Наукові видання каф-ри мистецької освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/115

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Поліфункціональність творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя мистецтва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artishkova, Tatiana Borisovna; Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна; Gorbenko, Olena Borisivna
    (uk) У статті проаналізовано наукові праці, у яких вирішується проблема поліфункціональності мистецтва; визначаються основні інтегрувальні та взаємодійні функції творчо-виконавської діяльності майбутнього вчителя мистецтва.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні засади музично-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна; Helen, Borysivna Horbenko
    (uk) Музично-виконавська підготовка майбутнього вчителя музики у процесі навчання у ВНЗ набуває особливої значущості, оскільки передбачає формування вмінь й набуття особистісного досвіду здійснювати різнобічну й багатогранну музично-педагогічну діяльність у загальноосвітній школі засобами різних видів музично-виконавської діяльності, спрямовану на формування духовного світу вихованців. Музично-виконавська підготовка учителя музичного мистецтва не обмежується одним видом виконавської діяльності (інструментальною, вокальною чи хоровою), а передбачає володіння комплексом знань, умінь та навичок у різних видах музично-виконавської творчості, здатністю до творчої художньо-інтерпретаційної діяльності, а також вміннями спроектувати виконання музичного твору у відповідному художньо-педагогічному контексті. Основними завданнями в структурі музично-педагогічної діяльності вчителя музики є: вміння виконувати твори різних стилів і форм інструментального письма; вміння розкривати художній образ твору на основі точного виконання нотного тексту і власного виконавського досвіду; володіння навичками самостійної роботи над музичним твором; знання специфіки виконання шкільного репертуару. Відомо, що музично-виконавська діяльність є творчим процесом, котрий пов’язаний насамперед із самостійною музично-пізнавальною діяльністю, що сприяє інтенсифікації музичного мислення, пам’яті, уяви, уваги тощо. Творча діяльність учителя музики зумовлюється специфікою музично-педагогічної діяльності, яка здійснюється в процесі публічного виступу, передбачає наявність інтерпретаційних умінь, здатності до адекватного відтворення художнього образу. Визначну роль в цьому процесі відіграють музично-виконавський досвід, знання, інтелект, володіння засобами художньої виразності, технікою художнього виконання, багатством асоціативного фонду, емоційною культурою, образністю музичного мислення.
  • Ескіз
    Документ
    Artistic interpretation as the basis of creative and performing activity of the future teacher-musician
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Horbenko, Helen Borysivna; Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна
    (en) At the present stage of our society development demands are intensified not only to the professional rise of teachers, but also to their personal qualities, which are detected in the ability to navigate in a variety of contradictions of the modern world, to be prepared for permanent changes, to acquire the competence in accordance with the chosen specialization independently, to identify personal ways of creative self-realization, self-development, self-education and self-affirmation in professional career and livelihoods. According to the needs of modern society requirements for individual of teacher-musician, his ability to use gained professional experience in independent practice creative activity under universal artistic and aesthetic values and worldviews, to acquire skills to own the means of selfknowledge and the world are significantly increased. In the article the theoretical analysis of psychological and educational works is carried out, that enables to determine the artistic and interpretative competence as a key structure in the professional training of future teachersmusicians; it is proved that artistic and interpretive expertise is a professional integrative significant personal quality, which provides the ability of future teacher in different kinds of creative and performing activity; the features of artistic and interpretative process as the basis of creative and performing activity of future teacher is disclosed; artistic and interpretative skills that are complex and integrative structure and are founded in various types of creative and performing activity are defined. The fact that the formation of artistic and interpretational skills determines the level of musical and performing competence of future professionals is established. The main methods, which influence positively to the formation of students’ artistic and interpretational skills, develop of personal and spiritual sphere of future professionals (capacity for emotional empathy, stage-empathy transformation, reflection) are revealed: the method of musical and theoretical analysis, the method of art analogies, and the method of artistic and creative projects. Using a wide range of active and interactive methods in the process of art and performing interpretation of musical compositions while studying of professional disciplines ensures the optimum process of formation of artistic and interpretative competence of future teachers-musicians, the promotion of artistic and interpretational skills, the development of professional personal qualities of future specialists.
  • Ескіз
    Документ
    Формування художньо-інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в оркестровому класі
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна; Horbenko, Helen Borysivna
    (uk) У статті розкривається зміст і сутність понять художньо-інтерпретаційні уміння та оркестрово- ансамблева діяльність. Визначаються умови формування інструментально-виконавської компетентності та професійного становлення й самовизначення майбутніх учителів музичного мистецтва, етапи художньо-інтерпретаційного процесу, структура виконавської діяльності, шляхи осягнення художнього твору виконавцем-інтерпретатором.
  • Ескіз
    Документ
    Conceptual device of the problem of artistic and interpretive competence of future teacher of musical disciplines
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Horbenko, Helen Borysivna; Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна
    (uk) У статті визначено сутність і зміст основних категорій: «компетентнісний підхід», «компетентність», «компетенція», «художньо-інтерпретаційна компетентність». Встановлено, що художньо-інтерпретаційна компетентність майбутнього викладача музичних дисциплін є ключовою, оскільки забезпечує здатність і спроможність майбутнього фахівця активно, відповідально й ефективно реалізовувати професійно особистісні якості у подальшій педагогічній діяльності, надати їм особистісного сенсу й трансформувати в соціально-значущі компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Критерії сформованості готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до оркестрово-ансамблевої діяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна; Gorbenko, Helen
    (uk) У статті розглядаються рівні та критерії сформованості готовності студентів до здійснення педагогічної діяльності з оркестрово-ансамблевим колективом. Визначено педагогічні умови ефективності формування готовності студентів до роботи з оркестрово-ансамблевим колективом.Ключові слова: оркестрово-ансамблева діяльність, художньо-інтерпретаційна діяльність, критерії сформованості, педагогічні умови, готовність до оркестрово-ансамблевої діяльності.