Магістри
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5526
Переглянути
Документ Організація здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі(2024) Слуцька, Валерія Василівна; Slutska, V. V.(ua) Робота присвячена питанню формування здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкової школи, шляхом організації здоров’язбережувальної діяльності у закладі освіти. У першому розділі роботи досліджено теоретичний аспект організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі: вивчено сучасний стан проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів у науковій літературі; висвітлено сутність термінологічних понять дослідження; теоретично обґрунтовано використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі початкової школи, особливості організації цієї діяльності у початковій школі. Другий розділ роботи присвячений практичному аспекту впровадження здоров’язбережувальних технологій у початковій школі – узагальнено педагогічний досвід організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, описано аналіз проведеного експериментального дослідження щодо перевірки ефективності організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, а також педагогічні умови ефективності цього процесу. За результатами дослідження зроблені відповідні висновки. (en) The work is devoted to the issue of formation of healthcare competence in, through the organization of health-preserving activities in an educational institution. In the first chapter of the work, the theoretical aspect of organization of healthcare activity in primary school is investigated: the current state of the problem of formation primary school students’ healthcare competence in the scientific literature was studied; the essence of the terminological concepts of the work is highlighted; using of healthcare technologies in the educational process of primary school, the peculiarities of organization of this activity in primary school are theoretically substantiated. The second chapter of the work is devoted to the practical aspect of the implementation of healthcare technologies in primary school – the pedagogical experience of organizing healthcare activity in primary school is summarized, the analysis of the conducted experimental research on the effectiveness of organizing healthcare activity in primary school is described, as well as the pedagogical conditions for the effectiveness of this process.Документ Формування уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку засобами проєктної діяльності(2024) Грабовець, Валерій Миколайович; Grabovets, V. M.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано стан розробленості проблеми в теорії і практиці, з’ясовано можливості проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку, експериментально перевірено ефективність проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку. Встановлено, що формування уявлень про рідний край у старших дошкільнят за допомогою проєктної діяльності можливо, якщо: зібраний і систематизований регіональний матеріал про природу з урахуванням вікових особливостей дітей; запроваджена поетапна схема організації проєктної діяльності дітей, що сприяє підвищенню мотивації до майбутньої діяльності і якісному засвоєнню отримуваної інформації про рідний край, залучені батьки в проєктну діяльність, як координатори роботи дітей над проєктом. (en) The qualification work analyzed the state of development of the problem in theory and practice, clarified the possibilities of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age, experimentally tested the effectiveness of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age. It was established that the formation of ideas about the native land in senior preschoolers through project activity is possible if: regional material about nature is collected and systematized, taking into account the age characteristics of children; a phased scheme for organizing children's project activity is introduced, which contributes to increasing motivation for future activity and high-quality assimilation of the received information about the native land, parents are involved in project activity as coordinators of children's work on the project.Документ Формування лексичної компетентності молодших школярів засобами інноваційних технологій(2024) Павленко, Марія Богданівна; Pavlenko, M. B.(ua) У магістерській роботі теоретично обґрунтовано й з’ясовано особливості вивчення лексичного матеріалу відповідно до нових Типових освітніх програм нової української школи 1–2 та 3–4 класи, висвітлено особливості вироблення лексичної грамотності учнів молодшого шкільного віку, з’ясовано значення лексичних норм в освітньому процесі здобувачів початкової ланки загальноосвітньої школи й досліджено особливості застосування інноваційних технологій під час опрацювання лексичного матеріалу на уроках української мови в початковій школі. Упровадження інноваційних технологій дає змогу учням краще опанувати лексичний матеріал, вільно та доречно використовувати у власному мовленні різні лексичні групи слів, добирати синоніми та антоніми до поданих слів, вирізняти в текстах слова різних частин мови, тобто сформувати лексичну компетентність. Використання сучасних підходів в освітню практику спрямовує процес навчання на індивідуальну траєкторію учня початкової школи. (en) The master's thesis theoretically substantiates and clarifies the features of studying lexical material in accordance with the new Standard Educational Programs of the New Ukrainian School for elementary school, highlights the features of developing primary students’ lexical literacy, clarifies the importance of lexical norms in the educational process of primary students, and investigates the features of using innovative technologies when studying lexical material during Ukrainian classes in elementary school. The introduction of innovative technologies allows students to master lexical material better, to use different lexical groups of words in their own speech freely and appropriately, to select synonyms and antonyms for the given words, to distinguish words of different parts of speech in texts and, therefore, to form lexical competence. Using modern approaches in educational practice directs the learning process to the individual trajectory of primary student.Документ Внесок Софії Русової в розвиток дошкільної освіти(2024) Загородня, Дарія ОлександрівнаДокумент Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу(2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N. V.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.Документ Формування комунікативних компетенцій у молодших школярів(2024) Міщенко, Дар’я Юріївна; Mishchenko, D. Yu.(ua) У науковій роботі розкрито науково-теоретичний аспект формування комунікативних компетенцій у молодших школярів. Визначено поняття «компетенції», «комунікативна компетентність» та охарактеризовано вікові особливості зазначеної категорії здобувачів освіти, щодо процесу їх формування в освітньому процесу. Особлива увага приділена засобам формування комунікативних навичок, їх впливу на формування колективу здобувачів початкової освіти. Розкрито сучасні підходи й вплив інтерактивних технологій у комплексі із традиційними. У ході вивчення практичного досвіду вчителів початкових класів визначено найбільш ефективні методи, форми та засоби формування комунікативної компетенції учнів початкових класів. (en) The scientific work reveals the scientific-theoretical aspect of the formation of communicative competences in younger schoolchildren. The concepts of «competencies», «communicative competence» are defined and the age characteristics of the specified category of education seekers are characterized, in relation to the process of their formation in the educational process. Special attention is paid to the means of formation of communication skills, their influence on the formation of the collective of students of primary education. Modern approaches and the influence of interactive technologies combined with traditional ones are revealed. During the study of the practical experience of primary school teachers, the most effective methods, forms and means of forming the communicative competence of primary school students were determined.Документ Формування гуманних почуттів дітей середнього дошкільного віку(2024) Горіна, Анастасія ІгорівнаДокумент Формування пізнавального інтересу учнів початкових класів до вивчення математики шляхом використання інтернет-ресурсів(2024) Огіренко, Інна Анатоліївна; Ohirenko, I. A.(ua) Робота викладена на 135 сторінках, з яких 83 сторінки основного тексту, містить 3 розділи, 81 джерело та 10 додатків. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предмет дослідження – особливості використання інтернет-ресурсів як засобу формування пізнавального інтересу учнів початкової школи до вивчення математики. Мета роботи – дослідити роль інтернет-ресурсів у процесі формування пізнавального інтересу учнів початкових класів до вивчення математики. У першому розділі проаналізовано теоретичний аспект розвитку інтересу до математики учнів початкових класів. Розглянуто сутність пізнавального інтересу та діяльності, їх значення в освітній діяльності. Окреслено особливості організації розвитку пізнавального інтересу у процесі вивчення математики. У другому розділі розглянуто сутність інтернет-ресурсів, їх значення в освітньому процесі початкової школи, методи та шляхи використання інтернет-ресурсів для формування інтересу до вивчення математики. У третьому розділі розкрито практичний аспект використання інтернет-ресурсів для розвитку інтересу молодших школярів до вивчення математики – педагогічний досвід учителів, вимоги та умови до застосування інтернет-ресурсів. Описано проведений педагогічний експеримент. За результатами роботи зроблено висновки щодо ефективності застосування інтернет-ресурсів на уроках математики в початковій школі. (en) Qualification work for the master`s degree in specialty 013 Primary education – Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian University, Kropyvnytskyi, 2024. The work is laid out on 135 pages, of which 83 pages of the main text contain 3 chapters, 81 sources and 10 appendices. The object of the research is process of learning mathematics in primary school. The subject of the research is the peculiarities of using of Internet-resources as a means of forming the cognitive interest of elementary school students in process of learning mathematics. The purpose of the work is to investigate the role of Internet resources in the process of forming cognitive interest of elementary school students in learning mathematics. The first chapter analyzes the theoretical aspect of the development of interest in mathematics among primary school students. The essence of cognitive interest and activity, their importance in educational activity is considered. Features of the organization of the development of cognitive interest in the process of learning mathematics are outlined. The second chapter examines the essence of Internet resources, their importance in the educational process of primary school, methods and ways of their use for the formation of interest in learning mathematics. The third chapter reveals the practical aspect of using Internet resources to develop the interest of primary schoolchildren in learning mathematics: the teachers’ pedagogical experience, requirements and conditions for their use, and also describes the conducted pedagogical experiment. Based on the results of the work, conclusions were made regarding the effectiveness of using Internet resources in mathematics lessons in elementary school.Документ Формування просторового мислення молодших школярів на уроках математики(2024) Олійник, Вікторія Юріївна; Oliinyk, V.Yu.(ua) Робота викладена на 88 сторінках, містить 3 розділи, 86 джерел та 12 додатків. Об’єктом дослідження є методика вивчення математичної освітньої галузі у початковій школі в умовах НУШ. Предмет дослідження – процес формування та розвитку просторового мислення молодших школярів при вивченні математичної освітньої галузі. Мета роботи – висвітлити методичні особливості формування та розвитку просторового мислення учнів при вивченні математики в початковій школі. У першому розділі проаналізовано психолого-педагогічні основи розвитку просторового мислення. Розглянуто різні наукові підходи до визначення цього поняття, його зв’язку з когнітивними процесами та математичним інтелектом. Виділено ключові компоненти просторового мислення, які необхідно формувати у молодшому шкільному віці. У другому розділі магістерської роботи досліджено методичні аспекти формування та розвитку просторового мислення молодших школярів. Зокрема, вивчено: можливості використання дидактичних ігор та вправ для формування просторових навичок; значення конструкторської діяльності у формуванні просторового мислення, включаючи роботу з LEGO та іншими інтерактивними матеріалами; роль інтеграції математичної освітньої галузі з іншими предметами, такими як технології, образотворче мистецтво та природничі науки; ефективність застосування віртуальних інструментів, таких як комп’ютерні програми та інтерактивні ігри, для розвитку уявлення про геометричні об’єкти та просторові відношення; методичні підходи до візуалізації математичних понять за допомогою схем і моделей. Крім того, розроблено авторську методику розвитку просторового мислення, яка передбачає використання завдань ігрового та творчого характеру, спрямованих на розвиток орієнтації в просторі, просторової уяви та геометричних уявлень у дітей молодшого шкільного віку. Методика перевірена у педагогічній практиці та інтегрована у навчальний процес для забезпечення комплексного розвитку просторових навичок учнів. У третьому розділі магістерської роботи досліджено практичну реалізацію методики розвитку просторового мислення молодших школярів під час вивчення математики. Зокрема: описано етапи організації педагогічного експерименту, який мав на меті перевірку ефективності розробленої методики; представлено програму експериментальної роботи, що включала спеціально підібрані вправи, дидактичні ігри, конструкторську діяльність та інтерактивні завдання для формування просторових уявлень і навичок орієнтації у просторі; проведено аналіз результатів експерименту, в якому взяли участь учні молодших класів; оцінено динаміку змін рівня просторового мислення учнів на основі діагностичних методик, таких як тестування, спостереження та аналіз виконаних завдань; визначено ключові фактори, які впливають на успішність розвитку просторового мислення в умовах початкової школи. Результати дослідження засвідчили, що використання авторської методики позитивно впливає на формування просторового мислення молодших школярів. Учні, які брали участь в експерименті, показали значне покращення у виконанні завдань, пов’язаних із просторовою орієнтацією, геометричними уявленнями та математичними вправами, що потребують візуалізації. За результатами роботи зроблено висновки щодо розвитку просторового мислення учнів початкової школи. (en) The work consists of 88 pages, includes 3 chapters, 86 references, and 12 appendices. The object of the study is the methodology of teaching the mathematical educational field in elementary school under the conditions of the New Ukrainian School (NUS). The subject of the research is the process of forming and developing spatial thinking in primary school students while studying the field of mathematics education. The aim of the study is to highlight the methodological features of forming and developing students' spatial thinking during mathematics lessons in primary school. In the first chapter, the psychological and pedagogical foundations for the development of spatial thinking are analysed. Various scientific approaches to defining this concept, its relationship with cognitive processes and mathematical intelligence are considered. Key components of spatial thinking that need to be developed in elementary school age are identified. In the second chapter of the master’s thesis, methodological aspects of developing spatial thinking in elementary school students are explored. Specifically, the study examined: possibilities of using didactic games and exercises to form spatial skills; the importance of constructive activities in developing spatial thinking, including working with LEGO and other interactive materials; the role of integrating the mathematical educational field with other subjects, such as technology, visual arts, and natural sciences; the effectiveness of using virtual tools such as computer programs and interactive games to develop understanding of geometric objects and spatial relationships; methodological approaches to visualizing mathematical concepts through diagrams and models. Additionally, an original methodology for developing spatial thinking was developed, which involves the use of game-based and creative tasks aimed at developing spatial orientation, spatial imagination, and geometric concepts in young children. The methodology was tested in pedagogical practice and integrated into the educational process to ensure comprehensive development of students' spatial skills. In the third chapter of the master’s thesis, the practical implementation of the methodology for developing spatial thinking in elementary school students during mathematics lessons is studied. Specifically: stages of organizing a pedagogical experiment aimed at verifying the effectiveness of the developed methodology are described; the program of experimental work is presented, which included specially selected exercises, didactic games, constructive activities, and interactive tasks for forming spatial representations and orientation skills; the results of the experiment involving elementary school students are analyzed; the dynamics of changes in the level of students' spatial thinking based on diagnostic methods such as testing, observation, and analysis of completed tasks is assessed; key factors influencing the successful development of spatial thinking in elementary school conditions are identified. The study results demonstrated that the use of the original methodology positively influences the development of spatial thinking in elementary school students. Students who participated in the experiment showed significant improvement in tasks related to spatial orientation, geometric representations, and mathematical exercises requiring visualization. Based on the study, conclusions were drawn regarding the development of spatial thinking in elementary school students.Документ Формування соціальної компетентності учнів початкової школи(2024) Гордун, Ольга АнатоліївнаДокумент Реалізація принципу наступності у навчанні математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку(2024) Репа, Вікторія Вікторівна; Repa, V. V.(ua) Магістерська робота присвячена проблемі реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою освітою у процесі підготовки дітей до вивчення математики в школі. Розглянуто наступність як педагогічну проблему та основні форми її реалізації. Визначено сутність понять «наступність» і «готовність до шкільного навчання». Описано показники та критерії визначення останнього. Проведено дослідження інтелектуальної готовності старших дошкільників до вивчення математики. Здійснено аналіз отриманих результатів та запропоновано ефективну методичну систему для логіко-математичного розвитку майбутніх школярів. (en) The master's thesis is devoted to the problem of implementing the principle of continuity between preschool and primary education in the process of preparing children for studying mathematics at school. The continuity as a pedagogical problem and the main forms of its realization are considered. The essence of the concepts of «continuity» and «readiness for schooling» is defined. The indicators and criteria for determining the latter are described. The study of intellectual readiness of senior preschoolers to learn mathematics is carried out. The obtained results are analyzed and an effective methodological system for the logical and mathematical development of future schoolchildren is proposed.Документ Формування лідерських якостей молодших школярів різними формами виховної роботи(2024) Матявіна, Наталія Михайлівна; Matyavina, N. M.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена вивченню питання формування лідерських якостей у молодших школярів через використання різних форм виховної роботи. У роботі розглядаються теоретичні та практичні аспекти формування лідерських якостей, визначаються умови та фактори, що сприяють їх розвитку у молодшому шкільному віці. Робота включає результати експериментального дослідження, проведеного в закладі загальної середньої освіти, спрямованого на впровадження ефективних виховних форм та методик, які розвивають лідерський потенціал здобувачів початкової освіти. (en) The qualification work is devoted to the study of the formation of leadership qualities in primary schoolchildren through the use of various forms of educational work. The paper examines the theoretical and practical aspects of leadership development, identifies the conditions and factors that contribute to the development of leadership potential in younger students. The work includes the results of an experimental study conducted in primary educational institutions, aimed at implementing effective educational methods to foster leadership qualities in students.Документ Казка як засіб формування толерантності дітей дошкільного віку(2024) Лопатюк, Алла ОлександрівнаДокумент Методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти та родини в організації дозвілля дітей старшого дошкільного віку(2024) Третяк, Денис Олегович; Tretyak, D. O.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні аспекти проблеми, уточнити зміст поняття «методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку», з’ясовано особливості організації дорослими дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти і сім'ї, розроблено й апробовано зміст і компоненти методичного забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. (en) The qualification work analyzed the theoretical aspects of the problem, clarified the meaning of the concept of "methodical support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age", clarified the features of the organization of leisure activities of children of senior preschool age by adults in the conditions of a preschool educational institution and a family, developed and tested the content and components of the methodological support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age.Документ Реалізація діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ(2024) Дюдюнова, Василина; Diudiunova, V.K.(ua) Робота викладена на 120 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 5 додатків. Об’єктом дослідження є навчальна діяльність учнів початкової школи на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Предмет дослідження – процес впровадження діяльнісного підходу на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати шляхи реалізації діяльнісного підходу при вивченні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: сутність діяльнісного підходу до навчання в початковій школі, діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в Новій українській школі та особливості викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У другому розділі здійснено аналіз передового педагогічного досвіду з впровадження діяльнісного підходу в початковій школі, описані технології провадження діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»: ігрові технології, LEGO-технології, гейміфікація, проєктна технологія, інтерактивні технології, технології кооперативного навчання, STEM-навчання, та висвітлено питання оновлення змісту навчання інтегрованого курсу з позицій діяльнісного підходу. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми реалізації діяльнісного підходу в інтегрованому курсі «Я досліджую світ». (en) The paper is 120 pages long, includes 2 chapters, 66 sources in the reference list, and 5 appendices. The object of the study is the learning activities of primary school students in the integrated course “I Explore the World.” The subject of the study is the process of implementing the activity-based approach in the lessons of the integrated course “I Explore the World.” The purpose of the work is to identify and theoretically substantiate the ways of implementing the activity-based approach in the study of the integrated course “I Explore the World.” The theoretical foundations of the problem of implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World” are examined in the first chapter: the essence of the activity-based approach to teaching in primary school, the activity-based approach as the basis for organizing the educational process in the New Ukrainian School, and the specific features of teaching the integrated course “I Explore the World.” The second chapter analyzes the advanced pedagogical experience in implementing the activity-based approach in primary school, describes technologies for implementing the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World,” including play-based technologies, LEGO technologies, gamification, project-based learning, interactive technologies, cooperative learning, STEM education; and the content updating of the integrated course is described from the perspective of an activity-based approach. Based on the results of the work, the paper concludes with findings on the implementation challenges and opportunities of the activity-based approach in the integrated course “I Explore the World.”Документ Методика вивчення творів сучасних українських дитячих письменників з використання кейс-технологій(2024) Доренко, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Проблеми готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі(2024) Гребинюк, Аліна Юріївна; Hrebynyuk, A. Y.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Описано поняття «готовності» та її аспектів у розвитку особистості старших дошкільників. Здійснено вивчення факторів, які впливають на готовність. Узагальнено сутність, зміст поняття готовності дитини до школи у психолого-педагогічній літературі, його особливості. Розглянуто особливості процесу формування дошкільників до шкільного навчання, можливі проблеми цього процесу. Досліджено методи, технології та шляхи підготовки дитини до шкільного навчання. Проаналізовано методики вдосконалення готовності дитини до навчання у школі. Проведено експериментальне дослідження щодо перевірки ефективності побудованої системи роботи з підготовки дітей дошкільного віку до навчання у школі. З цією метою досліджено передовий педагогічний досвід вихователів України із формування готовності майбутніх першокласників до навчання у школі. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем готовності старших дошкільників до навчання у школі. (en) The qualification work is devoted to the content analysis and study of the specialty of the readiness of older preschool children to study at school. The concept of «readiness» and its aspects in personality development of older preschoolers are described. A study of the factors affecting readiness was carried out. The essence, content of the concept of readiness of a child for school in the phychological and pedagogical literature, its features are summarized. The specialty of the process of formation of preschoolers before studying at school, possible problems of this process are considered. The methods of improving a child’s readiness to study at school are analyzed. An experimental study was conducted to check the effectiveness of the constructed work system for preparing preschool children to study. For this purpose, the advanced pedagogical experience of Ukrainian educators in shaping the readiness future first-graders to study at school was investigated. The qualification work provides a theoretical generalization and a practical solution to the problems of senior preschoolers’ readiness to study at school.Документ Формування екологічної культури дітей дошкільного віку засобами гри(2024) Шевченко, Дмитро ЮрійовичДокумент Методика формування у молодших школярів громадянської компетентності на уроках літературного читання(2024) Іскова, Ірина Валеріївна; Iskova, I. V.(ua) У кваліфікаційній роботі розглядається проблема формування громадянської компетентності у молодших школярів на уроках літературного читання. Проаналізовано теоретичні засади формування громадянської компетентності у контексті сучасної освіти, зокрема на уроках літературного читання. Окрему увагу приділено методичним підходам, які сприяють розвитку громадянських цінностей, поваги до прав людини, толерантності та національної ідентичності учнів. У роботі розроблено ряд практичних рекомендацій та методичну систему для вчителів початкової школи, спрямованих на ефективне впровадження громадянської компетентності через опрацювання літературних творів. Також досліджено роль уроків літературного читання у формуванні морально-етичних та соціальних якостей дітей, які є основою для становлення відповідальних громадян. (en) The qualification work considers the problem of the formation of civic competence in junior schoolchildren in literary reading lessons. The theoretical principles of the formation of civic competence in the context of modern education, in particular in literary reading lessons, are analyzed. Special attention is paid to methodological approaches that contribute to the development of values, respect for human rights, tolerance and national identity of students. The work develops a number of practical recommendations and methodological techniques for primary school teachers aimed at the effective implementation of civic competence through literary works. The role of literary reading lessons in the formation of moral, ethical and social qualities of children, which is the basis for the formation of responsible citizens, was also investigated.Документ Організація дозвілля молодших школярів засобами української народної педагогіки(2024) Куріпко, Богдана Олегівна; Kuripko, B.O.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню організації дозвілля молодших школярів засобами української народної педагогіки. Здійснено теоретичний аналіз поняття дозвілля, його мети та завдань у контексті початкової школи. Особлива увага приділена вивченню української народної педагогіки як ефективного засобу організації вільного часу учнів початкової ланки. На основі проведеного дослідження виявлено особливості організації дозвілля в початковій школі з використанням елементів народної педагогіки. Вивчено сучасний досвід організації позаурочного часу учнів та результатів власного дослідження. Розроблено рекомендації щодо ефективної організації дозвілля здобувачів початкової освіти, які базуються на засадах української народної педагогіки. (en) The qualification work is devoted to the study of the organization of leisure time of younger schoolchildren using the means of Ukrainian folk pedagogy. A theoretical analysis of the concept of leisure, its goals and objectives in the context of primary school was carried out. Special attention was paid to the study of Ukrainian folk pedagogy as an effective means of organizing the free time of primary school students. Based on the conducted research, the features of organizing leisure time in primary school using elements of folk pedagogy were identified. The modern experience of organizing students' extracurricular time and the results of their own research were studied. Recommendations for the effective organization of leisure time of primary school students, based on the principles of Ukrainian folk pedagogy, were developed.