Кафедра мистецької освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50
Переглянути
27 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Художньо-творча комунікація в системі професійної підготовки майбутнього викладача музичного мистецтва(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Бузова, Олена; Stratan-Artyshkova, Tatiana; Buzova, Olena(ua) У статті здійснено аналіз наукової літератури, з’ясовано зміст і сутність художньо-творчої комунікації майбутнього викладача музичного мистецтва, визначено її значущість у професійній підготовці майбутнього викладача мистецтва. Зазначено, що вища мистецько-педагогічна освіта передбачає становлення духовних та інтелектуальних рис особистості, оволодіння майбутнім фахівцем найновішими досягненнями наук і практики, ґрунтовне і фундаментальне засвоєння систематизованих знань, спроможність самостійно, відповідально, творчо виконувати професійні функції, завдання й обов’язки, розвивати досягнення науки, техніки і культури, формувати духовну особистість учня, його інтелектуальні, моральні якості, творчу індивідуальність, потребу і здатність до саморозвитку та самореалізації у професії. Підкреслено, що у змісті професійної підготовки майбутнього викладача музичного мистецтва особливе значення має фахова підготовка майбутнього викладача. Як система психолого-педагогічних, культурологічних, музично-теоретичних, музично-історичних, музично-інструментальних, вокально-хорових, практично-методичних, науково-дослідних дисциплін, фахова підготовка спрямована на оволодіння здобувачами вищої освіти ґрунтовними знаннями, художньо-інтерпретаційним досвідом, сценічно-виконавськими вміннями, їх трансформацією в освітню та соціокультурну практику. Узагальнено, що проблема художньо-творчої комунікації складає сенс мистецької освіти, передбачає вияв творчого потенціалу кожного студента, залучення до самостійно-пошукової діяльності, власної творчості, співтворчості, сприяє якісному перетворенню майбутнім учителем свого внутрішнього світу, формуванню його ціннісного світогляду, авторської спроможності, що приводить до принципово нового внутрішнього стану майбутнього фахівця, його способу життєдіяльності та життєтворчості, здатності до самотворення, саморозвитку, самореалізації у професії. (en) The article analyzes scientific literature, clarifies the content and essence of artistic and creative communication of a future music teacher, and determines its significance in the professional training of a future art teacher. It is noted that higher artistic and pedagogical education involves the formation of spiritual and intellectual personality traits, mastery by the future specialist of the latest achievements of science and practice, thorough and fundamental assimilation of systematized knowledge, the ability to independently, responsibly, and creatively perform professional functions, tasks and responsibilities, develop the achievements of science, technology and culture, form the spiritual personality of the student, his intellectual, moral qualities, creative individuality, need and ability for self-development and self-realization in the profession. It is emphasized that in the content of professional training of a future teacher of musical art, the professional training of the future teacher is of particular importance. As a system of psychological and pedagogical, cultural, music-theoretical, music-historical, musicinstrumental, vocal-choral, practical and methodological, scientific and research disciplines, professional training is aimed at acquiring by higher education applicants thorough knowledge, artistic and interpretative experience, stage and performing skills, and their transformation into educational and socio-cultural practice. It is generalized that the problem of artistic and creative communication constitutes the meaning of art education, involves the manifestation of the creative potential of each student, involvement in self-search activities, own creativity, co-creation, contributes to the qualitative transformation of the future teacher’s inner world, the formation of his value outlook, authorial ability, which leads to a fundamentally new internal state of the future specialist, his way of life and life creativity, the ability to self-creation, self-development, selfrealization in the profession.Документ Методологічні засади професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва(Середняк Т. К., 2023) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Шевцова, Олена БорисівнаДокумент Розвиток творчої особистості у просторі мистецької освіти(2021) Шевцова, Олена Борисівна; Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Shevtsova, Olena; Stratan-Artyshkova, Tatiana(ua) У статті аналізуються наукові праці з проблеми творчості, розкривається роль мистецтва у розвитку духовно-творчої особистості; підкреслюється призначення майбутнього вчителя мистецтва у формуванні творчих якостей учня; схарактеризовано сутність авторської спроможності як інтегрованої професійно значущої особистісної якості майбутнього вчителя мистецтва.Документ Словник-довідник до курсу «Музичне мистецтво в контексті художньої культури»(ФОП Піскова М. А., 2023) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Шевцова, Олена БорисівнаДокумент Поліфункціональність творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя мистецтва(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artishkova, Tatiana Borisovna; Горбенко, Олена Борисівна; Горбенко, Елена Борисовна; Gorbenko, Olena Borisivna(uk) У статті проаналізовано наукові праці, у яких вирішується проблема поліфункціональності мистецтва; визначаються основні інтегрувальні та взаємодійні функції творчо-виконавської діяльності майбутнього вчителя мистецтва.Документ Формування авторської спроможності як професійно-особистісної якості майбутнього фахівця(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tatyana Borysivna(ua) Стаття присвячена формуванню авторської спроможності як професійно-особистісної якості, що забезпечує здатність майбутнього вчителя бути автором власного життя і професійної діяльності. Розв’язується актуальна проблема впровадження у зміст професійної підготовки майбутнього вчителя творчо-проектувальної діяльності, яка характеризується здатністю майбутніх фахівців до інноваційного пошуку, передбачає досягнення майбутніми фахівцями інтегральної вершини – сформованості авторської спроможності як професійно значущої особистісної якості. Визначаються основні критерії сформованості авторської спроможності майбутнього вчителя: ціннісно-мотиваційний (сформованість системи цінностей особистості, усвідомлення значення своєї професії в розвитку духовно-творчої особистості); когнітивно-компетентнісний (ступінь сформованості фахових компетентностей, поліхудожньої обізнаності, здатності до цілісного аналізу і синтезу); творчо-діяльнісний (здатність до самовираження в різних видах творчо-проектувальної діяльності); творчо-презентативний (здатність оприлюднювати, презентувати, виявляти організаторські здібності, залучати інших до спільної творчості), рефлексивно-аналітичний (здатність здійснювати оцінку та самооцінку, аналіз та самоаналіз).Документ Особистісно-орієнтований підхід в процесі професійного навчання майбутнього вчителя музичного мистецтва(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tetiana Borysivna(ua) У статті розкривається важливість та ефективність використання особисто-орієнтованого підходу у процесі творчого та виконавського навчання майбутнього вчителя музичного мистецтва. Особисто-орієнтований підхід як найбільш адекватний цілям і завданням освіти означає орієнтацію на особистість як на мету, предмет, результат і головний критерій ефективності в педагогічному процесі. Особисто-орієнтований підхід у тісному взаємозв'язку з предметним підходом до цілісного розвитку майбутніх фахівців передбачає створення умов, полів можливостей, які максимально сприяють розвитку їх природних інстинктів і суб'єктивності. Таким чином, напрямок всебічного розвитку буде спрямовано не на еталонний рівень, а на рівень творчого потенціалу майбутнього вчителя.Документ Author’s ability as innovative resource in the training professionals of artistic direction(КДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Stratan-Artyshkova, Tetiana Borysivna; Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна(ua) У статті визначається поняття «авторська спроможність», що містить змістову і процесуальну характеристики, передбачає наявність можливостей, задатків і здатностей, досягнення певного рівня їх розвитку, а головне – результативну – реалізацію креативних якостей, можливостей, здібностей, умінь у власній творчості, що і констатує наявність високорозвиненої професійно значущої особистісної якості майбутнього фахівця мистецтва – авторської спроможності. Основою, що дає змогу майбутньому фахівцю мистецького спрямування «розкриватися» і самовиражатися у власній творчості є наявність психолого-педагогічних якостей і механізмів, індивідуально- особистісних (суб’єктних) характеристик, що породжують і створюють системну якість – «спроможність». У процесі власного творення фіксується активність особистісних засад, момент творчої свободи і самостійності, творчого осяяння і вивільнення, виявляється набутий художньо-пізнавальний і музично- виконавський досвід, що спирається на інтуїцію, емпатію, рефлексію. Якісні характеристики творчого процесу – емоційно-образне мислення, здатність до співпереживання, ідентифікація, індивідуальна неповторність, творче самовираження, рефлексивність, критичне судження формуються через засвоєння різних взаємопов’язаних видів і форм художнього мислення, тобто сприйняття, інтерпретацію, власне творення. Авторська спроможність передбачає «комунікативну когерентність індивідів» та комунікативну самоорганізацію, постає як спосіб мислення, зумовлюється здатністю майбутнього фахівця усвідомлювати духовну сутність мистецтва, орієнтуватися й виявляти спроможність до творчого пошуку, самостійного розв’язання поставлених проблем і творчих завдань, творчого осмислення життєвого матеріалу, адекватної інтерпретації й відтворення психологічної моделі художнього образу, виявлення власних почуттів, особистісної позиції у розумінні мистецтва і навколишнього життя, встановленні художнього діалогу з аудиторією, проектування та прогнозування майбутньої діяльності, осмислення й інтерпретування накопиченого досвіду в його кореляції із соціокультурною реальністю.Документ До питання творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва(2014) Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артишкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, T.(uk) У статті здійснюється огляд наукових праць, присвячених питанням професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва; подаються концепції сучасних вітчизняних вчених і дослідників у галузі мистецької та музично-педагогічної освіти, розкриваються актуальні аспекти творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва.Документ Педагогіка свободи у контексті інноваційних перетворень освітнього простору ВНЗ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla; Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tetyana(uk) Стаття присвячена визначенню інноваційного ресурсу професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта сутність якого полягає у створенні в мистецькому освітньому середовищі вищого навчального закладу простору вільного самовизначення особистості на основі таких провідних принципів педагогіки свободи як принцип самоцінності особистості і принцип свободи. Опора на згадані принципи забезпечує спрямованість навчального процесу на створення педагогічних умов, які забезпечують не тільки становлення творчого потенціалу, самовираження, самоактуалізації і самореалізації студента в різних видах музично-педагогічної діяльності, а й сприяє формуванню авторської спроможності майбутнього педагога-музиканта як ефективної основи його професійно-особистісного розвитку та здійснення індивідуальної траєкторії професійної самореалізації. Тож, орієнтиром оновлення системи підготовки майбутнього педагога-музиканта сьогодні мають стати головні цінності демократичного суспільства: свобода та самоцінність особистості, які власне й складають концептуальну основу педагогіки свободи.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »