Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 22
  • Ескіз
    Документ
    Цифровізація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання в закладах вищої освіти
    (РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Манойленко, Наталія Володимирівна; Кононенко, Сергій Олексійович; Крамаренко, Наталія Миколаївна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna , .; Kononenko, Sergey Alekseevich; Kramarenko, Natalia Nikolaevna
    (ua) Цифровізація освітнього процесу закладів вищої освіти розглядається як провідний напрям підвищення результативності навчання, один з основних факторів підвищення якості освітнього процесу, що дозволяє вирішити теоретичні й практичні проблеми вищої освіти, закономірності, принципи, форми, методи, технології, зміст, а також особливості та умови, що забезпечують ефективне представлення освітніх послуг за допомогою інформаційних технологій та Інтернету. Окреслено рекомендації щодо цифровізації освітнього процесу. Сформульовано завдання щодо цифровізації освітнього процесу майбутніх вчителів трудового навчання та технологій; запропоновано модель перетворень освітнього процесу ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Формування компетентності вчителів до використання мікроелектронних пристроїв у професійній діяльності
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Манойленко, Наталія Володимирівна
    (uk) Аналізується роль навчання фізики у формуванні компетентності вчителів до впровадження мікроелектронних засобів у професійній діяльності. Наведено приклад відповідного експериментального завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості проведення лабораторно-практичного заняття по визначенню працездатності людини-оператора
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия Владимировна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna; Царенко, Олександр Миколайович; Царенко, Александр Николаевич; Tsarenko, Oleksandr Mykolaevich
    (ua) Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню змістового наповнення та особливостям проведення лабораторно-практичних занять з методики трудового навчання. У представленій методичній розробці наведено необхідний обсяг теоретичних відомостей для підготовки майбутніх учителів трудового навчання до визначення працездатності людини-оператора, пов’язаної з її професійною технологічною діяльністю. Акцентується увага на організації, матеріальному забезпеченні та методиці проведення лабораторно-практичного заняття «Ергономічні методи визначення працездатності людини-оператора» для модернізованого навчального середовища в умовах інтеграції засобів і обладнання. У поданому варіанті лабораторно-практичного заняття з методики трудового навчання передбачається ознайомлення студентів з ергономічними методами визначення працездатності людини-оператора, ергономічними показниками і нормами, що відповідає навчальній програмі.
  • Ескіз
    Документ
    Дефінітивний аналіз формування професійних компетентностей майбутніх вчителів технологічної освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия Владимировна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna
    (ua) Стаття присвячена проведенню дефінітивного аналізу формування професійних компетентностей майбутніх вчителів технологічної освіти у вищих навчальних закладах. Останнім часом поняття «компетентність» вийшло на загально дидактичний і методологічний рівень, яке пов’язано з опануванням знань, умінь та навичок, спрямованих на здійснення діяльності технологічної підготовки майбутніх вчителів технологій. Це зумовило введення у вищу технологічну освіту України, таких понять як: «компетентність»,«професійна компетентність», «компетентнісний підхід» зі зміною освітніх переконань, цінностей, технічних засобів та методів навчання. В статті проаналізовано поняття «компетентність», «професійна компетентність», «компетентнісний підхід». Установлено, що більшість із цих понять не мають однозначного визначення, а трактуються дослідниками досить по різному в контексті досліджуваних ними проблем. Визначено завдання та умови формування професійних компетентностей майбутніх учителів технологічної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    З досвіду організації та проведення гурткової роботи зі старшокласниками закладів загальної середньої освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Кононенко, Сергій Олексійович; Манойленко, Наталія Володимирівна; Кононенко, Сергей Алексеевич; Манойленко, Наталья Владимировна; Kononenko, Sergei Alekseevich; Manoylenko, Natalia Vladimirovna
    (ua) В статті проведено аналіз педагогічних і методичних досліджень, присвячених проблемам організації й розвитку технічної творчості школярів, вивчення досвіду роботи шкіл і позашкільних закладів, досвід авторів дають змогу визначити шляхи подальшого вдосконалення позакласної роботи а саме: в оптимізації вибору змісту, тематики, об’єктів праці, удосконаленні форм організації і засобів керівництва діяльністю учнів на позакласних заняттях для ознайомлення з основами організації сучасного виробництва, особливостями конструкторської, винахідницької і раціоналізаторської діяльності, вирішенні питань матеріального забезпечення, створення належних умов для занять гуртків, зміцнення їхньої навчально-матеріальної бази.
  • Ескіз
    Документ
    Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у професійній підготовці вчителя трудового навчання
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Манойленко, Наталія Володимирівна; Куценко, Тетяна Володимирівна; Манойленко, Наталья Владимировна; Куценко, Татьяна Владимировна; Manoylenko, Natalia Vladimirovna; Kutsenko, Tatyana Vladimirovna
    (ua) Сучасний етап суспільного розвитку пов’язаний з інформаційними технологіями, які зазнали такого глобального поширення, що зараз важко уявити життя сучасної людини без них. Так можна без особливих труднощів навести приклади використання інформаційних технологій у освітній галузі. Успіх у освітній діяльності матиме той вищий навчальний заклад, який володіє найсучаснішими комп’ютерними технологіями. Прогрес в галузі освіти можна досягти, впроваджуючи відповідні інформаційні комп’ютерні технології, які роблять процес здобуття знань більш гнучким, індивідуалізованим, що дає змогу студентам використовувати глобальні ресурси для навчання, спілкуватись та обмінюватись досвідом із студентами інших країн. Насправді, перспективи розвитку інформаційних технологій безмежні. Стаття присвячена визначенню формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у професійній підготовці вчителя трудового навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Контекстне навчання в організації і проведенні лабораторно-практичних занять з методики технологій
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталья Владимировна
    (ua) Актуалізується проблема модернізації змісту і методики проведення лабораторно-практичних занять з методики технологій через реалізацію контекстного навчання. Наведені фрагменти практично-лабораторного заняття з варіантами реалізації відповідних положень.
  • Ескіз
    Документ
    Посилення практичноїспрямованості експериментальних завдань в системі природничих дисциплін і предметно -профільних інтегративних курсів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вовкотруб, Віктор Павлович; Манойленко, Наталія Володимирівна; Вовкотруб, Виктор; Манойленко, Наталия; Vovkotrub, Viktor; Manoelenko, Nataliya
    (uk) Нині актуальною є проблема проведення профорієнтаційної роботи серед школярів під час вивчення природничих дисциплін, трудового навчання та навчання у навчально-виробничих комбінатах. Зокрема вагоме значення при навчанні має відповідність планування, відбору змісту і часу проведення лабораторних робіт і робіт практикумів з названих дисциплін дидактичним принципам, зокрема принципам наступності і послідовності. Відповідного удосконалення і розвитку потребує навчальне середовище, яке б забезпечувало якісне здійснення трудового і виробничого навчання, профорієнтації, передпрофільної і профільної підготовк и випускників шкіл. Шкільний курс фізики відповідно до його специфіки має бути насиченим політехнічним змістом, слугувати пропедевтичною підготовкою до виконання експериментальних завдань прикладного змісту, що потребує більш сучасного технічного оснащення.
  • Ескіз
    Документ
    Діяльнісний підхід в формуванні ключових компетенцій в процесі підготовки вчителів технологій
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия Владимировна; Manoylenko, Natalia
    (uk) В статті представлена технологічна модель формування ключових компетенцій (системних, міжособистісних, інструментальних) в процесі підготовки вчителів технологій через реалізацію діяльнісного підходу при викладанні методики трудового навчання у вищих педагогічних навчальних закладах. Розглянуті теоретичні основи розробки й застосування ефективних навчальних технологій досягнення прогнозованого освітнього результату, реалізації творчого потенціалу студентів, оволодіння знаннями, навичками, уміннями і якостями як цілі підготовки до самостійної професійної праці. Аналізується: навчальна діяльність студентів – майбутніх учителів технологій та її спрямованість на оволодіння знаннями, вміннями і навичками; рівні реалізації професійних знань; завдання, покладенні на читання лекційного курсу з методики трудового навчання; аналізу дедуктивного методу навчання; використання методів проектів і їх моделювання в процесі проведення практичних і практично-лабораторних занять; ролі інформаційної діяльності студентів та експериментальних методів в процесі реалізації діяльнісного підходу; організації науково-дослідницької роботи студентів – майбутніх учителів технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Формування методологічної основи зв’язків між елементами теорії пізнання в процесі підготовки вчителів технологій
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия; Manoylenko, Natalia
    (uk) Стаття присвячена визначенню актуальності та чинникам посилення ролі інтеграції природничо-математичних і профільних дисциплін для підготовки вчителів технологій. Особливе значення в підготовці майбутніх вчителів технологій приділяється вивченню природничо-математичних дисциплін, зокрема навчанню фізики як невід’ємної складової загальної культури сучасного високотехнологічного середовища. Фізика виросла з потреб техніки і постійно використовує її досвід. Техніка більшою мірою визначає тематику фізичних досліджень і створює необхідні для фізики апарати і пристосування. Разом з тим відмічено, що техніка виростає з фізики, що в фізичних лабораторіях створюються нові галузі техніки і нові методи вирішення технічних задач. В статті наведено приклади завдань прикладного спрямування для студентів технологій, характерних міжпредметними зв’язками.