Наукові видання каф-ри германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Формування громадянської свідомості молоді як базової цінності в сучасних закладах освіти та поза ними(2023) Іваненко, Надія Вікторівна; Ivanenko, Nadiya Victorivna(ua) Стаття висвітлює важливу роль, яку заклади освіти відіграють у громадянському житті громад та в забезбеченні досвіду участі у житті студентських спільнот. У статті також визначаються шляхи впровадження громадянської освіти в навчальних закладах з метою виховання молодого покоління активними, поінформованими та морально відповідальними громадянами, яким виховне середовище допомагає зрозуміти, що вони здатні активно діяти та робити суттєвий внесок у розвиток своїх громад. Важливою метою такого виховного процесу є зміцнення ефективної участі студентів у діяльності навчальної спільноти. Дослідження має на меті стимулюваnи подальше обговорення ролі навчальних закладів у громадянському вихованні, а також важливість і суть громадянської свідомості для здорового та процвітаючого демократичного суспільства. Викладачі створюють позитивне навчальне середовище, в якому студенти стають активними учасниками, які практикують толерантність і взаємну повагу. У такий спосіб викладачі виступають фасилітаторами та учасниками навчального процесу, які заохочують студентів дотримуватись громадянських чеснот та мотивують їх до активного й конструктивного діалогу. Громадянська освіта забезпечує студентам знання, навички та розуміння, для ефективної ролі у суспільстві як громадян, які несуть соціальну та моральну відповідальність у спільнотах. Громадянське виховання сприяє духовному, моральному, соціальному та культурному розвитку особистості, робить молодь більш впевненими та відповідальними як в аудиторії, так і за її межами. Громадянське виховання допомагає їм стати критично мислячими громадянами, які знають свої права, а такох усвідомлюють свої обов’язки. Це має на меті дати їм впевненість і переконання в тому, що вони можуть діяти разом з іншими, мати вплив на різні ситуації і робити зміни у своїх громадах на місцевому, національному та глобальному рівнях. Громадянське виховання допомагає студентам брати участь у житті своїх навчальних закладів, а також місцевих, національних громад та ширшого світу. Воно також заохочує вивчати економіку, демократичні інститути та цінності; різні національні, релігійні та етнічні ідентичності; розвиває уміння студентів розмірковувати над проблемами та брати участь в обговореннях нагальних проблем.Документ Розвиток громадянської освіти в українських університетах: нові виклики сучасних реалій в умовах трансформації суспільства(Середняк Т. К., 2023) Іваненко, Надія ВікторівнаДокумент Комунікативна мотивація як важливий фактор в оволодінні німецькою мовою учнями старших класів(2022) Токарєва, Тетяна Станіславівна(ua) У статті розглянуто мотиваційний аспект оволодіння старшокласниками німецькою мовою, а саме такий різновид внутрішньої мотивації як комунікативна мотивація. На основі аналізу теоретичних джерел встановлено залежність мотивуючих факторів від способу організації навчальної діяльності учнів старших класів на уроці іноземної (німецької) мови. Зокрема, подано особливості формування навчальної мотивації залежно від комунікативної діяльності учнів, яка організована вчителем. Вказано на важливість постановки цілей уроку, добір навчального матеріалу, форм інтерактивної взаємодії між учасниками у процесі спілкування з урахуванням принципу комунікативної спрямованості. З огляду на такі умови домінуюче місце на уроці має відводитися на вирішення мовленнєвих задач, весь хід уроку має являти собою вирішення мовленнєвої задачі, яку варто запропонувати учням у такому формулюванні, яке було б близьким учням та зрозумілим для них. Поза увагою не залишилося й питання щодо використання колективних форм роботи, різних режимів роботи на уроці, технології ситуативного моделювання. Особливу увагу приділено розгляду питань, що стосуються психологічних та вікових особливостей учнів старшого шкільного віку, оскільки дані показники мають суттєве значення як для розвитку та зміцнення мотиваційної складової оволодіння іноземною мовою в цілому, так і на формування комунікативної мотивації зокрема. Зацікавлене навчання має місце там, де враховано вікові та психологічні особливості учнів, оскільки для кожної вікової групи характерний свій вид провідної діяльності. Для старшокласників характерними є такі види діяльності як пізнавальна, цілісно-орієнтована та комунікативна. Одним із аспектів статті обрано пояснення спілкування як діяльності, яка обов’язково передбачає наявність мотивів та потреб особистості. Виокремлено такі класи функцій спілкування: інформаційно-комунікативні, регулятивно-комунікативні та афективнокомунікативні.Документ Навчально-методичний посібник для підготовки студентів 4 курсу до бакалаврського комплексного екзамену з німецької мови та іноземної філології та методики викладання німецької мови(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Хоменко, Тетяна Анатоліївна(ua) Навчально-методичний посібник вміщує інформацію про структуру та зміст бакалаврського комплексного екзамену з німецької мови та іноземної філології і методики викладання німецької мови. У посібнику подані: структура білету, критерії оцінювання відповідей студентів на екзамені, зміст теоретичних питань, структура аналізу тексту та коментарі до нього, теми для реферування. Навчально-методичний посібник також містить словник фахових термінів, приклади аналізу тексту та перелік питань з методики викладання німецької мови. Посібник призначений для студентів спеціальності «Мова і література (німецька) денної та заочної форми навчання та для студентів відділення довузівської та післядипломної освіти.Документ Семіотика речей та образ дому в художньому світі Ліни Костенко(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Манойлова, Ольга Миколаївна(ua) Стаття є спробою авторки за допомогою традиційного, феноменологічного та семіотичного підходів до аналізу художнього твору дослідити знаковість образів дому і старовинної речі в художньому світі поезії Ліни Костенко.Документ Робота з віршами на уроці німецької мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Хоменко, Татьяна Анатольевна; Khomenko, Tetyana(uk) У даній статті розглядаються способи дидактизації роботи з поетичними творами на уроці німецької мови у закладах загальної середньої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості та необхідності використання віршів у навчальному процесі, враховуючи їх позитивний вплив на учнів у плані естетичного виховання. З практичною метою поетичні твори використовуються для постановки вимови, ілюстрації і запам’ятовування граматичного матеріалу, розвитку мовлення, навчання виразного читання.Документ Робота з віршами на уроці німецької мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Хоменко, Татьяна Анатольевна; Khomenko, Tetyana(uk) У даній статті розглядаються способи дидактизації роботи з поетичними творами на уроці німецької мови у закладах загальної середньої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості та необхідності використання віршів у навчальному процесі, враховуючи їх позитивний вплив на учнів у плані естетичного виховання. З практичною метою поетичні твори використовуються для постановки вимови, ілюстрації і запам’ятовування граматичного матеріалу, розвитку мовлення, навчання виразного читання.Документ Інклюзивне навчання іноземної мови та його особливості в умовах дистанційного формату(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Степаненко, Аліна-Алла Вячеславівна; Stepanenko, Alla Vyacheslavovna(ua) У статті охарактеризовано особливості навчання іноземної мови школярів з особливими освітніми потребами в умовах дистанційної освіти. Висвітлено дані опитування батьків дітей з особливими освітніми потребами стосовно особливостей дистанційного навчання та вивченні іноземної мови. Наголошено на необхідності формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів іноземної мови середньої школи як складової їхньої професійної компетентності. Описано критерії інклюзивного заняття з іноземної мови.Документ До питання про компетенції та поведінку вчителя іноземної мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Хоменко, Тетяна Анатоліївна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna; Khomenko, Tetyana Anatoliyvna(ua) У статті розглядаються основні компетенції вчителя іноземних мов (особистісна, соціально-комунікативна, виховна, фахова, дидактично-організаційна) та його поведінка (мовленнєва та немовленнєва) з огляду на їх роль та значення у реалізації завдань освітнього процесу з іноземної мови та засвоєння учнями іншомовного матеріалу на уроці. Автори акцентують увагу на необхідності врахування особистісних професійних якостей вчителя іноземної мови та його вмінні реалізувати мовленнєву та немовленнєву поведінку на уроці як таких факторів, які мають безпосередній вплив на зацікавленість учнів у вивченні іноземної мови, на успішне оволодіння ними основними мовленнєвими вміннями, на ставлення до предмету «іноземна мова» та на бажання подальшого самостійного удосконалення набутих навичок та вмінь.Документ До питання про самостійну роботу учнів в оволодінні іноземною мовою(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(uk) У статті розглядаються особливості самостійної роботи учнів закладу загальної середньої освіти під час вивчення іноземної мови. Подано огляд та аналіз існуючих поглядів на самостійну роботу учнів з точки зору психології, педагогіки та методики викладання іноземних мов; наведені існуючі класифікації видів самостійної навчальної роботи, розкрито специфіку організації самостійної роботи учнів під час засвоєння лексики, граматики, у навчанні читання, усного мовлення, аудіювання та письма з огляду на необхідні навчальні вміння учнів, формування яких передбачає самостійна робота.Документ Монологічне мовлення як засіб реалізації комунікативних цілей при вивченні німецької мови у старших класах закладів загальної середньої освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Teteana Stanislavivna(ua) У статті розглядається один із важливих видів мовленнєвої діяльності, а саме монологічне мовлення в аспекті його значення для здійснення процесу комунікації на уроці німецької мови. Старший етап передбачає удосконалення вмінь монологічного мовлення через більшу самостійність учнів стосовно підготовки та презентації власного висловлювання. Значна увага приділяється, зокрема, комунікативним функціям монологічного мовлення, таким, як інформативна, впливова, експресивна, розважальна, ритуально-культова.Документ Практична значущість тренінгових технологій для майбутніх учителів іноземних мов(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Поліщук, Ганна Віталіївна; Полищук, Анна Витальевна; Polishchuk, Ganna Vitalievna(ua) У статті розглянуто сучасні наукові підходи дослідників до поняття тренінгових технологій та визначено їхнє практичне значення у професійній підготовці майбутніх учителів іноземної мови. Мета статті полягає у визначенні змісту досліджуваного поняття, конкретизації його структури, функцій та ролі у формуванні конфліктологічної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. \Документ До питання про самостійну роботу учнів в оволодінні іноземною мовою(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(uk) У статті розглядаються особливості самостійної роботи учнів закладу загальної середньої освіти під час вивчення іноземної мови. Подано огляд та аналіз існуючих поглядів на самостійну роботу учнів з точки зору психології, педагогіки та методики викладання іноземних мов; наведені існуючі класифікації видів самостійної навчальної роботи, розкрито специфіку організації самостійної роботи учнів під час засвоєння лексики, граматики, у навчанні читання, усного мовлення, аудіювання та письма з огляду на необхідні навчальні вміння учнів, формування яких передбачає самостійна робота.Документ Фразеологізми як засіб стилістичної виразності(КОД, 2021) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana(uk) У статті розглядаються та узагальнюються основні групи фразеологізмів з огляду на їх можливості для створення стилістичного ефекту в текстах різних функціональних стилів німецької мови. Увага акцентується на таких видах фразеологічних зворотів, як фразеологізми, що мають ознаки групи слів, до яких належать ідіоми, подвійні форми, та зворотів, які мають ознаки речення, до яких відносяться прислів’я, приказки, афоризми, крилаті вирази, сентенції та лозунги. Підкреслюється, що, в основному, фразеологізми слугують для вираження образно-емоційної оцінки предметів та явищ у текстах різних функціональних стилів.Документ Нoмінaтивне пoле кoнцепту marriage тa аналіз синонімічного ряду його ключової одиниці(КОД, 2021) Іваненко, Надія Вікторівна; Ivanenko, Nadiya(uk)У статті аналізуються зaсoби моделювання кoнцепту MARRIAGE у бpитaнській кapтині світу, йoгo зміст і стpуктуpa тa кoгнітивнa інтеpпpетaція. Розглядається кoнцепт-кoгнітив MARRIAGE з уpaxувaнням сучaсниx дoсягнень кoгнітивнoї лінгвістики у pуслі aнтpoпoцентpизму, a тaкoж визнaчається місце цьoгo кoнцепту у пoбудoві бpитaнськoї нaціoнaльнoї мовної картини світу.Документ Project–based learing as a way to incorporate effective foreign language teaching(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Іваненко, Надія Вікторівна; Ivanenko, Nadiya Victorivna; Иваненко, Надежда Викторовна(uk) Незалежне навчання фокусується на критерії можливостей та досвіді, необхідних для досягнення студентами самостійності, самовмотивованості та досвідченості. Воно вимагає навчальних методів, які включають, серед іншого, навчальні проекти та незалежні дослідження. Проектна робота орієнтується як на процес, так і на кінцевий результат, а також надає студентам можливість зосередитися на вільному володінні мовою та точності виконання проекту на його різних етапах. Робота над проектом потенційно мотивує, стимулює і заохочує до подолання труднощів. Це, як правило, призводить до підвищення самооцінки, самостійності та впевненості студентів, а також покращення їхніх мовних навичок, пізнавальних здібностей та змісту навчання.Документ Особливості використання текстового матеріалу на уроці німецької мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Токарева, Татьяна Станиславовна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(uk) У статті розглядаються основні особливості текстового матеріалу як результату мовнокомунікативної діяльності людини з огляду на використання текстів у навчальному процесі з німецької мови. Проаналізовано основні критерії відбору текстів; подано систему вправ і завдань для навчання читання, говоріння та письма з використанням текстового матеріалу.Документ Шляхи підвищення мотивації учнів до вивчення німецької мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Токарєва, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(uk) У статті розглядаються основні причини зменшення інтересу учнів до вивчення німецької мови та зниження мотивації, що є негативним явищем. На основі опрацьованого фактичного матеріалу проаналізовано загальні тенденції до покращення та удосконалення шляхів, методів та прийомів підвищення мотивації учнів основної та старшої школи до вивчення німецької мови. Зокрема, встановлено зв'язок між мотивацією та процесом засвоєння іноземної мови, розглянуто оптимальні форми організації навчальної діяльності учнів під час роботи з лексичним матеріалом, у процесі вироблення та удосконалення навичок читання, аудіювання, усного мовлення та письма.Документ Сучасні інновації в процесі навчання англійської мови студентів немовних спеціальностей(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Снісаренко, Ірина Євгеніївна; Мехеда, Аліна Миколаївна; Снисаренко, Ирина Евгеньевна; Мехеда, Алина Николаевна; Mekheda, Alina Mykolayivna; Snisarenko, Iryna Yevheniyivna(uk) У статті розглядаються особливості використання Інтернету та комп’ютерних технологій у навчанні англійської мови як допоміжного інструменту в реалізації навчальних стратегій. Запропоновано способи використання Інтернету та комп’ютерних технологій у процесі навчання англійської мови студентів немовних спеціальностей. Стаття містить описи програм (Classcraft, Aurasma, Augent Reality та ін.), а також можливості їх використання в процесі навчання студентів немовних спеціальностей.Документ Методика розвитку граматичної компетенції вживання в усному і писемному мовленні неособових форм дієслова(КОД, 2019) Савенко, Тетяна Вікторівна; Savenko, Tatiana(uk) У статті розглянуто методику формування й розвитку мовленнєвих граматичних навичок уживання в усному і писемному мовленні герундія та дієприкметника 1. На основі та за принципами комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування вказано способи реалізації головної мети навчання – набуття студентами мовних спеціальностей комунікативної компетенції. Запропоновано до розгляду різні види вправ – мовні, умовно-мовленнєві та мовленнєві, які за умови інтенсивного застосування сприяють розвиткові лінгвістичної компетенції студентів і є ефективним засобом навчання.