Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
10 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку(2024) Чабаненко, Валерій Володимирович(ua) Робота викладена на 95 сторінках, містить 2 розділи, 66 джерел в переліку посилань та 9 додатків. Об’єктом дослідження є процес життєдіяльності дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку. Метою роботи є виокремити та теоретично обґрунтувати методику формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку. У першому розділі розглянуті теоретичні основи проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку: здоровий спосіб життя як наукова проблема, показники здоров’я дитини дошкільного віку, специфіка формування основ здорового способу життя дітей старшого дошкільного віку. У другому розділі описана методика формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку: вивчення стану досліджуваної проблеми у практиці роботи сучасних закладів дошкільної освіти, здоров’язбережувальні технології, їх характеристика, емпіричне дослідження рівня сформованості здоров’язбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. За результатами роботи зроблено висновки щодо проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного віку.Документ Казкотерапія як метод педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку(2024) Цупренко, Анастасія Олександрівна; Tsuprenko, A.O.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування казкотерапії як методу педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку. Описано поняття «Казка», «Казкотерапія», «Особистість дитини». Здійснено вивчення поняття та сутностіособистості дитини дошкільного віку, визначено поняття та змістовне наповнення казки та казкотерапії, виявлено значення та виховну роль казок в практиці дошкільної педагогіки. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) The qualification work is devoted to the analysis of the content and study of the features of the application of fairy tale therapy as a method of pedagogical influence on the personality of a preschool child. The concepts of "Fairy Tale", "Fairy Tale Therapy", "Child's Personality" are described. The concept and essence of the personality of a preschool child are studied, the concept and content of fairy tales and fairy tale therapy are defined, the meaning and educational role of fairy tales in the practice of preschool pedagogy are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activity in preschool children, during which psychological, social and pedagogical aspects were taken into account and the necessary recommendations were selected to improve the effectiveness of the development of creative abilities of preschool children through play. The qualification work provides a theoretical generalization and practical solution to the problems of developing creative abilities of preschoolers in the process of play.Документ Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу(2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N. V.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.Документ Розвиток пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності(2024) Байсак, Юлія Леонідівна; Baysak, Y.L.(ua) Робота викладена на 100 сторінках, містить 3 розділи, 62 джерела в переліку посилань та 4 додатки. Об’єктом дослідження є процес розвитку пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – є розвиток пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності Метою роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці використання пошуково-дослідницької діяльності як засобу розвитку пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку. У першому розділі здійснене узагальнення психолого-педагогічних досліджень з питань формування пізнавальних інтересів. У другому розділі зазначено, що створення розвивального середовища є важливим чинником стимулювання та розвитку пізнавальних інтересів дітей. Висвітлені роль та характеристика дослідницької діяльності у ЗДО. У третьому розділі була проведена діагностика рівня пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницької діяльності. В результаті чого нами була розроблена та реалізована програма формувального експерименту. У кінці роботи подано висновки, які відповідають вступу та основній частині роботи й містять основні узагальнення виконаного дослідження. (en) The work is presented on 100 pages, contains 3 chapters, 62 sources in the list of references and 4 appendices The object of the study is the process of development of preschool children’s cognitive interests. The subject of the study is the development of preschool children’s cognitive interests in the process of research activities. The purpose of the work is to theoretically substantiate and experimentally verify the usage of research activities as a means of development of preschool children’s cognitive interests. The first section summarizes psychological and pedagogical research on the formation of cognitive interests. The second section indicates that the creation of a developmental environment is an important factor in stimulating and developing children's cognitive interests. The role and characteristics of research activities in preschool education are highlighted. In the third section, a diagnosis the level of cognitive interests of preschool children during research activities was carried out. As a result, we developed and implemented a program of a formative experiment. At the end of the work, conclusions are presented that correspond to the introduction and the main part of the work and contain the main generalizations of the research performed.Документ Дослідницька діяльність дітей дошкільного віку в процесі конструювання(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Natalka Valeriivna(ua) У статті розкрито проблему особливостей дослідницької діяльності дітей дошкільного віку в процесі конструювання. На основі аналізу досліджень визначено, що дитяче експериментування є активною перетворюючою діяльністю дітей, яка істотно змінює об’єкти дослідження. Мотивом експериментування є отримання дитиною нових знань та відомостей про об’єкт. При цьому у дошкільників яскраво виражена дослідницька активність, яка є основою експериментування. В процесі дитячого експериментування створюються умови для прояву дітьми власної ініціативи, самостійності та творчості. Експериментування виступає засобом, що допомагає дитині опанувати самостійно певну дослідницьку діяльність. Саме в експериментуванні відпрацьовуються механізми дослідницької активності. Показано, що експериментування являє собою діяльність, яка спрямована на вивчення та перетворення навколишньої дійсності, в результаті якої суб’єкт може пізнати властивості та зв’язки об’єктів, які при безпосередньому сприйнятті не доступні. Виокремлено основні характеристики дитячого експериментування, виділено методи організації дослідницької діяльності дітей дошкільного віку в процесі конструювання. Основна увага зосереджується на процесі конструювання як потенціалу розвитку пізнавально-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку. Важливою умовою розвитку пізнавально-дослідних здібностей дітей дошкільного віку з конструювання визначено оснащення розвиваючого середовища в групі. Окреслені головні критерії конструктивної діяльності в пізнавально-дослідницькій роботі : оригінальність ( здатність знаходити незвичайні, несподівані рішення ); гнучкість ( здатність використовувати різноманітні стратегії рішення ); продуктивність ( здатність генерувати велику кількість ідей ); розробленість ( здатність до опрацювання ідеї, насиченості придуманого зображення з подробицями та деталями ). Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку методичних рекомендацій щодо застосування дослідницької діяльності в процесі конструювання в навчально-виховному процесі закладу дошкільної освіти. (en) The article reveals the problem of peculiarities of preschool children’s research activity during construction process. Basing on the research analysis, it was determined that children’s experimentation is children’s active transformative activity, which significantly changes the objects of research. The motive of experimentation is the child’s acquisition of new knowledge and information about the object. At the same time, preschoolers have a pronounced research activity, which is the basis of experimentation. During children’s experimentation, conditions are created for children to show their own initiative, independence and creativity. Experimentation is a means that helps a child to master a certain research activity independently. It is in experimentation that the mechanisms of research activity are worked out. It is shown that experimentation is an activity aimed at studying and transforming the surrounding reality, as a result of which the subject can learn the properties and connections of objects that are not available with direct perception. The main characteristics of children’s experimentation are singled out, the methods of organization of preschool children’s research activity during construction process are highlighted. The main attention is focused on the process of construction as a potential for the development of preschool children’s cognitive - research activities. An important condition for the development of preschool children’s cognitive and research abilities is the equipping of the developing environment in the group. The main criteria of constructive activity in cognitive research work are outlined : originality ( ability to find unusual, unexpected solutions ); flexibility ( ability to use various decision strategies ); productivity ( ability to generate a large number of ideas ); development ( ability to develop an idea, saturation of an invented image with details and details ). Further research will be aimed at development of methodological recommendations for the usage of research activities during construction process in educational process of a preschool education institution.Документ Гра як провідний вид діяльності дітей дошкільного віку(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(ua) Сучасним дітям потрібно значно більше задля їх майбутнього місця в житті та у суспільстві ніж знання та навички. З-поміж чисельних компетентностей, які заявлені у Державному стандарті дошкільної освіти, слід зупинитися на ігровій діяльності. На всіх етапах розвитку особистості гра сприймається як цікаве заняття, яке необхідне для її життєдіяльності. Чим дитина стає старша, тим більше вона починає відчувати як розвиваюче так і виховне значення гри. З’ясовано, що гра пов’язана з пізнавальними потребами дітей. Гра, в рамках її можливостей, є способом задоволення потреб дитини. Ігрова діяльність є засобом тренуванням та вдосконаленням дошкільником своїх пізнавальних сил та здібностей. Граючись, дитина керується власними бажаннями, намірами та задумами. Якщо дорослі втручаються у хід гри, тоді місця для розвитку особистості дитини вже не залишається. Виділено такі риси гри: вільна розвивальна діяльність, яка здійснюється лише за бажанням дитини, для отримання задоволення від самого процесу діяльності, а лише від отримання результату (процедурне задоволення); творча, значною мірою імпровізована, дуже активний характер цієї діяльності («поле творчості»); емоційна піднесеність діяльності, суперництво, конкуренція, змагальність, атракція тощо (почуттєва природа гри, «емоційна напруга»); наявність непрямих або прямих правил, які віддзеркалюють зміст гри, логічну та часову послідовність її розвитку. Виокремлено такі види ігор: будівельно-конструкторські, сюжетно-рольові, творчі, ігри за правилами, театралізовані, режисерські, дидактичні, рухливі. Зазначено, що для дошкільника гра є засобом проникнення в діяльність та взаємостосунки дорослих людей, засобом віддзеркалення навколишньої дійсності. Під час гри у дітей розвивається здатність до творення та реалізації задуму, який, будучи на перших порах спонтанним, згодом постає як свідомо задумана тема, реалізуючи яку, дошкільники не просто механічно копіюють дії дорослих людей, а й відтворюють почуття, переживання, наснажують їх вже особистісним смислом. Гра виконує пізнавальну, виховну, розвивальну, естетичну та соціалізуючу функції. (en) Modern children need much more than knowledge and skills for their future place in life and society. Among the numerical competences declared in the State Standard of Preschool Education, one should focus on game activities. At all stages of personal development, the game is perceived as an interesting activity that is necessary for his life activity. The older the child becomes, the more he begins to feel both the developmental and educational value of the game. It was found that the game is related to the cognitive needs of children. The game, within its possibilities, is a way to satisfy child’s needs. Game is a means of training and improvement of the preschooler’s cognitive powers and abilities. While playing, the child is guided by his own desires, intentions and plans. If adults interfere in the course of the game, then there is no room left for the development of the child’s personality. The following features of the game are highlighted: free developmental activity, which is carried out only at the child’s request, to obtain satisfaction from the activity process itself, but only from obtaining the result (procedural satisfaction); creative, largely improvised, very active nature of this activity («field of creativity»); emotional sublimity of activity, rivalry, competition, competitiveness, attraction, etc. (emotional nature of the game, «emotional tension»); the presence of indirect or direct rules that reflect the content of the game, the logical and temporal sequence of its development. The following types of games are distinguished: construction and design, story-role, creative, games according to the rules, theatrical, directorial, didactic, active. It is noted that for a preschooler, a game is a means of penetrating into the activities and relationships of adults, means of reflecting the surrounding reality. During the game, children develop the ability to create and implement an idea, which, being spontaneous at first, later appears as a consciously conceived theme, realizing which preschoolers do not just mechanically copy the actions of adults, but also reproduce feelings, experiences, acquires personal meaning. The game performs cognitive, educational, developmental, aesthetic and socializing functions.Документ Формування просторових уявлень у дітей дошкільного віку(2021) Демченко, Юлія Миколаївна(ua) Встановлено, що одним з найважливіших показників цілісного гармонійного розвитку дитини дошкільного віку є рівень оволодіння просторовими уявленнями, вміння вільно орієнтуватися у просторі та знання основних просторових понять. Визначено, що сформовані просторові уявлення необхідні у різних видах діяльності та формах активності дітей, таких як рухова діяльність, гра, малювання, читання тощо.Документ Упровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Мартін, Аліна Миколаївна; Martin, Alina Mykolaivna(ua) У статті розкрито теоретичні та методичні основи застосування здоров’язбережувальних технологій у освітньому середовищі. Науково обґрунтовано особливості застосування здоров’язбережувальних технологій у закладах дошкільної освіти. Узагальнено теоретичні підходи до визначення поняття «здоров’язбережувальні технології» та їх класифікацію. Проаналізовано здоров’язбережувальний компонент освітнього процесу у закладах дошкільної освіти.Документ Формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Котелянець, Юлія Сергіївна; Котелянец, Юлия Сергеевна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(uk) У статті розглянуто проблему формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку, розкрито сутність та зміст понять «творчість», «конструювання», обґрунтовано особливості формування творчого конструювання дітей дошкільного віку.Документ Погляди Сухомлинського на проблему взаємодії дошкільного навчального закладу, школи та родини(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Тарапака, Наталія Володимирівна; Мартін, Аліна МиколаївнаВ статті розкриваються погляди В. О. Сухомлинського на актуальні проблеми взаємодії дошкільного навчального закладу, школи та родини.