Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання оптики на засадах білінгвального підходу в старшій школі
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Вергун, Ігор Вячеславович; Verhun, I.; Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, O.; Величко, Степан Петрович; Velichko, S.
    (ua) У даній статті акцентована увага на проблемах освіти, що пов’язані з інтенсивним розвитком інформаційно-комунікаційних та хмарних технологій, а також євроінтеграційними процесами в Україні. Обґрунтовано, що формування комунікативної компетентності не лише рідною мовою повинно починатися зі школи, щоб у навчанні та майбутній професійній діяльності учні були успішними та могли брати інформацію з різних джерел. У зв ’язку з цим запропоновано використовувати білінгвальний підхід в освітньому процесі. Розглянута проблема впровадження білінгвального підходу під час навчання оптики у старшій школі. Розроблено елементи методики використання білінгвального підходу при організації лабораторної роботи та запропоновано роботу на тему «Method and technique of experiment for optics / Визначення довжини світлової хвилі». Систематизовані цілі використання білінгвального підходу при навчанні фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення фізичного практикуму з квантової фізики комп’ютерно-орієнтованими засобами навчання
    (2019) Величко, Степан Петрович; Соменко, Дмитро Вікторович; Шульга, С. В.; Velichko, S.; Somenko, D.; Shulga, S.
    (ua) Сучасна методика навчання фізики, включаючи і методику вивчення розділу «Квантова фізика» у педагогічних закладах освіти, повинна враховувати наявність в освітньому процесі двох складників – віртуального та реального – і використовувати їх інтегровано у процесі навчання і зокрема в ході виконання обов’язкового фізичного практикуму. Це дає можливості студентові завдяки запропонованому ППЗ «Quantum physics» якісно підготуватися і виконати роботу практикуму, а на завершальній стадії зробити вичерпні узагальнення і за необхідності виправити одержаний результат та внести правки.
  • Ескіз
    Документ
    Формування особистості майбутнього педагога
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Величко, Степан Петрович; Velichko, S.; Сірик, Едуард Петрович; Siryk, E.
    (uk) Стаття спрямована на окреслення основних напрямів дослідження проблеми формування компетентностей майбутнього вчителя фізико-математичного профілю та управління процесом формування особистості педагога на основі принципів особистісно орієнтованого навчання. У дослідженні мають бути розроблені концептуальні засади формування особистості педагога, методика і технологія навчання, що відповідають сучасному світовому рівню підготовки фахівця зі збереженням переваг національної системи освіти, в основу яких ставляться засади психолого-педагогічного, а згодом – змістово-процесуального характеру. Передбачається, що проблему формування особистості педагога можна реалізувати на основі уявлень про інтеграцію й оптимізацію та закономірності організації, контролю й управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів та формування у них професійного компетентнісного досвіду.
  • Ескіз
    Документ
    Науковий центр як основа розвитку сучасних технологій і засобів науково-дослідницької діяльності
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Величко, Степан Петрович; Velichko, S.
    (uk) У статті аналізується діяльність створеного при кафедрі фізики та методики її викладання Кіровоградського державного педагогічного університету за спільною угодою з Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Наукового Центру розробки навчального обладнання для ефективного вивчення природничо-математичних дисциплін у поєднанні з інформаційно-комунікаційними технологіями. Показано, що у сучасних умовах прогресивного розвитку інноваційних технологій зазнає помітних змін і навчальний процес, а навчальне обладнання розробляється з метою осучаснення будови і принципів роботи його на основі інтеграції з процесуальними аспектами реалізації його, що складають основу програмно-педагогічного забезпечення. Такий напрямок слід трактувати як основу розвитку пошукової науково-дослідницької діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Активізація самостійної роботи студентів у фізичному практикумі з атомної фізики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шульга, Сергій Володимирович; Shulga, S.; Величко, Степан Петрович; Velichko, S.
    (uk) Упровадження кредитно-трансферної системи у процесі підготовки висококваліфікованих фахівців з вищою освітою, і зокрема підготовки вчителів фізики, передбачає значне розширення самостійної пізнавальної діяльності у навчально-виховному процесі кожного студента, включаючи і виконання фізичного практикуму з усіх розділів загального курсу фізики, де особливе місце посідає фізика атома і атомного ядра. На основі детального аналізу попередніх досліджень, навчальних посібників і методичних рекомендацій зроблено узагальнення про доцільність розвитку самостійної роботи студентів з фізики в педагогічних університетах на основі широкого впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій, що актуалізують проблему інтеграції реального і віртуального навчальних експериментів з розділу фізики атома і атомного ядра. Показано,що з цією метою створювані програмні продукти мають бути розробленими з урахуванням наявності різних модулів, що забезпечують багатофункціональність запропонованого навчального комплекту для виконання фізичного практикуму й індивідуальних навчальних завдань з відповідного розділу.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги до створення програмно-педагогічного забезпечення та їх реалізація на прикладі процесу створення навчального комплекту «Кулька-01»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Величко, Степан Петрович; Velichko, S.; Ковальов, Сергій Григорович; Kovalev, S.; Ковальова, Олеся Сергіївна; Kovalevа, О.
    (uk) У статті проаналізовано вимоги до створення засобів ІКТ, що використовуються у навчальному процесі з вивчення загального курсу фізики, які обумовлені виникненням нових напрямків та підходів у методиці фізики, а також наведено можливі варіанти реалізації таких вимог на прикладі процесу розробки навчального комплекту «Кулька-01». До таких вимог крім загальноприйнятих (психолого-педагогічних, санітарно-гієнічних, екологічних, ергономічних і т.д.) ми відносимо такі, що пов’язані із суттєвими відмінностями саме програмованих засобів, а саме: створення і реалізація багатомодульних ПЗ для забезпечення STEM навчання, хмарних технологій у навчанні, синергетичного підходу у навчанні, що реалізують у навчальному процесі багатофункціональність відповідного засобу навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні особливості вивчення нанотехнологій у шкільній фізичній освіті
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Величко, Степан Петрович; Іваній, Володимир Степанович; Мороз, Іван Олексійович; Ткаченко, Юлія Анатоліївна; Величко, Степан Петрович; Velichko, S.; John, V.; Frost, I.; Tkachenko, Y.
    (uk) Автори статті переконливо доводять, що така нова наукова галузь, як нанотехнології, є пріоритетним науковим напрямком розвитку технологій у ХХІ столітті. Доводиться, що актуальність цієї галузі не викликає сумнівів. Відтак, підготовка майбутніх фахівців у галузі нанотехнологій повинна передбачати ознайомлення учнів із основами нанотехнологій уже у загальноосвітній школі і має стати актуальним завданням шкільної фізичної освіти.Поряд із зазначеним сучасні обставини, що пов’язані із постійним реформуванням та вдосконаленням змісту і методики навчання фізики в середній школі у світлі вимог науково-технічного прогресу, породжують і вельми вагому для шкільної освіти суперечність між потребою формування уявлень про нанотехнології в учнів і недостатньою розробленістю низки методичних питань, які пов’язані як зі змістом, так і з процесом представлення їх у шкільній фізичній освіті. У статті розглянуто методичні особливості вивчення нанотехнологій у шкільному курсі фізики, що обумовлені на сьогодні можливостями розробки спеціальних курсів. Такі курси можуть бути обов’язковими у ході вивчення курсу фізики, можуть бути навчальним предметом за вибором учнів, що реалізується за рахунок шкільного компонента навчального плану. У статті даються конкретні рекомендації щодо методів, форм і засобів для такого елективного курсу. Разом з тим зазначається, що у процесі викладання подібного спецкурсу з нанотехнологій можуть бути широко запровадженні засоби інформаційно-комунікаційних технологій, як це має місце у посібнику для вчителів фізики, який рекомендовано Міністерством освіти і науки України для вивчення рідких кристалів у середній загальноосвітній школі і був відзначений у 2015 році Почесним дипломом лауреата на конкурсі «Видатні науково-практичні досягнення в освіті»
  • Ескіз
    Документ
    Integration of knowledge of nature studies while forming cognitive interest to physics in secondary scools
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Velichko, S.; Buzko, V.; Величко, Степан Петрович
    (EN) The article deals with formation of pupils' cognitive interest in the process of teaching Physics in Ukrainian schools by means of integration of Nature Studies. Specific examples of forming pupils' cognitive interest for Physics while studying the themes “Nucleus. Nuclear Energy” are analyzed.