Наукові видання каф-ри технологічної та професійної освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/149

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Особливості підготовка майбутніх вчителів з курсу «Безпека життєдіяльностіта охорона праці в галузі»
    (РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Царенко, Ірина Леонтіївна; Tsarenko, Irina Leontievna
    (ua) Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх вчителів до майбутньої професійної діяльності. Зазначається, що поява нових ризиків у професійній діяльності вчителя зумовлює потребу вдосконалення змісту навчального курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі». Зокрема, за основу були взяті наступні групи ризиків: організаційно-технічний ризик (невідповідне матеріально технічне забезпечення закладів освіти, незадовільні санітарно-гігієнічні умови тощо); інформаційно комунікаційний ризик (інформаційно-комунікаційні небезпеки діяльності вчителя);соціокультурний ризик (прояв деструктивних явищ у взаємодії «вчитель-учень», зниження моральних і етичних якостей шкільного колективу, загрози природного, терористичного, техногенного або іншого походження для колективів та інше). Визначено, що завданнями курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі» є опанування майбутніми вчителями системи знань, вмінь та навичок, які мають забезпечити їх власну безпеку і безпеку оточуючих у повсякденному житті та діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійно-педагогічної компетентності у майбутніх учителів трудового навчання
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Ірина Леонтіївна; Tsarenko, Іrina
    (ua) У статті наведено сучасне тлумачення поняття «професійна компетентність». Розглянуто можливі шляхи формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання в умовах сучасної освіти. Визначено умови ефективного формування у вчителів трудового навчання професійно-педагогічної компетентності до яких відносять: формування світогляду та спрямованості особистості, на основі яких відбувається засвоєння студентами знань та вмінь; розвиток професійних здібностей і професійно значущих рис особистості; індивідуально-диференційований підхід до студентів. Проаналізовані ключові компетентності вчителя трудового навчання. У процесі дослідження проведено аналіз наукової літератури та інформаційних джерел з питань формування у майбутніх учителів трудового навчання професійно-педагогічної компетентності, використано метод узагальнення результатів. Обґрунтовано завдання оновлення змісту науково-методичної роботи з педагогічними кадрами.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування професійної компетентності студентів при вивченні курсу «Основи фізіології та гігієни харчування»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Царенко, Ірина Леонтіївна; Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Царенко, Ирина Леонтьевна; Богомаз-Назарова, Снежана Николаевна; Tsarenko, Irina Leontyevna; Bogomaz-Nazarova, Snezhana Nikolaevna
    (ua) У статті розглядаються питання, пов`язані з формуванням професійних компетентностей, зокрема здоров’язбережувальної, які забезпечують ефективність підготовки та конкурентоспроможність майбутнього вчителя у педагогічному закладі вищої освіти. Проведено аналіз способів професійної підготовки сучасного спеціаліста освітньої галузі. Зазначається необхідність використання компетентнісного підходу якій спрямований на підготовку майбутніх педагогів і полягає в набутті та розвитку у студентів під час навчання набору ключових, загальногалузевих та предметних компетентностей, які визначають його успішну професійну діяльність. Визначено, що процес сформованості компетентностей у майбутніх учителів трудового навчання та технологій є багатоступінчастим, тобто таким, що містить: оцінку рівня сформованості компетентності викладачем; самооцінку студента; обговорення результатів і комплекс заходів щодо усунення недоліків. Обґрунтовано, що формування здоров’язбережувальної компетентності відбувається під час проведення практичних занять з дисципліни «Основи фізіології та гігієни харчування» при розробці студентами раціонів лікувально-профілактичного харчування для різних вікових груп населення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні особливості навчання студентів професійно орієнтованим дисциплінам
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Царенко, Олександр Миколайович; Царенко, Александр Николаевич; Tsarenko, Alexander Nikolaevich; Царенко, Ірина Леонтіївна; Царенко, Ирина Леонтьевна; Tsarenko, Irina Leontievna
    (uk) На основі аналізу проблем навчання студентів професійно орієнтованим дисциплінам у статті досліджуються ефективні умови становлення майбутніх фахівців, серед яких визначальними є вироблення вмінь самостійно поповнювати і творчо застосовувати набуті знання в різних практичних і педагогічних ситуаціях. Ефективними методами навчання студентів є проблемні лекції, адже вони стають активними учасниками освітнього процесу. До ефективних методик випереджувальної освіти відносяться: проблемні, інтерактивні й проектні технології, які доцільно використати на заняттях з харчових технологій. Методики випереджувальної освіти у поєднанні з мультимедійними технологіями, які забезпечують належний рівень візуалізації навчального матеріалу, сприяють підвищенню ефективності освітнього процесу, в цілому. Перспективи подальших розробок ми вбачаємо у розробці методики впровадження проблемних, інтерактивних і проєктних технологій, які сприятимуть формуванню фахової компетентності та розвитку методологічної культури майбутніх вчителів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування екологічної культури студентів при вивчені профільних дисциплін
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Царенко, Ірина Леонтіївна; Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Царенко, Ирина Леонтьевна; Богомаз-Назарова, Снежана Николаевна; Zarenko, Irina Leontyevna; Bogomaz-Nazarova, Snezhana Nikolaevna
    (ua) У статті розглянуто та теоретично обґрунтовано формування екологічної культури у студентів педагогічних закладів вищої освіти. Обґрунтовано, що процес формування екологічної культури студентів при вивченні профільних дисциплін повинен здійснюватися системно, реалізуючи такі провідні фактори: екологічна освіта; екологічне виховання; екологічна практична діяльність. Визначено основні етапи, фактори і умови формування екологічної культури студентів, які створюють об’єктивні можливості розроблення педагогічної системи для успішного вирішення поставленого завдання. Екологічна культура є результатом відповідної освіти, формування якої відбувається під час цілеспрямованого педагогічного впливу і факторів навколишнього світу на особистість майбутнього вчителя. Процес формування екологічної культури студентів у педагогічному виші повинен відбуватися системно за таких умов: набуття екологічної освіченості, екологічної практичної діяльності та екологічного виховання, а також визначення місця навчальних дисциплін у загальному процесі екологічної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Iнноватика у харчових технологiях
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Bogomaz-Nazarova, Snezhana Nikolaevna; Богомаз-Назарова, Снежана Николаевна; Царенко, Ірина Леонтіївна; Tsarenko, Irina Leontyevna; Царенко, Ирина Леонтьевна
    (uk) Стаття присвячена основним положенням визначення теоретико-методологiчних засад та практичних рекомендацій щодо обґрунтування напрямів активізації інноваційної діяльності в харчових технологіях з позицiї визначення проблем та перспективних напрямів їх вирішення. Визначено передумови виникнення і впровадження інновацій у харчових технологіях; використання iнновацiйних технологiй та особливих методiв навчання при пiдготовцi фахiвцiв харчової галузi у вищих навчальних закладах, що створює умови для ефективної самореалiзацiї особистостi майбутнього фахiвця з харчових технологiй; висвітлено процеси впровадження інноваційної діяльності при викладанні фахових дисциплін напрямку «Харчові технології». Обґрунтовано, що методи активiзацiї навчально-пiзнавальної дiяльностi студентiв ефективно поєднуються з iншими загальними дидактичними методами, доповнюють та урізноманітнюють їх, а також органiчно вписуються в педагогiчний процес i вiдповiдають умовам педагогiчного середовища вищих навчальних закладiв зi сталими гуманно-демократичними засадами.
  • Ескіз
    Документ
    Активізація самостійної роботи студентів засобами хмарних технологій
    (2014) Царенко, Ірина Леонтіївна; Царенко, Ирина Леонтьевна; Tsarenko, I.
    (uk) Актуальність дослідження зумовлена необхідністю розв’язання суперечностей між фактичним рівнем розробленості конкурентних освітніх технологій та недостатнім використанням їх дидактичних можливостей у підготовці високопрофесійних педагогічних фахівців. Метою статті є визначення й аналіз дидактичних можливостей хмарних технологій як інтернет-послуг для активізації самостійної роботи майбутніх учителів трудового навчання (технологій). У статті запропоновано методичні рекомендацій педагогам щодо створення навчального сайту для дистанційної освіти і самоосвіти студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення компонентів готовності майбутніх учителів технологій до інноваційної діяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Ірина Леонтіївна; Царенко, Ирина Леонтьевна; Tsarenko, Irina
    (uk) Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх вчителів технологій до інноваційної діяльності, у процесі якої формується систематизований інноваційний підхід до освітнього процесу. На основі узагальнення науково-педагогічних праць визначені основні компоненти готовності до інноваційної діяльності (мотиваційний, операційний, інформаційний, оцінний), формування яких сприятимуть підготовці студентів до впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. Дослідженням доведено, що визначення компонентів готовності майбутніх вчителів технологій до інноваційної діяльності є процесом, який сприяє розвитку їх ціннісних орієнтацій і гуманістичної спрямованості, усвідомленню методології вирішення професійно-педагогічних проблем і конкретних концепцій, осмисленню результатів педагогічних нововведень у контексті актуальних педагогічних проблем, виробленню критеріїв їх оцінки і самооцінки.
  • Ескіз
    Документ
    Здоров’язбережувальні технології у професійній освіті
    (Павлоград : ІМА-прес, 2016) Царенко, Ірина Леонтіївна
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальна перевірка рівня підготовки майбутніх учителів збезпеки життєдіяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Царенко, Ірина Леонтіївна
    (uk) На основі аналізу науково-педагогічної літератури і реального стану професійної підготовки студентів і вчителів за спеціалізацією «Основи безпеки життєдіяльності» у статті зроблено спробу виявити недоліки цієї підготовки, основні з яких стосуються існуючої методичної системи та умов її ефективної реалізації у вищому педагогічному навчальному закладі. Автор повідомляє результати дослідно-експериментальної роботи, спрямованої на вдосконалення підготовки майбутніх учителів різного фаху з безпеки життєдіяльності.