Факультет фізичного виховання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/64
Переглянути
21 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Інтеграція природничих наук у проєктну діяльність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Маркова, Олена Віталіївна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Markova, Olena Vitaliyivna; Logvinova, Yaroslava(ua) У статті розглянуто теоретичні та методичні засади інтеграції природничо-наукових знань у проєктну діяльність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Акцентовано актуальність поєднання дисциплін анатомії (включно з динамічною анатомією), спортивної морфології, біохімії фізичного виховання і спорту, фізіології фізичного виховання і спорту та біомеханіки для формування цілісної професійної компетентності майбутніх фахівців. Проаналізовано останні наукові дослідження, що висвітлюють проблеми міждисциплінарної інтеграції та проєктної технології в освіті майбутніх вчителів фізичної культури і тренерів. Визначено, що проєктна діяльність студентів виступає ефективним засобом інтеграції знань, оскільки потребує застосування комплексу природничих дисциплін для вирішення практичних завдань у галузі фізичної культури. Мета статті теоретично обґрунтувати й представити приклади інтеграції знань з анатомії, спортивної морфології, біохімії, фізіології та біомеханіки у виконанні студентських проєктів. У викладі основного матеріалу наведено способи застосування зазначених дисциплін у типових проєктних завданнях майбутніх фахівціву галузі фізичної культури і спорту. Зокрема, показано, як знання динамічної анатомії та спортивної морфології допомагають аналізувати рухову діяльність спортсменів та контролювати морфологічні зміни; як знання біохімічних та фізіологічних основ дозволяють планувати урок чи тренування з урахуванням енергозабезпечення, втоми та відновлення учня чи юного спортсмена; як врахування біомеханічних принципів сприяє вдосконаленню техніки рухів і профілактиці травматизму. Висновки. Інтеграція природничих наук у проєктну діяльність майбутніх фахівців фізичної культури і спорту є необхідною умовою підготовки конкурентоспроможного професіонала. Такий підхід забезпечує формування цілісної системи знань і вмінь, розвиває творче та продуктивне мислення здобувачів освіти, підвищує їхню здатність самостійно вирішувати професійні завдання. Перспективи подальших досліджень вбачаються у розробці методики впровадження міждисциплінарних проєктів в освітній процес та оцінці ефективності інтегрованого навчання для професійної підготовки фахівців галузі фізичного виховання і спорту. (en) The article deals with the theoretical and methodological foundations of integrating natural science knowledge into the project activities of future specialists in physical culture and sports. The relevance of combining the disciplines of anatomy (including dynamic anatomy), sports morphology, biochemistry of physical education and sports, physiology of physical education and sports, and biomechanics for the formation of a holistic professional competence of future specialists is emphasized. The latest scientific research highlighting the problems of interdisciplinary integration and project technology in the education of future physical education teachers and coaches is analyzed. It has been determined that students’ project activities are an effective means of integrating knowledge, as they require the use of a complex of natural sciences to solve practical problems in the field of physical education. The purpose of the article is to theoretically substantiate and present examples of the integration of knowledge in anatomy, sports morphology, biochemistry, physiology, and biomechanics in the implementation of student projects. The presentation of the main material shows ways to apply these disciplines in typical project tasks of future specialists in the field of physical culture and sports. In particular, it is shown how knowledge of dynamic anatomy and sports morphology helps to analyze the motor activity of athletes and control morphological changes; how knowledge of biochemical and physiological basics allows you to plan a lesson or training session taking into account the energy supply, fatigue and recovery of a student or young athlete; how taking into account biomechanical principles helps to improve movement techniques and prevent injuries. Conclusions. The integration of natural sciences into the project activities of future specialists in physical culture and sports is a prerequisite for the training of a competitive professional. This approach ensures the formation of a holistic system of knowledge and skills, develops the creative and productive thinking of students, and increases their ability to solve professional problems independently. Prospects for further research are seen in the development of methods for implementing interdisciplinary projects in the educational process and evaluating the effectiveness of integrated learning for the professional training of specialists in the field of physical education and sports.Документ Використання тренажерів у системі рекреаційно-оздоровчої фізичної культури різних груп населення(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Бабенко, Андрій Леонідович; Язловецька, Оксана Валентинівна; Babenko, A.; Iazlovetska, O.(ua) У статті обґрунтована актуальність проблеми рекреаційно-оздоровчої фізичної культури різних груп населення й доведено, що вона потребує особливої уваги в умовах сьогодення, коли Україна перебуває у стані війни з росією. Акцентовано увагу на тому, що в умовах війни рекреаційно-оздоровча робота є важливим інструментом для підтримки фізичного та психологічного здоров’я людей, сприяння їх відновленню та розвитку, а також повернення до нормального життя після пережитого травматичного досвіду. Визначено рекреаційно-оздоровчі заходи, які допомагають знизити рівень стресу, покращити настрій та емоційний стан, а також відновити психологічну рівновагу, підтримувати фізичну форму, зміцнювати імунітет та запобігати розвитку різних захворювань. Метою статті є встановлення важливості, доцільності та особливостей використання різних видів тренажерів і тренажерних пристроїв у системі рекреаційно-оздоровчої фізичної культури з метою поліпшення фізичного розвитку та зміцнення здоров’я різних груп населення. Проаналізовано стан розробленості проблеми в науці та практиці, висвітлено актуальні наукові підходи до вирішення проблеми фізичної рекреації різних груп населення, розкрито сутність понять «рекреація» та «фізична рекреація». Охарактеризовано різні види тренажерів, а також зазначені характеристики, які відрізняють сучасні тренажери у фізичній культурі порівняно з попередніми поколіннями. Встановлено, чим пояснюється зростання популярності використання тренажерів у рекреаційній фізичній культурі. Основна увага зосереджена на використанні у рекреаційній фізичній культурі таких видів тренажерів, як кардіотренажери, силові та багатофункціональні тренажери, визначаються особливості та ефективності їх використання людьми різних вікових категорій. У висновках зроблено акцент на головних перевагах та особливостях використання тренажерів в рекреативній фізичній культурі. Зазначено, що подальші дослідження у цій галузі сприятимуть розвитку рекреаційної фізичної культури та популяризації здорового способу життя серед населення. (en) The article substantiates the relevance of the problem of recreational and health-improving physical culture of various population groups and proves that it requires special attention in the current conditions, when Ukraine is at war with Russia. The emphasis is on the fact that in war conditions, recreational and health-improving work is an important tool for supporting the physical and psychological health of people. Recreational and health-improving activities have been identified that help reduce stress levels, improve mood and emotional state, as well as restore psychological balance, maintain physical fitness, strengthen immunity. The purpose of the article is to establish the importance, feasibility and features of using various types of simulators and training devices in the system of recreational and health-improving physical culture in order to improve physical development and strengthen the health of different population groups. The state of development of the problem in science and practice is analyzed, and current scientific approaches to solving the problem of physical recreation of different population groups are highlighted, the essence of the concepts of "recreation" and "physical recreation" is revealed. Different types of exercise machines are described, as well as the characteristics that distinguish modern exercise machines in physical culture compared to previous generations are indicated. The reasons for the growing popularity of the use of exercise machines in recreational physical culture are established. The main attention is focused on the use of such types of simulators in recreational physical culture as cardio machines, strength machines and multifunctional simulators, the features and effectiveness of their use by people of different age categories are determined. The conclusions emphasize the main advantages and features of using exercise machines in recreational physical culture. It is noted that further research in this area will contribute to the development of recreational physical culture and the popularization of a healthy lifestyle among the population.Документ Проблема формування мотивації учнів до занять фізичною культурою у закладах загальної середньої освіти в Україні(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Язловецька, Оксана Валентинівна; Iazlovetska, O.(ua) У статті розглядається проблема формування мотивів і мотивації старшокласників до занять фізичною культурою, що є одним із шляхів удосконалення фізичного виховання у закладі загальної середньої освіти для вирішення нагальних проблем зі здоров’ям учнівської молоді України, підвищення їх рухової активності, фізичної підготовленості. Акцентовано увагу на те, що процес формування мотивації до занять фізичними вправами передбачає створення умов появи пізнавального інтересу, формування позитивного ставлення до предмету та до діяльності, організацію діяльності, в умовах якої формується пізнавальний інтерес. У статті схарактеризовано базові поняття дослідження – «потреба», «мотив», «мотивація», «мотивація до занять фізичною культурою»; визначено чинники, які впливають на формування мотивів, групи мотивів до занять фізичною культурою, представлено рекомендації щодо підвищення внутрішньої мотивації учнів. Зазначено, що мотивація до занять фізичною культурою – це комплекс мотивів особистості, що орієнтовані на набуття і збереження оптимального рівня фізичної підготовленості та працездатності особи Наголошено, що активний інтерес до занять фізичними вправами виникає в результаті внутрішньої мотивації, яка проявляється тоді, коли зовнішні цілі та мотиви відповідають рівню підготовленості (можливостям) учня, коли він розуміє суб’єктивну відповідальність за їх реалізацію. У статті визначено засоби і умови, що сприяють формуванню позитивної мотивації старшокласників до сфери фізичної культури, а саме використання в освітньому процесі інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій і проєктного навчання, технологій здоров’язбереження на уроках фізичної культури; створення позитивної психологічної атмосфери під час уроків, орієнтація на мотивацію успіху на заняттях; оволодіння учнями способами і прийомами організації та проведення самостійних занять фізичними вправами; методами самоконтролю фізичного і психологічного стану, використання новітніх підходів у фізкультурно-оздоровчій діяльності тощо. (en) The article deals with the problem of forming motives and motivation of high school pupils to engage in physical education, which is one of the ways to improve physical education in general secondary education institutions to address the urgent health problems of Ukrainian pupils, increase their physical activity and physical fitness. It is emphasized that the process of forming motivation for physical exercises involves creating conditions for the emergence of cognitive interest, forming a positive attitude to the subject and to the activity, and organizing activities in which cognitive interest is formed. The article describes the basic concepts of the study – «need», «motive», «motivation», «motivation to engage in physical education»; identifies the factors that influence the formation of motives, groups of motives for physical education, and presents recommendations for increasing students’ intrinsic motivation. It is noted that motivation to engage in physical education is a complex of personal motives aimed at acquiring and maintaining the optimal level of physical fitness and performance. It is emphasized that the external factors of motivation formation include: the activity of the physical education teacher, the level of his/her pedagogical skills; content of classes (teaching methods); material and technical support of the place of classes; psychological climate in the team, etc. It is emphasized that active interest in physical exercises arises as a result of internal motivation, which manifests itself when external goals and motives correspond to the level of preparation (capabilities) of the pupil, when he understands the subjective responsibility for their implementation. The article identifies the means and conditions that contribute to the formation of positive motivation of high school pupils in the field of physical culture. It is emphasized that in order to improve physical education of senior pupils in general secondary education, to increase their motivation to engage in physical education, it is important to use interactive, information and communication technologies and project-based learning, health technologies in physical education lessons; creating a positive psychological atmosphere during lessons, focusing on motivation for success in the classroom; mastering the methods and techniques of organizing and conducting independent physical education classes.Документ Особливості систем фізичного виховання в університетській освіті Польщі і України: спільне та відмінне, шляхи вдосконалення(2023) Шевченко, Ольга Володимирівна; Shevchenko, Olga Volodymyrivna(ua) Ця стаття розглядає особливості системи фізичного виховання в університетській освіті в Польщі та Україні. Вона порівнює спільні та відмінні аспекти цих систем, зокрема, програми, підходи до навчання та методи викладання фізичного виховання. Звертається увага на різні підходи до організації фізичної активності в університетах кожної країни, включаючи обов’язкові курси, клуби та спортивні заходи. В статті також аналізуються фактори, які впливають на розвиток фізичної культури в університетах, такі як фінансування, інфраструктура та наявність кваліфікованих викладачів. Розглядається діяльність фахівців фізичної культури, яка присвячується визначенню фізичних можливостей людини, вивченню реакції організму щодо виконання фізичних вправ різної інтенсивності та навантаження; аналізу фізіологічних і психологічних механізмів під час виконання фізичних навантажень; встановлення фізіологічних, гігієнічних, анатомічних, біомеханічних основ тренування в різних видах спорту. Аналізуються проблеми збереження здоров’я, важливості фізичної рекреації, профілактичного значення занять фізичною культурою, фізичного виховання осіб з відхиленням розумового та фізичного розвитку. Виявлено , що Польща пройшла три етапи розвитку системи фізичного виховання, які мають свої характерні риси: І-й етап (80-і роки ХХ століття – 1991 рік) характеризується чіткою орієнтацією Польської системи фізичного виховання на систему фізичного виховання в Радянському Союзі; ІІ-й етап (1991-2004 роки) характеризується відходом орієнтирів у підготовці молоді, особливістю фізичного виховання в даний період стало те, що воно було спрямоване головним чином на всебічний розвиток особистості; ІІІ-й етап (2004-2022 роки) характеризується перебудовою системи фізичного виховання в Польщі згідно зі стандартами навчання у Європейському союзі. У закладах вищої освіти фізичне виховання передбачає спільну діяльність викладача і студента на розвиток тих фізичних якостей і реалізації фізичних здібностей, які хотів би розвинути в себе студент. Зрештою, стаття надає висновки щодо схожих рис та різниці між системами фізичного виховання в університетах Польщі та України, а також вказує на можливі шляхи подальшого вдосконалення цих систем.Документ Фізичне виховання і спорт в навчальних закладах України на сучасному етапі: стан, напрямки та перспективи розвитку. - Вип. 28(ФОП Піскова М. А., 2022)(ua) У збірнику подані наукові статті з актуальних проблем фізичного виховання, спорту і здоров’я людини, фізичної реабілітації й рекреації, що висвітлюють теоретичні, методичні, інноваційні та педагогічні питання щодо поліпшення якості підготовки фахівців у сфері фізичної культури і спорту, формування мотивації до здорового способу життя, рекреаційно-оздоровчої діяльності, обґрунтування змісту сучасної оздоровчої стратегії й реабілітаційно-корекційні технології, засобів стимуляції здоров’я різних верств населення, військово-патріотичного виховання сучасної молоді засобами фізичного виховання.Документ Науково-методичні засади впровадження інноваційних підходів до пр офесійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Шевченко, Ольга Володимирівна; Shevchenko, Olga(ua) Стаття присвячена актуальній проблемі організації освітнього процесу у вишах майбутніх учителів фізичної культури. З’ясовано, що професійна підготовка студентів факультетів фізичного виховання є всебічним гармонійним розвитком і суб’єктивним станом особистості та поєднує в собі усвідомлення ролі педагогічної професії в суспільстві, соціальну відповідальність, намагання самостійно та творчо вирішувати професійні завдання. Обґрунтована необхідність запровадження інноваційних підходів в освітній процес вузів, які забезпечать умови розвитку особистості студентів, здійснення їх прав на індивідуальний творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку та досягнення власної і суспільної мети. Запроваджено творчий пошук оригінальних, нестандартних вирішень різноманітних педагогічних ситуацій, навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в управлінні студентською молоддю.Документ Інновації здоров’язбережувальних технологій у підготовці майбутніх учителів фізичної культури(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Шевченко, Ольга Володимирівна; Shevchenko, Olga Vladimirovna(ua) Дана наукова стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх учителів фізичної культури закладів загальної та середньої освіти до запровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес. У результаті вивчення зазначеного питання з’ясовано, що сучасна професійна підготовка студентів факультету фізичного виховання повинна перш за все спонукати їх до творчої організації навчально-виховного процесу в сучасних закладах освіти, здійснення наукових досліджень педагогічного процесу для розроблення й упровадження авторських методик та інноваційних педагогічних технологій навчання і виховання. Обгрунтована потреба запровадження інноваційних здоров’язбережувальних підходів в освітній процес закладів вищої освіти, які забезпечать педагогічні умови кваліфікованої підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до якісного викладання своєї дисципліни.Документ Особливості розвитку фізичних якостей в учнів I-IV класів на уроках фізичної культури(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Мішин, Сергій ВікторовичДокумент Шкільний урок з футболу: проблеми і перспективи(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Собко, Сергій ГригоровичДокумент Проблема застосування інноваційних технологій викладання легкої атлетики на факультетах фізичної культури в контексті закономірностей навчання техніки рухових дій(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Бондаренко, Сергій Васильович
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »