Кафедра української філології та журналістики

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/6

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Застосування правописних компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna Mykolaivna
    (uk) У статті розкрито технологію навчання української мови на засадах компетентнісного підходу, застосування правописних (орфографічних і пунктуаційних) компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу. Установлено, що при вивченні дисциплін мовознавчого циклу необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, враховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічні класи словотвірних гнізд із нечленованими вершинними дієсловами в українській мові
    (2020) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demchenko, I.
    (uk) У статті з’ясовано морфонологічну структуру словотвірних гнізд із непохідними вершинними дієсловами, визначено морфонологічні класи й типи вершинних неподільних дієслів словотвірних гнізд в українській мові, установлено морфонологічні моделі морфонологічно маркованих девербативів, критерії визначення морфонологічних класів. З’ясовано специфіку кожного морфонологічного класу за характером фіналі дієслівної основи, морфонологічними трансформаціями в морфонологічно маркованих похідних на І-ому, а префіксальних девербативів – на ІІ-ому й ІІІ-ому ступенях деривації.
  • Ескіз
    Документ
    Складні випадки морфонологічного аналізу девербативів
    (КОД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (uk) У статті розглянуто проблемні питання дериваційних відношень, напрямків морфонологічних трансформацій, визначено нові класифікаційні принципи морфонологічного аналізу девербативів, окреслено проблеми моделювання віддієслівних іменників у сучасній українській мові. Установлено, що реконструкція вершинних дієслів словотвірних гнізд дає можливість правильно визначити напрямок словотвірної мотивації, морфонологічний тип і встановити морфонологічну модель. Зазначено, що фінальні елементи дієслівної основи, які зазнають змін під впливом ініціалі форманта, сигналізують про можливі морфонологічні операції (усічення, консонантні, вокалічні альтернації, нарощення суфіксальної чи кореневої морфем, модифікації наголосу) у віддієслівному похідному.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційної методики в курсі «Сучасна українська літературна мова (синтаксис)»
    (КОД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (uk) У статті висвітлено проблеми застосування інноваційної методики у викладанні курсу «Сучасна українська літературна мова (Синтаксис)» у взаємодії з традиційними методами навчання, розглянуто складні випадки аналізу словосполучень, головних і другорядних членів речення, складні випадки аналізу односкладних речень. У викладанні теоретичних курсів мовознавчого циклу необхідно враховувати ідеї наукової парадигми, орієнтованої на особистість студента з його комунікативними та пізнавальними потребами, актуалізувати в сучасній мовній освіті культуро-орієнтовані підходи до навчання мови. На сучасному етапі суспільством висуваються нові вимоги до системи освіти, форм, методів, принципів навчання, що сприятиме на якісно новому рівні підготувати студентів до майбутньої трудової діяльності, а досягти високих результатів у навчальному процесі можливо шляхом взаємодії традиційних та інноваційних процесів у викладанні теоретичних курсів на філологічних факультетах ВН3. В організації навчального процесу в системі підготовки спеціалістів-філологів використовується кредитно-модульна технологія викладання української мови у вищій школі, що передбачає оптимізацію освітнього процесу, посилення уваги до самостійної роботи студентів. Розглянуто дискусійні питання щодо проблеми другорядних членів речення в сучасному мовознавстві, проблеми односкладного речення в сучасному мовознавстві.
  • Ескіз
    Документ
    Словотвірні категорії девербативів: семантичний аспект
    (РОДОВІД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна
    (uk) Окреслено перспективу дослідження девербативів в українській мові в контексті теоретичних здобутків сучасної лінгвістики. Визначено склад словотвірних категорій віддієслівних похідних. Установлено потенціал словотворчих суфіксів, використаних для словотвірних категорій суб’єкта дії, стану, знаряддя й засобу дії, локатива. З’ясовано особливості словотвірної семантики віддієслівних похідних.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи опису словотвірної семaнтики віддієслівних дериватів в українській мові
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, I. M.
    (ru) В статье очерчена перспектива исследования девербативов в украинском языке в контексте теоретических достижений современной лингвистики, рассмотрены проблемные вопросы деривационных отношений, направлений словообразовательной мотивации отглагольных производных, выяснены принципы семантической классификации производных слов. Установлено, что типологическим признаком деривационных парадигм глаголов является их внутреннее структурирование по зонам девербативов в зависимости от их принадлежности к определенной части речи.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інноваційної методики в курсі «Теоретична граматика української мови»
    (Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshkо, Іnnа
    (ua) У статті висвітлено проблеми науково-методичного забезпечення інноваційних процесів у викладанні курсу «Теоретична граматика української мови», розглянуто можливості й перспективи використання проблемно-пошукового, дослідницького, проектного методів при вивченні теоретичного курсу для магістрів. Установлено особливості використання інноваційних процесів і технологій у викладанні курсу «Теоретична граматика української мови» для магістрів філологічних факультетів ВНЗ. Визначено методи, прийоми й засоби активізації навчально-пізнавальної діяльності магістрів, що створюють сприятливі умови для розвитку навчально-пізнавального інтересу, формування мотивів і мотивації навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні проблеми віддієслівної словотвірної морфонології української мови
    (2013) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (ua) У статті окреслено перспективу дослідження девербативів в українській літературній мові в контексті теоретичних здобутків сучасної лінгвістики, обґрунтовано міжрівневий статус словотвірної морфонології. Сформульовано теоретичні проблеми віддієслівної словотвірної морфонології української мови, розглянуто проблемні питання дериваційних відношень, напрямків морфонологічних трансформацій, визначено морфонологічні позиції віддієслівних похідних. Установлено, що типологічною ознакою дериваційних парадигм дієслів є їхнє внутрішнє структурування за частиномовними зонами девербативів. З’ясовано морфонологію словотвірних гнізд із членованими і нечленованими питомими та іншомовними вершинними дієсловами в сучасній українській літературній мові, спрогнозовано можливі морфонологічні зміни, встановлено морфонологічні моделі.