The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Machulin
Анотація
(ua) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їхньогонавчання тавиховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їхнього розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації. Широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.
(en) The article deals with the unity of correction pedagogics as a science of physiological patterns of children with developmental problems of learning and education, especially the education of children with special needs and peculiarities of their development ways of social adaptation and rehabilitation, is widely considered becoming and development of correction pedagogic.
(en) The article deals with the unity of correction pedagogics as a science of physiological patterns of children with developmental problems of learning and education, especially the education of children with special needs and peculiarities of their development ways of social adaptation and rehabilitation, is widely considered becoming and development of correction pedagogic.
Опис
Ключові слова
корекційна педагогіка, становлення, розвиток, дітей зі спеціальними потребами, соціальна адаптація, реабілітація, correction pedagogics, becoming, development, children with special needs, social adaptation and rehabilitation
Бібліографічний опис
Zavitrenko D. G. The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development / Dolores G. Zavitrenko, Artem M. Zavitrenko // Study issues of primary and pre-school education / [resp. ed. A. I. Iliadi, Kotelianets I. S.]. – Kharkiv : Machulin, 2018. – №1. – C. 88-105.