Наукові видання каф-ри української філології та журналістики
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/25
Переглянути
3 результатів
Search Results
Документ Поетично закодований індивідуальний досвід митця в триптиху «Доля. Муза. Слава» Тараса Шевченка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra(uk) У статті йдеться про основні аспекти шевченкознавчих досліджень стосовно триптиху «Доля. Муза. Слава». Висвітлено особливості літературознавчого осмислення лейтмотиву митця в межах художнього світу Кобзаря. З’ясовано, що авторське самозображення презентоване постатями «сіроми», зосередженого на своїй життєвій незреалізованості, та «Я-митця», що переймається виключно творчою самореалізацією. Обґрунтовано самооцінку автора з позиції статусу в суспільстві, творчої зреалізованості, повноти богемного життя. Дійшли висновку, що поетично закодовані авторські самоочікування передають сподівання досягти певного життєвого і творчого успіху, настирливе прагнення бути володарем вічного натхнення, впливати на духовну ауру суспільства. У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду автора в триптиху «Доля. Муза. Слава» було увиразнено мотив митця і мистецтва в поетичній спадщині Шевченка останніх років творчості, а також висвітлено окремі штрихи презентованого в ній образу автора.Документ Світоглядно-творчі домінанти раннього Тараса Шевченка в осмисленні Євгена Маланюка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Цепа, Олександра ВолодимирівнаУ статті висвітлено ключові аспекти роздумів Євгена Маланюка про світоглядно-творчі домінанти раннього Шевченка. Обгрунтовано відповідну специфіку осмислення через залучення результатів дослідження, отриманих під час комплексного аналізу образу автора в поетичній творчості Кобзаря 1837-1847 років.Документ Національно-духовна диференціація автора в осмисленні картини колишнього поневолення (на матеріалі поезій Тараса Шевченка 1837-1847 років)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Цепа, Олександра ВолодимирівнаУ статті обгрунтовано специфіку авторського бачення, осмислення та ставлення до поневолювачів українського та чеського народів. Висвітлено поетично презентовану картину свого й чужого колишнього загарбання. Окреслено інтереси, уподобання, риси образу автора. Акцентовано на еволюційних змінах та на відповідності / невідповідності окремих художньо презентованих авторських якостей реальній особистості митця.