Маркетинг: особливості та роль у розвитку освітніх установ

Анотація

(ua) Освіті належить особлива роль економічному розвитку країни. Поширення сучасних технологій, що створюють високий рівень та високу якість життя в розвинених країнах, забезпечується системою та рівнем освіти населення. Через різноманітність джерел фінансування освітніх установ відбувається постійне розширення комплексу маркетингу більшості організацій системи освіти. Обмеженість можливостей місцевих та державного бюджетів сприяє інтенсивному розвитку маркетингу платних освітніх послуг на споживчому ринку та ринку організацій, а також маркетингу обміну зі спонсорами та політиками. Різноманітність видів, технологій та ринків освіти дозволяє використовувати весь арсенал засобів та методів комплексу маркетингу у цій сфері. У статті розглянуто сутність маркетингу в галузі освіти. Наведено короткий огляд проблематики маркетингу освітніх установ та освітніх послуг. Маркетинг у галузі освіти розглядається як філософія, стратегія та тактика відносин та взаємодій споживачів, виробників та продуктів освітніх послуг в умовах ринку, вільного вибору пріоритетів та дій з усіх боків. Встановлено, що маркетинг у сфері освіти є явищем по-своєму унікальним, якщо розглядати його не лише як наукову та прикладну, але водночас і як навчальну дисципліну. По-перше, це одна з небагатьох навчальних дисциплін, яку можна вивчати на прикладі діяльності самої освітньої установи; по-друге, вона може бути використана для підвищення конкурентоспроможності освітньої установи; по-третє, маркетинг у сфері освіти повинен входити вагомим компонентом у базову підготовку учнів. Показано, що в сучасних умовах швидких змін на ринках праці та освіти, а також зміні усталених парадигм освіти неможливо забезпечити ефективне функціонування освітніх установ без комплексних маркетингових заходів. Специфіка маркетингу у галузі освіти включає в себе частково специфіку послуг як таких, а також специфіку наукових та інтелектуальних послуг. Маркетингова діяльність навчального закладу полягає у створенні вищої порівняно з конкурентами цінності освітніх послуг для споживача, здатного максимально задовольнити його потреби.
(en) The relevance of developing a marketing approach to education is recognized today at almost all levels of its organization – from the heads of specific educational institutions to the state level. Currently, the problem is to find the optimal combination of market mechanisms of self-regulation and state regulation in the education system of Ukraine. Currently, a new management mechanism is being formed in the social sphere, in which marketing plays a significant role. The article examines the essence of marketing in the field of education. A brief overview of the marketing of educational institutions and educational services is given. It is noted that the relevance of the research topic is determined by the key role that education can and should play in solving both the urgent tasks facing our society and the problems of the perspective development of the individual, social institutions, and society as a whole. Marketing in the field of education is considered as a philosophy, strategy and tactics of relations and interactions of consumers, producers and products of educational services in market conditions, free choice of priorities and actions from all sides. It is shown that in modern conditions of rapid changes in the labor and education markets, as well as the change of established education paradigms, it is impossible to ensure the effective functioning of educational institutions without complex marketing measures. The specificity of marketing in the field of education includes, in part, the specificity of services as such, as well as the specificity of scientific and intellectual services. The marketing activity of the educational institution consists in creating a higher value of educational services for the consumer, which is able to satisfy his needs as much as possible, compared to competitors. As a result of the study, the hypothesis was confirmed that marketing can act as a means of resolving the contradiction between the rapid pace of change in society and the slow pace of educational dynamics, and be an effective tool for coordinating the demand for education and the supply of relevant services, and a catalyst for their development.

Опис

Ключові слова

функції маркетингу., маркетинг, потреба, ринок освітніх послуг, маркетингові комунікації, marketing functions, marketing, need, educational services market, marketing communications

Бібліографічний опис

Галета Я. В. Маркетинг: особливості та роль у розвитку освітніх установ / Ярослав Володимирович Галета // Наукові записки ЦДУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький, 2023. - Вип. 211. - С.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced