Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
7 результатів
community.search.results.head
Документ Вивчення електромагнітної індукції на основі наукового методу пізнання(2013) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті презентується реалізація циклу наукового пізнання через експериментальний і теоретичний методи вивчення явища електромагнітної індукції при підготовці майбутніх учителів фізики у педагогічному університеті. Зокрема, побудована математична модель явища: рівняння закону електромагнітної індукції, різні його форми для розрахунку ЕРС індукції у рухомих провідниках, розрахунок ЕРС самоіндукції, введено поняття індуктивності провідника.Документ Прикладна спрямованість математичних методів фізики у педагогічному університеті: вікове рівняння(2014) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) Стаття присвячена проблемі забезпечення міждисциплінарної інтеграції навчальних дисциплін щодо вивчення фізики з урахуванням специфіки її викладання у педагогічному університеті. Математичні методи фізики є одним із засобів введення студентів у пізнавальну діяльність, що визначається змістом курсів загальної і теоретичної фізики. Реалізація прикладної спрямованості математичних методів фізики у процесі вивчення радіоактивності уможливлює унаочнення розв’язання однієї з проблем ядерної фізики – визначення періоду напіврозпаду радіоактивного ядра. Навчання фізики на засадах принципу циклічності уможливлює апроксимацію циклу наукового пізнання природи на процес навчання фізики. Забезпечення спадкоємності курсів загальної фізики, математичних методів фізики і теоретичної фізики є однією з умов підвищення ефективності навчання фізики у педагогічному університеті.Документ Використання мнемотехнік у методиці навчання термодинаміки(2012) Подопригора, Наталія Володимирівна; Гур’євська, Олександра Миколаївна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті розглядається можливість застосування мнемотехніки під час вивчення теми«Метод термодинамічних потенціалів» у методиці навчання термодинаміки в курсі теоретичної фізики. Аналізуються психолого-педагогічні аспекти використання мнемотехнік і ейдотехнології у процесі запам’ятовування фактологічного навчального матеріалу.Документ Теоретичні і експериментальні методи введення силових характеристик електромагнітного поля при підготовці майбутніх учителів фізики(2013) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) Представлений комплексний підхід щодо застосування теоретичних і експериментальних методів введення силових характеристик електромагнітного поля при підготовці майбутніх учителів фізики в педагогічному університеті.Документ Теоретико-методологічні засади моделювання методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах(2013) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті розглядаються науково-методологічні засади побудови моделі методичної системи навчання математичних методів фізики у курсі теоретичної фізики педагогічного університету з урахуванням відповідних педагогічних умов.Документ Співвідношення методологічних надпредметних і предметних компетенцій математики(2015) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) Стаття присвячена дослідженню проблеми міждисциплінарного підходу до навчання студентів математичних методів фізики. Обґрунтовується доцільність врахування міждисциплінарних зв’язків у навчально-пізнавальному процесі з фізики, в якому математичне моделювання виступає одним із інтегративних чинників. Встановлюється співвідношення методологічних надпредметних і предметних компетенцій математики й фізики в процесі підготовки майбутніх учителів фізики.Документ Контекстна спрямованість навчання математичному моделюванню фізичних систем з точки зору принципу відповідності(2015) Подопригора, Наталія Володимирівна; Podopryhora, N. V.(uk) У статті конкретизуються основні напрямки контекстного підходу: теоретичного, прикладного та професійно спрямованого формування у майбутніх вчителів фізики математичної компетентності з фізики з точки зору вивчення принципу відповідності. Теоретичний контекст навчання математичному моделюванню фізичних систем презентовано на прикладі обґрунтування теорем Еренфеста у курсі квантової механіки, а також на основі аналізу формули Ейнштейна встановлена класифікації рухів мікрооб’єктів щодо розмежування класичної, релятивістської та ультрарелятивістської областей; прикладний – через аналіз основних положень теорії Бора; професійно спрямований – через можливість адаптації квантово-механічних уявлень у змісті задач шкільного курсу фізики. Встановлено, що відшукання критеріїв виродженнях теоретичних співвідношень з позицій принципу відповідності є вагомим елементом реалізації контекстної спрямованості навчання математичному моделюванню фізичних систем, уможливлюючи формування у студентів теоретичного та критичного типів мислення.