Факультет історії, бізнес-освіти та права
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
55 результатів
Результати пошуку
Документ Психологічне здоров’я в умовах невизначеності криптоіндустрії довіра до себе як запорука досягнення успіху(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Мельничук, Сергій Костянтинович; Melnychuk, Serhii(ua) Криптовалютна сфера вже давно вийшла за межі суто фінансових чи технологічних аспектів, ставши унікальним феноменом, який значною мірою відображає психологічні особливості людської поведінки. За волатильністю ринку, стрімкими злетами та різкими падіннями цін ховаються не лише економічні механізми, а й складні емоційні реакції, когнітивні упередження та колективна поведінка. Це явище викликає глибокий інтерес серед дослідників, адже воно дає змогу краще зрозуміти, як люди реагують на ризик, невизначеність та швидкі зміни в умовах сучасного цифрового світу. Інвестори часто залучаються до ринку криптовалют, незважаючи на відсутність фізичного вигляду цих активів. Ейфорія від потенційних прибутків, страх втрат і жага ризику стають головними рушійними факторами їхньої участі. Криптовалюти дедалі частіше не лише виконують функцію інвестиційного інструменту, а й стають символом сучасного технологічного прогресу, об’єктом віри та джерелом нових форм ідентичності в цифровому просторі. Аналізуючи психологічні аспекти крипторинку, ми стикаємося із низкою емоційних станів, як-от страх, жадібність, ейфорія, розчарування. Також дослідження показують важливість психології натовпу, яка сприяє формуванню «стадної поведінки» серед інвесторів. Соціальні платформи й спільноти, де обговорюються криптовалютні тенденції, мають значний вплив на ухвалення рішень. Це створює умови для масових фінансових рішень, що базуються не на раціональному аналізі, а на емоційних реакціях. Збереження ментального здоров’я в умовах криптовалютної діяльності є особливо актуальним, враховуючи високу волатильність цього ринку. Для цього необхідно прийняти нестабільність як невід’ємну частину криптовалютного світу, використовувати чіткі фінансові стратегії та визначати межі ризику. Освіченість, реалістичні цілі, фінансова дисципліна та практика усвідомленості можуть значно знизити рівень стресу й запобігти емоційним перевантаженням. Ключовим аспектом є контроль над емоціями, особливо в умовах різких змін цін. Техніки майндфулнес, як-от усвідомлене дихання, тілесне сканування чи фокусування на моменті «тут і зараз», дають змогу знизити тривожність і підтримувати емоційну стабільність. Соціальна підтримка, обмін досвідом із більш досвідченими інвесторами та уникнення токсичних спільнот також сприяють збереженню психологічної рівноваги. Дослідження Роберта Сапольскі проливають світло на біологічні аспекти стресу, що виникає під час участі в криптовалютному ринку. Зокрема, хронічний стрес може порушувати когнітивні функції, знижувати здатність стратегічно мислити та посилювати емоційну вразливість. Його концепції щодо стресу, «стадного інстинкту» та нейропластичності мозку можуть стати основою для формування нових підходів до управління емоціями на крипторинку. Так, криптовалюти є не лише економічним явищем, а й психологічним дзеркалом, яке відображає внутрішні процеси індивідів і спільнот. Вивчення психології цього ринку відкриває нові горизонти для розуміння людської природи в умовах невизначеності, розвитку емоційної стійкості та адаптації до сучасного технологічного середовища. (en) The cryptocurrency sphere has long transcended the boundaries of mere financial or technological aspects, emerging as a unique phenomenon that significantly reflects the psychological traits of human behavior. Behind emotional reactions, cognitive biases, and collective behavior. This phenomenon piques the interest of researchers, offering insights into how people respond to risk, uncertainty, and swift changes in today’s digital world. Investors are often drawn to the cryptocurrency market despite the intangible nature of these assets. Euphoria over potential profits, fear of losses, and the thirst for risk become the primary driving forces behind their participation. Cryptocurrencies increasingly serve not only as investment instruments but also as symbols of modern technological progress, objects of belief, and sources of new forms of identity in the digital space. Analyzing the psychological aspects of the cryptocurrency market reveals a range of emotional states: fear, greed, euphoria, and disappointment. Research also highlights the importance of crowd psychology, which fosters “herd behavior” among investors. Social platforms and communities discussing cryptocurrency trends significantly influence decision-making. This creates conditions for mass financial decisions driven by emotional reactions rather than rational analysis. Maintaining mental health in the realm of cryptocurrency activities is especially relevant, given the high volatility of this market. Embracing instability as an inherent feature of the cryptocurrency world, employing clear financial strategies, and setting risk boundaries are essential. Education, realistic goals, financial discipline, and mindfulness practices can significantly reduce stress levels and prevent emotional burnout. A key aspect is emotional control, particularly during sharp price fluctuations. Mindfulness techniques, such as conscious breathing, body scanning, or focusing on the “here and now”, help alleviate anxiety and maintain emotional stability. Social support, exchanging experiences with seasoned investors, and avoiding toxic communities also contribute to psychological balance. The research of Robert Sapolsky sheds light on the biological aspects of stress experienced in cryptocurrency markets. Chronic stress, in particular, can disrupt cognitive functions, impair strategic thinking, and increase emotional vulnerability. His concepts of stress, “herd instinct”, and brain neuroplasticity provide a foundation for developing new approaches to managing emotions in the cryptocurrency market. Thus, cryptocurrencies are not merely an economic phenomenon but also a psychological mirror reflecting the inner processes of individuals and communities. Studying the psychology of this market opens new horizons for understanding human nature in conditions of uncertainty, fostering emotional resilience, and adapting to the modern technological environment.Документ Новітня історія країн Європи та Америки (1914–1939 рр.)(ФОП Піскова М. А., 2025) Позднякова, Інна СергіївнаНавчально методичний комплекс дисципліни «Новітня історія країн Європи та Америки (1914–1939 рр.)» розроблений на основі освітньо-професійної програми Середня освіта (Історія, Правознавство) й охоплює найважливіші проблеми розвитку країн Заходу, висвітлення яких покликане розкрити цілісну картину історичного процесу – від Першої світової війни та до початку Другої світової війни. Методичні рекомендації до семінарських занять, тематика питань до самостійної роботи, методичні рекомендації та широкий список рекомендованої літератури сприятимуть результативній підготовці студентів до семінарських занять та самостійного опрацювання частини програмового матеріалу. Видання призначене для студентів ЦДУ ім. В. Винниченка, спеціальності А 4 «Середня освіта (Історія)» денної форми навчання.Документ Медіація як один із елементів принципу законності в адміністративному судочинстві(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Манжула, Андрій Анатолійович; Максименко, Наталія Володимирівна; Manzhula, Andriy Anatoliyovych; Maksymenko, Natalia Volodymyrivna(ua) Стаття присвячена характеристиці застосування медіації як способу досудового й позасудового врегулювання конфліктів та вирішення спорів, де кінцевою метою медіації виступає захист інтересів сторін шляхом врегулювання спору з дотриманням законності, забезпечуючи рівноправність і добровільність у досягненні домовленостей під час прийняття взаємоприйнятного рішення між сторонами. Здійснено аналіз національної доктрини відносно місця медіації в регулюванні конфлікту, де одна група науковців вбачає медіацію як досудове врегулювання конфлікту, інша група - тільки в судовому порядку суддею-медіатором в межах судової процедури вирішення спору за участю судді. Наголошено, що остаточною метою медіації виступає створення умов, за яких конфлікт вирішується справедливо, ефективно й з урахуванням інтересів усіх сторін, сприяючи гармонізації цих відносин. Шляхом надання процесуальної характеристики принципу законності в адміністративному судочинстві, наголошено, що даний принцип у процесуальному праві означає, що всі дії учасників процесу, а також рішення, ухвалені судом чи іншими органами, мають відповідати чинному законодавству. Дотримання законності має на меті й медіація у процесуальному праві, оскільки медіація також ґрунтується на законодавстві, адже її проведення регулюється спеціальними законами та іншими чинними нормативними актами. Укладена мирова угода не може суперечити правовим нормам. У результаті розкриття процесуальної характеристики принципу законності та правової природи медіації доведено, що медіація є одним із елементів реалізації принципу законності у процесуальному праві. (en) The article describes the use of mediation as a method of pre-trial and out-of-court conflict resolution and dispute resolution, where the ultimate goal of mediation is to protect the interests of the parties by settling a dispute in compliance with the law, ensuring equality and voluntariness in reaching agreements when making a mutually acceptable decision between the parties. The author analyzes the national doctrine regarding the place of mediation in conflict resolution, where one group of scholars sees mediation as a pre-trial settlement of a conflict, and another group - only in court by a mediator within the framework of a judicial dispute resolution procedure with the participation of a judge. The author emphasizes that the ultimate goal of mediation is to create conditions under which a conflict is resolved fairly, efficiently and with due regard for the interests of all parties, and to promote harmonization of these relations. By providing a procedural characterization of the principle of legality in administrative proceedings, the author emphasizes that this principle in procedural law means that all actions of the parties to the proceedings, as well as decisions made by the court or other bodies, must comply with applicable law. Mediation in procedural law also aims to comply with the law, as mediation is also based on the law, as its conduct is regulated by special laws and other applicable regulations. A settlement agreement cannot contradict legal norms. As a result of the disclosure of the procedural characteristics of the principle of legality and the legal nature of mediation, it is proved that mediation is one of the elements of implementation of the principle of legality in procedural law.Документ Адміністративно-правового захисту платників податків правоохоронними органами з урахуванням досвіду країн — членів ЄС(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Соболь, Євген Юрійович; Sobol, Yevhen Yuriyovych(ua) У статті проаналізовано особливості адміністративно-правового захисту платників податків у контексті діяльності правоохоронних органів та вивчено досвід країн Європейського Союзу для адаптації найкращих практик в Україні. Визначено, що адміністративно-правовий захист у сфері податків означає сукупність правових санкцій та засобів, спрямованих на забезпечення прав і законних інтересів платників податків. Зазначено, що до основних завдань такого захисту відносяться попередження протиправних дій, забезпечення прозорості дій правоохоронних органів, а також створення механізмів, які гарантують дотримання законності під час виконання податкових обов’язків. У статті наголошено на важливості врахування таких елементів, як прозорість процедур, доступність правової допомоги, функціонування незалежних інституцій (податкових омбудсменів, спеціалізованих трибуналів) та ефективність адміністративно-правових механізмів. Досвід країн ЄС, зокрема Німеччини, Франції та Польщі, продемонстрував високий рівень захисту прав платників податків завдяки використанню прозорих процедур, незалежних судових інституцій та сучасних технологій. У роботі розглянуто ключові аспекти функціонування податкових органів, роль правоохоронних органів у запобіганні порушенням прав платників, а також специфіку взаємодії між адміністративними та судовими органами. Автором наголошено, що запровадження європейських стандартів у податкову систему України дозволить забезпечити гармонізацію адміністративно-правових механізмів із міжнародними практиками, підвищити рівень захисту прав платників податків, знизити корупційні ризики та зміцнити довіру громадян до податкових органів. (en) The article analyzes the features of administrative and legal protection of taxpayers in the context of law enforcement activities and studies the experience of European Union countries for the adaptation of best practices in Ukraine. It is determined that administrative and legal protection in the field of taxes means a set of legal sanctions and means aimed at ensuring the rights and legitimate interests of taxpayers. It is noted that the main tasks of such protection include the prevention of illegal actions, ensuring transparency of law enforcement actions, as well as the creation of mechanisms that guarantee compliance with the law when fulfilling tax obligations. The article emphasizes the importance of taking into account such elements as transparency of procedures, availability of legal aid, functioning of independent institutions (tax ombudsmen, specialized tribunals) and efficiency of administrative and legal mechanisms. The experience of EU countries, in particular Germany, France and Poland, has demonstrated a high level of protection of taxpayers' rights through the use of transparent procedures, independent judicial institutions and modern technologies. The paper examines key aspects of the functioning of tax authorities, the role of law enforcement agencies in preventing violations of taxpayers' rights, as well as the specifics of interaction between administrative and judicial authorities. The author emphasizes that the introduction of European standards into the tax system of Ukraine will ensure the harmonization of administrative and legal mechanisms with international practices, increase the level of protection of taxpayers' rights, reduce corruption risks and strengthen citizens' trust in tax authorities.Документ Електронна демократія : стан та перспективи впровадження в Україні(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Трошкіна, Катерина Євгенівна; Troshkina, Kateryna Yevgenivna(ua) У статті аналізується стан впровадження найпоширеніших інструментів електронної демократії в Україні. Розглядається сутність поняття електронна демократія як сучасної форми демократії. Визначено, що вказана форма демократії сприяє активній участі громадян у процесах розробки та прийняття державних рішень, підвищує прозорість та рівень довіри до органів державної влади завдяки інтеграції новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у систему публічного управління. Підкреслюється, що система електронної демократії ґрунтується на залученні громадськості до управлінських процесів на місцевому, регіональному та загальнонаціональному рівнях. Також досліджено нормативно-правові акти, які регулюють впровадження і функціонування інструментів електронної демократії в Україні. Автор вказує, що чинна законодавча база є недостатньо ефективною для повноцінного забезпечення функціонування електронної демократії в країні та потребує суттєвого вдосконалення з огляду на швидкість розвитку інформаційно-комунікативних технологій. Автор прийшла до висновку, що електронна демократія відкриває значні можливості для оновлення українського суспільства та активнішого залучення громадян до політичного життя. Проте, щоб цей напрям розвивався успішно, необхідно подолати низку викликів, таких як підвищення рівня цифрової грамотності серед населення, забезпечення захисту кіберпростору, формування відповідної нормативно-правової бази та впровадження електронної демократії в усі ключові сфери суспільного життя. (en) The article analyzes the state of implementation of the most common electronic democracy tools in Ukraine. The essence of the concept of electronic democracy as a modern form of democracy is considered. It is determined that this form of democracy promotes the active participation of citizens in the processes of developing and making state decisions, increases transparency and the level of trust in state authorities due to the integration of modern information and communication technologies into the public administration system. It is emphasized that the electronic democracy system is based on the involvement of the public in management processes at the local, regional and national levels. The normative and legal acts that regulate the implementation and functioning of electronic democracy tools in Ukraine are also studied. The author indicates that the current legislative framework is not effective enough to fully ensure the functioning of electronic democracy in the country and requires significant improvement given the rapid development of information and communication technologies. The author concluded that electronic democracy opens up significant opportunities for the renewal of Ukrainian society and a more active involvement of citizens in political life. However, for this direction to develop successfully, it is necessary to overcome a number of challenges, such as increasing the level of digital literacy among the population, ensuring the protection of cyberspace, forming an appropriate regulatory framework, and implementing e-democracy in all key areas of public life.Документ Адміністративно-правове забезпечення державної та національної безпеки органами Служби безпеки України в умовах воєнного стану(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Гриценко, Володимир Григорович; Сокуренко, Олена Анатоліївна; Grytsenko, Volodymyr Hryhorovych; Sokurenko, Olena Anatoliyivna(ua) У статті досліджено адміністративно-правове забезпечення державної та національної безпеки органами Служби безпеки України в умовах воєнного стану. Наголошено, що дана тематика є дуже актуальною і важливою для розуміння складних викликів, перед якими стоїть сучасна Україна. Акцентовано увагу, що правове забезпечення національної безпеки охоплює широкий спектр правових норм, механізмів та інструментів, спрямованих на забезпечення безпеки держави в усіх її аспектах. Визначено, що Служба безпеки України є важливим суб’єктом адміністративно-правового забезпечення в умовах воєнного стану та її діяльність є ключовою для забезпечення національної безпеки та стабільності країни. Це вимагає від СБУ високої професійної підготовки, стратегічного мислення та ефективного використання ресурсів для забезпечення захисту інтересів України в складних умовах сучасного геополітичного середовища. Наголошено, що органи Служби безпеки України мають чітко визначені повноваження та обов'язки в умовах воєнного стану, що регулюються відповідним законодавством. Визначено, що забезпечення суб’єктивних прав населення СБУ здійснює внутрішню і зовнішню адміністративну діяльність із застосуванням сукупності спеціальних юридичних форм і методів регулювання. Внутрішня діяльність спрямовується на впорядкування та управління відомчої системи зсередини, зовнішня діяльність – передбачає забезпечення адміністративно-правового регулювання реалізації, охорони та захисту суспільних відносин, учасниками яких є непідконтрольні суб’єкти. Окреслено, що адміністративне забезпечення охоплює питання правопорядку та захисту прав людини під час воєнного стану. Служба безпеки зобов'язана забезпечувати законність своїх дій та захищати права громадян під час проведення спеціальних заходів. (en) The article examines the administrative and legal provision of state and national security by the bodies of the Security Service of Ukraine under martial law. It was emphasized that this topic is very relevant and important for understanding the complex challenges facing modern Ukraine. Attention is drawn to the fact that the legal provision of national security covers a wide range of legal norms, mechanisms and tools aimed at ensuring the security of the state in all its aspects. It was determined that the Security Service of Ukraine is an important subject of administrative and legal support in the conditions of martial law and its activities are key to ensuring national security and stability of the country. This requires the SBU to have high professional training, strategic thinking and effective use of resources to ensure the protection of Ukraine's interests in the complex conditions of the modern geopolitical environment. It was emphasized that the bodies of the Security Service of Ukraine have clearly defined powers and duties in the conditions of martial law, which are regulated by the relevant legislation. It was determined that the SBU carries out internal and external administrative activities with the application of a set of special legal forms and methods of regulation to ensure the subjective rights of the population. Internal activity is aimed at organizing and managing the departmental system from the inside, external activity involves ensuring administrative and legal regulation of the implementation, protection and protection of public relations, the participants of which are non-controlled subjects. It is outlined that administrative support covers issues of law and order and protection of human rights during martial law. The security service is obliged to ensure the legality of its actions and protect the rights of citizens during special events.Документ Преюдиція : поняття та співвідношення з суміжними правовими явищами(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Зеленко, Інна Павлівна; Zelenko, Inna Pavlivna(ua) У статті висвітлено, що преюдиція є нормативним приписом, встановленим процесуальними нормами, який звільняє державний орган, що розглядає юридичну справу від необхідності повторно доказувати обставини, встановлені раніше, які були закріплені у відповідному правовому акті; виступаючи при цьому правозастосовним фактом, рішенням обов’язковим для іншого суду. Розглянуто, що загальними рисами преюдиції є законність; об’єктивність; достовірність раніше доведених фактів; обов’язковість для правозастовування. Продемонстровано, що до спеціальних ознак преюдиції відносяться: обставини, що є преюдиційними можуть бути встановлені будь-якими ланками судової системи; можуть міститись як у основних так й у допоміжних правозастосовних актах; судовий акт повинен набрати законної сили; у справах повинні брати участь ті ж самі особи або особа, у відношенні якої встановлені зазначені обставини; преюдиціальне значення мають факти, які зазначені у результативній частині рішення; якщо рішення, що містить преюдицію скасовано, то це є підставою для перегляду рішень, які використовували зазначену преюдицію; у законі можуть бути встановлені винятки застосування преюдиції. Зазначається, що преюдиції відрізняються від фікцій та презумцій тим, що: фікція та презумпції закріплені у відповідному нормативно-правовому акті, що має загальнообов’язковий характер, а преюдиція відображається у правозастосовному акті, дія якого розповсюджується на обмежене коло осіб; сфера застосування фікції та презумпції розповсюджується на різноманітні галузі права, а преюдиції, в основному – процесуальні; дія фікції полягає в тому, що за її допомогою забезпечується певна стійкість прийнятого акту застосування права в ситуації наявної невідомості, а преюдиція – не встановлювати юридичні факти, які суд встановив раніше; преюдиція передбачає обов`язковість для всіх судів, що розглядають справу, фактів раніше встановлених судовим рішенням, а юридична презумпція – припущення про те, що факт уже існує. (en) The article highlights that prejudice is a regulatory prescription established by procedural norms, which exempts the state body considering a legal case from the need to re-prove the circumstances established earlier, which were enshrined in the relevant legal act; acting at the same time as a legally enforceable fact, a decision binding on another court. It is considered that the common features of prejudice are legality; objectivity; reliability of previously proven facts; obligation for enforcement. It has been demonstrated that special signs of prejudice include: circumstances that are prejudicial can be established by any branches of the judicial system; can be contained both in the main and in the auxiliary law-enforcement acts; the judicial act must enter into force; the same persons or a person in relation to whom the specified circumstances have been established must participate in the cases; the facts specified in the result part of the decision have prejudicial significance; if the decision containing the prejudice is canceled, then this is a reason for reviewing the decisions that used the said prejudice; the law may establish exceptions to the application of prejudice. It is noted that prejudices differ from fictions and presumptions in that: fictions and presumptions are enshrined in the relevant normative legal act, which is of a universally binding nature, and prejudice is reflected in a law enforcement act, the effect of which is extended to a limited circle of persons; the field of application of fiction and presumption extends to various fields of law, and prejudices are mainly procedural; the action of the fiction consists in the fact that with its help a certain stability of the accepted act of application of the law is ensured in a situation of existing uncertainty, and the prejudice is not to establish legal facts that the court established earlier; prejudice impl ies the binding for all courts considering the case of the facts previously established by the court decision, and legal presumption – the assumption that the fact already exists.Документ Адміністративно-правовий статус органів публічної влади та Національної поліції України щодо протидії та запобігання випадків дискримінації(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кондратенко, Віталій Миколайович; Kondratenko, Vitaly Mykolayovych(ua) У статті розглянуто повноваження органів публічної влади, посадових осіб у сфері запобігання та протидії дискримінації. До відповідних державних суб’єктів віднесено Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій, національних меншин і міжнаціональних відносин, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Кабінет Міністрів України, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю, Урядового уповноваженого з питань гендерної політики, Освітнього омбудсмена України, Уповноваженого із захисту державної мови. Акцентовано на специфіці реалізації правового статусу з забезпечення принципу недискримінації Міністерством закордонних справ України, Міністерством юстиції України, Міністерством соціальної політики України. На результатами проведеного дослідження сформовано систему суб’єктів владних повноважень з питань протидії дискримінації: суб’єкти владних повноважень щодо парламентського контролю у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з питань урядового контролю у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з реалізації загальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з реалізації спеціальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень місцевого та регіонального рівнів із протидії дискримінації. Національну поліцію України віднесено до суб’єктів із реалізації загальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації. Вказано, що адміністративно-правовий статус поліцейських за цим напрямом має певні особливості, зумовлених одночасним виконанням загального і спеціального правового статусу працівника поліції та законодавчих приписів із забезпечення прав і свобод громадян, дотриманням принципу недискримінації у службовій діяльності, здійсненням заходів із недопущення заборони дискримінації на відповідній ланці правозастосовної роботи. (en) The article describes the powers of public authorities and officials in the field of preventing and countering discrimination. Relevant state entities include the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Human Rights, Deoccupation and Reintegration of Temporarily Occupied Territories, National Minorities and Interethnic Relations, the Verkhovna Rada of Ukraine Commissioner for Human Rights, the Cabinet of Ministers of Ukraine, the Government Commissioner for the Rights of Persons with Disabilities, the Government the Commissioner for Gender Policy, the Educational Ombudsman of Ukraine, the Commissioner for the Protection of the State Language. Particular attention is paid to the peculiarities of the implementation of the legal status of ensuring the principle of nondiscrimination by the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine, the Ministry of Justice of Ukraine, and the Ministry of Social Policy of Ukraine. Based on the results of the study, a system of subjects of authority on issues of combating discrimination was formed: 1) subjects of power in relation to parliamentary control in the field of anti-discrimination; 2) subjects of authority in matters of government control in the field of anti-discrimination; 3) subjects of authority for the implementation of general powers of central executive bodies in the field of anti-discrimination; 4) subjects of authority for the implementation of special powers of central executive bodies in the field of combating discrimination; 5) subjects of local and regional authorities to combat discrimination. The National Police of Ukraine is classified as a subject of authority in matters of implementation of the general powers of the central executive authorities in the field of anti-discrimination. It is indicated that the administrative and legal status of police officers in this area has certain essential features, which are caused by the simultaneous implementation of the general and special legal status of a police officer and legislative prescriptions to ensure the rights of citizens, compliance with the principle of non-discrimination in official activities.Документ Принцип законності в адміністративному судочинстві як один із складових елементів принципу верховенства права(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Максименко, Наталія Володимирівна; Maksymenko, Natalia Volodymyrivna(ua) У статті на підставі аналізу доктринальних та нормативно-правих джерел, здійснено аналіз принципу законності як одного із основних складових елементів принципу верховенства права, та розкрито його втілення у судову практику. Доведено існування тісного взаємозв’язку між принципом верховенства права та законності, оскільки вони не можуть бути реалізовані в односторонньому порядку. Це виражається в тому, що одним із критеріїв дотримання принципу законності є те, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права з дотриманням законності. У свою чергу, принцип верховенства права лягає в основу Законів та інших нормативно-правових актів, що приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Наголошено, що принцип законності, який є одним із складових елементів принципу верховенства права, можна розглядати як систему вихідних засад, реалізація яких спрямована на досягнення кінцевої мети та завдань при здійсненні правотворчості та правозастосування, з суворим дотриманням конституційних норм та законів України. (en) Based on the doctrinal and normative legal sources analysis, the article analyzes the principle of legality as a key component of the rule of law and reveals its implementation in judicial practice. The close connection between the principle of the rule of law and legality has been proven, as they cannot be implemented unilaterally. One of the criteria for ensuring compliance with the principle of legality is that court decisions should be based on the principles of the rule of law while adhering to legality. In turn, the principle of the rule of law forms the basis of Laws and other Normative Legal Acts adopted based on the Constitution of Ukraine and must be complied with. It is emphasized that the principle of legality, which is one of the constituent elements of the principle of the rule of law, can be considered as a system of fundamental principles. Its implementation aims to achieve the ultimate goal and objectives in law-making and law enforcement. This involves strict adherence to the constitutional norms and laws of Ukraine.Документ Адміністративно-правові засади забезпечення національної безпеки органами публічної влади та Службою безпеки України(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Манжула, Андрій Анатолійович; Manzhula, Andriy Anatoliyovych(ua) У статті розглядаються основні аспекти, що забезпечують національну безпеку України. Основна увага приділяється ролі та функціям органів публічної влади, зокрема Служби безпеки України, у формуванні та реалізації національної безпеки. Акцентовано увагу, що вдосконалення правових механізмів і організаційних структур, які забезпечують національну безпеку, вимагають ефективного функціонування системи національної безпеки та чіткого правового регулювання цієї сфери. Визначено, що забезпечення національної безпеки є найважливішою умовою побудови демократичної правової держави, в якій досягається стійкий, прогресивний і збалансований розвиток особистості, суспільства та держави на принципах законності, поваги та дотримання прав і свобод людини та громадянина, взаємної відповідальності особи, суспільства та держави щодо забезпечення безпеки, гуманізму та відкритості. Зазначено, що для ефективного функціонування системи національної безпеки важлива координація між різними відомствами. Це досягається через створення міжвідомчих комісій та координаційних рад, які забезпечують взаємодію різних органів влади. Важливу роль відіграє міжнародна співпраця, яка дозволяє обмінюватися досвідом, отримувати підтримку від міжнародних партнерів та спільно протидіяти глобальним загрозам. Зроблено висновок, що адміністративно-правові засади забезпечення національної безпеки в Україні є складним і багатогранним питанням, яке вимагає постійного вдосконалення та адаптації до нових викликів. Органи публічної влади та Служба безпеки України відіграють ключову роль у цьому процесі, забезпечуючи захист державних інтересів та безпеку громадян. Реформування та модернізація системи національної безпеки є необхідними умовами для ефективного реагування на сучасні загрози та забезпечення стабільного розвитку держави. (en) The article examines the main aspects that ensure the national security of Ukraine. The main attention is paid to the role and functions of public authorities, in particular the Security Service of Ukraine, in the formation and implementation of national security. It was emphasized that the improvement of legal mechanisms and organizational structures that ensure national security require effective functioning of the national security system and clear legal regulation of this area. It was determined that the provision of national security is the most important condition for building a democratic legal state, in which sustainable, progressive and balanced development of the individual, society and the state is achieved on the principles of legality, respect and observance of the rights and freedoms of man and citizen, mutual responsibility of the individual, society and the state for ensuring security, humanity and openness. It was noted that coordination between various departments is important for the effective functioning of the national security system. This is achieved through the creation of interdepartmental commissions and coordination councils that ensure the interaction of various authorities. An important role is played by international cooperation, which makes it possible to exchange experience, receive support from international partners and jointly counter global threats. It was concluded that the administrative and legal principles of ensuring national security in Ukraine is a complex and multifaceted issue that requires constant improvement and adaptation to new challenges. Public authorities and the Security Service of Ukraine play a key role in this process, ensuring the protection of state interests and the safety of citizens. Reforming and modernizing the national security system are necessary conditions for effective response to modern threats and ensuring the stable development of the state.