Наукові видання каф-ри психології та соціальної роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/121
Переглянути
Документ Current communicative knowledge in the system of the social sciences and humanities in the university curriculum(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Gutsalo, Emiliia Un-Sunivna; Matyash, Olga Ivanivna; Гуцало, Эмилия Ун-Суновна; Матьяш, Ольга Ивановна; Гуцало, Емілія Ун-Сунівна; Матьяш, Ольга Іванівна(en) This paper offers an analysis of a survey, conducted among faculty of universities on the topic of how communication, communication studies, and education are viewed today academia. With the changes taking place education, the field is still somewhat «undefined–unidentified». While continuing discussions about communication and communication training are taking place, there are few empirical studies looking at the development of the discipline and communication education. With this in mind, the authors conducted a study to explore two questions: how educators view communication and communication studies; and how they view the need for communication education at the university level. A discussion of the results and the implications for research is given from a sociocultural perspective.This study provides initial insights into how academics express their views on communication and communication science – what language they use to discuss communication issues, what meanings they assign to the basic concepts and issues, and what cultural traditions and discourses inform their perspectives. Future research should broaden and diversify the sampling by engaging participants from other academic disciplines. Also, this study involves primarily the faculties of more traditional higher educational institutions representing the socalled psycho-pedagogical sector. It might be useful to extend this line of research to the faculties of more modern universities, representing new social departments and programs. As we can see from this study, institutional affiliations play a critical role in how different faculties conceptualize communication and view the prospects for communication research, and eventually for communication education. This analysis was undertaken from a sociocultural perspective: the empirical findings were analyzed in a broader cultural context to see how the expressed views resonate with broader cultural beliefs, practices, and traditions. This methodology can be useful to investigate other broad societal communication issues. Another important theme worth exploring within a sociocultural perspective is: how the existing social practices affect the development of communication disciplines in the country. We hope that the findings of this study, and the questions raised will serve as a stimulus for new empirically grounded interpretive and conceptual studies.Документ Focusing on Decision Making in New ESP Curriculum for Ukrainian Students.(FOI-Commerce, 2006) Blyznyukova, O.; Baranova, O.; Близнюкова, Олена Миколаївна(en) The article deals with the problem of training students to become professionals with job-oriented competences which include general competences, capacity for autonomous learning, and ability to make decisions in the field areas. The main focus of the article is Ukrainian new ESP curriculum that takes decision making as one of the most necessary pragmatic competences and study skills.Документ Social constructionist approach to communication and communication competence(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Gutsalo, Emiliia Un-Sunivna; Matyash, Olga Ivanivna; Гуцало, Емілія Ун-Сунівна; Матяш, Ольга Іванівна; Гуцало, Эмилия Ун-Суновна; Матяш, Ольга Ивановна(uk) У статті розглядається онтологія соціального конструкціонізму. Дослідники виявили, що методологічні підходи соціального конструкціонізму надали особливого імпульсу розвитку комунікативних дисциплін. Автори проаналізували моделі комунікативної компетентності, прокоментували її мінімальний, задовільний і оптимальний рівні.Документ Аксіологічні засади формування методологічної культури майбутнього вчителя(2014) Кравцов, Віталій Олександрович; Кравцов, Виталий Александрович; Kravtsov, V.(uk) У статті аналізуються теоретичні підходи до інтерпретації сутності та змісту методологічної культури майбутнього вчителя. Головна увага приділена аналізу умов формування методологічної культури майбутнього вчителя на засадах педагогічної аксіології.Документ Аналіз показників та рівнів розвитку особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога(2011) Іванова, Юлія Юріївна; Руденко, Юлія Юріївна(uk) У статті розкривається поняття “самовизначення особистості”, аналізуються показники та компоненти самовизначення, на основі яких визначено рівні розвитку особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога.Документ В. О. Сухомлинський про взаємодію школи та сім’ї у вихованні моральних цінностей школярів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Семез, Андрій Анатолійович; Семез, Людмила ГригорівнаУ статті розглядаються підходи В. О. Сухомлинського щодо взаємодії сім’ї та школи у вихованні моральних цінностей школярів.Документ В. О. Сухомлинський про причини і наслідки моральних порушень молодших школярів(КОД, 2018) Семез, Андрій Анатолійович; Семез, Андрей Анатольевич; Semez, Andrii Anatoliiovych(uk) У статті розглядаються погляди В.О.Сухомлинського на проблеми моральних порушень молодших школярів. Визначаються причини виникнення моральних порушень (соціальна несправедливість, недоліки у сімейному житті та в організації шкільного життя дітей), наслідки моральних порушень (нечутливість до доброти і доброзичливості, почуття ворожості до оточуючих, розлюченість, прояви дитячої жорстокості, озлобленість), а також розкривається організація виховної роботи з важкими дітьми у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.Документ Використання методу аналізу наративів для виявлення новоутворень в ідентичності особистості(Міленіум, 2005) Міненко, Ольга Олександрівна(ru) В данной работе представлены критерии анализа нарративов для исследования новообразований в идентичности. Критерии разработаны автором на основе феноменологического анализа психодинамической структуры нарратива и могут быть использованы для исследования особенностей и новообразований идентичности как в процессе индивидуальной работы, так и в большой группе исследуемых.Документ Вплив сучасної масової культури на формування девіацій статевого розвитку підлітків(Кіровогр. обл. ін-т післядипл. пед. осв. ім. Василя Сухомлинського, 2007) Міненко, Ольга ОлександрівнаДокумент Вплив інформаційних технологій на формування шлюбно-сімейних уявлень у дітей і молоді в умовах сучасного суспільства(Міленіум, 2006) Міненко, Ольга Олександрівна(uk) В статті аналізуються причини кризи інституту сім’ї, характерної для сучасного українського суспільства. Досліджуються шлюбно-сімейні уявлення українських підлітків і молоді та деструктивний вплив на їх формування сучасних засобів масової інформації. Намічено основні напрямки профілактики та корекції негативного впливу ЗМІ.Документ Відповідальність - професійно значима якість майбутнього соціального педагога(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Руденко, Юлія ЮріївнаУ статті проаналізовано значення і роль соціальної педагогіки як діяльності, яка спрямована на допомогу людині, яка опинилася у складній життєвій ситуації. Розкрито поняття відповідальність, її основні види та проаналізовано ставлення відповідальності як особистості якості майбутнього соціального педагога.Документ Групова фасилітація сучасного менеджменту: теоретичне підґрунтя та можливості практичного застосування(2010) Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) В статті здійснено спробу розглянути специфіку та можливості практичного застосування групової фасилітації сучасного менеджменту. Особливої уваги заслуговує той факт, що професійний фасилітатор в процесі обговорення та прийняття рішень навчає членів групи навичкам фасилітації. Роль фасилітатора при цьому зводиться до створення для членів групи можливостей та умов, що є сприятливими для ефективної роботи та фасилітуючої взаємодії.Документ Гуманітаризація вищої освіти та педагогічні дослідження діалогу(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Дьяконов, Геннадій Віталійович(UA) У статті здійснюється аналіз соціально-культурних передумов гуманізації вищої освіти, розкривається діалогічний характер вищої освіти та аналізуються наукові підходи у дослідженнях діалогічних засад і можливостей педагогічного процесу у вищій школі.Документ Детермінанти становлення й розвитку особистості в умовах суспільних трансформацій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Гуцало, Емілія Ун-Сунівна(uk) У статті висвітлюються процеси та механізми соціалізації молоді в умовах сучасних суспільних трансформацій, відстежуються психологічні феномени як на рівні окремих суб'єктів, так і великих груп студентства.Документ Деякі аспекти дослідження емпатії як психологічного механізму формування просоціальної поведінки в молодшому шкільному віці(2005) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент До питання про введення педагогічного тренінгу у професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Омельяненко, Світлана Віталіївна; Омельяненко, Светлана Витальевна; Omelyanenko, Svitlana(uk) Автор аналізує особливості педагогічного тренінгу як ефективної форми організації навчання майбутніх соціальних педагогів, визначає продуктивність використання педагогічних ділових ігор у процесі проведення тренінгових занять у вищій школі.Документ Дослідження особливостей формування складових професійної ідентичності у студентів-психологів(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2005) Міненко, Ольга Олександрівна(uk) В статті представлені складові професійної ідентичності психолога, які лежать в основі його успішної професіоналізації, та досліджено динаміку їх формування у студентів-психологів в період навчання у вищому навчальному закладі.Документ Дослідження просоціальної поведінки в контексті діяльнісного підходу(ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L.Документ Дослідження психологічної складової конструкту справедливості(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Клочек, Лілія ВалентинівнаУ статті справедливість розглядається у психологічному аспекті. Висвітлюються й аналізуються різні погляди на дане явище у рамках психологічних теорій.Документ Діалогічна взаємодія як ефективна інноваційна технологія професійної підготовки майбутніх психологів(ЦДПУ, 2022) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L.