Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
Документ Зони іміджевого впливу в професійній діяльності вчителя початкової школи(2017) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(ua) У статті висвітлено специфіку іміджевого впли-ву вчителя початкової школи, обумовлену характером його особистісно-професійного іміджу. Представлено орієнтовні зони професійної діяльності вчителя, які дозволяють застосувати іміджевий вплив як інструмент здоров’язбереження молодших школярів та гуманізації міжособистісних стосунків у навчально-виховному проце-сі, а саме: організація сприятливого шкільного середови-ща, застосування здоров’язбережувальних педагогічних технологій та методів психолого-педагогічної терапії.Документ Имиджевое взаимодействие в системе „Преподаватель– студент“ как средство повышения качества профессионального образования(Издательство ЕКС-ПРЕС, 2019) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(en) The article highlights the interaction problem of subjects of the pedagogical process. The concepts of „nteraction”, „pedagogical interaction”, „subject – subject interaction” are defined. The characteristics of an effective subject-subject pedagogical interaction between students and the teacher at the university are identified. It has been suggested that the subject-subject interaction ensures the student’s personal growth, the formation of his subjectivity in the process of in the professional training process, contributes to the personal and professional growth and development of the teacher. The leading role of the teacher in the educational process of an institution of higher education is shown. The essence of image interaction in the system „teacher – student” is revealed. The content of the teacher’s personal-professional image as an integrative quality, consisting of external and internal characteristics that directly affect the quality of professional education of future specialists, is indicated. In the process of image interaction with the teacher, the student’s personal self-affirmation is exercised, a model of professional activity is mastered.Документ Особенности имиджевой коммуникации в диаде «Преподаватель – студент»(2020) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(en) The essence of image communication in the dyad «teacher – student» is revealed. The concepts of «dyad», «image communication», «pedagogical interaction», «image interaction» are defined. It has been suggested that the image communication ensures the student’s personal growth, contributes to the personal and professional growth and development of the teacher.Документ Самоменеджмент у професійній підготовці майбутнього вчителя початкової школи(2022) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, TetianaДокумент Стимулювання інтересу студентів до іміджотворення в освітньому середовищі університету(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Довга, Тетяна Яківна; Довга, Татьяна; Dovga, Tetiana(uk) У статті обґрунтовано необхідність оволодіння іміджевою діяльністю з метою побудови професійного образу. Показано значення іміджотворення для навчально-професійної діяльності майбутнього вчителя. Проаналізовано можливості освітнього середовища університету та запропоновано засоби стимулювання інтересу студентів до іміджотворення в процесі професійної підготовки.Документ Учитель начальной школы как менеджер образовательного процесса(Издательство ЕКС-ПРЕС, 2016) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(en) The article highlights the problem of updating the system of Ukrainian education on the example of reforming the educational process in primary school. The role of the teacher in the implementation of the requirements of the New Ukrainian School concept is shown; the prerequisites for rethinking its social and professional mission, increasing the prestige of the teaching profession are formulated. The content of the professional standard of primary school teacher is analyzed, the possibilities of expanding his professional functions and competencies are shown. The necessity of the introduction of elements of management in the educational process of primary school and the professional activities of the teacher is substantiated. The definition of the concepts is given: educational management, pedagogical management, pedagogical self-management. The specificity of the professional activities of an elementary school teacher as an education manager has been characterized. The influence of self-government and self-organization on the formation of the personality of a successful specialist who is able to work in conditions of increasing competition in the education area is shown.Документ Імідж початкової освіти в Україні – ціннісний пріоритет Олександри Савченко(Педагогічна думка, 2021) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, TetianaДокумент Імідж-дизайн особистості викладача в освітньому середовищі університету(2022) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana(ua) Статтю присвячено ролі дизайну в освітньому середовищі університету. Із цією метою розкрито сутність дизайну як художньо-творчої діяльності, спрямованої на облаштування середовища існування людини. Це різноманітні види дизайну (дизайн інтер’єру, ергодизайн, екодизайн, фото-дизайн, арт-дизайн тощо), які чинять вплив на всі сфери життєдіяльності людини. В умовах модернізації освіти активізувався пошук сучасних ресурсів, які забезпечують ефективне проєктування та конструювання освітнього простору та насамперед пов’язані з облаштуванням гармонійного та комфортного освітнього середовища, його естетикою, ергономікою та екологією. Аналіз поняття дизайну з позицій особистісного та іміджевого підходів уможливив виокремлення понять «іміджевий дизайн» та «педагогічний дизайн», на перетині яких актуалізувалась проблема імідж-дизайну особистості. Іміджевий дизайн виник як наслідок впливу дизайну на особистісну сферу людини (її зовнішній вигляд, соціальне та предметне оточення, професійну діяльність та поведінку тощо), а педагогічний дизайн торкнувся безпосередньо сфери освіти. Зокрема, педагогічний дизайн забезпечує розробку інноваційного змісту освітнього середовища та засобів навчання, що характеризуються педагогічною ефективністю, методичною адекватністю та доцільністю. Мету даної наукової розвідки сфокусовано на особистості викладача. Сформульовано поняття «імідж-дизайн особистості викладача» та представлено його як особистісно-професійне утворення. Імідж-дизайн особистості викладача розкрито через призму педагогічного дизайну та розглянуто в межах освітнього середовища університету. Встановлено зв’язок імідж-дизайну з професійним іміджем викладача та його зовнішнім виглядом, який в умовах освітнього середовища набуває ознак професійного вигляду та значною мірою впливає на оцінку професійної діяльності. Запропоновано можливості вдосконалення професійного вигляду викладача через засоби соціального оформлення зовнішності. Із цією метою застосовано поняття «імідж-клоузинг», основним інструментом якого обрано дизайн одягу, а супутними засобами виступають етнодизайн та екодизайн.