Наукові видання каф-ри математики та методики її навчання

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/143

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методів математичного аналізу для доведення олімпіадних нерівностей
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Гаєвський, Микола Вікторович; Гаевский, Николай Викторович; Haievskyi, Mykola; Ізюмченко, Людмила Володимирівна; Изюмченко, Людмила Владимировна; Iziumchenko, Liudmyla; Ключник, Інна Геннадіївна; Ключник, Инна Геннадиевна; Kliychnyk, Inna
    (uk) Нерівності займають важливе місце в математиці, зустрічаються у всіх розділах математики і мають безліч різних застосувань. Доведення нерівностей справляє значний вплив на формування та розвиток творчого мислення та творчої особистості учня в силу наявності різних способів доведення для нерівності. В статті досліджуються особливості підготовки учнів методам доведення конкурсних та олімпіадних нерівностей, в яких міститься величина виду f x f x f x  1 2       ...  n  із фіксованою сумою змінних 1 2 , ,..., . n x x x Розглянуто особливості використання апарату диференціального числення на рівні школяра старшої школи. Проаналізовано можливості доведення нерівностей з використання дотичної чи твердження n-1 рівних значень, розглянуто їх переваги та недоліки. За допомогою даних понять можна алгоритмізувати процес доведення деяких типів нерівностей. Для деяких задач наведено різні способи доведення, дані методи розв’язування нерівностей вимагають від учнів знання основ диференціального числення.
  • Ескіз
    Документ
    Побудова псевдооберненої матриці та її застосування
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Ключник, Інна Геннадіївна; Ключник, Инна Геннадиевна; Kliuchnyk, Inna Genadiivna
    (ua) Для квадратної неособливої матриці А, існує обернена матриця A1 . Якщо ж матриця А – прямокутна або det A  0 , то символ A1 немає сенсу. Однак, виявляється, що для довільної матриці А існує псевдообернена матриця A , що володіє деякими властивостями оберненої матриці і має важливе застосування у прикладних задач. Визначення псевдо-оберненої матриці було запропоноване на початку ХХ століття математиком Едвардом Муром. Згодом, незалежно від Е.Мура, в дещо іншій формі, псевдообернена матриця визначилась і досліджувалась англійським математиком Роджером Пенроузом та іншими авторами. В запропонованій роботі псевдообернена матиця застосована до розв’язування лінійних алгебраїчних рівнянь та до проблеми розв’язуваності систем лінійних диференціальних рівнянь.
  • Ескіз
    Документ
    Тестування як форма контролю знань студентів з диференціальних рівнянь
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Ключник, Інна Геннадіївна; Ключник, Инна Геннадиевна; Kliuchnyk, Inna Gennadyivna
    (uk) Якість підготовки фахівців великою мірою залежить від стану контролю навчальних досягнень студентів. Саме тестування, рейтинги та інші засоби педагогічного контролю можуть покращити якість навчання студентів, удосконалювати навчальну, методичну, виховну діяльність викладачів. Запропонований в статті тест містить завдання різного рівня складності та складається з завдань різної форми: вибір варіанту відповіді з декількох запропонованих; завдання на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю. Окрім цього він є зручний для викладача: щоб створити з одного варіанта декілька, можна змінити лише формулу в питані. За допомогою одної з запропонованих в роботі інтернет-сервісів можна створити тести та не хвилюватися, що студенти спишуть. Такі тести збережуть час викладачу та зроблять навчання більш цікавим.