Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
10 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Естетичне виховання засобами природи в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Радул, Ольга Сергіївна; Ткаченко, Ольга Михайлівна; Radul, Olga Serhiyivna; Tkachenko, Olga Mikhailivna(ua) У статті висвітлено погляди В. О. Сухомлинського на естетичне виховання учнів засобами природи. У педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського естетичне виховання посідає вагоме місце. Доведено, що особливого значення естетичному вихованню педагог надавав у молодшому шкільному віці. Саме на цьому періоді життя естетичні почуття посідають своєрідне місце у духовному житті. Краса природи є першою і найдоступнішою людині. Сприйнятливість до природи є особливістю дитячого віку. Природа є світом, що оточує людину в дитинстві, вона є наочним мірилом цінностей, джерелом багатства. Важливо вчасно допомогти дитині побачити світ навколо себе, переживши естетичні почуття. Виховання природою здійснювалось педагогом у «школі під голубим небом», яка відкривала перед дітьми вікно у світ завдяки урокам мислення, милування, дивування природними об’єктами і явищами, мандрівками у поле, на берег ставка, в сад, на високий курган, у ліс. Встановлено, що в естетичному вихованні важливо навчити вмінню правильно бачити й чути навколишній світ, що означає формувати смак до естетичного у природі та в житті загалом. Виходячи з того, що дитина за своєю природою є допитливим дослідником, відкривачем світу, педагог прагнув, щоб перед дітьми відкрився навколишній світ у живих фарбах, яскравих образах, трепетних звуках. Для осмислення молодшими школярами навколишнього потрібно багато часу й сил, а тому серед природи їм треба дати можливість послухати, подивитися, відчути. Показано, що педагог навчав дітей описувати кольори та відтінки образу, сприйнятого раніше лише за допомогою слуху. Краса навколишнього світу є джерелом натхнення для дітей. В. О. Сухомлинський навчав дітей у такій послідовності : спочатку побачити й відчути, потім назвати, передати словом, написати оповідання, вірш чи казку. Естетична творча діяльність учнів Павлиської школи спрямовувалася на охорону природи, прикрашання землі власною працею, озеленення території школи, створення куточків краси, алей, квітників. Засобом залучення молодших школярів до неповторної краси рідного краю були свята, які організовувалися у школі та спрямовувалися на розвиток у дітей здатності дорожити живим і прекрасним. (en) The article highlights the views of V. O. Sukhomlynskyi on the aesthetic education of students using nature. In the pedagogical heritage of V. O. Sukhomlynskyi, aesthetic education occupies an important place. It has been proven that the teacher attached special importance to aesthetic education in elementary school age. It is during this period of life that aesthetic feelings occupy a special place in spiritual life. The beauty of nature is the first and most accessible to man. Sensitivity to nature is a feature of childhood. Nature is the world that surrounds a person in childhood, it is a visual measure of values, a source of wealth. It is important to help the child to see the world around him in time, having experienced aesthetic feelings. Education in nature was carried out by a teacher in the "school under the blue sky", which opened a window to the world for children thanks to lessons in thinking, admiring, marveling at natural objects and phenomena, trips to the field, to the shore of the pond, to the garden, to a high mound, to the forest. It has been established that in aesthetic education it is important to teach the ability to see and hear the surrounding world correctly, which means forming a taste for the aesthetic in nature and in life in general. Based on the fact that a child is by nature an inquisitive researcher, a world discoverer, the teacher wanted the children to see the world around them in vivid colors, bright images, and thrilling sounds. It takes a lot of time and effort for younger schoolchildren to understand the environment, and therefore they should be given the opportunity to listen, see, and feel in the midst of nature. It is shown that the teacher taught children to describe the colors and shades of an image perceived earlier only by hearing. The beauty of the surrounding world is a source of inspiration for children. V. O. Sukhomlynskyi taught children in the following sequence: first to see and feel, then to name, to convey in words, to write a story, a poem or a fairy tale. The aesthetic creative activity of students of the Pavlyshka School was aimed at protecting nature, beautifying the earth with their own work, landscaping the school territory, creating beauty spots, alleys, and flower gardens. The means of attracting younger schoolchildren to the unique beauty of their native land were the holidays, which were organized at the school and aimed at developing children's ability to appreciate the living and beautiful.Документ Творча спадщина В. О. Сухомлинського у контексті викликів воєнного часу(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Савченко, Наталія Сергіївна; Галета, Ярослав Володимирович; Рацул, Анатолій Борисович; Рацул, Олександр Борисович; Філоненко, Оксана Володимирівна; Завітренко, Долорес Жораївна; Дубінка, Микола МихайловичДокумент Етапи вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Філоненко, Оксана Володимирівна; Филоненко, Оксана Владимировна; Filonenko, Oksana Vladimirovna(uk) У статті аналізуються історіографічні джерела, в яких розглядаються наукові підходи до періодизації та освоєння творчої діяльності та педагогічної спадщини видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського, що дає можливість прослідкувати загальні тенденції, цілі звертання вітчизняних та зарубіжних дослідників до спадщини видатного українського педагога. Подальшого розвитку набули аналіз і систематизація досліджень з даної проблеми.Документ Ідея самотворення особистості в педагогіці Василя Сухомлинського(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Довга, Тетяна Яківна; Довга, Татьяна Яковлевна; Dovga, Tetyana Yakivna(uk) В статті досліджено прояви ідеї самотворення особистості в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Встановлено взаємозв’язок між процесами самотворення, саморозвитку та самовдосконалення. Розкрито сутність самопроцесів, близьких до самотворення: самопізнання, самооцінка, самоосвіта, самовиховання, самоіміджування. Показано вплив зазначених процесів на ефективність професійного самовдосконалення вчителя. Проаналізовано шляхи реалізації ідей та поглядів видатного педагога в працях сучасних дослідників.Документ Духовно-моральне виховання у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Савченко, Наталія Сергіївна; Савченко, Наталия Сергеевна; Savchenko, Nataliia Serhiivna; Котелянець, Наталка Валеріївна; Котелянец, Наталка Валерьевна; Kotelianets, Natalka Valeriivna(uk) У статті аналізуються педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського щодо змісту основних категорій духовно-морального виховання та шляхів їх формування у процесі гармонійного розвитку та виховання особистості дитини в контексті гуманістичної педагогіки, ґрунтуючись на пріоритеті загальнолюдських цінностей, любові до дитини, повазі до її внутрішнього, духовного світу. (ru) В статье анализируются педагогические идеи В. А. Сухомлинского по содержанию основных категорий духовно-морального воспитания и путей их формирования в процессе гармоничного развития и воспитания личности ребенка в контексте гуманистической педагогики, основываясь на приоритете общечеловеческих ценностей, любви к ребенку, уважении к ее внутреннему, духовному миру.Документ Виховна спрямованість літератури для дітей В. О. Сухомлинського(КОД, 2018) Озерна, Наталія Миколаївна; Озёрная, Наталия Николаевна; Ozerna, Nataliya Mykolaivna(uk) У статті розглянуто виховну спрямованість літератури для дітей В. О. Сухомлинського. Визначено основні форми роботи з дитячою книжкою. Розкрито зміст кожної форми роботи з дитячою літературою. Проаналізовано виховний потенціал казки, коротких казкових оповідань. Розглянуто теоретичне і практичне значення книжки у вихованні дітей дошкільного віку в навчально-виховному процесі.Документ Реалізація функцій професійного стандарту у підготовці вчителя початкових класів шляхом вивчення спадщини В. О. Сухомлинського(КОД, 2018) Андросова, Наталя Миколаївна; Androsova, Natalya Mykolayivna(uk) Стандартизація вимог до професійної підготовки вчителя початкових класів передбачає навчання, професійний розвиток і основні функції відповідно до умінь планувати й реалізовувати освітній процес, створювати освітнє середовище, саморозвиватися та рефлексувати, проводити педагогічні дослідження, оцінювати й узагальнювати результати власної роботи та діяльності колег, мати достатню методичну підготовку. У статті розкрито прийоми досягнення зазначених завдань шляхом вивчення педагогічних творів Василя Сухомлинського, наведено методичні прийоми та форми роботи зі студентами з метою формування трудових функцій, зазначених у професійному стандарті вчителя початкових класів.Документ В. О. Сухомлинський про причини і наслідки моральних порушень молодших школярів(КОД, 2018) Семез, Андрій Анатолійович; Семез, Андрей Анатольевич; Semez, Andrii Anatoliiovych(uk) У статті розглядаються погляди В.О.Сухомлинського на проблеми моральних порушень молодших школярів. Визначаються причини виникнення моральних порушень (соціальна несправедливість, недоліки у сімейному житті та в організації шкільного життя дітей), наслідки моральних порушень (нечутливість до доброти і доброзичливості, почуття ворожості до оточуючих, розлюченість, прояви дитячої жорстокості, озлобленість), а також розкривається організація виховної роботи з важкими дітьми у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.Документ Природоохоронне виховання учнів молодших класів у працях В. О. Сухомлинського(КОД, 2018) Єлдінова, Світлана Миколаївна; Елдинова, Светлана Николаевна; Eldynova, Svetlana Mykolaivna(uk) У статті розглянуто природоохоронне виховання учнів молодших класів у працях В. О. Сухомлинського. Проаналізовано виховний вплив казок та коротких казкових оповідань. Розглянуто теоретичне і практичне значення книжки у природоохоронному вихованні молодших школярів в навчально-виховному процесі.Документ Виховання любові до малої батьківщини у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Радул, Ольга Сергіївна; Радул, Ольга Сергеевна; Radul, Olga Serhiyvna(uk) У статті розкривається сутність поглядів В. Сухомлинського на актуальну проблему виховання у школярів любові до малої батьківщини, що є основою патріотичного виховання. На підставі праць видатного вченого, досвіду Павлиської школи розкривається зміст та шляхи формування любові до рідного краю: любов до людей; до природи рідного краю (картини якого особливо міцно відкладаються у пам’яті в поєднанні з поетичним словом); уявні і справжні подорожі по Батьківщині; виявлення діяльної любові до рідного краю; збереження історичної пам’яті, шанування загиблих, збереження всього, що створено людьми і чим пишаються старші покоління.