Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
29 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Інформаційно-пошукові системи та бібліометричний аналіз як елементи інформаційних технологій та засоби підтримки наукових досліджень в умовах інформатизації суспільства(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Абрамова, Оксана Віталіївна; Ткачук, Андрій Іванович; Abramova, Oksana Vitaliyivna; Tkachuk, Andriy Ivanovych(ua) У статті розглянуто можливості використання інформаційно-пошукових систем та бібліометричних платформ, таких як Google Scholar, Scopus, Web of Science, для вдосконалення наукового пошуку, оцінки публікаційної активності та взаємодії між дослідниками. Впровадження сучасних інформаційно-пошукових систем та бібліометричних платформ дає можливість дослідникам швидко знаходити релевантну інформацію, аналізувати тенденції в наукових публікаціях, а також сприяє ефективному управлінню науковими даними. Зокрема, у публікації закцентовано увагу на ролі цих інструментів як елементів інформаційних технологій у оцінці наукової діяльності, аналізі співпраці та мережевих зв’язків між науковими установами. Оцінка результатів наукової діяльності за допомогою таких інструментів дозволяє не тільки визначити продуктивність науковців, але й оцінити вплив їхніх робіт на розвиток наукової сфери. Окрім того, інформаційно-пошукові системи та бібліометричні платформи допомагають ідентифікувати ключових науковців і організації, які активно співпрацюють. У публікації звернуто увагу на важливість бібліометричних сервісів у підвищенні якості наукових досліджень в умовах інформатизації суспільства. Роль бібліометричних інструментів стає особливо важливою в умовах глобалізації наукових досліджень, коли науковці повинні бути не лише обізнаними в сучасних технологіях, але й здатними орієнтуватися у великій кількості інформації та інформаційних технологіях для проведення якісних і актуальних досліджень. В умовах цифровізації та постійного зростання обсягів наукової інформації інформаційно-пошукові системи та бібліометричні сервіси стають важливими інструментами для дослідників, надаючи доступ до актуальних даних і сприяючи об'єктивній оцінці наукової діяльності. Це дозволяє не лише покращити наукову продуктивність, а й підвищити загальну якість наукових робіт. У статті також розглядається значення інтеграції сучасних інформаційно-пошукових інструментів у навчальні програми здобувачів, що дозволяє магістрантам та аспірантам краще орієнтуватися в інформаційних технологіях, сучасних наукових методах тощо. Визначено, що активне використання таких інструментів сприяє розвитку наукової культури, цифрової грамотності та покращує рівень підготовки дослідників для участі в глобальних наукових комунікаціях в умовах інформатизації суспільства. (en) The article explores the possibilities of using information retrieval systems and bibliometric platforms, such as Google Scholar, Scopus, and Web of Science, to enhance scientific search, evaluate publication activity, and facilitate collaboration among researchers. The implementation of modern information retrieval systems and bibliometric platforms enables researchers to quickly access relevant information, analyze trends in scientific publications, and efficiently manage research data. In particular, the publication emphasizes the role of these toolsas elements of information technology in assessing scientific activity, analyzing collaboration, and exploring network connections between scientific institutions. Evaluating research outputs using these tools not only helps determine researchers' productivity but also assesses the impact of their work on the development of the scientific field. Moreover, information retrieval systems and bibliometric platforms assist in identifying key researchers and organizations that are actively collaborating. The publication highlights the importance of bibliometric services in improving the quality of scientific research in the context of society’s informatization. The role of bibliometric tools becomes especially significant in the era of globalized scientific research, where researchers must not only be proficient in modern technologies but also navigate large volumes of information and information technologies to conduct high-quality and relevant studies. With digitalization and the constant growth of scientific information, information retrieval systems and bibliometric services have become essential tools for researchers, providing access to up-to-date data and enabling an objective assessment of scientific activity. This facilitates not only improved scientific productivity but also enhances the overall quality of research work. The article also addresses the importance of integrating modern information retrieval tools into educational programs for graduate and postgraduate students, enabling them to better navigate information technologies and contemporary scientific methods. It is concluded that the active use of such tools promotes the development of scientific culture, digital literacy, and improves the preparedness of researchers for participation in global scientific communications in the context of society's informatization.Документ Розвиток інформатизації наукових бібліотек у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття (історіографія проблеми)(2015) Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку наукової думки про історію розвитку інформатизації наукових бібліотек ВНЗ України протягом 1980-2010 років. Підсумовано, що аналіз розвитку досліджень з розвитку інформатизації вишівських бібліотек дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційних технологій у вищій школі України.Документ Цифровізація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання в закладах вищої освіти(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Манойленко, Наталія Володимирівна; Кононенко, Сергій Олексійович; Крамаренко, Наталія Миколаївна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna , .; Kononenko, Sergey Alekseevich; Kramarenko, Natalia Nikolaevna(ua) Цифровізація освітнього процесу закладів вищої освіти розглядається як провідний напрям підвищення результативності навчання, один з основних факторів підвищення якості освітнього процесу, що дозволяє вирішити теоретичні й практичні проблеми вищої освіти, закономірності, принципи, форми, методи, технології, зміст, а також особливості та умови, що забезпечують ефективне представлення освітніх послуг за допомогою інформаційних технологій та Інтернету. Окреслено рекомендації щодо цифровізації освітнього процесу. Сформульовано завдання щодо цифровізації освітнього процесу майбутніх вчителів трудового навчання та технологій; запропоновано модель перетворень освітнього процесу ЗВО.Документ Сучасні технології навчання у підготовці фахівців з вищою освітою(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Величко, Степан Петрович; Назаров, Костянтин В'ячеславович(ua) Розглядається необхідність впровадження кредитно - модульної системи організації навчального процесу в систему освіти України та послідовний перехід на сучасні інформаційні технології навчання як основний напрямок розвитку освітнього процесу в будь-якому вищому навчальному закладі. У статті розкриваються деякі перспективи цього процесу в навчанні природничих дисциплін під час підготовки фахівців з вищою освітою.Документ Дидактичні основи оптимізації навчального процесу в технікумах і коледжах(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Садовий, Микола Ілліч; Лагодич, Олена Іванівна; Лукіна, Катерина(uk) У статті запропоновані шляхи оптимізації ефективності навчального процесу в технікумах і коледжах засобами поєднання багаторівневого диференційного навчання з модульно-рейтинговою технологією навчання, використання нових інформаційних технологій навчання та організації міжпредметних зв ’язків.Документ Використання ІКТ для підвищення ефективності процесу навчання фізики(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Садовий, Микола Ілліч(uk) У статті розкрито основні напрямки застосування нових технологій у навчальному процесі вивчення фізики та розглянуто окремі приклади їх використання на уроках.Документ Підготовка та проведення семінарських занять з фізики в умовах дистанційного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Сальник, Ирина Владимировна; Сирык, Эдуард Петрович; Salnyk, Iryna Volodymyrivna; Sirik, Eduard Petrovich(ua) Одним з новітніх принципів сучасної педагогіки є гуманізація освіти – спрямованість на розвиток особи. Побудова особистісно орієнтованих методичних систем вимагає відповідних змін як у змісті фізичної освіти, так і його методичному забезпеченні. Нині старша школа функціонує як профільна. Під час дистанційного навчання кожен учень повинен отримати певний соціальний досвід, набуття у процесі досягнення загального результату шляхом взаємодії з іншими членами учнівського колективу, виробляє навички спілкування.Документ Віртуальні навчальні середовища: сучасні технології та потенціал для освіти(ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович; Мірошниченко, Олександр Іванович; Salnyk, I.; Siryk, E.; Miroshnychenko, O.(ua) У статті розглядаються питання створення в системі освіти віртуальних навчальних середовищ, проаналізовано їх специфіку. Одночасно показано, що запровадження VLE супроводжується виникненням проблем в процесі навчання, які можуть бути усуненні лише за умови врахування певних педагогічних умов.Документ Наукове забезпечення комп’ютеризації навчання у вищій школі України (контекст досліджень науковців інституту кібернетики України)(2014) Ріжняк, Ренат Ярославович(uk) В статті досліджується розвиток наукового та технологічного забезпечення автоматизованих навчаючих комп’ютерних систем у вищій школі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття, що було створене зусиллями науковців Інституту кібернетики України.Документ Посилення ролі самостійної роботи студентів при вивченні загального курсу фізики за умови впровадження інформаційно-діяльнісного підхіду(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, О. Н.; Tsarenko, O. М.(uk) Інтенсивний розвиток інформаційних технологій, перетворення сучасного суспільства в інформаційне вимагає формування інформаційно-технологічної компетентності майбутнього вчителя, зокрема, вчителя фізики. Інформатизація освіти стимулює розробку нових підходів до використання потенціалу інформаційних і комунікаційних технологій, що має сприяти розвитку особистості студентів, підвищити рівень креативності їх мислення. У статті досліджується застосування інформаційно-діяльнісного підходу до вивчення загального курсу фізики, що реалізується через розробку електронних навчальних посібників, посилення ролі самостійної роботи. Все це створює належні умови для організації навчального процесу як динамічної системи, що забезпечує інтелектуальний розвиток студентів із врахуванням їх індивідуальних нахилів, дозволяє формувати узагальнені компетенції та професійну мотивацію до навчання. Показана конкретна структура електронних навчальних посібників з загального курсу фізики, розроблених з використанням об’єктно-орієнтованого навчального середовища Moodle.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »