютному та відсотковому значеннях. В тестах швидкісного характеру (біг 15 м, біг 30 м) спостерігаємо не суттєве (P>0,05) покращення результатів, швидкісно-силового характеру (удар по м'ячу на дальність, стрибок у довжину з місця) і швидкісної витривалості (човниковий біг 7х50 м) – суттєве (P<0,05). Розроблені пятирівневі оціночні шкали фізичної підготовленості юних футболістів.
  • Документ
    Improving Coordination of Young Footballers Aged 9-10 Years
    (2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Меленюк, Тетяна Василівна; Бабаліч, Вікторія Андріївна; Панченко, Галина Іванівна; Sobko, S.; Sobko, N.; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Panchenko, H.
    The purpose of the study was to examine how the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The quantitative and qualitative methods were used to collect data in the study. The study used the quasi-experimental design that was based on the pretest-posttest measurements accompanied by observations. The experiment involved only one group and the results of the students before and after the intervention were compared. The study proved that the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The system of training also improved the students’ abilities to adjust and adapt motor actions; kinaesthetic differentiation of movements (ball sensation). The overall improvement was approximately 21% which was statically significant. The students were found to have improved in the seven coordination abilities. It was also found that there was shift in students’ level of coordination from ‘low’ to ‘average’ and ‘above’.
  • Документ
    Розвиток гнучкості футболістів 17-19 років засобами стретчингу
    (Видавництво Технологічного університету, 2022) Собко, Сергій Григорович; Sobko, S.
    (ua) Проведено педагогічне тестування, проаналізовано індивідуальні та групові показники гнучкості футболістів. Одночасно проконтрольований стан та визначений рівень гнучкості і рухливості в суглобах спортсменів. Розроблена та впроваджена програма розвитку гнучкості із використанням засобів стретчингу. Визначена динаміка зрушень вивчаємих показників у футболістів протягом досліджуваного періоду.
  • Документ
    Вплив секційних занять з фізичного виховання на особистісну активність студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    (ua) Зроблений аналіз навчально-виховного процесу з фізичного виховання і обрано секційну модель занять. Враховуючи матеріальну базу університету, кадровий склад кафедри, а також фізкультурні інтереси студентів, заняття проводились в 14 секціях. Визначений експертами рівень особистісної активності студентів є середнім. З метою підвищення рівня особистісної активності студентів на кафедрі запропонований комплекс заходів, який містив систему змагань різного рангу, показові виступи з індивідуальних видів спорту та покращення матеріально-технічного забезпечення викладання дисципліни "фізичне виховання"; впроваджено поетапне проведення комплексних внутрівузівських змагань. По завершенні експерименту повторно визначався рівень особистісної активності студентів в процесі занять, який згідно з експертними оцінками мав тенденцію до покращення (Р<0,05). Запровадження у навчально-виховний процес цілеспрямованого комплексу заходів дало змогу досягти позитивної динаміки змін рівня особистісної активності студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ під час секційних занять з фізичного виховання.
  • Документ
    Контроль фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки
    (2023) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Липчанська, Л. М.; Sobko, S.; Sobko, N.; Lipchanska, L.
    (ua) Визначено контроль за фізичною підготовленістю – необхідною ланкою управління тренувальним процесом спортсменів. Мета роботи: оцінка фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки. Методологічною базою дослідження стали: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду педагогічної та спортивної практики в питаннях контролю; вибір тестів педагогічного тестування, що відповідають критеріям надійності, об’єктивності та інформативності; методи математичної обробки результатів тестування. Наукова новизна роботи полягає у розробці власних шкал оцінки фізичної підготовленості юних футболістів 14 років в тестах біг 15 м; біг 30 м; стрибок у довжину з місця та удар м’яча на дальність; човниковий біг 7х50 м. Дослідження проводилось на базі ДЮФШ “Академія ФК Зірка” з юними футболістами 2007 р.н. у червні 2021 року. Всього в дослідженні взяло участь 20 футболістів. Контроль загальної і спеціальної фізичної підготовленості передбачав перевірку стартової швидкості, швидкості, швидкісно-силових якостей та спеціальної витривалості; був здійснений шляхом окреслення процедури та проведення педагогічного тестування. Визначено індивідуальні показники розвитку вказаних якостей досліджуваного контингенту. За допомогою методів математичної статистики також визначено середньогрупові показники юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Для кожного з обраних нами тестів, згідно результатів проведеного тестування, розроблені 10-ти бальні шкали, що дозволило зіставити результати різних тестів (виражені в різних одиницях вимірювання) і оцінити індивідуальний рівень підготовленості кожного спортсмена. Отримані дані дадуть можливість впливати на ріст індивідуальних спортивних результатів в розрізі загальної і спеціальної фізичної підготовленості юних футболістів. Також визначено і командний рівень, який відповідає середньому за шкалою.