Наукові видання каф-ри психології та соціальної роботи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Розвиток ціннісного ставлення вчителя до справедливості у взаємодії з учнями в контексті входження України в європейський освітній простір(Середняк Т. К., 2023) Клочек, Лілія ВалентинівнаДокумент Усамітнення в житті юнака(ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2020) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Психологічний супровід обдарованої дитини в контексті особистісно-орієнтованого підходу(“Baltija Publishing”, 2022) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnikova, L. V.Документ Просоціальна поведінка у контексті становлення професійної компетентності майбутніх психологів(2023) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Наукові підходи до розуміння процесу становлення професійної компетентності майбутніх психологів(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2022) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Діалогічний підхід у кнтексті підготовки майбутніх практичних психологів до професійної діяльності(2016) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Особливості використання інструментів ІКТ для дослідження і профілактики кібербулінгу в юнацькому віці(2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Присяжнюк, Олена Віталіївна; Близнюкова, Олена Миколаївна(ua) У статті проаналізовано можливості та специфіку використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для дослідження феномену кібербулінгу як актуальної проблеми молоді на сучасному етапі розвитку суспільства. Виявлено особливості, яким мають відповідати інструменти ІКТ для забезпечення ефективності психологічних онлайн досліджень, а саме: безкоштовні та зручні платформи; потужні обчислювальні сервіси для обробки та візуалізації статистичного матеріалу; комунікаційні сервіси для організації взаємодії з користувачами. Висвітлено доцільність активної співпраці спеціалістів з комп’ютерних наук та психологів щодо впровадження онлайн інструментів ІКТ з метою профілактики та протидії кібербулінгу. Описано інформаційну модель і контентне наповнення віртуального майданчика дослідження та профілактики кібербулінгу серед студентської молоді у вигляді веб-сайту, реалізованого на базі Гугл-платформи та розміщеного у вільному доступі. Розроблений сайт містить авторську анкету, адресний матеріал для потенційних учасників кібербулінгу, чат-бот для організації взаємодії з ними. Представлено ментальну схему анкетування, на основі якої за допомогою Гугл-форми створено опитувальник для діагностики проявів кібербулінгу серед студентів. Визначено його найпоширеніші причини та соціальні мережі для потенційних проявів. Представлено найбільш розповсюджені види кібербулінгу серед молоді, здійснено порівняльний аналіз гендерних особливостей їх прояву. Обґрунтовано доцільність зберігання отриманого статистичного матеріалу в Гугл-таблицях, оскільки це надає потужніші та гнучкіші можливості його подальшої обробки із застосуванням методів аналізу даних та візуалізації у порівнянні з Гугл-формами. Встановлено, що імплементований у віртуальний майданчик чат-бот є ефективним та зручним інструментом реагування на кризові ситуації у форматі дистанційної психологічної допомоги студентам, що відповідає сучасним реаліям. Апробація розробленого віртуального майданчику в освітній діяльності вищого навчального закладу засвідчує актуальність та ефективність запропонованих онлайн інструментів для дослідження, профілактики та протидії кібербулінгу.Документ Фасилітація як психологічний механізм формування партнерських взаємовідносин у підлітковому віці(2019) Мельничук, Ірина Ярославівна; Близнюкова, О. М.У статті здійснено теоретичний аналіз особливостей розвитку фасилітації як психологічного механізму формування партнерських взаємовідносин у підлітковому віці. Визначено основні характеристики партнерства та стадії його становлення; виокремлено різні типи фасилятивності та тенденції щодо проявів допомагаючої поведінки. Виявлено розподіл специфіки прояву фасилятивності у групах досліджуваних підлітків за гендерним критерієм.Документ Ціннісні орієнтації як чинник розвитку духовного потенціалу в підлітковому віці(2019) Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Передумови виникнення та корекція депресії у підлітковому віці(2021) Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Психологія. Державна атестація(ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014) Гуцало, Емілія Ун-Сунівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Уличний, Ігор ЛюбомировичДокумент Дослідження просоціальної поведінки в контексті діяльнісного підходу(ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L.Документ Діалогічна взаємодія як ефективна інноваційна технологія професійної підготовки майбутніх психологів(ЦДПУ, 2022) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L.Документ Формування соціальної компетентності у майбутніх психологів під час освітнього процесу(ФОП Бондаренко М. О., 2022) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L.(uk) У тезах обґрунтовано необхідність формування соціальної компетентності у майбутніх психологів під час освітнього процесу. Розглянуто соціально-психологічний тренінг як ефективний спосіб формування соціальної компетентності майбутніх психологів.Документ Формування професійної компетентності в майбутніх психологів(ФОП Піскова М. А., 2021) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Становлення інклюзивної освіти в Україні(Класичний приватний університет, 2021) Калашникова, Людмила ВолодимирівнаДокумент Соціально-педагогічна робота в контексті творчої спадщини В. О. Сухомлинського(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Рацул, Александр Анатольевич; Рацул, Александр Анатольевич; Ratsul, Alexander Anatolievich(uk) Аналізуючи соціально-педагогічну роботу соціального педагога і її проблеми, автор окреслює педагогічні технології павлиського вчителя, а саме: технологію вивчення дитини; технологію опіки та милосердя; технологію проектування процесу соціалізації. Принципи виховання, методичні рекомендації та поради вченого є дієвою школою та допомогою педагогам в соціально-педагогічній роботі.Документ Особливості сприймання сенсу життя на різних етапах онтогенезу(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Melnychuk, Irina Yaroslavivna; Melnychuk, Sergiy Kostyantynovych(ua) У статті проаналізовано закономірності сприймання сенсу життя на різних вікових етапах розвитку особистості: підлітковий вік, юність, зрілість, старість. Виокремлено основні шляхи і джерела смислу життя особистості та проаналізовано смисложиттєві цінності, завдяки яким людина може зробити своє життя осмисленим: цінності творчості, цінності переживання, цінності ставлення.Документ В. О. Сухомлинський про причини і наслідки моральних порушень молодших школярів(КОД, 2018) Семез, Андрій Анатолійович; Семез, Андрей Анатольевич; Semez, Andrii Anatoliiovych(uk) У статті розглядаються погляди В.О.Сухомлинського на проблеми моральних порушень молодших школярів. Визначаються причини виникнення моральних порушень (соціальна несправедливість, недоліки у сімейному житті та в організації шкільного життя дітей), наслідки моральних порушень (нечутливість до доброти і доброзичливості, почуття ворожості до оточуючих, розлюченість, прояви дитячої жорстокості, озлобленість), а також розкривається організація виховної роботи з важкими дітьми у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.Документ Теорія природовідповідного виховання у педагогіці Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Кравцов, Віталій Олександрович; Кравцов, Виталий Александрович; Kravtsov, Vitalii Oleksandrovych; Кравцова, Тетяна Олександрівна; Кравцова, Татьяна Александровна; Kravtsova, Tetiana Oleksandrivna(uk) Стаття присвячена дослідженню інтерпретації та реалізації теорії природовідповідного виховання у педагогіці Василя Сухомлинського. Головна увага приділена аналізу філософсько-педагогічних поглядів В. Сухомлинського як теоретичних основ організації природовідповідного виховання у його педагогічній системі. Також здійснено аналіз методичних аспектів реалізації В. Сухомлинським теорії природовідповідності в розумовому, моральному, естетичному, трудовому, фізичному, екологічному вихованні учнів усіх вікових груп.