Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
9 результатів
community.search.results.head
Документ Погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання молоді на зламі епох(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich(uk) Стаття присвячена актуальній проблемі формування всебічно розвиненої особистості інформаційного суспільства, де праця лежить в основі життєдіяльності людей. Неоднозначність відношення до трудового виховання, яка появилася на початку 90-х років минулого століття уже привела до значного нівелювання трудового навчання у закладах середньої та вищої освіти. Причому науково-педагогічного обґрунтування зведення трудового виховання нанівець через ніби то привабливіші форми не зроблено. Визнані світом науковці-вчителі мали інші погляди на проблему. Яскравим прикладом такого підходу ми розглядаємо через аналіз науково-педагогічної та громадської діяльності визначного українського вченого В. О. Сухомлинського, у якому цілісно поєднувалися наступні складові: громадянин, син, брат, батько, чоловік, товариш, науковець громадський діяч і саме головне великий вчений-педагог, який серце віддав дітям сповна. На основі досліджень В. О. Сухомлинського ми узагальнили принципи та функції трудового виховання і визначили їх зміст для нинішніх умов. До них ми віднесли неоднорідність видів праці, раннє залучення до продуктивної праці, праця як поєднання функцій розуму і рук, процес переходу продуктивної праці дорослих у дитячу, інноваційний характер праці, єдність праці та духовного життя, посильність трудової діяльності, розвиток індивідуальності у праці, єдність і цілісність трудового виховання і загального розвитку, спадкоємність змісту трудової діяльності, системний характер продуктивної праці, всебічно розвинена особистість в праці.Документ Проблема гармонії виховних впливів трудового навчання у спадщині Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Чистякова, Людмила Олександрівна; Чистякова, Людмила Александровна; Chystiakova, Liudmyla Olexandrivna(uk) У статті осмислюється проблема гармонії виховних впливів трудового навчання на учнів загальноосвітньої школи в інтерпретації Василя Олександровича Сухомлинського. Практикуючий вчитель, досвідчений організатор освітнього процесу, великий педагог у своїх працях неодноразово наголошував на непроминальному впливові праці для становлення особистості. Предметно-перетворювальна трудова діяльність учнів має надзвичайні можливості для цілісного фізичного, інтелектуального, соціального та духовного розвитку особистості учня, здійснення особистісно-орієнтованого підходу у формування творчих можливостей дітей. У педагогічних працях В. О. Сухомлинського наскрізно окреслюється твердження про те, що справжнє виховання немислиме без життя у світі праці. Саме праця лежить в основі і розумового, і морального, і естетичного, і емоційного виховання. У статті засвідчується, що трудова діяльність – сприятливе підґрунтя для самовизначення, формування життєвої активності учнів різних вікових груп, їх духовного, інтелектуального і фізичного вдосконалення. І головне завдання для педагога – згармонізувати трудовий процес у єдності усіх педагогічних впливів при формуванні цілісної особистості.Документ Осмислюючи В. Сухомлинського: трудове навчання як навчальний предмет у сучасній українській школі(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Абрамова, Оксана Віталіївна; Абрамова, Оксана Витальевна; Abramova, Oksana Vitalyevna; Куценко, Тетяна Володимирівна; Куценко, Татьяна Владимировна; Kutsenko, Tetiyna Volodimirivna(uk) У статті досліджуються педагогічні погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання дітей та трудове навчання, як навчальний предмет у школі. Звернуто увагу на багаторічний досвід практичної діяльності у викладанні праці Павлиської школи. Проаналізувавши нову редакцію навчальної програми із трудового навчання для 5-9 класів, авторами статті встановлено, що погляди В. Сухомлинського є актуальними за сучасних умов реформування навчальної дисципліни Трудове навчання та Технології.Документ Система трудового виховання у діяльності Івана Гуровича Ткаченка(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich(uk) В статті розглядаються проблеми використання науково-педагогічної спадщини визначних учених-практиків Кіровоградщини. У післявоєнні роки добре зарекомендувала себе ціла низка умілих організаторів педагогічних та учнівських колективів. Зокрема, В.О. Сухомлинський директор Павлишської школи Онуфріївського району, І. Г. Ткаченко директор Богданівської школи, Г. М. Перебейніс Маловківська школа № 3, С. Г. Максютін Созонівська школа Кіровоградського району, Ф. Ф. Оксанич Новопразька школа Олександрійського району, П. Ф. Козуль Новгородківська школа № 2, А. Б. Рєзнік Гайворонська школа № 5, І. А. Шевченко Олександрійська школа № 13 та ін. Всі вони пройшли школу випробувань воєнного періоду 1941-1945 років. В основі їх діяльності був розвиток теоретичних та практичних проблем трудового виховання та навчання. Вони написали ряд ґрунтовних праць, що ввійшли у скарбницю психолого-педагогічної науки, де пропагувалися принципи єдності трудового виховання і загального розвитку підростаючого покоління, обґрунтування раннього залучення молоді до продуктивної праці, розкривалися особливості різноманітних видів праці. За їх переконанням педагогічний колектив має допомогти учням збагнути свій внутрішній світ, розум, сприяти зміцненню інтелектуальних сил, вчити їх розуміти і створювати красу своєю працею.Документ Особливості трудового виховання і профорієнтації в умовах нової парадигми освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Садовий, Микола Ілліч(uk) У статті розкривається проблема формування майбутнього учителя-предметника, готового до забезпечення трудового виховання у професійній діяльності у світлі нової освітньої парадигми.Документ Трудове навчання та виховання учнів як основа профорієнтаційної роботи в умовах нової парадигми освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Садовий, Микола Ілліч; Sadovoy, Mykola(UA) У статті розглядаються окремі ідеї О.В. Гіталова щодо проблеми розвитку та становлення трудового навчання та виховання у нових умовах роботи основної, старшої та профільної школи. На цій основі розглянуті шляхи реформування загальної середньої освіти, коли школа повинна надавати учням не лише міцні теоретичні знання з усіх дисциплін, а й передати їм певний виробничий досвід, розвинути в них творче практичне мислення, працьовитість й свідомість людини праці.Документ Особливості трудового виховання і профорієнтації в умовах нової парадигми освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Садовий, Микола ІллічУ статті розкривається проблема формування майбутнього учителя-предметника готового до забезпечення трудового виховання у професійній діяльності у світлі нової освітньої парадигми.Документ Богданівський учитель(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена МихайлівнаУ статті розглядаються основні принципи трудового навчання та виховання визначені, які директором Богданівської середньої школи І. Г. Ткаченком.Документ Уроки історії: трудової підготовки учнів у авторських сільських школах В. О. Сухомлинського, І. Г. Ткаченка, О. А.Захаренка (друга половина ХХ століття)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Калініченко, Надія АндріївнаУ статті розкриваються авторські підходи до розбудови новаторських моделей сільських шкіл педагогами–гуманістами В.О. Сухомлинським, І. Г. Ткаченком, О.А. Захаренком у другій половині XX століття. Відрефлексовано системні підходи до розробки змісту й структури трудової підготовки учнів.