Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Інклюзивне освітнє середовище закладу дошкільної освіти(2024) Подолян, Анастасія Олександрівна; Podolyan, A. O.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. Зміст анотації. Магістерську роботу присвячено дослідженню освітнього середовища закладу дошкільної освіти та його розбудові як безбар’єрного та інклюзивного. Метою магістерської роботи є здійснити експертне оцінювання функціонування освітнього середовища дошкільного закладу як безбар’єрного та інклюзивного, визначити його відповідність визначеним нормативним вимогам. На основі аналізу теоретичних джерел з тематики дослідження обґрунтовано, що безбар’єрність та інклюзивність визначають нову філософію освіти суспільства без обмежень. Побудова інклюзивного суспільства бере свій початок із розбудови інклюзивної дошкільної освіти, основою якої є її доступність через усунення бар’єрів, пов’язаних зі статтю, етнічною належністю, мовою, соціально-економічним статусом, місцем проживання, інвалідністю. З урахуванням міжнародної та національної законодавчої бази та теоретико-прикладних напрацювань показників і критеріїв якості дошкільної освіти, Державна служба якості освіти України визначила напрями за якими можна розбудовувати внутрішню систему якості закладу дошкільної освіти, здійснювати експертне оцінювання та самооцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів. Запропонованими напрямками є: освітнє середовище; добувачі дошкільної освіти; фахова діяльність педагогічних працівників закладу; управлінські процеси. У магістерському дослідженні було здійснено експертне оцінювання інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти № 3 «Незабудка» м. Кропивницький. Визначено, що середовище закладу розбудовується як безпечне, комфортне та інклюзивне. Предметно-просторове розвивальне середовище сприяє формуванню ключових компетентностей здобувачів освіти. Проте, потребує серйозного доопрацювання інформація представлена на сайті закладу освіти та потребує активізації робота педагогічних працівників щодо розуміння філософії інклюзії. (en) Abstract content. The master's thesis is devoted to the study of the educational environment of the preschool education institution and its development as barrier-free and inclusive. The purpose of the master's thesis is to carry out an expert assessment of the functioning of the educational environment of a preschool institution as barrier-free and inclusive, to determine its compliance with the specified regulatory requirements. Based on the analysis of theoretical sources from the research topic, it is substantiated that barrier-freeness and inclusiveness define a new philosophy of education for a society without restrictions. Building an inclusive society begins with the development of inclusive preschool education, the basis of which is its accessibility through the elimination of barriers related to gender, ethnicity, language, socio-economic status, place of residence, and disability. Taking into account the international and national legislative framework and the theoretical and applied development of preschool education quality indicators and criteria, the State Education Quality Service of Ukraine has determined the directions in which it is possible to develop the internal quality system of the preschool education institution, to carry out expert evaluation and self-evaluation of the quality of educational activities and management processes. The proposed directions are: educational environment; students of preschool education; professional activity of pedagogical staff of the institution; management processes. In the master's study, an expert evaluation of the inclusive educational environment of preschool education institution No. 3 "Nezabudka" in Kropyvnytskyi was carried out. It was determined that the environment of the institution is being developed as safe, comfortable and inclusive. The subject-spatial development environment contributes to the formation of key competencies of education seekers. However, the information presented on the website of the educational institution needs to be seriously revised and the work of pedagogical staff needs to be intensified in order to understand the philosophy of inclusion.Документ Професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні : проблеми та перспективи(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Савченко, Віра Меєрівна; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhii Oleksiyovych; Savchenko, Vira Meerivna; Kononenko, Lesia Vitalyivna(ua) У статті досліджено питання професійної сертифікації педагогічних працівників у контексті євроінтеграції. Доведено її доцільність. Сучасний етап розвитку суспільства характеризується як появою нових професій, так і трансформацією або зникненням інших, що обумовлює необхідність перманентного оновлення професійних навичок. Відповідно, педагогічні працівники потребують постійного оновлення навчальної траєкторії до запитів суспільства, навичок організації та методики навчального процесу. У європейському просторі поширеним є практика професійної сертифікації. Сертифікаціє має на меті забезпечити мотивацію педагогічних працівників до професійного постійного розвитку та можливість закладам освіти обирати на ринку праці педагогічний персонал, який забезпечить якість освітніх послуг. Незважаючи на низку переваг, широке впровадження професійної сертифікації педагогічних працівників у освітній процес гальмується наявністю невирішених проблем: процедура професійної сертифікації педагогічних працівників не регламентується на законодавчому рівні. Чинними документами, у яких прописані окремі питання сертифікації педагогічних працівників – це Закон України «Про освіту» та Положення про сертифікацію педагогічних працівників, норми цих нормативних документів повинні бути покладені в основу розробки і впровадження нормативного забезпечення професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні. Використання механізму професійної сертифікації педагогічних працівників дозволить мінімізувати ризики навчального закладу щодо кадрового забезпечення та рівня якості своїх освітніх послуг. Щодо педагогічних працівників, то запровадження механізму сертифікації створить підґрунтя для використання трудового потенціалу з випускників вищих навчальних закладів або педагогічних працівників, які не займалися педагогічною практикою, але мають достатній професійний рівень і бажання долучатися до неї. (en) The article examines the issue of professional certification of teachers in the context of European integration. Its expediency is proved. The current stage of society's development is characterized by the emergence of new professions and the transformation or disappearance of others, which necessitates the constant updating of professional skills. Accordingly, teachers need to constantly update the educational trajectory to meet the needs of society, skills in organizing and methodology of the educational process. In the European space, the practice of professional certification is widespread. Certification aims to motivate teaching staff to continuous professional development and enable educational institutions to choose teaching staff on the labour market who will ensure the quality of educational services. Despite a number of advantages, the widespread introduction of professional certification of pedagogical staff in the educational process is hampered by unresolved problems: the procedure for professional certification of pedagogical staff is not regulated at the legislative level. The Law of Ukraine "On Education" and the Regulation on the Certification of Pedagogical Workers are the current documents that stipulate certain issues of certification of pedagogical workers, and the norms of these normative documents should be the basis for the development and implementation of the regulatory support for the professional certification of pedagogical workers in Ukraine. The use of the mechanism of professional certification of pedagogical staff will minimize the risks of the educational institution in terms of staffing and the quality of its educational services. With regard to pedagogical staff, the introduction of a certification mechanism will create the basis for the use of labour potential from graduates of higher education institutions or pedagogical staff who have not been engaged in pedagogical practice but have a sufficient professional level and desire to join it.Документ Аналітичний підхід до формування нормативної бази освітньої підготовки студентів(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна(ua) Ефективність управління освітнім процесом у значній мірі залежить від структурно-логічної взаємодії змісту та структури навчальних дисциплін. Тож виникає потреба науково обґрунтованого підходу до організації освітнього процесу. У статті на основі узагальненого графового зображення процесу управління освітнього процесу засоба ми стандарту спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології), освітньо -професійної програми, навчального плану побудовані моделі формалізованого підходу до аналізу інтегральної, загальних і фахових компетентностей, навчальних досягнень спеціальності, що дозволяє структурувати нормативні документи у вигляді трикомпонентної структури: вхідний вплив; вихідний вплив; об’єкт. Розглянуто методику дворівневої кількісної та якісної оцінки взаємозв’язків у окресленій структурі. Приведена контент-аналітична методика оцінки термінологічної оцінки взаємозв’язків у змісті нормативних документів, зроблено певний акцент на методику оцінки смислового взаємозв’язку на основі теоретичних основ теорії графів.