Наукові видання каф-ри германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/16
Переглянути
9 результатів
collection.search.results.head
Документ Формування пунктуаційної компетентності студентів у процесі навчання англійської мови як фаху(КОД, 2019) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна; Kibalnikova, Tetiana(uk) У статті розглядається питання формування пунктуаційної компетентності студентів вищих навчальних закладів, які вивчають англійську мову як фах. У зв’язку з орієнтацією освітнього процесу на компетентнісний підхід, доцільно уточнити перелік інтегральних і фахових компетентностей, які визначатимуть зміст вищої освіти в межах певної спеціальності. З-поміж фахових компетентностей майбутнього вчителя англійської мови особлива увага надається формуванню фонетичної, граматичної, лексичної та мовленнєвої компетентностей, тоді як розвиток пунктуаційних навичок не є окремим завданням підготовки фахівця. Оскільки рівень комунікативної компетентності особистості великою мірою визначається її правописною і пунктуаційною грамотністю, виникає необхідність уточнити зміст пунктуаційної компетентності та визначити її місце в освітньо-професійній програмі підготовки вчителя англійської мови.Документ Алюзія як вияв інтертекстуальності в американському фемінному політичному дискурсі.(2020) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна; Kibalnikova, Tetiana(uk) У статті зроблено спробу визначити маніпуляційний потенціал алюзії як вияву інтертекстуальності з урахуванням гендерної маркованості політичного дискурсу на матеріалі передвиборчих промов Г. Клінтон. З’ясовано, що в мовному аспекті політичний дискурс є гендерно маркованим, що дає підстави говорити про «фемінний» і «маскулінний» політичні дискурси. Доведено, що в передвиборчих агітаційних промовах інтертекст є ефективним засобом впливу на слухача. З-поміж основних виявів інтертекстуальності виокремлено цитату, алюзію та ремінісценцію. На відміну від цитати, яка містить пряму вказівку на джерело запозичення, алюзія має імпліцитний зв’язок з текстом-донором шляхом асоціацій. У результаті аналізу передвиборчих промов Г. Клінтон виокремлено три групи алюзій в американському фемінному політичному дискурсі: власні назви, історичні реалії, відгомін цитат і ремінісценції.Документ Типологія та маркування цитат у науковому тексті(КОД, 2018) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна; Кибальникова, Татьяна Владимировна; Kibalnikova, Tetiana(uk) Статтю присвячено актуальній проблемі текстової взаємодії в науковому дискурсі. Об’єктом наукової розвідки є цитата як найбільш експліцитний вияв категорії інтертекстуальності в науковому тексті. З-поміж жанрового різноманіття наукових текстів матеріалом дослідження обрано наукову статтю, де цитата виступає конвенційним видом інтертекстуальних включень, які є засобом мовної об’єктивації попереднього знання. Автор робить спробу провести порівняльний аналіз цитат в англомовних та українських наукових статтях з лінгвістичною тематикою з метою виявлення їхньої специфіки з позицій їхньої типології та маркування. Дослідження проводиться на матеріалі наукових статей з автентичних збірок, наявних у вільному доступі в інтернет-джерелах. Об'єкт дослідження – цитата – розуміється як функціональний елемент системи тексту-реципієнта, котрий відзначається такими конвенційними характеристиками, як експліцитна маркованість, змістова тотожність з текстом-джерелом і вказівка на автора. Порівняльний аналіз цитат здійснюється відповідно до трьох критеріїв: за джерелом запозичення, за структурним принципом і за наявністю графічних маркерів. Доведено, що цитати в англомовних та українських наукових статтях мають багато спільних рис, які пояснюються універсальністю мови науки в цілому, та етапів мисленнєвої діяльності суб'єкту пізнання зокрема.Документ Семіотична природа словотворчих моделей лексем у складі заголовка українського та англомовного поетичного тексту(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна(uk) У статті розглянуто проблема семіотичної природи словотворчих моделей лексем у складі заголовка, з’ясовано роль словотворчих формантів у розкритті імплікації художнього цілого.Документ Предмет, завдання, принципи філологічного аналізу тексту(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна(uk) У статті зроблено спробу визначити роль дисципліни «Філологічний аналіз тексту» в процесі професійної підготовки студентів-філологів. Сформульовано предмет, завдання, принципи філологічного аналізу тексту.Документ Особливості звукової та метрико-ритмічної організації дитячої поезії (на матеріалі поезії Nursery Rhymes)(Видавець Лисенко В. Ф., 2015) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна(uk) У статті розглядаються основні особливості звукової та метрико-ритмічної організації дитячої поезії Nursery Rhymes з позиції теорії іконічності. Доведено, що фонетичні засоби набувають додаткового семантичного навантаження в дитячій поезії і є головними засобами впливу на почуттєву сферу дитини.Документ Зображальні можливості графічних засобів організації віршованого твору (на матеріалі поезії Е.Е.Каммінґса)(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна(uk) У статті розглядаються зображальні можливості таких графічних засобів організації віршованих творів Е.Е.Каммінгса, як розташування тексту на сторінці, міжрядкові інтервали, використання пунктуаційних знаків, відсутність великої літери, капіталізація та голофрастичні конструкції.Документ Іконічна сутність метафоричних заголовків у поетичному тексті(2012) Кібальнікова, Тетяна Володимирівна(UA) У статті розглянуто проблему іконічної природи заголовків-метафор, з’ясовано їх роль у розкритті імплікації художнього цілого.Документ Вияви інтертекстуальності в заголовках сучасної американської преси(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Кібальнікова, Тетяна ВолодимирівнаУ статті розглянуто проблему інтертекстуальності як ключовий принцип породження тексту. Зроблено спробу довести, що заголовки газетних статей марковані певним ступенем прецедентності.