Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
4 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Впровадження моделі духовності виховання у вітчизняну вищу освіту початку ХХІ століття(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Растригіна, Алла Миколаївна; Rastrygina, Alla Mykholaivna(ua) У статті порушено питання щодо оновлення сучасної вищої освіти на основі моделі духовності виховання у зв’язку з ситуацією, що наразі склалася у нашій країні через російсько-українську війну й необхідністю приєднання України до європейського співтовариства. Окреслено опубліковані у п’яти колективних монографіях теоретичні засади концепції духовності виховання, що розроблялася на початку ХХІ століття українськими й зарубіжними науковцями задля реконструкції змісту традиційної освіти й були представлені в якості векторів (духовність виховання як своєрідний фрагмент реальності та компонент і проблема виховання; контекст духовності виховання та можливості його розвитку в освітньої дійсності; горизонт духовності виховання як феномен реальності і фактор розвитку педагогічного процесу в контексті сучасної освітньої парадигми), котрі сприяли формуванню моделі духовності виховання та відкривали можливості її впровадження у систему освіти. Представлено авторське бачення можливостей впровадження досліджуваної моделі через донесення змістових характеристик духовності виховання, визначення завдань та способів їх вирішення у процесі її розвитку, розробкою дидактичної системи практичної реалізації розвитку духовності виховання в освітньому просторі сучасного ЗВО. Вважаємо, що саме такий ракурс наукових розвідок стане вагомим підґрунтям для застосування моделі духовності виховання як дієвої основи в оновленні сучасної вітчизняної системи вищої освіти й уможливити вирішення все ще існуючих культурно-освітніх та соціально-педагогічних проблем, що актуалізуються в сьогоденних реаліях та повернути їй статус центру становлення духовності народу в умовах війни та у повоєнні часи. (en) The article raises the issue of updating modern higher education on the basis of the model of spirituality of education in connection with the current situation in our country due to the russian-ukrainian war and the need for Ukraine to join the European community. Outlined theoretical principles of the concept of spirituality of education, published in five collective monographs, which were developed at thebeginning of the 21st century by Ukrainian and foreign scientists in order to reconstruct the content of traditional education and were presented as vectors (spirituality of education as a kind of fragment of reality and a component and problem of education; the context of spirituality of education and the possibilities of its development in educational reality; the horizon of spirituality of education as a phenomenon of reality and a factor in the development of the pedagogical process in the context of the modern educational paradigm), which contributed to the formation of the model of spirituality of education and opened up the possibilities of its implementation in the education system. The author’s vision of the possibilities of implementing the studied model is presented through the presentation of the content characteristics of the spirituality of education, the definition of tasks and ways to solve them in the process of its development, the development of a didactic system for the practical implementation of the development of spirituality of education in the educational space of a modern higher education institution. We believe that this perspective of scientific research will be a significant basis for applying the model of spirituality of education as an effective basis for updating the modern national higher education system and will make it possible to solve the still existing cultural, educational, social and pedagogical problems that are relevant in today’s realities and to return to it the status of a centre for the formation of the spirituality of the people in the conditions of war and in the post-war period.Документ Гартування професійної майстерності майбутнього фахівця-вокаліста як фактор реалізації новітньої парадигми освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla Mykolaivna; Забіляста, Лідія Леонідівна; Забиляста, Лидия Леонидовна; Zabilyasta, Lidiya Leonidivna(ua) У статті, на основі аналізу існуючих наукових підходів до визначеної проблеми, здійснено аналіз її ключових понять, зокрема визначено психолого-педагогічну сутність категорії «професійна майстерність» та аргументовано думку авторів щодо розширення її складових та можливостей їхнього розвитку у контексті реалізації у мистецькому просторі закладів вищої освіти новітньої освітньої парадигми ХХІ століття.Документ The phenomenon of spiritual upbringing in the modern educational context(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla Mykolaivna(uk) В статті представлена авторська позиція щодо можливостей організації сучасного освітнього простору, однією із найбільш важливих характеристик якого є його духовність виховання – феномен, що виникає в освітньо-виховному процесі й стає підґрунтям для розкриття його призначення і ролі у сучасній педагогічній реальності. Представлено характеристику таких основоположних понять, як духовність виховання що є духовністю своєрідного, пов’язаного із галуззю освіти і виховання середовища, виокремлено явища, що властиві саме такому середовищу: загальна духовність виховання, прояв духовності виховання, простір духовності виховання, контекст духовності виховання, а також окреслено перспективи розвитку духовності виховання у сучасному освітньому просторі.Документ Духовність виховання: до постановки проблеми(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Растригіна, Алла Миколаївна(uk) Статтю присвячено питанням сучасного виховання, визначенню теоретичних основ проблеми духовності виховання та особливостей організації виховного процесу, що забезпечує прояв духовності особистості.